Orta Asya turu

Başlatan wastiee, Ocak 10, 2011, 11:34:50

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

cenker

tek nokta enjeksiyon ile bu seyahat baya adrenalin olur.
düzgün olmayan yakýta denk gelirseniz tek enjektörde kaynaklanacak en ufak terslikte sefil olursunuz.
elektronik ekipmanýn nerde nasýl kendini býrakacagýda belli olmaz, araca ve elektronige hakim oldugunuzu anýmsýyorum ama rota güzergahý bakýmýndan dikkat edilmeli,
cok detaylý bakým parça yenilemesi yapmadan bol yedeksiz yolla çýkmayýn.

rotanýzýn irtifa analizini yapýn,
baska bir hamle için irtifada atmosferik arac kulanma, detenasyon üzerine yazýþmýþtýk, göz ardý etmeyin derim.

zira tek nokta nivanýn gm motor kontrol sistemi bana pek huzur veren bir sistem degil.ecu hata durumu modu, bosch sistemli cok noktalar gibi çok detaylý degil sizi üzebilir.

ben olsam bölge dolayýsý ile karburatöre dönüþ yapardým, araç basý 250 tl lik masrafla kafanýz rahat olurdu.  ;)
divers do it deeper

impeesa

:) Kerem benim karakaçan satýlýk biliyorsun  ;D
"Nivan varsa yolun var!"


wastiee

#48
tek enjektörün tek hata noktasý olduðu konusunda haklýsýn. sorunlu yakýt nasýl kendini belli ediyor? yani enjektör tamamen mi kilitleniyor mesela, yoksa tekleme mekleme götürüyor mü?


krank sensörü, enjektör, oksijen sensörü, yakýt pompasý tek olan hata noktalarý. diðer sensörlerde arýza olursa (ve ECU farkederse) ECU baþka sensör bilgilerinden tahmin çýkartabiliyor.

O2'de sorun olursa kapalý-devre yakýt saðlama tablolarýný bozuyor ECU'nun, ECUyu resetlemek (aküden sökerek) tablolarý sýfýrlar, O2'nin de kablosunu çekersek açýk devre devam eder ECU fabrika verileriyle heralde

krank sensörü basit ve kolay bozulmuyor diye biliyorum, ama yedek almak lazým heralde :)

yakýt pompasý basýnçlý yakýt saðladýðý için sýkýntý çýkartýrsa pek bir þey yapamayýz muhtemelen


tek noktalarýn arýza sistemi bana basit geliyor, her sensör için kýsa devre ve kopuk kablo arýzasý veriyor sadece. Ama iþin aslý yenileri bildiðimi söyleyemem, kendimdeki nivanýn detaylarýndan / bakým kýlavuzlarý / ecu diagnostik kýlavuzlarý'ndan öðrendiðim kadarýyla (avustralya servisleri kitapçýklarý tarayýp internete koymuþlar saðolsun:) ). En önemli dezavantajý bilgisayara baðlama sistemi standart deðil, yeni araçlarý her serviste ayný cihaz okuyaibliyor, niva'lara niva'ya özel bir makine gerekiyor.

Ama þu var, sadece hata kodunu okumaksa amaç, bir parça telle bilgisayara ihtiyaç olmadan okunabiliyor (check engine ýþýðýndan kodlarý sayýyor). Bir de bir zamanlar bir web sitesi bulmuþtum, ufak bir devreyle bilgisayara baðlayýp aktif sensör deðerleri vs okunabiliyordu (o zaman ilgilenememiþtim devreyi kurmaya, ama niva için yazýlýmýn ayar dosyasýný hazýrlamýþlardý), buna giriþebilirim. Sadece hata kodunu bilmektense sensörlerin deðerlerini de canlý olarak görmek sorun bulmada iþe yarar
Ýzmir'den Moðolistan'a: www.izmirmogolistan.com

cenker

enjektörde bir tür elektro magnetik switch, meme. kötü yakýt ile temasý mekanik olarak kitleyebilir. temizleme þansýn olmaz ancak deðiþtirebilirsin.

ecu çalýþmasýna gelince ecu herhangi bir tahmin yapmýyor, ecuda herhangi bir sensor degerini yitirse çalýþan 2nci durum, fault durumuna geçiyor ilgili sensor/ sensörler olmadan çalýþmasý için yüklenmiþ degiþkenlerin oldugu haritaya geçip enjeksiyon ve ateþlemeye devam ediyor.

gideceginiz bölgede irtifa türkiyeden farklý, ülkemizdeki araclarda avrupa pazarýnýn verilerine göre deniz seviyesi belirlenmiþ ecu yazýlýmý mevcuttur.
gideceginiz bölgede tükiyeye görede bir miktar irtifayada çýkacagýnýzdan ecudaki set noktalarý dýsýnda bir calýsma bölgeniz olacak aracýn atesleme avansý kendini mevcut ortama adapte edemeyecektir.

bölge ülkelerinde benzine çeþiti solventler karýþtýrýlma yapýlmasý uygulamasý risklerinden ötürü, kalitelisiz yakýt ve uygunsuz avans verimsiz yanma size ciddi hararet sorunu yaþatabilir, yada düzgün olmayan detenasyonlu vuruntulu çalýþma sebebi ile piston delinmesi yatak sarma gibi sorunlar ile yüzyüze gelebilirsinizki, bu tür seyahatte kesinlikle istenmeyecek durumdur.

sizin yaptýgýnýz seyahatin benzerlerini asya ve afrika rotalý yapmýþ endurocularýn bu tür sebeplerden ötürü tercih ettigi 2 enduro motor vardýr, afrika twin ve ktm adventure, ve tercihlerde dikkat çeken özelikte karbüratör beslemeli modeller olmasýdýr.

seyahatte sefil olmanýzý istemeyiz, ben olsam 250-300 tl harcayýp aracý karburatöre cevirdim, daha güvenli olucaktýr  ;)

artý sizin araclarý karburatöre cevirmek emme manifolu yapýlarýndan ötürü daha masrafsýz ve kolay.

yola çýkmadan bu konularý lütfen dikkatle gözden geçirin, zira bazen maddi imkanlar ilede bazý sorunlarý bazý yerlerde çözmek imkansýza yakýndýr.



divers do it deeper

cenker

kerem anýmsatma vahabýnda ufak hatýrlatmalar yapayým

mekanik hazýrlýklar;

-ön difransiyelin motora baglantýsý gözden gecirilmeli bütce el veriosa hakanbusanýn yurtdýsýndan getirtip, dursun ustanýn kopyaladýgý diff ayýrýcýdan edinilmeli.yada baglantý sökülerek diþlerde aþýnma varsa büyük diþ helikoil atýlarak baglantý saplamasý  büyütülmeli.
diff ayýrýcý satýn almaz iseniz yanýnýda muhakak býr adet komple ön diff bulundurun.

-on akslar rotiller bilyalarýn kontrolü.

-debriyaj merkezi gözden gecirilmeli, sorun cýkartýp boþalýrsa nasýl düzeltecegini ögrenmelisin.

-tüm aktarma organlarý baglantýlarý sýkýlýklarý kontrol edilmeli takviyeli(fiberli) olmayan tüm somunlarý takviyeli tipe cevirmelisin.

-transsaft kontrolü, civata saplamalarýndan yedek temini.

-saflarýn mafsallarýna glasörük actýrarak yaglanmasý.(erco fotolu anlatmýstý)

-diff sanziman arazi kutusu yag seviye kontrolleri.

-fren sistemi bakýmý, özelikle hortumlar mogolistan geçiþi düþünülerek sýfýrlanmalý ve yedek alýnmalý, þiþme hava yaparsa nasýl müdahele edilmesi gerektigini ögrenmelisin.arka fren limitörüde artý önem arz eder.

divers do it deeper

impeesa

Çalýþmalar son sürat devam ediyor  ;D
"Nivan varsa yolun var!"

impeesa

Eðer sizinde bir Sanayað kutunuz varsa sizde tüm, sigortalarý -  röleleri bir yere toplayabilirsiniz  ;D  ;D  ;D
"Nivan varsa yolun var!"

niva07

sanayað kutusu yaz sýcaðý ile motor ýsýsý birleþtiðinde riskli ýsýya ulaþmasýn ?

impeesa

Alıntı yapılan: niva07 -  Haziran 04, 2011, 11:53:01
sanayað kutusu yaz sýcaðý ile motor ýsýsý birleþtiðinde riskli ýsýya ulaþmasýn ?

Belki bir miktar  yumuþayabilir ama akýþkan olacaðýný sanmýyorum.
"Nivan varsa yolun var!"

wastiee

Alıntı yapılan: niva07 -  Haziran 04, 2011, 11:53:01
sanayað kutusu yaz sýcaðý ile motor ýsýsý birleþtiðinde riskli ýsýya ulaþmasýn ?
motorun uzaðýnda, zaten sadece sonradan eklenen röleleri sigortalarý düzgünce dýþ ortamdan korumaya yarýyor. Tüm röleler ve soketler toz çamur içindeydi eskiden. Kutu sýcaktan titreþimden yamulsa/çatlasa da fazla zararý olmaz, bir kaç bantla çirkinleþir en fazla

adý da sana olarak kaldý :)
Ýzmir'den Moðolistan'a: www.izmirmogolistan.com

impeesa

"Nivan varsa yolun var!"

cenker

sera etkili sýcaklýk artýsý rölelerin kontaklarýnýn yapýþmasýna neden olucaktýr  baþka çzüm üretmeli ;)
divers do it deeper

vosdost

Alıntı yapılan: cenker -  Haziran 06, 2011, 09:18:40
sera etkili sýcaklýk artýsý rölelerin kontaklarýnýn yapýþmasýna neden olucaktýr  baþka çzüm üretmeli ;)

Cozum onerýsý: Kutunun kapýgý acýk býrakýlýr. :)
Invertorun konsoldaký dugmesý ýnvertorun cektýgý akýmý karsýlýyacak mý? Bence araya býr role koymak daha ýyý olur.

wastiee

invertör de röleli ; rölesiz bir þey bulundurmuyorum :) (el freninin yanýnda da devamlý yangýn söndürücüm var, paranoya biraz:) )
Ýzmir'den Moðolistan'a: www.izmirmogolistan.com