Lada Niva 1989 Restorasyon

Başlatan cemfe, Nisan 15, 2011, 11:16:07

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

cemfe

  Abilerim merhaba ben Cem 17 yaþýndayým,bir süredir kaporta-boya iþlerine giriþtiðimiz Nivamýzý sizlere tanýtmak-fikir ve görüþlerinizi almak istedim.
 Araç 1989 model standard 1.6 karbüratörlü temiz orj. bir araçtý.Yalova'dan bir abimizden aldýk  aracý.Aracý alýþ hikayemizi alnlatmak istiyorum öncelikle sizlere.Her iþte bir hayýr,kýsmet vardýr derler ya aynen öyle olmuþtu bu aracý almamýz.2009'un Mayýs ayý gibi internette gördüm aracý babam ve arac sahibiyle görüþüp,paramýzý koyup cebe atladýk gittik aracý görmeye Yalova'ya,araç çok hoþumuza gitti daha önce baktýðmýz lada'lardan daha toplu daha orjinaldi.89 model araç çürükler mutlaka vardý fakat kondisyonu saðlam görünüyodu arazide yýpranmamýþtý.Aldýðýmýz abimizin rahmetli dedesinin aracýymýs.Herneyse pazarlýðý yapýp aracý alýcaz veraset fln amcalara takýldýk alamadýk aracý,1 sene geçti üzerinden baþka araba aldýk.Birgün ''abi biz hallettik veraset iþini aracý satýyoruz haberiniz olsun size mahcubum'' diye bir telefon geldi,maddiyati halledip gene gittik Yalova'ya ve aracý sözünü kestik.Bir süre sonrada atýp çekiciye sanayiye, dükkanýn önüne býraktýk Mart 2010 gibi :)
 Asýl hikaye þimdi baþlýyor.Sizleri sýkýp konuyu fazla uzatmakta istemiyorum aslýnda.Anlatýmda varsa bir kusrumuz affola...
 Aracý aldýðýmýzda ilk hali buydu.
 
 Daha sonra aracý attýk çekiciye ve koyulduk Bursa yoluna..
 
 Nasýlsa kaporta-boya yenilenicek arazide nelermiþ bu aracýn hünerleri bi görelim dedik ve attýk kendimizi yakýnýmýzdaki hafif bir araziye
 
 Sonra aracý inzivaya çektik.Ufak tefek kendi elimizden geldiðince birþeyler yapmaya çalýþtýk araca
 
 
 Baþlangýçta araca 237-75-15 ölçülerince mastercraft marka lastik ve jant takýcaktýk fakat biliyosunuz bijon aralýklarý,flanþ fln çok dýþarýca kalýcaktý lastikler ve aracý yoracak olmak bizi soðuttu bu iþten geri verdik jantlarý ama güzel olucaktý sanki...
 
 
 Sonra zamaný geldi dedik vee.. aracý kaporta-boya-mekanik iþlerinin yapýldýðý bir servise verdik.Baþladý soyulmaya her neyi var neyi yoksa çýktý ortaya tüm çýplaklýðýyle
 
 
 Arka kýsýmdan baþladýk yaralarý kapatmaya.Foto'da bir ayrýtýya dikkati çekmek istiyorum sol ön çamurluk arka sol çamurluða kullanýldý çaprazlama olarak sað arka taraf saðlamdý ufak bi rütuþ yapýldý o kadar.(Arda ticaretten aldýðýmýz bir fikirdir bu çaprazlama)
 
 
 
 Çamurlukta rütuþsuz bu hali almýþtý
 
 Sýra tabana gelmiþti.Önceki halinde kýsmi çürükler ve paslamalar boy göstermeye baþlamýþtý.Hemen kontrol altýna alýnacaktý...kollarý sývadýk
 
 Solda durum daha vahimdi.Arazi vitesi perçimlerle baðlýydý tabana þaka gibi :D Ýþte kanýtý
 
 
 Dedim ya kollarý sývadýk diye..Tüm taban baþtan yapýlandýrýldý.
 
 
 
 
 Bu arada araç ayný zamanda traþlanýyor,kesiliyo,biçiliyodu tabii
 
 
 
 
 
 
 Tavanýn sað tarafýnda aðaç düþmesinden dolayý deformasyon vardý.
 
 Sonra baþladýk macunlamaya...
 
 
 
 
 
 
 
 
 Araç bugün itibariyle iyice þekillenmeye baþladý mý ne?
 
 
 
 
 
 Bu iþ gerçekten çok hoþuma gitti.
 
 Tavanda gayet temiz çýkmýþtý.
 
 
 
 Araca bu güne kadar yapýlan iþler böyle.Boya badanaya hazýrlanýyoruz.Detaylý resim yüklemeye çalýþtým.Yapýlan diðer deðiþiklikler ve kafamýzdaki modifikasyonlarý uygulamaya yavaþ yavaþ baþlýyoruz.Araç þekillenmeye baþladýkça daha baþka fikirler geliyo aklýmýza..kýsmetse hepsini çekip yayýnlayacaðým.
 Saygýlarýmla...

 
 
 
Gidilmeyene git!Yapýlamayaný yap!

Harun

Cem hoþgeldin,
aracýný yenileme hamlende baþarýlar ve kolaylýklar dilerim... ;D
resimleri tek tek açmak epey zaman alýyor lakin  ???

cemfe

Alıntı yapılan: Harun -  Nisan 15, 2011, 11:49:16
Cem hoþgeldin,
aracýný yenileme hamlende baþarýlar ve kolaylýklar dilerim... ;D
resimleri tek tek açmak epey zaman alýyor lakin  ???

teþekkürler, hoþbulduk
evet bi yalýþlýk yapmýþtým az önce acemilik fakat düzelttim þimdi daha iyi oldu.
Gidilmeyene git!Yapýlamayaný yap!

cenker

zor bir çalýþmaya girdiginizden ötürü tebrik eder baþarýlar dilerim.

bir tavsiyem olucak imkan varsa motoru indirip ön saþeleride elden geçirin zira gözle gözükmez ama içten çürümüþtür.

araç yan panelinin a sutunu ön podya tabir edilen ön þase baðlantý noktalarý genelde çürük çýkar
görsellere bakýn  ;)

(fotolar alýntýdýr)







divers do it deeper

cemfe

Alıntı yapılan: cenker -  Nisan 16, 2011, 08:34:02
zor bir çalýþmaya girdiginizden ötürü tebrik eder baþarýlar dilerim.

bir tavsiyem olucak imkan varsa motoru indirip ön saþeleride elden geçirin zira gözle gözükmez ama içten çürümüþtür.

araç yan panelinin a sutunu ön podya tabir edilen ön þase baðlantý noktalarý genelde çürük çýkar
görsellere bakýn  ;)

(fotolar alýntýdýr)








teþekkür ederim öncelikle
dediðiniz gibi motoru indirme planýmýz vardý ilk baþlarda fakat þaselerde fazla bir deformasyon mevcut deiildi.
Yan panelde oanrým iþlemleri oldu fakat resimleri yok bende resimler çekilmedende çamurluk yerine yerleþtirilmiþ bidaha fotolamak zor gibi.
Ama ustama þu þase meselesini açýcam teþekkürler öneriniz icin
Gidilmeyene git!Yapýlamayaný yap!

afacan899

bu kadar emek için niva çok güzel olacak bileðinize bütçenize ALLAH zeval vermesin arkadasým...sonu bekliyoruz sabýrsýzlýkla...

cenker

sizinde þaseler pek farklý cýkmayacaktýr ihmal etmeyin girin derim .. ;)
divers do it deeper

cemfe

Teþekkürler,Allah razý olsun.
Sonunu iple çekiyoruz fakat acelede etmiyoruz.Sürekli temkinli gidiliyo istediðimizde bu,geç olsun güç olmasýn.
Dün gece þase konusunu açtým konuþtuk bi istiþare yaptýk kendi aramýzda yerler tekrar kontrol edildi görünen sorun yaratýcak birþey görünmüyor.Motoru indirmek fln zaten maddi-manevi anlamda bizi üzücek o yüzden þimdilik o yönde çalýþma yapýlamýycak fakat bu hafta motor içine geçiliyor araçta,þaselerde gözümüzden kaçan ekstra birþey çýkarsa o zaman bu plan devreye giricek.Çok teþekkür ederim bu öneriniz için
Gidilmeyene git!Yapýlamayaný yap!

alitutuncu

ortaya güzel biþey çýkacaðý kesin, allah kolaylýk versin ! merakla sonunu bekliyoruz.
Lada AVNÝ 1997 / memleket AYDIN ikamet KARS

niva07


cenker

nivada genelde sag önde aku buharýndaki asitten ötürü sac yanar ve cabuk paslanýr cürür.
iþin kötü tarafýda ön þaselerin içi boyalý degildir sadece katoferez kaplýdýr eski seridekilerde mum kaplanmýs olanlarda varsada zamanla yýpranýr ve bu yüzden dýstan pas görmesenizde genelde içten cürüktür.

aracý topladýktan sonra esnemeye baglý onde olusacak fazla burulmadan ötürü basýnýza difransiyel üst kulak kopmasý trans saft yýpranmalarý kopmalarý gelicektir.

Bunun sebebi esneyen ön þaselerdir.artý vibrasyon sorunuda, arazi kutunuz vede trassaftýnýz, saftlarýnýz ne kadar iyiysede baþ gösterecektir.

maddi imkan varsa menfaatiniz acýsýndan es geçmeyiniz ..
divers do it deeper

Harun

Alıntı yapılan: cenker -  Nisan 18, 2011, 10:11:01
nivada genelde sag önde aku buharýndaki asitten ötürü sac yanar ve cabuk paslanýr cürür.
iþin kötü tarafýda ön þaselerin içi boyalý degildir sadece katoferez kaplýdýr eski seridekilerde mum kaplanmýs olanlarda varsada zamanla yýpranýr ve bu yüzden dýstan pas görmesenizde genelde içten cürüktür.

Cenker bunu baþlamadan engellemenin yolu var mý kullanýcý açýsýndan?

cenker

sýksýk ýlýk tatlý suyla yýkama aküyü cýkartýp o bölgeyi arada sprey mum ile kaplama bir süre götürür,
arada tekrarlanmak kaydýyla. 3 ayda bir sprey mum sýk,
mumlama iþlemini o bölgede sasede gördügün tüm deligin içine sýkma sekliden yap.

nivada o bölge yapýsýndan ötürü biraz zayýf asit buharýda tuzu biberi oluyor çürümenin.

ayrýca belirtmek lazým aracta ek sis lambasý vinc türü yük ceken ekipman varsa alternatörde o derece devrede oldugundan devamlý sarj olan akümüz asit buharý yayar  ;)
divers do it deeper

cemfe

Tüm ilgilenenlere çok teþekkür ederim.

Dediðim gibi þimdilik motor indirmek bize maddi açýdan çok büyük külfet olacak.Yapýcaðýmýz belki tüm iþleri iptal ettirir bu iþlem.Yalnýz aracýn akü tarafýnda yapýlan birkaç iþlem var.Ben akü yeri yenileme flndýr diye pek üstüne düþüp fotolamadým gidip tekrar bir öðreneyim.Ýlgilendiðiniz için size çok teþekkür ederim ''Cenker'' bey..
Gidilmeyene git!Yapýlamayaný yap!

Harun

Alıntı yapılan: cenker -  Nisan 18, 2011, 04:35:00
sýksýk ýlýk tatlý suyla yýkama aküyü cýkartýp o bölgeyi arada sprey mum ile kaplama bir süre götürür,
arada tekrarlanmak kaydýyla. 3 ayda bir sprey mum sýk,
mumlama iþlemini o bölgede sasede gördügün tüm deligin içine sýkma sekliden yap.

nivada o bölge yapýsýndan ötürü biraz zayýf asit buharýda tuzu biberi oluyor çürümenin.

ayrýca belirtmek lazým aracta ek sis lambasý vinc türü yük ceken ekipman varsa alternatörde o derece devrede oldugundan devamlý sarj olan akümüz asit buharý yayar  ;)
eyvallah Cenker,
aküyü yüksek amperli ile deðiþtirmeyi düþünüyordum,o zaman deðiþtirirken mumlama olayýna girecez inceden.