DÝFERANSÝYELLER

Başlatan ERCO, Ocak 28, 2008, 01:16:18

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Mudanyalý

Alıntı yapılan: yusuf -  Mart 23, 2009, 04:00:30
Becce usta uzman tv de der ki:

%100 kilitler arazide %100 performans gösterir. Ama sokakta aracýn yola tutunmasýný azaltýr, kaymalara ve parçalarýn çok çabuk aþýnmasýna neden olur.

LSD kilitler ise sokakta da kullanýlabir ama arazideki verimi %50 dir.

merhaba Yusuf Abi,

aynen Becce'nin dediði gibi...
ama bir detay var tabi...bu kilit manuel ise devamlý kilitli pozisyonda yürüyen diferansiyel,dönüþlerde kasýntýlara sebep verir ve en zayýf olan yerden mekaniði tahrip eder,aracýn yol tutuþunun azalmasýnýn sebebi ise,diferansiyel özelliðinin kaybolmasý dolayýsý ile dönüþlerde,arka tekerleklere gelen güc aracý sürekli düz gitmeye zorlayacak,direksiyon etkisi ile açý alan ön lastiklerin gösterdiði direncin sonunda da motor gücü yeterse,aracýn arkasýný saða veya sola kaydýracaktýr.
fakat,araçlarýmýza amacýna uygun olsun,arazide kullanalým þeklinde düþünerek kilit takýlacaksa bu %100 olmalý..pnomatik veya elektrikli olursa daha kullanýþlý olur tabi...
saygýlarýmla
Yol dediðin doðru vara,
Er dediðin alçaktan baka.

yusuf

Sunu da unutmamak gerekli:

Biz genelde gezi amaçlý kullanýyoruz bu arabalarý. Örneðin Samanlý daðlarýna gitmek için asfaltta git gel 250 km yapýyoruz. Daðda ise  70 - 80 km.

Bu durumda lsd diff lock daha uygun gibi.

Ya da deðmez mi?

Ne dersiniz Mudanyalý ?

reis28

 herkez güzel anlatmýþ ben kilidi nivaya taktým arac farklý bir makina oldu yol tutuþu dahi degiþti asfalta ve kaygan arazi zeminde tutunmasý bile farklýlaþtý arac virajja girrerken arkadan sovrulma istegini lsd engelliyor batkta arac debelenirken videoda da görülen þekilde durmasý gereken sag arka lastik sol lastigin hýzlanmasýyla gücü sag lastige aktarýyor tabiki kilit demek aracý her yerden ucuracak demek degil sert ve engebeli arazide askýda kalýnma durumlarýnda cok daha faydalý olacok týr benim denemelerimde aracýn merkezi dif kilidini bile kitlemeden arac hareketine devam ediyor ha belki lsd nin oranlarýyla baglý olarak kaydýrmalarý farklýlýk göstere bilir ama kilit baþka bir dünya
DURSUN USTA 05364629668

Tolga

benim içim rahatladý, en azýndan çýkma bir parça olsa dahi problem çýkmadý, aracýn normal halinide bozabilirdi, %60 dahi olsa çok dik rampada çalýþtýðýný gördük, buda  benim acemiliðimi tolere eder yada orta zorluktaki yerlerde kontrolümü arttýrýr oda yetmezse zaten beleþ vinç var bir abimizde saðolsun hiç kýrmýyor beni :)
Tolga

yusuf

Gördüðün gibi sayende bir sürü þey öðreniyorum ben de.

Pazar günkü gezide birþey olmadýktan sonra artýk olmaz.

TED rampa denemesi herseyi açýkladý bana. LSD iþi galiba en ideali bizim için.

Benim gençliðimde bunu kullananlar baðýmlý sayýlýyordu !




Mudanyalý

Alıntı yapılan: yusuf -  Mart 23, 2009, 04:42:21
Sunu da unutmamak gerekli:

Biz genelde gezi amaçlý kullanýyoruz bu arabalarý. Örneðin Samanlý daðlarýna gitmek için asfaltta git gel 250 km yapýyoruz. Daðda ise  70 - 80 km.

Bu durumda lsd diff lock daha uygun gibi.

Ya da deðmez mi?

Ne dersiniz Mudanyalý ?

Merhaba Yusuf Abi,

Niva'lar atikülasyonu en baþarýlý arazi araçlarýndan biri..kilit,ayný zamanda askýda kalma durumlarýnda da iþe yarayan bir ekipman..Fakat,bizler gibi daha çok doða gezilerinde kullandýðýmýz araçlarýmýza bu tür ekipmanlarý ilave etmemiz,problem riskini arttýrmaktan öteye geçmeyecektir.Ne kadar çok modifikasyon,o kadar çok problem riski... ;)
saygýlarýmla
Yol dediðin doðru vara,
Er dediðin alçaktan baka.

yusuf

Ýþte 10 yýldýr savunduðum fikir bu.

nihayet katýlan biri çýktý.

Yevgeni


Kilit masrafýndan da yýrttýk o vakit.
Öne bir vinç takayým en azýndan..



Tolga

Bence en gerekli ve en doðru ekipman kesinlike aksesuar yada modifikasyon deðil. ama "dolar" durumu iþleri bozuyor 750 - 1000 USD desen dünyanýn parasý...

Tolga

yusuf

Vinç için ön tamponun baðlandýðý þase yerine geçen alt saçlarýn tümüyle saðlam olmasý gerekir.

Yolsa vinç söker alýr tamponu. Bu parayý bu iþ için kullan önce derim ben. Nasýl olsa ekipte vinç var.

Ben yaþadým bu olayý.

reis28

 benimde düþündügüm hemen hemen ayný aracý arazi bagisi gibi tasarlamak arazide her türlü trelýr etaplarýnda korkmadan gir cýk ülkemizdede keþke bu trelýr etaplarý oluþturulsada insanlar bu sporu daha bilincli bir þekilde yapsa
DURSUN USTA 05364629668

Mudanyalý

Alıntı yapılan: yusuf -  Mart 24, 2009, 11:49:39
Vinç için ön tamponun baðlandýðý þase yerine geçen alt saçlarýn tümüyle saðlam olmasý gerekir.

Yolsa vinç söker alýr tamponu. Bu parayý bu iþ için kullan önce derim ben. Nasýl olsa ekipte vinç var.

Ben yaþadým bu olayý.

Merhaba,
Öncelikle bana katýldýðý için Yusuf abi'ye teþekkür ederim..
Vinç olayýnda da,bence Niva'larýn tamponlarý feda edecek þekilde projelendirilmesi gerekiyor..Vincin ,uygulamasý muhtemel ,araç eksenine 180 dereceden farklý kuvvetler,þayet vinç,motor taþýyýcý traverslerden destek alýyorsa,bu mm bazýnda gönye kaçýklýðýna sebep verecek,bu ölçü bozukluðuda,sonrasýnda ön düzende pek çok mekanik sorunlar yaratacaktýr.
Yol dediðin doðru vara,
Er dediðin alçaktan baka.