NEDEN NÝVALARI YÜKSELTÝYOR SUNUZ ?

Başlatan yusuf, Aralık 19, 2008, 08:00:36

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

yusuf

MERAK ETTÝM DE BÝR BAÞLIK AÇAYIM DEDÝM.

reis28

 bu yukseltme iþine baya ugraþ vermiþ biri olarak ben cevaplayým kendimce bu soruyu

yukseltme derken önce likle þuna dikat cekmek isterim bu araclar yukseltilirken yaylarýn altýný besleyip yaydaký basýncý arttýrarak yukseltmek degil maksatsuspansýyonun ayný orandada yere dogru baskýsýnýda geliþtirmek engelli arzide bazý yerlerde askýda kalma yý asgariye indirmek arcýn kanalar içinde daha rahat hareket etmesini saglamak cünki aracýn ön salýncakalrý daha fazla aþagý acý veriyor arac bir tek arka difin karpuz kýsmýndan sürtme yapýyor lastikler arasýndaký akseresyon baya artýyor aracýn askýda kalma dedigimiz sorunu buyuk oranda halolmuþ oluyor birde bu araca daha buyuk lastik takmaya olanak veriyor of setli cant kullanýmda daha rahat oluyor arcýn camurluklarýný kesmiyorsun bu yukseltme örneginin bir cok benzeri bizim diþimýzdaký yabancý nivakulnýcýlarý tarfýndan cokca yapýlýp kulanýlýyor biz camel parkurunu seyahnla beraber gectik hemde sonuna kadar ben tum kanal ve cukurlarý denedim ve gayete baþarýlý bir þekilde cýktým cok az yerde takýldýmký benim takýldýgým noktalarda gýrtlagýna kadar dolu cj de toyotada ayný þekilde takýldý seyhan aracýyla altarnatýf yolarý kulandý daha cok nedenide daha alcak olan karýn acýsý ydý surekli kanalarda askýda kalma durumu söz konusu oluyordu bizim ön taraf askýda kalmýyor cünki oldukca yuksekarka dif karbuzu takýlýyor oda yeteri kadar hýzlýysan surtunerek falan cýkýyor yani kýsacasý yukseltme ihtiyaclar ve beklentilerle orantýlý geliþi yor bakýyorsun ha bu þekilde arazide daha rahatým sonunda ben bu araca birde dif kilidi takayým bu iþin sonuda yok tatminide daha buyuk lastýk daha yuksek arac daha fazla cekiþ gücü diye gidiyor sýnýrlarý zorladýkca arac bir yönden daha iyi oluyor bir yonden kaybediyor ben aracýmý arazi yogunluklu kulanýyorum onun için arazý performansý benim için cok önemli diyorum ve elimden geleni yapýyorum
DURSUN USTA 05364629668

orsa

Niva'nýn artýsý týpký Vitara gibi önlerin baðýmsýz süspansiyon olmasý. Bu da aracýn önünü kurtarýnca arkanýnda bir þekilde gelmesini saðlýyor.
Bir de kilit oldu mu pek sýrtý yere gelmez Niva'nýn.
Benden küçük bir tiyo; Lock-Right tipi Vitara için yapýlan kilitler Vitara'ya da, G. Vitara'ya da, Jimny'ye de uyuyor. Bunun sebebi aks diþ sayýsý tutuyor. Ýstavroz kutusu da kurtardýðý için sonuç alýnabiliyor.
Ýsterseniz Lock-Right'ýn muadili üretim yapan Aussie Locker'a bir e-posta atýn. Bence alacak kiþi sayýsý verirseniz elde olmasa bile yapar veya hangi aracýn ki uyuyorsa onu gönderir.
Fiyatlarý oldukça makul seviyelerde.
Tabii ki eðer içeriden kumandalý daha komplike sistemleri düþünüyorsanýz o baþka.


NÝVA69

Ben sadece birkaç santim yüksettim ama gene de þöyle bir cevap vereyim;

Araç daha "diri ve güzel" duruyor... Esasen de altý yere alacak diye daha az tedirgin oluyorsun... Bir de yaklaþma-ayrýlma açýlarý daha avantajlý oluyor...
2007 LADA 4X4/BAYBURT-KOCAELÝ-ANKARA.

niva07

vallaha yükseltme konusunu babamla etraflýca konuþtuk ki o da yýllardýr niva hastasý, arabaya yapmadýðý modifikasyon kalmamýþtýr bugüne kadar.. bana yükseltme diyor çünkü arabanýn fabrikasyon aerodinamiðini bozarsýn ve devrilme riskini arttýrýrsýn, pek çok yönden (frenleme, hýzlanma, savrulma, vb..) hesabý yapýlamayacak riskler doðurabilir dedi.. biraz aklýmý karýþtýrdý açýkçasý  :-\

yusuf


seko

aracý asfaltta hemde arazi þartlarýnda kullanýyosan.
birinden fedekarlýk etmek gerekiyo.
bende asfalttan fedakarlýk ettim. ;D ;D

aslýnda bende yusuf abiye katýlýyorum.

seko

ama þunu diyebilirim önü çok yükseltmeyin.

yüksek topuk
bileðinizi burkabilir. ;D

taiga

#8
Yükseltmiyorum...
Memnunum... :D

Not: Tek aracým niva. Yani gündelik hayatta da onu kullanýyorum. Ancak benim çerçevem hard offroad dan çok, hobi  ve doðayý keþifle sýnýrlý ...

Yok eðer sadece arazi (hard) için 2. araç hedefleseydim jimny yada vitara alýr, her türlü modifikasyonu yapmaya çalýþýrdým bütçem ölçüsünde.

Çünkü son tahlilde 3 þey gerekiyor onun için... Yerden yükseklik, güç ve ilk ikisiyle baðlantýlý büyük ebat lastik... Ne yazýk ki bunlarda niva da çok sýnýrlý...

Not2: Bu yazdýklarým benim özelimde doðrulardýr. Yoksa yükseltilmesine yada herhangi bir baþka deðiþikliðe karþý deðilim. Herkesin beklentisi farklýdýr çünkü.


seko

Alıntı yapılan: taiga -  Aralık 29, 2008, 11:17:37
Yükseltmiyorum...
Memnunum... :D

Not: Tek aracým niva. Yani gündelik hayatta da onu kullanýyorum. Ancak benim çerçevem hard offroad dan çok, hobi  ve doðayý keþifle sýnýrlý ...

Yok eðer sadece arazi (hard) için 2. araç hedefleseydim jimny yada vitara alýr, her türlü modifikasyonu yapmaya çalýþýrdým bütçem ölçüsünde.

Çünkü son tahlilde 3 þey gerekiyor onun için... Yerden yükseklik, güç ve ilk ikisiyle baðlantýlý büyük ebat lastik... Ne yazýk ki bunlarda niva da çok sýnýrlý...


evet haldun abiye katýlýyorum.
ama nivayý seviyorum.
belkide ilerde kasa niva kalacak sadece:) ;D ;D
off roadýda seviyorum bir çok klüple etkinliklere katýlýyorum vaya katýlmaya çalýþýyorum
herkesin bakýþ açýsýna da saygým var
ama ben galiba
hard a doðru kayýyorum:)
ama bunu nivayla yapýcam:) ;D

yusuf

her tümsekten daha yuksek tümsek vardýr.

bu araba zaten yüksek. Mekenik direksiyon bile park ettiðin yerde zor çýkýyor. Ama otobanda altýna giren hava arabayý havaya kaldýrýyor.

Oluyor aðýr direksiyon hidrolikten öte.

Standart halinde bile asfaltta zor duruyor, kaldýký yukseltilmiþ hali ile.

Tümsekler ulaþmak için de asfelttan gitmet gerekiyor uzunca bir süre.

Biz yarýþmýyoruz ki

seyhan

Yüksek nivanýn keyfini kullanmayan bilmez herhalde ;D

Bence araziye yüksek niva ile standart niva beraber dalsýn bu sorunun cevabýný bulursunuz.

Benim necati daha yükselmeden reis'le birlikte camel'a dalmýþtýk ve aradaki farký çok iyi gördüm. :D :D :D

Bence yaþamak gerekir.
Macera olsun dedim, hayat tarzým oldu.

reis28

 yukseltme konusu kýzýþmýþ herkezin fikrine saygý duyuyorum ben nivayý ikinci arac olarak ve gözümü budaktan esirgemeden kulnýyorum derken birde baktýmki istanbulda trafikte her gün kulnmaya baþlamýþým aracým þu anda standart nivalardan daha yuksek lastik ebatlarý daha buyuk eskiden korkarak girdigim virajlara þimdi ralli otmobili kývamýnda giriyorum savrulma olmaz neden daha dýþa acýk lastik cizgileri daha güçlü darbe emiçi süspansýyon kulanarak ve bilincli bir þekilde aracýmý yukselttim tabiki arazide daha buyuk engeller her zaman olacaktýr bu iþin sonu yokdaha yuksek daha buyuk lastik derken daha iddalý markalar diye gider bu iþ herkez elinde ne varsa onunla ugraþýyor cadeden bir xj alýyorsun ona baþlýyorsun modifiye yapmaya malýyet gýrtlagýna kadar modifiye dedinmi onbin dolar suzuký modifiyesi cok ucuz bir arac degil öyle basit gözüksede niva zaten standart larýylada yeterli bir arac cogunuz neden cadede aracýnýza ok lastýk takýp o kulak týrmalýyan gurultusunu cekiyorsunuz aracýn fabrikasyon orjýnal lastýkleri gayet iþ görüyor hart off road yapmýycaksanýz demekki bazen yetmiyor ya ben nasýlsa öyle aracýmla cok cetin araziye girmem zaten ne gerek var diyorsunuz ama malesef giriyorsunuz sonra bak þimdi benim lastýkler ok olsaydý ben burda takýlmazdým derken bak iþte benim aracým beþ on cm daha yuksek olsaydý karný burda degmezdi yada þu kanalda askýda kalmazdým direk soru iþareti kafada beliriyor elimde imkanlarým olsa internette gördügüm bir cok sýra dýþý modifikasyonlar var onlarý bile denemek yapmak isterdim aracýmýn standart halinide cok iyi biliyorum sýnýrlarýnýda þimdiki halinide 0 nivada alsam yapacagým tek þey ofset cant yükseltme kiti spor süspansiyon  niva bana bu þekilde daha cok keyif veriyor
DURSUN USTA 05364629668

niva07

Anlaþýlan, yükseltme konusu kullaným amacýyla ve bu amaçta kullaným yoðunluðuyla ilgili bir karar.. Daha sonra maliyet etkeni, nivanýzýn gündelik aracýnýz mý olduðu, aracýnýzý mesleðiniz veya sürekli hobiniz icabý mý kullandýðýnýz gibi etkenler de ekleniyor.. Misal ben sürekli iþ gereði daðda taþta karda buzda gezen birisi olsaydým aracýmý bu amaç uðruna modifiye etmem gerekirdi çünkü iþimi görmesi lazým, ayný þekilde avcý olsaydým ve yolu olmayan biryerlere sürekli gitmem gerekseydi yine ayný þekilde.. Yani yükseltene aman yükseltme, yükseltmeyene ne duruyorsun demek anlamsýz.. Tercih, zorunluluk ve deneyim meselesi daha çok..

Yevgeni


Belgrad'taki bir su, çukur, kanal, çamur (hepsi bir arada bir nokta, güzel örnek) geçiþinde Tolga'nýn standart OK144'lü Niva'sý, ayný yeri deneyen ama askýda kalan Reis28'in yükseltilmiþ Niva'sýndan sadece 1-1.5 metre geride askýda kaldý. Ayný koþullarda aradaki farka örnek.

Ama o noktaya bulaþmadan yanýndan geçen araçlar da vardý ve askýda kalmamýþ oldular.

Hemfikir olunduðu üzere ne engellerin sonu var, ne onlarý geçebilmek üzere yapýlan modifiyenin..