4x4 seçimi

Başlatan kocaali, Mart 11, 2012, 05:43:07

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 3 Ziyaretçiler konuyu incelemekte.

kocaali

Alıntı yapılan: NÝVACI -  Mart 12, 2012, 10:57:27
...
Gönül çekmeyen iþler sadece mantýkla yürümez.
...
gönülden  deþarz olmazsanýz  farkýnda olmadan asabi huysuz sabýrsýz ve dirençsiz olursunuz...
...  birkýþý pencereden izleyerek geçirirken nelere tüh dediðimi bilemezsiniz....

tam da hayata bakýþ açýmýn özeti Burhan Amca, eline yüreðine saðlýk, çok güzel yazmýþsýn..

geçtiðimiz haftasonu son 1,5 yýldýr ilk kez kapýmýn önünde bir 4 çeker yoktu.. nasýl caným çekti, nasýl içim gitti anlatamam.. ama 4 çeker sadece bir araç, þehirden uzaklaþmak doðaya ulaþmak için.. bunu zaman zaman yürüyerek de yapýyorum, bisikletle de..

motosiklet virüsü ise lise yýllarýmda bir pazar gününü kuzenimin scooter'ýyla geçirdiðimden beri içimde bir yerlerde hep mevcuttu.. ehliyetin olmayýþý ve þartlarýn izin vermemesi kaynaklý uzak durmak zorunda kaldým bugüne kadar.. 2 ay önce aldým ehliyeti, kanuni zorunluluk halloldu böylece. þimdi iþin pratik eðitim kýsmý önemli. Honda'nýn çok kaliteli eðitimleri var, onlara katýlabilirim. Bursa Enduro kulübü de eðitimler düzenliyor, onlara da katýlabilirim. Eðitimi de hallettim mi baþlarým kýsa mesafe gezilere.. sonuçta yaptýðým þey ya bir dað baþýna ya da bir dere kenarýna gidip ruhumu dinlendirmek, iþ hayatýnýn stresini atmak, rahatlamak.. evet tabii ki bir 4 çekerin rahatlýðýný, konforunu, güvenliðini sunmayacak bana ama daha ekonomik ve özgür gezeceðim, kesinlikle daha çok gezeceðim. bir zamanlar bisiklet tepesinden inmezdim, motosiklet de benzer etki yaratabilir :)

No mud, no fun...

kocaali

Alıntı yapılan: cenker -  Mart 12, 2012, 10:31:03
karburatörlü enduro yamaha xt660
enjeksiyonlu yamaha xt660r

uygun fiyatlý yedek parca ekonomik yakýt tüketimi performansta yamaha oldukca baþarýlýr. kadrolarýnýn saðlamlýgý ile ünlüdür.

bütce büyütülüp afrika twinde alýnabilir   ;)

güzel aletler kesinlikle ancak 660'lýk bir makina þu anda beni çok aþar, 150'lik bir ufaklýkla baþlamayý düþünüyorum :)  ucuz cross önerisi varsa alayým :) zira bir süre sonra deðiþtirmek icap edecek.. XT125'in fiyatý azcýk daha düþük olsa mesela :)
No mud, no fun...

Maestro

  Bir arkadaþým 40 yaþýndan sonra  Motor a  baþladý...   Akýllý uslu  , önce güvenlik prensibi ile  kullanýyor.. 5 yýl kadar kendini geliþtirdi, yeri geldiginde hýz yapar  ama bilinçli  kullanýr..  en son geçen aylarda  face de görüþtük..  1 yýldýr Avustralya  da   Motor ile kýtayý geziyor..  hemde  ne motor   :D   benimde içimde motor kýprtýsý baþlamýþtý, arazi bisikletim yetmiyordu, gittik  ehliyet ini  bile aldým...  E  ehliyetim var , üzerine birde  Motor eklettim...  tam baþlayacakken  bir  belfýtýgý  geçirdim..  2-3 ay  yattým..  þu an degil motor  bisiklete bile  cesaret edemiyorum...   hafif arazide dolanma  niyetim  ondandýr  !!!

Maestro


  2 arkadaþýmda  çin malý  150   lik  kros  aldýlar..  ismini biliyordum da  aklýma gelmedi  þimdi..  hatta onlarla kafa  yapmýþtýk..  çin malý kros  alýnýrmý  diye...  valla   kaç yýldýr  o tepe senin  bu tepe benim  gezer  dururlar...

kocaali

Alıntı yapılan: karakeçi67 -  Mart 12, 2012, 11:00:16
...daha önce tecrübesi olmayanlarýn bu iþe arazide baþlamasý çok mantýklý gelmedi...

uyarýnýz için çok teþekkür ediyorum hocam, ancak ben çayýr çimende gezmeyi daha güvenli buluyorum açýkçasý, hem hýz düþük olur hem de olasý bir düþme durumunda hasar asfalta oranla daha düþük olabilir.. öðrenme sürecinde trafikte olmayý tercih etmem, gerçi hiçbir zaman trafikte olmayý tercih etmem ancak tabi ki araziye ulaþmak için trafikte de yol almak gerekecek. eðitim sürecini gayet ciddiye alýyorum ve bu süre boyunca makina ile bütünleþmeden, trafiðe kapalý alanlarda bir uzman desteðiyle uzun saatler geçirmeden yola inmeyi düþünmüyorum. evimin birkaç yüz metre yakýnýnda bu tür çalýþmalar yapabileceðim yerler mevcut, o sebepten bu þekilde ilerlemeyi düþünüyorum. çünkü otomobile veya 4 çekere kýyasla motosiklet hataya pek o kadar da açýk bir alet deðil..

bir de araziden kastým öyle hard off-road yapmak deðil.. benim beklentim toprak ve bozuk yollarda ilerleyebilmek, binek araçla gidilemeyecek veya zor gidilebilecek yerlere gidebilmek. sanýrým bir motosiklet, en azýndan bayar/yaz döneminde iþimi görecektir.


No mud, no fun...

Maestro


  atv  düþündünüzmü  ?   evinizin  çevresinde dolanacaksanýz..uzun yol  düþünmüyorsanýz.. 2 çeker bir atv  bu iþi  fazlasý ile  görür...  ilk kullanýmda biraz  dengesiz  geliyor.. ama  kullanmaya baþladýktan sonra  alýþýyorsunuz..    didim- kuþadasý  gibi  kýyý kersimlerde yaþayan  emekli  yabancýlar  genelde tercih ediyor..

kocaali

Alıntı yapılan: Maestro -  Mart 12, 2012, 12:26:11
  2 arkadaþýmda  çin malý  150   lik  kros  aldýlar..  ismini biliyordum da  aklýma gelmedi  þimdi..  hatta onlarla kafa  yapmýþtýk..  çin malý kros  alýnýrmý  diye...  valla   kaç yýldýr  o tepe senin  bu tepe benim  gezer  dururlar...


bu çin malý cross'lardan bir çok memnun olanlar var, bir de lanet edenler.. sanýrým olay "ne çýkarsa bahtýna" çin motorlarýnda.. güvenip alamýyorum...
No mud, no fun...

giosué

#22
Hocam haklý olarak þehirden kaçarak doðaya çýkmanýn yollarýný arýyorsun bir þekilde ancak bence sana kardeþ tavsiyesi motor sevdasýndan vazgeç bir an önce hatta düþünme bile ki unutasýn çünkü motor ayrý bir olay bu ülkede kýrsal bölgeler hariç motor kullanýlmaz saygý kalmamýþ üstüne üstüne kýrarlar  adamýn seni düþürene kadar uðrasýrlar oyle maganda dolu ki motorun kuvvetlý olmazsa hiç bir arabayla uðrasamazsýn en tecrubeli motorcularla konus hepsi muhakkak önemli tehlikler atlatmýþ olacaklar hemde ana yollarda trafikte birkere kaza yapma þansýn yok abi Allah korusun biliyosunuz

bence cross ve enduro dan uzak durun enduroyla motora baslanmaz bence tabi crossda hiç öyle ufak bir motor deðil ve sivri sinek gibi üstünden atýverir caddede sadece yol dýsý kullnýlabilir tecrubesizseniz yok illa ben motora binecem bu benim aským vazgeçemem diyorsanýz benim size tavsiye edebileceðim yegane motor ehliyetlide olsanýz muhakkak yine kask takýn yoldýþýnda da  kullanýlan vitessiz scooterlar hem kolay öðrenirsiniz hem taþýma sansýnýz var ana yollara kesinlikle çýkmayýn ancak binek aracýnýzla da ufak bir römorkla yada uygun aparatlarla da taþýr dað bayýr kesif gezilerine çýkabilirsiniz crossla enduro nun sýðacaðý römork ufak olmaz hafif de olmazlar  yamaha bws 100 ve 120 sizin iþinizi fazlasýyla görür offroad da bws 100 2 zamanlý motoru vardýr ancak çok saglam ve kullanýslý motordur cross gibi olmasada enduronun gidebildiði her yerde kýsa mesafelerde dere tepe gezersiniz atv lerde olabilir ama tasýma açýsýndan yer açýsýndan þehirde pratik olmaz

bws 120 ise 100 ün yeni modeli 4 zamanlý daha cimri motoru var teknoloji olarak yeni ancak sýfýrýný alýcaðýnýza 2, el bi bws 100 size en idealidir bence çünkü sadece yoldýsý kullanacaksanýz 100 daha eski ve offroadçu görüntüsüyle size daha yakýn bence netten videolarýna bakabýlýrsýnýz  birde bence kendinize katlanýr bisklet folding býke edinmeniz motor dan daha hayýrlý hem egzersiz olur hem cevre için olumlu hem ustunuze kayýtlý vergisini satana kadar ödeyeceðiniz bir kalem gider eksik olur hemde çok pratik yanýnýzda heryere tasýyabýýlýr sýnýz 10-12 kg civarýdýr yoldýþýnda da kullanýlan modelleri vardýr ilgili bikaç link

http://youtu.be/e-Xsikg1TT4

yamaha bws 100

http://youtu.be/GvvR_rGI9hY  

http://youtu.be/EtNmumtBt9g

kocaali

öneriniz için çok teþekkür ederim hocam, söylediklerinizin tamamýna katýlýyorum..

BWS 100'ü yakýnen tanýyorum, performansýný da çok iyi biliyorum, inanýlmaz yetenekli ve diþli lastikleri sayesinde her koþulda ilerliyor, gerçekten þaþýrtýcý bir alet.. ehliyetimi de BWS 100 ile almýþtým :)  ancak biraz ufak geliyor bana, üzerinde dala tünemiþ tavuk gibi duruyorum, bir de lastikleri çok ufak, bozuk çukurlu zeminde çok dikkatli olmak gerekiyor.. sanýrým tercihimi 125'lik bir cross'tan yana kullanacaðým, fazlasýyla iþimi görecektir..

No mud, no fun...

NÝVACI

Yaylada  evden çýkýnca baþlayan  rampayý vitesli  her türlü motorla  çýkýyorsunuz.
fakat benim 150 lik sukuturla  cambazlýk yapmak zorundasýnýz.
videodaki alanlarda  giden sukuturla  benim yola buyursunlar.    (lastiklerimizde ayný desen ve yeni )
mutlaka vitesli olmalý
anladýmki meskenim yaylalar daðlar

giosué

#25
Yaylada  evden çýkýnca baþlayan  rampayý vitesli  her türlü motorla  çýkýyorsunuz.
fakat benim 150 lik sukuturla  cambazlýk yapmak zorundasýnýz.
videodaki alanlarda  giden sukuturla  benim yola buyursunlar.    (lastiklerimizde ayný desen ve yeni )
mutlaka vitesli olmalý


selam Burhan amca öyle doðru diyorsun rampa çýkarken vitesli motorla kýyas kabul etmez, gerçi rampa hele ki bozuk yolsa en kralý olsa hep sýkýntý cross bile ustunden hemen atar vitesli motorlarda birde scooterlarda farkýnda olunmayan aðýrlýk merkezi olayý farký var aðýrlýk merkezi vitesli motorlarda daha öndedir yalnýz bu sayfayý okuyup bu iþlere yeni yeni merak salanlar için karavancýlarýn en çok sevdiði bws 100 bence mukemmel bir baþlangýç ama kask kullanarak

wastiee

motor düþünüyorsanýz, þöyle bilgiler verebilirim daha bu konuda taze biri olarak :) çin motorlarýný sýfýr alýrsanýz kendiniz dikkat ederek kullanýrsanýz dayanýyorlar, parçasý ucuz ve bol oluyor (bir parça yoksa baþka motorun parçasý uyuyor), sýfýr alýp 50 bin kullanan tanýdýklar var. Ama bir yandan da ikinci el almak riskli oluyor, niva gibi narinler diyebiliriz sanýrým :)

baþlangýç için 125-150 'lik japon kurye motoru tavsiye ederim, illa þehirde kullanacaksýnýz, arazide de toprak yolda vs gidecekseniz atlayýp zýplamayacaksanýz iþinizi görürler sýkýntýsýz, kurye motoru olduðu için parça sorunu da olmaz hem fiyat hem stok açýsýndan. yaöaha ybr-125 ya da honda cbf-150. ikinci elde de saðlamdýrlar (kuryeden almazsanýz), satarken de piyasasý oluyor

dezavantajlarý, 90-100 maksimum hýzlarý ve o hýzda ýkýnarak gidiyorlar. Hýzlý yola çýkarsanýz saðdan saðdan aman ben napýyorum diyerek ilerliyorsunuz ancak :) Ama öðrenmek için idealler. Þehir içndeyse kullanýþlýlar, zaten günlük þehir kullanýmý ana hedefleri

trafikte / yolda motor kullanmaya alýþtýktan yeterli tecrübeniz olduðuna inandýktan sonra da satýp 600-650 'lik bir motor alabilrisiniz, daha bir enduro'ya ya da uzun yola uygun. Nivanýn gireceði her yere girerler

bende ybr-125 vardý, sadece 3000km kullanabildim geçen sene (moðolistan sevdasýna sattým sonra), þimdi daha geçen hafta yamaha xt600e aldým, oldukça farkediyor, fakat baþlamak için pek ideal deðil :) Bu motoru almadan önce xt125 çok baktým (hatta piyasadaki 2 tane motoru da gördüm gidip), fiyat/fayda oraný olarak içime sinmedi en sonunda, ama uzun süre ayný motorda kalmayý düþünürseniz kabul edilebilir
Ýzmir'den Moðolistan'a: www.izmirmogolistan.com

kocaali

bahsettiðiniz XT125'lerin satýlýk ilanlarý falan var mýydý, nerede ve ne durumdaydý makinalar?

XT125 ve YBR 125'in motorlarý birebir ayný imiþ, XT benim amacýma daha uygun olacaðýndan ona daha yakýn duruyorum ama fiyatlarý da 125'lik için yüksek, gerçi ilanlarda gördüðüm kadarýyla biliyorum, kaça alýnýr fikrim yok..

bu arada XT600'ün piyasasý nedir?

No mud, no fun...

Yevgeni

#28
Motosiklete karar verdiysen, bahsettiðim 40'ýndan sonra bu iþe sevdalanan arkadaþýmdan örnekleyeyim.

100 cc civarýnda bir motosiklet aldý bu, Çin. Bununla önce bahçede, sonra sokakta turladý bir iki, sonrasý Ýstanbul-Bodrum ve Bodrum-Ýstanbul.
Sonraki hamlesi bir tane KLE 500 oldu. Bununla da tüm memleketi dolanýyor (bazý bazý Yusuf Mengi ile araziye de girizledi).

Yani sen küçük bir þeyle ýrgalan, 125 cc gayet makul.
Sonra ihtiyaç paralelinde uygun bir konfigürasyon yaparsýn..

wastiee

#29
xt125 için için o çok söyleniyor fakat ayný deðillermiþ, parçalarý uymuyormuþ. Sadece tek tük bazý parçalarý uyuyormuþ. Piyasada da balata vb. gibi tüketim malzemeleri var, fakat baþka bir parçaya gerek olursa bulmak sýkýntý oluyor sanýrým

en büyük sorunlarý dijital gösterge. Çok sýk arýza veriyor (kullanýcý hatasýndan olsa da). Baktýðýmýn bir tanesinde eski sahibi xenon far taktýrmýþ, akü kaldýrmamýþ gösterge yanmýþ, iþte yenisine servis 400 lira dedi, ama stokta yokmuþ sipariþ verince 20 güne geliyormuþ, bu haliyle satýyorum falan diyordu sahibi mesela. Kurye motorunun makyajlýsý gibi bakmaya baþladým ben onlara, temiz kurye motorlarý 3500 civarýyken görünüþ için 5000 üzeri vermek fiyat farkýna deðmiyor.

6000-7000 civarýna güzelini bulabilirsiniz. Fakat baþlangýç için kesinlikle tavsiye etmem, çok aþýrý güçlü ve aðýrlar, tecrübesizken hakim olmak zor, zaten motorun kendi tehlikeleri var. Bugün ne farký var acaba bi hýzlý gaz vereyim dedim yolda, motor beni býrakýp gidiyordu altýmdan :D

Temizini bulursanýz Honda XL200 de tavsiye ederim, hem öðrenmek için iyidir (125ler gibi), hem de araziye ve yola daha yatkýndýr. 2004-2005 'ten yenisi gelmedi yalnýz Türkiye'ye, temizini bulmanýz için araþtýrmanýz lazým

baktýðým motorlarýn linklerini özelden atayým


düzeltme: parça konusunda da gösterge konusunda da bilgilerim internet forumlarýndan araþtýrdýðýmdan. Göstergesi yanan çok kiþi var gördüðüm. Motorda da emme manifoldu vs çatlayan baya bir kiþi var, mesela ybr'ninki oturmuyormuþ oraya, yeni parça bulamýyorlar, hortumdan geçici bir þey yapýyorlar vb.
Ýzmir'den Moðolistan'a: www.izmirmogolistan.com