burasý da acemi offroadcunun sayfasý olsun:D

Başlatan volkaneem, Kasım 27, 2014, 02:53:25

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

volkaneem

bu arada tamponun 130 kilo çekebildiðinide görmüþ olduk:D

berkayonwheels

...and to hear the lamentation of their women

volkaneem


NÝVACI

Tampondan korkma ama sakýn kaportaya oturma
hep gözünün olduðu için her seferinde tüh dersin.
Poz verirken daha payý çok tampon yer deyene kadar devam :D :D :D
anladýmki meskenim yaylalar daðlar

volkaneem

bu nivalar için þasesiz falan diye bir söylenti duydum çok anlamadýðým içinde cevap veremedim
þase yokmu bu araçlarda önden arkaya giden barlar yokmu bütün tesisat kupayamý baðlýdýr?

kocaali

Alıntı yapılan: volkaneem -  Aralık 16, 2014, 11:08:41
bu nivalar için þasesiz falan diye bir söylenti duydum çok anlamadýðým içinde cevap veremedim
þase yokmu bu araçlarda önden arkaya giden barlar yokmu bütün tesisat kupayamý baðlýdýr?

aynen öyledir; monokok gövdedir..

monokok gövdenin artýlarý eksileri ile ilgili yandaki linkten aldýðým bir yazý, aynen aþaðýya ekliyorum; *http://www.otoguncel.com/teknik-bilgiler/monokok-govde-yapilarinin-avantaj-ve-dezavantajlari-nelerdir/


Monokok gövde yapýlarýnýn avantajlarý:

Çarpma dirençleri yüksektir
Hafiftirler, bu durumdan dolayý hem yakýt tüketimi düþüktür hem de lastik deformasyonlarý daha azdýr
Üretim maliyetleri daha azdýr
Tasarýmda esneklik saðlar
Yoldan gelen uyarýlarýn yolcu bölgesine iletilmemesini saðlamak (þasi gibi rijit bir yapý olmadýðýndan esneklik saðlar)
Toplam veya komponent bazýnda yaþam döngüsünü geliþtirmek (gerilmelerin bir bölgede toplanmasýný engeller, genele yayar)
Geniþ kullaným alaný


Monokok gövde yapýlarýnýn dezavantajlarý:

Tamir edilebilmeleri þasili yapýlara göre daha zordur. Metallerin kesilmesi gerekebilir. Þasili sistemlerde cývatalý birleþtirme yapýldýðýndan bu uygulama daha kolaydýr.
Metallerin kalýnlýðý daha ince olduðundan paslanma problemi ortaya çýkabilir. Koruma için galvanizleme yapýlmalýdýr.
No mud, no fun...

volkaneem

monokok gövde baþka hangi araçlarda vardýr diye baktým ama pek bulamadým
pek tercih edilmiyor heralde
ama range rover monokokmuþ:D
http://www.turkiyef1.com/haberler/31832/yeni-range-rover-ile-tanistik.html

kocaali

Alıntı yapılan: volkaneem -  Aralık 16, 2014, 12:08:07
monokok gövde baþka hangi araçlarda vardýr diye baktým ama pek bulamadým
pek tercih edilmiyor heralde
ama range rover monokokmuþ:D
http://www.turkiyef1.com/haberler/31832/yeni-range-rover-ile-tanistik.html

aslýnda tam tersi, bütün SUV'lar, Dacia Duster, Suzuki Grand Vitara'nýn son kasasý, Mitsubishi Pajero'nun son kasasý bile monokok...
No mud, no fun...

volkaneem

aman caným diferansiyel kilide ne gerek var okadar hard offroadmý yapacaðýz sanki dedikten 1 ay sonra askýda kalýp acý gerçekle yüzleþtim
adamlar haklý arkadaþ diferansiyel kilit þart:D




unlztrk

Burasý ekili tarla deðilmi? Arazinin sahibi görmez inþallah.

volkaneem

Tarla ekili deðilmiþ
En soldaki nivanýn tarlasý

bkerti

Difransiyel kilidi dediðiniz normal küçük vitesle devreye giren sistem deðil mi? Ayrýca bir uygulama var mý? Beyaz 1600 de yükseltme kiti mi var  acaba?

volkaneem

Alıntı yapılan: bkerti -  Ocak 26, 2015, 01:29:35
Difransiyel kilidi dediðiniz normal küçük vitesle devreye giren sistem deðil mi? Ayrýca bir uygulama var mý? Beyaz 1600 de yükseltme kiti mi var  acaba?

eðer araç standartsa o küçük kol diferansiyel kilit deðil diferansiyel kilidimtrak biþey diferansiyel oranlarýný %60a %40 dan %50 %50 olarak eþitleyen býdý býdý.
ne gerek var nasýl etki ediyor kimse anlatamadý bana kilit iþte diyip geçiyorlar:D

1500 tl civvarýnda bir diferansiyel kilit taktýrýlýyor yine ayný kolla aktif ediliyor

saðdan ikinci beyaz 1600 de yükseltme yok kilit yok standart harici hiçbiþey yok
onun adý 1700 avcýsý dede. rampada aðlayan tek nokta 1700 lere arkadan destek veriyor  :D