arazide arac yedekleme cekme cekilme adaptasyonu ( nivalar için özel)

Başlatan cenker, Haziran 26, 2009, 08:17:22

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

cenker

dostlar araclarýmýz saselerinden otürü arazide cekme cekilme operasyonlarý esnasýnda kolaylýkla yýrtýlýp kopabilcek bir  yapýya sahip. Basit bir uygulama ile bu dezavantajý beratraf edebiliriz.

uygulama ise su sekilde ;

on ve arka difransiyel karpuzlarýnýn orta yuvarlak kýsýmlarýna  2þer adet ivolt tabir ettigimiz yuvarlak halkalardan kaynak yaptýrýnýz .

Bu halkalardan tamponlarýnýza kadar gelen 2þer adet kilitle sýkýstýrýlmak sureti ile baglanmýs celik halat yaptýrýn . Halatlar difransiyelden tampona kadar uzunlukta olucak.

Bu halatlarýn uclarýný tamponunuza baglayacagýnýz ivoltlara tuturunuz.

Arazide olasý yasanýcak herhangi bir batma saplanma durumunda, hazýrlamýs oldugunuz difranyel karpuzlarýna baglý celik halatlarý tampondan ayýrmak sureti ile diger araclara  bagladýgýnýzda cekme cekilme operasyonlarýnda aracýn sasesine degilde saplanmýs tekerlerin bulundugu difransiyel aks sistemine asýldýgýnýzdan aracýnýzýn bir yerine zarar vermeden her türlü kurtulabilirsiniz.

yaklasýk 50 ytl hazýrlanabilcek bu sistem nivanýzý basit bir sekilde guvenli yedeklenebilcek duruma getirir.

Yolunuz camurlu,  difransiyeliniz kitli olsun ...
divers do it deeper

Yevgeni


cenker

kesinlikle hayýr yavuz abi

Aracýmýz batýgýnda sasenýn takýlacagý durum pek yoktur genelde tekerler batar takýlýr.

saplanan takýlan tekerler ve aksýnýz oldugundan direk asýlma gucunu onlara aktaracagýnýzdan hic bir sey olmaz.

Guvenle bu sekilde baglayabilirsiniz.

hatta aracýnýza bu sistemi eklemesenizde herhangi batma durumunda býraz camurlanmayý goze alarak aracýn altýna kazma kurekle girin aracýnýzý herdaim on yada arka akstan sapanlayýn

tamponlardan asýlma nivalarda kesinlikle onermýyorum.

Sasenin fazla esnetilmesi basta arazi sanzýmaný yuruyen motor 3 lüsü eksenýnde kacmalara sebep olacagýndan vibrasyon sorunu bas gosterir..  ;)


Bu teknik askerde taktik arac soforu egitimde bizlere ogretilen bir durumdu .

Tam saseli arazi araclarýnda dahi tekerlerin komple saplanma batmasý durumunda saseden degil akslardan asýlma tavsiye edilir.
divers do it deeper


Mudanyalý

Merhaba Cenker Bey,

bilgilendirme ve yardým severliðiniz dolayýsý ile çok teþekkür ederim...
Fakat,söylediklerinize ,özellikle Niva ve banzer mantýktaki (salýncaklý ön aks sistemli araçlar) araçlar için uygulamanýn zaralý ötesi bir durum oluþturacaðýný belirtmek isterim.
Askerlikteki mantýkla ilgili,tek aks sistemli araçlarýn,diferansiyellerinden öne-arkaya,yana vs.çekilmesinin zararý,aks'ýn þasiye baðlantýlarýnda (makas burçlarý veya makas-aks baðlantý kelepçeleri ile torksiyon kollarý baðlantýlarý)oluþturacaðý deformasyon ve yürüyen düzeninin alt-üst olmasý þeklinde açýklanabilir..tam þasili araçlar,üzerlerinde extra istihap haddini aþacak yükleri yok ise,þasenin herhangi bir ucundan vinçle sallandýrýlsa bile problem oluþturmaz...
Niva'nýn ön diferansiyeline bu uygulama yapýldýðýnda,diferansiyelin ön düzen taþýyýcý sehpasýna baðlantýsýný saðlayan ve Aleminyum alaþýmlý dökümden mamül diferansiyel karpuzunun baðlantýlarýnýn direk kopmasý anlamýna gelecektir.
Çektiðim Nivalardan bir tanesinin ön tampon komple yerinden çýkmýþtý..bu da olmaz,o halde,Niva'mýzý çektirmek veya baþka araç çekmek durumunda kalýr isek,ön ve arka ana traverslere baðlý çeki sistemleri yapmak yeterli olacaktýr.

kolaylýklar dilerim.
Yol dediðin doðru vara,
Er dediðin alçaktan baka.

cenker

dostum ben bu sekilde cok sasesiz arac kurtardým arazide olayý tam olarak anlayamadýgýnýzý yada benim izah edemedigimi dusunuyorum yorumunuzdan

baglantý asýlma noktamýz  difransiyel karpuzu tampon ile yada sasede herhangi bir baglantýmýz yok bu asýlma konusunda .

tekerlekleriniz saplanýyor , kolay kolay aracýn sac sasesi bu gibi durumlarda býr yere takýlmaz kurtarma hamlesi için batan uzuv olan tekerleri cýkartmanýz gerekir bunuda difransiyel karpuzuna cekme uygulayarak yapýyoruz saseniz bu aks difransiyel duzeneklerin ustünde oldugundan herhangi bir güce maruz kalmýyor .dolayýsý ile herhangi kopucak bir durum soz konusu degil . kopacak býr noktaya cekme gücü tatbik etmiyorsunuz.
divers do it deeper

cenker

Alıntı yapılan: Mudanyalý -  Haziran 26, 2009, 02:52:46
Merhaba Cenker Bey,

bilgilendirme ve yardým severliðiniz dolayýsý ile çok teþekkür ederim...
Fakat,söylediklerinize ,özellikle Niva ve banzer mantýktaki (salýncaklý ön aks sistemli araçlar) araçlar için uygulamanýn zaralý ötesi bir durum oluþturacaðýný belirtmek isterim.
Askerlikteki mantýkla ilgili,tek aks sistemli araçlarýn,diferansiyellerinden öne-arkaya,yana vs.çekilmesinin zararý,aks'ýn þasiye baðlantýlarýnda (makas burçlarý veya makas-aks baðlantý kelepçeleri ile torksiyon kollarý baðlantýlarý)oluþturacaðý deformasyon ve yürüyen düzeninin alt-üst olmasý þeklinde açýklanabilir..tam þasili araçlar,üzerlerinde extra istihap haddini aþacak yükleri yok ise,þasenin herhangi bir ucundan vinçle sallandýrýlsa bile problem oluþturmaz...
Niva'nýn ön diferansiyeline bu uygulama yapýldýðýnda,diferansiyelin ön düzen taþýyýcý sehpasýna baðlantýsýný saðlayan ve Aleminyum alaþýmlý dökümden mamül diferansiyel karpuzunun baðlantýlarýnýn direk kopmasý anlamýna gelecektir.
Çektiðim Nivalardan bir tanesinin ön tampon komple yerinden çýkmýþtý..bu da olmaz,o halde,Niva'mýzý çektirmek veya baþka araç çekmek durumunda kalýr isek,ön ve arka ana traverslere baðlý çeki sistemleri yapmak yeterli olacaktýr.

kolaylýklar dilerim.

hocam bu iþlerin argesi üzerine calýsýyorum meslek olarak emin ol nivacý dostlara keçilerini incitecek bir bilgi vermeyýz  :D
divers do it deeper

Mudanyalý

Alıntı yapılan: cenker -  Haziran 26, 2009, 07:23:11
hocam bu iþlerin argesi üzerine calýsýyorum meslek olarak emin ol nivacý dostlara keçilerini incitecek bir bilgi vermeyýz  :D

Cenker Bey,
arge meselesine gelince...renault ürün geliþtirme merkezi olan techno-centre'a ilk giren Türk'lerdenim...
þayet,Niva arabasýnýn ön diferansiyelinden,bahsedilen sistemde ,arabanýn yükü kadar bir kuvvet uygulanarak çekildiðini varsayarsak...
envanter:
1 adet diferansiyel komle
2 adet aks komple
2 adet aks somunu komple
1 adet ön düzen taþýyýcýsý komle vb.yedek parçalarýmýz olur.. ;D ;D ;D ;D
Yol dediðin doðru vara,
Er dediðin alçaktan baka.

Mudanyalý

Alıntı yapılan: cenker -  Haziran 26, 2009, 04:48:04
dostum ben bu sekilde cok sasesiz arac kurtardým arazide olayý tam olarak anlayamadýgýnýzý yada benim izah edemedigimi dusunuyorum yorumunuzdan

baglantý asýlma noktamýz  difransiyel karpuzu tampon ile yada sasede herhangi bir baglantýmýz yok bu asýlma konusunda .

tekerlekleriniz saplanýyor , kolay kolay aracýn sac sasesi bu gibi durumlarda býr yere takýlmaz kurtarma hamlesi için batan uzuv olan tekerleri cýkartmanýz gerekir bunuda difransiyel karpuzuna cekme uygulayarak yapýyoruz saseniz bu aks difransiyel duzeneklerin ustünde oldugundan herhangi bir güce maruz kalmýyor .dolayýsý ile herhangi kopucak bir durum soz konusu degil . kopacak býr noktaya cekme gücü tatbik etmiyorsunuz.

sevgili DOSTUM..
yorumlarýnýzdan anladýðým kadarý ile arama kurtarma hobiniz var sanýrým..?
sevgiler
Yol dediðin doðru vara,
Er dediðin alçaktan baka.

cenker

Alıntı yapılan: Mudanyalý -  Haziran 26, 2009, 08:13:13
Cenker Bey,
arge meselesine gelince...renault ürün geliþtirme merkezi olan techno-centre'a ilk giren Türk'lerdenim...
þayet,Niva arabasýnýn ön diferansiyelinden,bahsedilen sistemde ,arabanýn yükü kadar bir kuvvet uygulanarak çekildiðini varsayarsak...
envanter:
1 adet diferansiyel komle
2 adet aks komple
2 adet aks somunu komple
1 adet ön düzen taþýyýcýsý komle vb.yedek parçalarýmýz olur.. ;D ;D ;D ;D

valla hocam son vakkam 86 model diri bir delikanlýyý kumda batýrmak sureti ile saplamýstým , bu metodla sorunsuz cýkarttýk yedek parcamýzda yok  ;D

divers do it deeper

cenker

Alıntı yapılan: Mudanyalý -  Haziran 26, 2009, 08:41:02
sevgili DOSTUM..
yorumlarýnýzdan anladýðým kadarý ile arama kurtarma hobiniz var sanýrým..?
sevgiler

evet eski arama kurtarmacýyým deprem donemi bir hayli aktifdik özelikle batmýs saplanmýs vasýtalara karsý karsý konulmaz bir merakým var :)
Meslektasýz sanýrmsam halen renaulta calýsýyor iseniz tanýsalým hocam sohbet ederiz saygýlar ..
divers do it deeper

NÝVACI

Arkadaþlar cihaz kullanma acemilðime verin,
KOnuyu ancak gördüm.
Hem çok cazip hemde ihtiyaç duyduðumuz konu mümkünse neticelendirebilirmiyiz.
Arka tarafý bara kollarý hizasýndan belki düþünebiliriz,
Ön taraf hiç cazip gelmedi ustalarýn yorumlarý daha onemli tecrübesi olan arkadaþlardan yardým bekliyoruz.
iyi geceler.
anladýmki meskenim yaylalar daðlar

Mudanyalý

Alıntı yapılan: NÝVACI -  Temmuz 24, 2009, 01:07:18
Arkadaþlar cihaz kullanma acemilðime verin,
KOnuyu ancak gördüm.
Hem çok cazip hemde ihtiyaç duyduðumuz konu mümkünse neticelendirebilirmiyiz.
Arka tarafý bara kollarý hizasýndan belki düþünebiliriz,
Ön taraf hiç cazip gelmedi ustalarýn yorumlarý daha onemli tecrübesi olan arkadaþlardan yardým bekliyoruz.
iyi geceler.

Yapma bunu Burhan Baba...
tecrübe denince senin yanýnda çýraklýk ,bizim için ustalýktan daha önce gelir...
arkadaþýmýn tarifi gibi bir aracý (özellikle þasesiz Niva'larýmýzý) çektirirsek,olacaklarý yukarýda  açýk yüreklilikle yazdým...adým hýdýr,elimden gelen budur ;D
saygýlarýmla
Yol dediðin doðru vara,
Er dediðin alçaktan baka.

NÝVACI

Benim amacým konuyu tazelemekti el elden üstündür mantýðýyla yazdým.
Ustalýða gelince estaðfurullah iddiamýz olamaz,
Geçmiþte söz dinlemeyen bazý arkadaþlar denge kolu, ve arka kovaný yamulttular.
Bu hadiseler asfalt ve stablize yollarda gerçekleþti.
Sizleri duyanda beni OFF ROAD piri zanneder.
Ben serbest yaþamayý sevdiðim için avda arýda yada keþif amaçlý kafamý dinlemek
için yaptýðým kaçamaklarda kendime has ufak tefek bilgiler edindim.
Büyük laf etmek harcým deðil. Gençleri özendirmek için bazý þeyleri yazarým.
Mesela dersek: 11 yýl doldu ayný aracý kullanýyorum.
11günde 4205 Km karadeniz turu yaptým ayný araçla.((param olsa yarýn yine giderim))
Kendine çok güvenen bir çok traktörcünün tavuðunu yiyip rakýsýný içtim.
11 yýldýr kimseden yardým almadan+çekilmeden þehre döndüm.
Arabamýn sevgime cevap verdiðini düþünüyorum. Ben kullanýrken gaz yiyiþinin
deðiþtiðini düþünüyorum...
anladýmki meskenim yaylalar daðlar

NÝVACI

Gerçi anlattýklarýma gülmüþsünüzdür ama,
gülmeniz içinde birþeyler çýzýktýrayým.
Devecinin biri öleceðini hisseder devemle helallaþayým der.
Devenin yanýna gider DERki
Benim güzel devem sana az yedirdim çok yükledim,
Az içirdim çok yürüttüm
Sen açtýn ben sütünü içtim.
Ben ölüyorum bana hakkýný helal et.
Deve o anda dile gelir.
Eyy gaddar sahibim.
Bana saydýklarýndan fazlasýný ettin,dayaklardan bahsetmedin.
Sana her hakkýmý helal ediyorum ama birisi hariç.
Beni bu heybetli halimle
O çeyrek porsyon eþeðin arkasýnda çektin ya bunu HELAL etmem der
Ýyi geceler.
anladýmki meskenim yaylalar daðlar