Iron Man Yay ile Yükseltme Hamlesi

Başlatan murat067, Temmuz 29, 2011, 02:35:07

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçiler konuyu incelemekte.

yusuf


Bu uygulamayla ilgili olarak. Sizlere ,dilimin döndüðünce tüm detaylarý yazmaya çalýþacaðým.

Ayrýntýlarý Kaner Uslu düzeltir herhalde

yusuf

#46




ile Niva yükseltme


Niva'nýn bilinen yükseltme yöntemleri get, nal ve uzun yay ile yapýlan uygulamalardý.




Uzun yay hariç diðerlerini denedik. Pek olumlu sonuçlar alamadýk.

Bu kez de Kaner Uslu'nun yaptýðý araþtýrmalar sonucunda Ýronman yaylarý ile yükseltme çalýþmasý yaptýk.

Bu Ýronman yaylar Avustralya imalatý. Manganez silikon karýþýmý bir maddeden yapýlýyor. Boylarý orjinal Nivanýnkiler ile ayný. Yalnýzca 1 mm daha kalýn ve sertler.






Boylarý ayný olduðu için suni bir yükseltme olmamasý gerektiði kanýsýndayým.

Ama yaylar sert olduðu için ezilmiyor. Dolayýsýyla da araba yüksek duruyor.

Bizim uygulamada niva kasasý net 3 cm yükseldi





Y



Bu sert yaylar ile standart niva amortisörlerlnln darbelerl absorbe edemiyeceðini için Kaner'in araþtýrma sonucu bulduðu monreo amortisörlerini kullandýk.







ÖNLER: Pajeronun yarýþta kullandýðý amortisörler.

ARKA : Nissan terrano II









maaliyetlerine gelince

Yaylar : 519 tl

Amortisörler : 410 tl

Ustalýk + Ýþçilik : ?




Hadi hayýrlý olsun bakalým. Test sonuuçlarýný 10 yayla gezisinden sonra yazarým.









cenker

güle güle kullan yusuf abi,
artýk sertliginden ötürü daha atik tepki vericek yaylarýn ile artikülasyonda daha kývrak yürüyene kavuþmuþ oldun ..
bir tavsiyede benden; lastikleri 205 cýkarttýn, aracýnýn kmsi 70.000 buldu sayýlýr,
yaylarýn ve amortisörlerin artýk diri ve sert, yorulmus oldugundan, sukoyvermesini beklemeden tüm teker porya rulmanlarýný, uygun skf rulmanlar ile degiþtirmeni tavsiye ederim  ;)
divers do it deeper

yusuf

Saðol Cenker

Km  51,000 de.

Kýrýlmaktan deðiþmemiþ rulman kalmadý arabada. En eskisi 5 aylýktýr en fazla. Ama SKF deðiller.

emre_ozk

Güle güle kullanýn.

Bu amortisör ve yaylar konforu artýrýrmý.

Birde gazlý amortisörler(monreo) ile nivanýn orjinal amortisörleri arasýnda ne fark var.
Emre özkaradeniz
Ýzmit

Yevgeni

Alıntı yapılan: emre_ozk -  Ağustos 21, 2011, 04:30:07
Güle güle kullanýn.
Bu amortisör ve yaylar konforu artýrýrmý.
Birde gazlý amortisörler(monreo) ile nivanýn orjinal amortisörleri arasýnda ne fark var.

Orijinal amortisörler yaðlý tip ve standart yaylarýn tansiyonuna paralel bir yapýlarý var. Yani yeterince konforlu.
Bu tip sert yay ve amortisör (ki genelde gazlý tipler) arazi kullanýmýna daha uygun. Asfaltta da özellikle virajlarda yatmayý engelliyor, yani daha güvenli. Ama orijinal setup kadar konforlu deðil..

cenker

Alıntı yapılan: yusuf -  Ağustos 21, 2011, 03:40:10
Saðol Cenker

Km  51,000 de.

Kýrýlmaktan deðiþmemiþ rulman kalmadý arabada. En eskisi 5 aylýktýr en fazla. Ama SKF deðiller.

Alıntı yapılan: yusuf -  Haziran 16, 2011, 08:22:40
Bana soruyorsan, benimki  53.000 de

senin km saati bozuk abi km geri gidiyor  :D

tüm rulmanlarý az paraya kýyýp skf cevirirsen rahat edersin  ;)
divers do it deeper

emre_ozk

Ben orjinal bir set aldým ama gazlý monreo almayý çok düþündüm ben aracý genelde bozuk taþlý yayla yollarýnda kullanýyorum. Ayaðýmý gazdan çekmek gibi bir alýþkanlýðýmda yok, belki konforu biraz daha iyileþtirebilir dedim.

Cenker abi
Ýzmitte lada parçasý satan bir yer daha buldum fiyatlar oldukça uygun elinde torsen bile var.
Emre özkaradeniz
Ýzmit

yusuf

#53
Alıntı yapılan: cenker -  Ağustos 21, 2011, 04:53:53
senin km saati bozuk abi km geri gidiyor  :D

Çok haklýsýn

aracýn Km si için kesin sonucu açýklýyorum. ( bu hem de yay ve amortisörlerin takýlýþ  günündeki durum)






yusuf

Alıntı yapılan: emre_ozk -  Ağustos 21, 2011, 04:30:07
Güle güle kullanýn.
Bu amortisör ve yaylar konforu artýrýrmý.



Henüz birþeyler söylemek için erken tabii ama;

Kendi sitesinde Konforu %25 arttýrdýðý belirtiliyor.

Yaylarý taktýrýp Kener'in ordan eve dönmek için asfatta 35 km yol yaptým. Galiba haklýlar. Arabamýn yol tutuþunda önemli bir fark hissettim.

Özellikle çukura girince, ya da bir tümseðe vurunca araba kýçýný eskisi gibi biryerlere atmýyor.





hakanbusa

Yusuf abi yandýk,  standart ile fena gidiyordun. Extreme çýkýnca herhalde sana yetiþmek için Toyota falan alacaðýz.  Elimiz hep cebimizde geziyor. :)

Adnan Çetinel

Alıntı yapılan: yusuf -  Ağustos 21, 2011, 02:13:14



ile Niva yükseltme


Niva'nýn bilinen yükseltme yöntemleri get, nal ve uzun yay ile yapýlan uygulamalardý.




Uzun yay hariç diðerlerini denedik. Pek olumlu sonuçlar alamadýk.

Bu kez de Kaner Uslu'nun yaptýðý araþtýrmalar sonucunda Ýronman yaylarý ile yükseltme çalýþmasý yaptýk.

Bu Ýronman yaylar Avustralya imalatý. Manganez silikon karýþýmý bir maddeden yapýlýyor. Boylarý orjinal Nivanýnkiler ile ayný. Yalnýzca 1 mm daha kalýn ve sertler.






Boylarý ayný olduðu için suni bir yükseltme olmamasý gerektiði kanýsýndayým.

Ama yaylar sert olduðu için ezilmiyor. Dolayýsýyla da araba yüksek duruyor.

Bizim uygulamada niva kasasý net 3 cm yükseldi





Y



Bu sert yaylar ile standart niva amortisörlerlnln darbelerl absorbe edemiyeceðini için Kaner'in araþtýrma sonucu bulduðu monreo amortisörlerini kullandýk.







ÖNLER: Pajeronun yarýþta kullandýðý amortisörler.

ARKA : Nissan terrano II









maaliyetlerine gelince

Yaylar : 519 tl

Amortisörler : 410 tl

Ustalýk + Ýþçilik : ?




Hadi hayýrlý olsun bakalým. Test sonuuçlarýný 10 yayla gezisinden sonra yazarým.











Yusuf Bey, çok açýklayýcý anlatmýþsýnýz, saðolun, merak ettiðim birþey daha var, orijinal amortisörün açýk halini, monroe (yeni) amortisörün açýk hali ile kýyasladýnýz mý, uzunluk farký var mý ?
One Life Live It

yusuf

Alıntı yapılan: Adnan Çetinel -  Ağustos 22, 2011, 11:04:17

Yusuf Bey, çok açýklayýcý anlatmýþsýnýz, saðolun, merak ettiðim birþey daha var, orijinal amortisörün açýk halini, monroe (yeni) amortisörün açýk hali ile kýyasladýnýz mý, uzunluk farký var mý ?

Teþekkürler

Yazýdaki  iki amortisörün yan yana resimleri açýk halleri.  Net uzunllukta 3 cm fark var. (Önlerde. Arkayý ölçmeyi unuttuk )

yusuf


Yaylarýn bir avantajý daha:


Öne  50 kg daha fazla yük bindirebiliyorsunuz. Bu da bizim öndeki vinç vs aðýrlýklarýný tolere ediyor.

Arkaya ise 200 kg daha fazla yüklüyorsunuz. (Kamyonet niyetine kullananlar için herhalde  ???)


Adnan Çetinel

Alıntı yapılan: yusuf -  Ağustos 22, 2011, 11:15:47
Teþekkürler

Yazýdaki  iki amortisörün yan yana resimleri açýk halleri.  Net uzunllukta 3 cm fark var. (Önlerde. Arkayý ölçmeyi unuttuk )


bilgi için çok teþekkür ederim, saðolun.
Bu forumdan yeni takacak bir arkadaþ olursa, o da arka amortisörlerin açýk halini kýyaslarsa çok memnun olurum.
One Life Live It