SUV aslında Ford Explorer ve Jeep Cherokee'nin pazarlanması sırasında ortaya çıkmış bir kavram. "Sports Utility Vehicle" plarak pazara sunulan bu 4 çekerlerin olayı asfaltta da tatminkar bir sürüş konforu sunan, kamyonet şasesi üzerine yerleştirilmiş aile arabası olmalarıydı. Arazi performansları her fabrika çıkışı araç gibi sınırlı. Sonuçta arazide rahat ilerlemek için uygun lastik, akslara diferansiyel kilidi, ağı devir, vs gerekiyor. Ağır devir aslında arazi aracı sınıfına girebilmek için ilk özellik. Fabrikasyon diferansiyel kilidi sanırım sadece Toyota'nın bazı modellerinde vardı. Yani sonuç olarak kaç kapılı olursa olsun SUV bu tür araçlara verilen genel bir isim.
Hatchback ise bildiğim kadarıyla otomobillerde bagaj için kaput benzeri bir hacmi olmayan araç sınıfı için kullanılıyor. Yani bagaj kapısı tampona doğru dik iniyor. Coupe 2 kapılı anlamında (bagaj kapısı dahil 3). Bu minvalde Niva otomobil sınıflandırmasında hem coupe, hem de hatchback. 5 kapılı olan bütün 4 çekerler ise aynı zamanda hatchback..