NIVA YAKIT MEVZU

Başlatan kulecci, Mart 25, 2007, 07:51:39

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

kulecci

Ýnternette gezinirken bulduðum bir þeyi sizlere de danýþmak istedim.Benzin tasarrufu konusuna epey bir çalýþýlmýþ ve ortaya bazý veriler koyulmuþ.Siz de inceleyip fikrinizi söylerseniz sevinirim,yararlý olabilirmi acaba..http://server.artuz.com/Artuz/LeventDeniz/Levent/Ilgialanlari/offroad/benzin.asp

Yevgeni

Ýnternetten "yüzde þu kadar yakýt tasarrufu, yüzde þu kadar performans artýþý" denerek pazarlanan malzemelerden farklý olduðu içindir ki (sonuç olarak kiþisel bir denemedir ve pazarlanmamaktadýr) vaktiyle ilgimi çekmiþti.

Enteresandýr, Niva'yý satýn alýrken eski sahibine bu yöntemi sormuþtum. Tesadüf deneyen bir arkadaþý varmýþ ama henüz bir fark göremediðini söylemiþti o sýrada (Yýl 2004 sonu).

2004'ten beri Niva kullanýyorum (96/1700cc/karbüratör). Benzinden tasarrufun kullaným karakteri, motor ayarlarýnýn tam oluþu, hava koþullarý, vs gibi etkenlerle direkt ilintili olduðunu düþünürüm hep.

Malum, Niva sürekli 4 çekerdir, yakýt sarfiyatý 2 çekere göre doðal olarak fazladýr. Ama düzgün kullanýmda bu çok da büyük bir fark deðildir.

Sn. Artüz'ün yöntemini denemeyi düþünmüþtüm yine de. Fakat açýkçasý motorun standart ayarlarýyla oynamak iþime gelmedi. Öte yandan söz konusu Niva ön ve arkada kilitli diferansiyel, off road tipi þanzuman sistemi, off road rotiller, vs gibi ciddi anlamda revizyona uðramýþ bir Niva'dýr ihtiyaçlar dahilinde. Yakýt tüketimi aktarma organlarýnýn karakteriyle ilgilidir bir anlamda. Söz konusu rakamlarý bu þekilde de deðerlendirmek gerekir sanki..

RUNE

Benzin tasarrufunun yegane yolu sakin bir sürüþ tarzýndan geçer. Ani frenleme ya da yüklenme tüketimi yükseltir..

cenker

dostlar
nýva agýr hýzmet sartlarý için tasarlanmýs býr makýnadýr
hýzmet sartlarýnda sergilemesi gereken performans için tuketimi en cok yakan 1600 cc bile normaldir
yakýt düþünceginiz son konu olmalý nýva asýgý isenýz  ;)
divers do it deeper

ERCO

lpg de oyle degil ben gayet memnunum 15o civarlarýnda
güven oto lada servisi    izmir
www.guvenlada.com

MCC

erco o 150 YKr yi yazýp durma sende heryere sinir oluyorum benim keçiye o zaman
Ergonomi mi ? Ekonomi mi ?

Yevgeni


Kuruþ hesabýnda bizim 96 karb. 250-300 civarýnda. Ben hiç sinir olmuyorum. Çok param olduðundan deðil, gýdadýr, beslensin çocuk..


MCC

benim de ayný civarlarda seyrediyor, þehiriçi kullanýmým fazla ama.
Ergonomi mi ? Ekonomi mi ?

niva07

Nivayý aldýðýmýn ilk günü 50 YTL benzin koydum galeriden eve gittim sabah iþe geldim benzin lambasý yanýyordu  ::) Araç þu an 800 kilometrede ve kilometreye 30 Ykr yakýyor desem yeridir.. Ama caný saðolsun Niva o sonuçta..  ;D

efe

Lastik seçimi de yakýtý epey etkiliyo arkadaþlar.Akasrayda yazýn 205/60-15 lastik takmýþtým.(desenleri oldukça sade sürat tekeri).Yakýt ve sürat acayip etkilenmiþti.Bende tabi :D... Ha bu sölediðim asvaltta araba rahatlýðýnda kullaným ve yakýt tasarrufu düþünenler için.Ama þunuda söyleyim bu tekerlerle týrmanýþ ta mütiþti.Araç fevkalade seri oluyor.

efe

Evet arkadaþlar bugün itibariyle bi süreliðine akçaya'a gelmiþ bulunuyorum.
Gelirken yakýtý hesapladým:
-215/75-15 dört mevsim pirelli scorpion lastik kullanarak,
-Lpg yi sürekli aygaz dan alarak
-Ve genellikle sabit hýz 100 km ile seyrettim.
Sonuç:
1Km=150-160ykr.

Yevgeni




Lastik ebadý ve deseni yakýtý belirler elbette. Lastik türü ne olursa olsun Niva'nýn lastik standardýnýn üzerine çýkýlmadýðý sürece tüketim makul sýnýrlarda kalýyor..

GÜVEN OTO LADA

Eski model plyatinli nivalara yeni model elektronik distibutör monte edrek yakýtýný düþürebilirsiniz
GÜVEN OTO LADA SEFAKÖY / ÝSTANBUL

efe


ERCO

Alıntı yapılan: GÜVEN OTO LADA -  Eylül 15, 2007, 06:47:08
Eski model plyatinli nivalara yeni model elektronik distibutör monte edrek yakýtýný düþürebilirsiniz
mümin bey parcalarýn fiyatlarýný da yazýversenize bilgisi olsun arkadaþlarýn
güven oto lada servisi    izmir
www.guvenlada.com