yerli ilk 4x4 komyenet DERMAN hoþ geldin

Başlatan akademic, Aralık 18, 2008, 03:38:37

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

akademic

arkadaþlar tamamen hiscar tarafýndan üretilen iveco motorlu sürekli dört çeker kamyonet  üretilmeye baþlamýþ unimoga benziyor bakalým türk otomoti sanayide yavaþ yavaþ kendi üretimlerini yaparak montaj ülkesinden üreten ülke haline geliriz
http://www.hurriyetoto.com/oto/otoyasam/haberdetay.php?cid=7181

murat067

üretelim üretim çok iyi ama bir gerçeðide unutmayalým....
ürettiðiniz malýn eþdeðer orantýda diðer ithal ürünlerle rekabet edebilir bir sevyede olmasý sürekliliði ve yedek parça servis sýkýntýlarýnýn bulunmamasý gerekmektedir...

tabi bunun içinde üretici firmalarýn arkasýnda büyük bir destek yani devlet desteðinin esirgenmemesi gerekmektedir...
ama malesef ülkemizde üreticilere destek olmak yerine köstek olmayý seçen devletimize raðmen üretim yapmayý baþaran ürettiði ürünü dünya standartlarýna çýkarabilen her türlü üreticiye teþekkür ediyorum

zorluklarý aþmanýn  en kolay yolu 4x4 olmaktýr 4x2 bir yere kadar gidebilir sonrasýnda 4(üretici)x4(devlet) olmalýdýrki bu zorluklarý iniþleri çýkýþlarý rahatca aþabilelim....
niva kaçamak aþka benzer...

orsa

Bu araç büyük bir boþluðu dolduracak.
2001 kriziyle rafa kaldýrýlan Partner ve Boxer'ýn 4x4'leri de büyük bir boþluðu dolduracaktý.
Düþününce Karadeniz ve Doðu Anadolu'da köylere ulaþýmda 4x4 Boxer ve bu yeni çýkacak kamyonet ne kadar çok iþ yapar.
Bakýnca zaten bu kadar büyük ve farklý çoðrafi özelliklere sahip ülkemizde halkýn ulaþabileceði 4x4 bir aracýn üretilmemesi çok yazýk.
Ýlk 5 seneden sonra Ýngiliz parçalarý kullanma zorunluluðunda olmayan Otokar'ýn çoðu yerli parçalardan oluþan Defender'larý neden bu kadar pahalý sattýðý ise ayrý ve uzun uzadýya konuþulacak bir konu.

murat067

ya vergi üzerine vergiyle yaþayan bir toplum olmamýzýn direk etkilerini böle hissetmekteyiz

2.5 tdi bir motorun bugünki vergisi 3bin ytl burdaki olumsuzluða artý arac bedeli artý ötv vrgisi çarpý kdv

açýkcasý devletimizin bize yýllýk yüklediði yükü hesap edelimn

sýfýr km bir lada niva aldýk 22bin ytl diyelim fatura bedeline...

bu 22 bin ytl nin 5 bin ytls ötv 22000-%18kdv3355ytl=18645-ötv5000=13645ytl
fatura bedelinde bayi karýda dahil ben bayi kar etmesin demiyorum

22bin ytl ye aldýðýmýz aracýn vergisiz fiyatý 13645 ytl aradaki fark 8355ytl
sonra yýllýk vergimiz var 1.7 motor 1-3 yaþ arasý =1000 *3 yýl desek=3000 ytl
yýlda 15bin km yol yapsak 3 yýlda 45 bin km bizim araçlar km ye.25krþ yaksa
45000*.25kr=11250ytl bunun vergiside yarý yarýya diyelim kaba hesap  6000 ytl
yýllýk sigorta bedeli üç yýl kullansak =                             700 ytl
                                                               + --------------
                                                                   18055 ytl
iþte bu 18055 ytl vergiyi sýrtýmýzda gýkýmýz çýkmadan taþýyoruz artý dönüp bayidende 22 bin ytl lik faturanýn kdv sini ve gelir vergisini benzinlikten aldýðýmýz benzinin kdv si ve gelir vergisini de almakta...
iþin açýkcasý bu memlekette bu devlet vatandaþýn sýrtýna kene gibi yapýþmýþ býrakmamakta...
allah sonumuzu hayýr eyleye.....
niva kaçamak aþka benzer...

NÝVA69

HÝSCAR'a baþarýlar...

Ýnþallah bir aksilik olmazsa bu araç tutar diyorum...
2007 LADA 4X4/BAYBURT-KOCAELÝ-ANKARA.