ARACINIZDA DÝKKAT ETMENÝZ GEREKEN NOKTALAR

Başlatan ERCO, Haziran 10, 2007, 12:44:11

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçiler konuyu incelemekte.

ERCO



Bakýmsýz býrakmayýn araclarýnýzý. Þaft bakýmlarý istavrozlar ve frezeler. Ara sýra yaðlanmasý gerekiyor.

Teker rulmanlarý. Sýk sýk kontrolden geçirin .

Þanzýman ve difransiyel yaðlarýný da kontrolsüz býrakmayýn.

Ateþleme kontroleri: buji, platin, meksefe, tevzi makarasý, buji kablosu.

Þarj kayýþý da önemli. Rot ve rot baþlarý, rotiler, direksiyon yaðý, z kolu fiþeði boþluk olmayacak. Arka denge kol lastkleri, amortisor lastikleri  ve bunlar gibi þeylere bakýlmasý gerekiyor.

Ýyi nivalý gunler diliyorum.

güven oto lada servisi    izmir
www.guvenlada.com

MCC

ben annamam erco, sorumluluk sana ait, bu kadar þeyi aklýmda tutamam, tutsam da yapamam kardeþ.
Ergonomi mi ? Ekonomi mi ?

ERCO

ben bakarým senin keciye ayýpsýn her sabah gelir yagýný suyunu bakarým
istersen on camýný da yýkarým cagtay
güven oto lada servisi    izmir
www.guvenlada.com

akademic

aman erco servis 4 / 4 lük bende gireyim sýraya ....

ufo

aþaðýdaki yazýyý bir baþka siteden almýþtým.
gökhan

NÝVA

M+S 1.Karter týpasýný mýknatýslý ile deðiþtiriniz.

M+S 2. Her 30000 Km de kartere No.5 yað koyup yarým saat çalýþtýktan sonra alttan sýcakken boþaltýnýz, mevsime uygun yeni yað ve yeni filtre koyunuz

S 3. Yað filtresi kaliteli olsun, servis dýþý daha kalitesiz yað filtresi kullanmayýnýz.

S 4. Yað filtresini her yað deðiþtiriþte deðiþtiriniz

S 5. Silindir kapak saplamalarýný serviste tork anahtarlý ayar ile sýktýrýnýz ( Karþýlýklý sýkma, sýralý deðil)

DÝ 6. Sübap ayarlarýný her 5000 Km de yaptýrýnýz. Sentille fabrika ayarlarýný tam ortasýnda yapsýnlar

S 7. Egsantrik zinciri ayarýný serviste hassas olarak bir yaptýrýnýz, her 20 000 Kmde tekrarlayýnýz

S 8. Hava filtresini sadece servisten alýnýz. Hava filtresi etrafýna 1 cm sünger kaplayarak süngeri mevsim deðiþikliklerinde sývý deterjanla yýkayýnýz.

S 9. Karbüratör yaz/kýþ ayarý mevsime göre yapýlmalý.

S+DÝ 10. Karbüratörü manifolddan sökerek tamirciye gönderiniz. Tabaný taþlansýn ve miline yeni 0 sarý burç yapýlsýn (Kullandýðýnýz yakýtý söyleyiniz, lpg ye göre hafif boþluk vardýr)

DÝ 10. Tamirden sonra yeni contalarýn 2 yüzüne ve karþý zeminlere ayakkabý yapýþtýrýcýsý sürünüz, yarým saat bekleyiniz, takýnýz, vidalarý sýkýnýz, aþýrý sýkma ayaklarý yamultur. Takarken mutlaka motor soðuk olsun. Taktýktan sonra 24 saat motor kesinlikle çalýþmayacak.

DÝ 11.Sübap ayarý yapýldýktan sonra , karbüratör hava ayarýný, avans ayarýný, rölanti ayarýný serviste deðil diyagnostik ayar firmasýnda yaptýrýnýz. ( Karbüratörü sökme diye tembihleyin) veya karbüratörü tamirden sonra yapýþtýrmadan takýn, söküp temizleyip kontrol ve ayar yapsýn, orada veya daha sonra 24 saat kullanýlmayacak durumda karbüratörü yapýþtýrma iþlemi yapýn yað kalýntýlarýn sentetik tinerle silinmesi ve yeni karbüratör manifold contasý þart.

S 12. Genleþme tanký kapaðýný her sene yenileyin. Hararet yaptýrýldýðýnda genleþme kabý ve kapaðý beraber yenileyin.

M 13.Sýcak su hortumlarý ortasý bezli "Opel" tipi kaliteli sýcak su hortumlarý ile hemen deðiþecek.

M 14. Sýcak su hortumlarý kelepçeleri kalýn tip yerli kelepçe ile hepsi deðiþecek. Fazla sýkýlmasýn, hortumu keser

K15. Karter havalandýrma borusu içine Japon /Amerikan arabalarda olan PCV Valve taktýrýn.

M 16.Soðutma sývýsýný yenileyin, boþaltýp içini temizleyin ve 1 kutu antifriz ve gerisini kaynamýþ kireçsiz su ile köpürtmeden doldurun, kapaðý hemen kapatýn.

M 17. Þarj dinamosu kayýþýný düz deðil diþli takýn, gerginliði üstten bastýrýnca 1 cm yaylanacvak þekilde olsun.

M 18.Bujileri NGK marka BPR6EIX yoksa BPR6EGP yoksa BPR6ES yoksa Denso VW20T yoksa IW20 yoksa W20EPR-U YOKSA Bosch WR7DCX kullanýnýz.

K 19. Buji kablosunu ilk oksitlenmede NGK veya Bosch marka ile deðiþtiriniz.

M 20. Buji kablolarý içine, her elektrik olan yere "silikon sývý yað" püskürtünüz.

M 21.Vakum hortumlarýný kelepçeleyiniz.

S+M 22. tekerlek rulmaný boþluklarýný her 10 000 Km de aldýrýnýz.

SDireksiyon boþluðunu her 10 000 Km de ayarlatýnýz, 1 cm boþluk olsun.,

R 23. her 10 000 km de rot ayarý yaptýrýnýz. Jantlarýn eðriliðini balans makinesýnde kontrol ettirip eðriyse tornacýda düzelttikten sonra takýnýz. Lastik takýldýktan sonra 0 fark olacak þekilde balans yapýlsýn, poryaya takýlýnca seyyar balans cihazýyla tekrar yapýlsýn. Rot balanstan önce araba alt yýkansýn, jantlar sökülünce jant ve lastikler sývý deterjanla fýrçalatarak yýkansýn, diþlerdeki taþlar temizlensin, temiz ve kuru jant ve lastikle balans yapýlsýn , far ayarý yapýlsýn

M+S 24.Fren balatalarý fren temizleme spreyi ile temizlensin, ayak fren ayarý yapýlsýn

M+S 25. Fren hidrolik deposu kapaðýna bastýrarak göstergede uyarý ýþýðý yanýyormu kontrol edilsin

E 26. 1 kutu Philips kontakt sprey alarak tüm fiþlere püskürtülerek bitirilsin

E 27. Þarj dinamosunda voltaj dengesizliði, rulman sesi varsa sökülüp temizlensin, yeni Japon NSK rulman takýlsýn

E 28. Marþ dinamosu sökülüp temizlensin, yeni kaliteli motor yaðýyla yaðlansýn, takýlsýn (Bloktaki karþýlýk deliði yýkansýn, içine motor yaðý püskürtülsün.

E29. Farlar yerine yeni Xenon ampuller kullanabilirsiniz, ayný Watta olsun

DO Debreyaj pedalýna fren müþiri gibi parça eklensin, fren müþir konsun, kontak anahtarýndaki marþ verme devresinden paralel olarak debreyaj müþirinden geçsin, panoda marþ düðmesi konarak buradan geçsin (Çalýþtýrma kolaylýðý ve kontak anahtarýný eskitmeme)

DO 31. Kapý ayarlarýný doðrultmacý ayar yapsýn ve ince yaðla yaðlayýn

M 32. Benzin hortumlarýnýn tamamýný ortasý bezli kaliteli Opel tipi benzin hortumlarý ile yenileyiniz. Kelepçeleri de yerli kalýn enlilerle yenileyiniz.

M+S 32. Delinen aks körüklerini hemen yenileyiniz, içindeki özel gresin de yenilenmesi gerekmektedir.

S+M 33. Yeni distribütör kapaðý ve distribütör tevzi makarasýný orijinal Rus alarak takýnýz, çýkanlar yedek olarak arabada bulunsun.

34.Ses kesmek için:
M 1. Koltuklar , halýlar ve tavaný ve kap döþemelerini sökünüz, 1 kat antipas veya þasi boyasý girintilere, dahil sürünüz. Kuruyunca ve sac panellere ( geniþ sac levhalara) 1 kat sentetik tinerle incelen oto flinkot attýrýnýz.

M 2. Tavan panellerine a 2 cm taþ yünü veya sünger yapýþtýrtýnýz.

M 3. Motor ayýrma sacý, çamurluklara ve ön koltuk önüne 2. kat oto flinkot sürünüz.

M 4. Taban týpalarýný önceden silikon sürüp tekrar takýnýz.

M 5.kapýlarda krikolar için yaðmurluk yoksa plastik tabakayý 2 tarafý yapýþkan bantla üstten sarkýtýnýz.

K 6. Tabana ve ön sacýna halý kestirip, tabanlar paspas olarak 2. kat kestirip halýya overlok yaptýrýnýz ve mevcut halýyý sývý deterjanla serviste yýkatýp kuruduktan sonra üzerine yeni halýyý koyunuz, salon ile uyumlu renk olsun

DÖ 7. Koltuklarý takýnýz

8. Arabayý sýcak deterjanlý alt yýkamaya veriniz., tekerlek davlumbazlarýný iyice temizlesin

M 9. Kuruyunca tekerlekleri söktürüp içine 2 kat antipas, veya 2. kat þasi boyasý, üzerine 2 kat oto flinkot sürdürünüz. taþ gelen yerlere "pütür" atýlacak.

M 10. Araba lifte alýnýp altý 1 kat antipas, 1 kat sasi boyasý, 2 kat oto flinkot atýlacak.

35. Yazýn ýsýnmayý önlemek için. Özellikle ön cam orjinalinden ( % 15 veya Light-Light) renkli taktýrýn

M 36. Yan camlara altta dolanmalý perde.

DÖ37. Arka ve bagaj camý orj % 15 renkli veya Light-light cam filmiyle içten kaplanacak

M. 38. Ön cam çýtasýna sarýlmalý perde alýnýp parkta yukarý çekilerek aynada sabitlenecek.

M 39. Fan önüne polen filtresi veya filtre elyaf tabakasý takýlacak.

M 40. Ön arka ve bagaj cam fitilleri dýþtan altýna silikon sürülecek

DO 41. Bagaj incelenerek pres çatlaðý varsa çelik macunla doldurulacak.

E 42. Fren lambalarýnda sýzdýrmazlýk contasý yoksa 5 mm ithal pencere bantýndan yapýlacak uygun conta malzemesinden de kesilebilir.

DÖ 43. Arka havalandýrma menfezindeki lastik çýkarýlýp 5 mm sünger tabaka konulacak

K 44.Dýþ ayna, aynacýda yerli silindirik dýþbükey aynayla deðiþtirilecek

45. Araba koyum renkli ise önüne uyarýcý rengi panjur, dikkat çekici renkle boyanacak

E46. Bagaj camýna stop yazan lamba üstten takýlacak, stoplarla beraber yanacak

47. Araba açýk renk ise kaput mat siyaha boyanacak

DÖ 48. (Toprak yolda gidilmeyecekse) tavan söküldüðünde yeni tip dokuma ve altý süngerli tavan kaplamasý yaptýrýlacak ( 1 kg. PÜR-KÝM ve herteri ile)

DÖ. 49. Göðüslük üstü, torpido kapaðý , dizönü, ön kapýlar döþemeleri için modern araba rengine uyumlu suni deri alýnacak, 1 tabaka 10 mm gri (Yoðun) sünger kaplanaaacak.

DÖ. 50. Lada kulubunden orijinal Rus koltuk kaplamalarý takýmý getirilecek (yerli kýlýf deðil) mevcut kýlýfla prova yapýlacak. Bolluklar tiyellenerek döþemeci tarafýndan içeri doðru dikilecek. Üstüne kendi koltuk kýlýfý yýkandýktan sonra geçirilecek. Pamuklu þeker çuvalý veya ayný bezden alýnarak yýkandýktan sonra koltuklarýn minder, sýrt ve arkasýný kaplayacak basit dikiþle 2 takým yapýlacak. Düðme, frmuar, bað yok, basitçe asýlýnca hepsi çýkacak þekilde. Her 2 haftada deðiþecek ve yedeki bagajda bulunacak.

K. 51. Motor kapaðý altýndaki istepne kazada tehlike yaratmaktadýr. Ýstepneyi bagaja yerleþtiriniz veya kaliteli çakmaktan elektrikli hava pompasý ve hava basma tüpü bulundurunuz.

E. 52. Kapý içlerine cep yaptýrabilirsiniz (Broadway)

K.53. Direksiyon simidine yumuþak bir kýlýf alýnýz.

Yukarýdaki iþlemleri oto Servis, Mekanik tamirci, Elektrikçi, DÖþemeci, Rotbalanscý, DÝyagnostik ayarcý, Doðrultmacý, Kendiniz olarak programlayýp bahar aylarýnda yaptýrabilirsiniz. Bu listeyi Word'a kopyala yapýþtýr yapýp kendi iþ sýranýzý yapabilirsiniz.

Gökhan (1966)
Ataþehir-Ýstanbul
2000 / 1.7i

taiga

Lada kulübünün eski zamanlarýnda James Bond nickli bir katýlýmcý vardý...

Samara konusunda çok detaylý ve etkili ipuçlarý mesajlar yazardý...

Kendisinden PM ile rica etmiþtim Niva içinde tavsiyeler iletmesini...

Yukarýdaki maddeleri yazmýþtý ricam üzerine...

Bursada serviste bu maddeleri oradaki ustaya okuttuðumda az daha beni atýyordu servisten... ;D

Sonra James Bond u küstürdü malum grup, adamda bir ayrýldý bir daha görünmedi forumda...

Keþke buralarda olsa, bizim foruma da gelmesini cidden isterdim... :-\

ufo

hatýrlamýyorum kimin yazdýðýný ama, lada klübündeydi bu yazý.
derli toplu bir þekilde ve bu detayda bulunca save'lemiþtim.
Gökhan (1966)
Ataþehir-Ýstanbul
2000 / 1.7i

ERCO

yýnede saðolsun azam yazmýþ cizmi eleri dert gormesin
güven oto lada servisi    izmir
www.guvenlada.com

bkerti

Bunlarý yaptýralým tamam da yapacak usta nerde? Kimse uðraþmaz buralarda bunlarla.

Dr kemal

Alıntı yapılan: ufo -  Temmuz 17, 2007, 03:08:57
aþaðýdaki yazýyý bir baþka siteden almýþtým.
gökhan

NÝVA

M+S 1.Karter týpasýný mýknatýslý ile deðiþtiriniz.

M+S 2. Her 30000 Km de kartere No.5 yað koyup yarým saat çalýþtýktan sonra alttan sýcakken boþaltýnýz, mevsime uygun yeni yað ve yeni filtre koyunuz

S 3. Yað filtresi kaliteli olsun, servis dýþý daha kalitesiz yað filtresi kullanmayýnýz.

S 4. Yað filtresini her yað deðiþtiriþte deðiþtiriniz

S 5. Silindir kapak saplamalarýný serviste tork anahtarlý ayar ile sýktýrýnýz ( Karþýlýklý sýkma, sýralý deðil)

DÝ 6. Sübap ayarlarýný her 5000 Km de yaptýrýnýz. Sentille fabrika ayarlarýný tam ortasýnda yapsýnlar

S 7. Egsantrik zinciri ayarýný serviste hassas olarak bir yaptýrýnýz, her 20 000 Kmde tekrarlayýnýz

S 8. Hava filtresini sadece servisten alýnýz. Hava filtresi etrafýna 1 cm sünger kaplayarak süngeri mevsim deðiþikliklerinde sývý deterjanla yýkayýnýz.

S 9. Karbüratör yaz/kýþ ayarý mevsime göre yapýlmalý.

S+DÝ 10. Karbüratörü manifolddan sökerek tamirciye gönderiniz. Tabaný taþlansýn ve miline yeni 0 sarý burç yapýlsýn (Kullandýðýnýz yakýtý söyleyiniz, lpg ye göre hafif boþluk vardýr)

DÝ 10. Tamirden sonra yeni contalarýn 2 yüzüne ve karþý zeminlere ayakkabý yapýþtýrýcýsý sürünüz, yarým saat bekleyiniz, takýnýz, vidalarý sýkýnýz, aþýrý sýkma ayaklarý yamultur. Takarken mutlaka motor soðuk olsun. Taktýktan sonra 24 saat motor kesinlikle çalýþmayacak.

DÝ 11.Sübap ayarý yapýldýktan sonra , karbüratör hava ayarýný, avans ayarýný, rölanti ayarýný serviste deðil diyagnostik ayar firmasýnda yaptýrýnýz. ( Karbüratörü sökme diye tembihleyin) veya karbüratörü tamirden sonra yapýþtýrmadan takýn, söküp temizleyip kontrol ve ayar yapsýn, orada veya daha sonra 24 saat kullanýlmayacak durumda karbüratörü yapýþtýrma iþlemi yapýn yað kalýntýlarýn sentetik tinerle silinmesi ve yeni karbüratör manifold contasý þart.

S 12. Genleþme tanký kapaðýný her sene yenileyin. Hararet yaptýrýldýðýnda genleþme kabý ve kapaðý beraber yenileyin.

M 13.Sýcak su hortumlarý ortasý bezli "Opel" tipi kaliteli sýcak su hortumlarý ile hemen deðiþecek.

M 14. Sýcak su hortumlarý kelepçeleri kalýn tip yerli kelepçe ile hepsi deðiþecek. Fazla sýkýlmasýn, hortumu keser

K15. Karter havalandýrma borusu içine Japon /Amerikan arabalarda olan PCV Valve taktýrýn.

M 16.Soðutma sývýsýný yenileyin, boþaltýp içini temizleyin ve 1 kutu antifriz ve gerisini kaynamýþ kireçsiz su ile köpürtmeden doldurun, kapaðý hemen kapatýn.

M 17. Þarj dinamosu kayýþýný düz deðil diþli takýn, gerginliði üstten bastýrýnca 1 cm yaylanacvak þekilde olsun.

M 18.Bujileri NGK marka BPR6EIX yoksa BPR6EGP yoksa BPR6ES yoksa Denso VW20T yoksa IW20 yoksa W20EPR-U YOKSA Bosch WR7DCX kullanýnýz.

K 19. Buji kablosunu ilk oksitlenmede NGK veya Bosch marka ile deðiþtiriniz.

M 20. Buji kablolarý içine, her elektrik olan yere "silikon sývý yað" püskürtünüz.

M 21.Vakum hortumlarýný kelepçeleyiniz.

S+M 22. tekerlek rulmaný boþluklarýný her 10 000 Km de aldýrýnýz.

SDireksiyon boþluðunu her 10 000 Km de ayarlatýnýz, 1 cm boþluk olsun.,

R 23. her 10 000 km de rot ayarý yaptýrýnýz. Jantlarýn eðriliðini balans makinesýnde kontrol ettirip eðriyse tornacýda düzelttikten sonra takýnýz. Lastik takýldýktan sonra 0 fark olacak þekilde balans yapýlsýn, poryaya takýlýnca seyyar balans cihazýyla tekrar yapýlsýn. Rot balanstan önce araba alt yýkansýn, jantlar sökülünce jant ve lastikler sývý deterjanla fýrçalatarak yýkansýn, diþlerdeki taþlar temizlensin, temiz ve kuru jant ve lastikle balans yapýlsýn , far ayarý yapýlsýn

M+S 24.Fren balatalarý fren temizleme spreyi ile temizlensin, ayak fren ayarý yapýlsýn

M+S 25. Fren hidrolik deposu kapaðýna bastýrarak göstergede uyarý ýþýðý yanýyormu kontrol edilsin

E 26. 1 kutu Philips kontakt sprey alarak tüm fiþlere püskürtülerek bitirilsin

E 27. Þarj dinamosunda voltaj dengesizliði, rulman sesi varsa sökülüp temizlensin, yeni Japon NSK rulman takýlsýn

E 28. Marþ dinamosu sökülüp temizlensin, yeni kaliteli motor yaðýyla yaðlansýn, takýlsýn (Bloktaki karþýlýk deliði yýkansýn, içine motor yaðý püskürtülsün.

E29. Farlar yerine yeni Xenon ampuller kullanabilirsiniz, ayný Watta olsun

DO Debreyaj pedalýna fren müþiri gibi parça eklensin, fren müþir konsun, kontak anahtarýndaki marþ verme devresinden paralel olarak debreyaj müþirinden geçsin, panoda marþ düðmesi konarak buradan geçsin (Çalýþtýrma kolaylýðý ve kontak anahtarýný eskitmeme)

DO 31. Kapý ayarlarýný doðrultmacý ayar yapsýn ve ince yaðla yaðlayýn

M 32. Benzin hortumlarýnýn tamamýný ortasý bezli kaliteli Opel tipi benzin hortumlarý ile yenileyiniz. Kelepçeleri de yerli kalýn enlilerle yenileyiniz.

M+S 32. Delinen aks körüklerini hemen yenileyiniz, içindeki özel gresin de yenilenmesi gerekmektedir.

S+M 33. Yeni distribütör kapaðý ve distribütör tevzi makarasýný orijinal Rus alarak takýnýz, çýkanlar yedek olarak arabada bulunsun.

34.Ses kesmek için:
M 1. Koltuklar , halýlar ve tavaný ve kap döþemelerini sökünüz, 1 kat antipas veya þasi boyasý girintilere, dahil sürünüz. Kuruyunca ve sac panellere ( geniþ sac levhalara) 1 kat sentetik tinerle incelen oto flinkot attýrýnýz.

M 2. Tavan panellerine a 2 cm taþ yünü veya sünger yapýþtýrtýnýz.

M 3. Motor ayýrma sacý, çamurluklara ve ön koltuk önüne 2. kat oto flinkot sürünüz.

M 4. Taban týpalarýný önceden silikon sürüp tekrar takýnýz.

M 5.kapýlarda krikolar için yaðmurluk yoksa plastik tabakayý 2 tarafý yapýþkan bantla üstten sarkýtýnýz.

K 6. Tabana ve ön sacýna halý kestirip, tabanlar paspas olarak 2. kat kestirip halýya overlok yaptýrýnýz ve mevcut halýyý sývý deterjanla serviste yýkatýp kuruduktan sonra üzerine yeni halýyý koyunuz, salon ile uyumlu renk olsun

DÖ 7. Koltuklarý takýnýz

8. Arabayý sýcak deterjanlý alt yýkamaya veriniz., tekerlek davlumbazlarýný iyice temizlesin

M 9. Kuruyunca tekerlekleri söktürüp içine 2 kat antipas, veya 2. kat þasi boyasý, üzerine 2 kat oto flinkot sürdürünüz. taþ gelen yerlere "pütür" atýlacak.

M 10. Araba lifte alýnýp altý 1 kat antipas, 1 kat sasi boyasý, 2 kat oto flinkot atýlacak.

35. Yazýn ýsýnmayý önlemek için. Özellikle ön cam orjinalinden ( % 15 veya Light-Light) renkli taktýrýn

M 36. Yan camlara altta dolanmalý perde.

DÖ37. Arka ve bagaj camý orj % 15 renkli veya Light-light cam filmiyle içten kaplanacak

M. 38. Ön cam çýtasýna sarýlmalý perde alýnýp parkta yukarý çekilerek aynada sabitlenecek.

M 39. Fan önüne polen filtresi veya filtre elyaf tabakasý takýlacak.

M 40. Ön arka ve bagaj cam fitilleri dýþtan altýna silikon sürülecek

DO 41. Bagaj incelenerek pres çatlaðý varsa çelik macunla doldurulacak.

E 42. Fren lambalarýnda sýzdýrmazlýk contasý yoksa 5 mm ithal pencere bantýndan yapýlacak uygun conta malzemesinden de kesilebilir.

DÖ 43. Arka havalandýrma menfezindeki lastik çýkarýlýp 5 mm sünger tabaka konulacak

K 44.Dýþ ayna, aynacýda yerli silindirik dýþbükey aynayla deðiþtirilecek

45. Araba koyum renkli ise önüne uyarýcý rengi panjur, dikkat çekici renkle boyanacak

E46. Bagaj camýna stop yazan lamba üstten takýlacak, stoplarla beraber yanacak

47. Araba açýk renk ise kaput mat siyaha boyanacak

DÖ 48. (Toprak yolda gidilmeyecekse) tavan söküldüðünde yeni tip dokuma ve altý süngerli tavan kaplamasý yaptýrýlacak ( 1 kg. PÜR-KÝM ve herteri ile)

DÖ. 49. Göðüslük üstü, torpido kapaðý , dizönü, ön kapýlar döþemeleri için modern araba rengine uyumlu suni deri alýnacak, 1 tabaka 10 mm gri (Yoðun) sünger kaplanaaacak.

DÖ. 50. Lada kulubunden orijinal Rus koltuk kaplamalarý takýmý getirilecek (yerli kýlýf deðil) mevcut kýlýfla prova yapýlacak. Bolluklar tiyellenerek döþemeci tarafýndan içeri doðru dikilecek. Üstüne kendi koltuk kýlýfý yýkandýktan sonra geçirilecek. Pamuklu þeker çuvalý veya ayný bezden alýnarak yýkandýktan sonra koltuklarýn minder, sýrt ve arkasýný kaplayacak basit dikiþle 2 takým yapýlacak. Düðme, frmuar, bað yok, basitçe asýlýnca hepsi çýkacak þekilde. Her 2 haftada deðiþecek ve yedeki bagajda bulunacak.

K. 51. Motor kapaðý altýndaki istepne kazada tehlike yaratmaktadýr. Ýstepneyi bagaja yerleþtiriniz veya kaliteli çakmaktan elektrikli hava pompasý ve hava basma tüpü bulundurunuz.

E. 52. Kapý içlerine cep yaptýrabilirsiniz (Broadway)

K.53. Direksiyon simidine yumuþak bir kýlýf alýnýz.

Yukarýdaki iþlemleri oto Servis, Mekanik tamirci, Elektrikçi, DÖþemeci, Rotbalanscý, DÝyagnostik ayarcý, Doðrultmacý, Kendiniz olarak programlayýp bahar aylarýnda yaptýrabilirsiniz. Bu listeyi Word'a kopyala yapýþtýr yapýp kendi iþ sýranýzý yapabilirsiniz.
—bu yazýyý gönderen arkadaþýma teþekkür ediyorum. . Bu kadar detaylý olmasa da aracý nemden korumayý baþardým . Detaylarda önemli bilgiler var dikkate alýnacak bir paylaþým.

diff-lock86

Çok deðerli ve faydalý paylaþým olmuþ.Her niva cýnýn iþine yarar satýrlar var.Teþekkürler paylaþým için.
instagram;@b_l_a_c_k___n_i_v_a___tr