Lada 4x4 2011 Yay ile Yükseltme( Old Man Emu) 3 cm

Başlatan kaneruslu, Mart 30, 2011, 10:40:31

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Yevgeni

#15
Getin dezavantajı yayı sıkıştırması ve gerilim değerlerinin değişmesi, yani yayın çalışma şekli bozuluyor. Yay (OldMan Emu ya da IronMan olarak bildiklerimiz) eğer aynı oranda uzatılmış amortisörle desteklenen bir kit olaydı, tadından yenmezdi. Ama bunu da amortisörün bağlantılarını uzatarak halledebiliyoruz.

Torsen diye bildiğimiz ama aslında hemen hemen aynı helikal dişli ATB tip QUALIFE marka (dan kopya) LSD'ler ise tadından yenmiyor. Bence önde özellikle performansı etkileyici. Keskin virajda direksiyonu kademeli olarak bırakıyorum, kendi kendini topluyor. Bazen de tümüyle bırakıyorum ve araç düzeliyor, yolunu buluyor. Pullu tip LSD bende yok dolayısıyla farkını bilmiyorum.

10:43 aslen aracın serileşmesine etkili lakin asıl amacı büyük lastiği daha rahat çevirmek ve lastik standartmış gibi yakıt tüketimi sağlamak, çekişin normale dönmesi.

Chip-tuning yakıtta kaba bir ölçümle tasarruf sağladı gibi, ama bilimsel bir metodla ölçmek ve gerçek değerleri almak lazım. Güç artışı ise 10:43 ayna mahruti sebebiyle pek farkedemediğim bir detay. Yine de alt devirlerdeki rahatlama çok bariz, araç otomatik vites tadına geldi.

Şnorkeli, en azından şu an kullanılan tasarımı 2. kullanmaya başlayan Çaylak oldu sanırımsa. Ne yakıt ne de aracın çekişi değişti. Sıcak havada, dur kalk trafikte, tozda, yağmurda, vs sorunsuz.

Mod adına yapılabilecekler aslen sınırlı ve bunu her fırsatta belirtmeye gayret ettim. Tarık'ın Niva gibi araçlar nevi şahsına münhasır deneysel araçlar (hobi aracı anlamında kullanıldığı sürece, uzun yolda ciddi sıkıntı olabilir).

Yusuf Abi'nin belirttiklerine ek olarak belki diferansiyeli motora bağlandığı yerden söz konusu kit ile ayırmak akıllıca olabilir.

Yine de ne kadar çok oynama o kadar serseri sürüş stilini kendiliğinden yüklüyor bünyeye. Araç ne kadar iyileşirse kullanım karakteri sertleşiyor. Bu da bu işlerin kötü yanı..




Harun

yükseltme yok bende,ama bu yay ile federal veya daha yumuþak hamurlu kumho 205/80 benim için olacak en tepe seviye :D

10:43 ve chip bana nivayý daha da sevdirdi ;)yakýt farketti,þehir içi ölçümüm 9 lt civarýydý en son :o ki benim için makul,uzun yolu daha adam akýllý ölçmedim.

torsen de yok ama aslýnda Kaner ile Arif abi'nin nivada ne iþe yaradýðýný net biçimde anladým,ne arazi ne baþka bir þey,sadece güvenli sürüþe katkýsý yeter,ne var ki edinemedik ???

2:1 diþli modifiyesi zati benim kullaným alýþkanlýðým için fazla,o yüzden düþünmedim hiç ama yaptýran,yapan ustalarýmýza duacý,demek ki faidesi var.

tüm bunlardan sonra yani yay ve lastik (tabi þu amörtisör uzatma bir de ???) olayýna girer de memnun kalýrsam,sýradaki modifiyem KLÝMA olu ;D  :o
zira bana bu keyfi veren araca klima helaldir :D


murat067

abilerim yukardaki iþlemleri bir bir nivamýza uyguladýk ama ben iþin pratik boyutuyla ilgili yazmak istedim öncelikle 10:43 ler ve kilitlerle birlikte 9cm get ile yükseltme yaptýk dursun abiyle daha sonra memlekettte aracý denemeye baþladým ve gördümki federal lastik takýlýyken çok dik bir yokuþu motorun yememesi yüzünden çýkamýyordum defalarca yokuþa yaptýðým hamleler sýrasýnda 1 sefer baþarýlý oldum sonra 2/1 arazi þanzumanýný modifiye edelim dedik ustama gönderdim þanzýman geldi sýfýr transþaft geldi ve burdaki sanayideki ustalarýn transþaftý adamgibi takmamalarýndan dolayý acayip bir vibrasyon peydah oldu dediler þaftlardan sýfýr þaft getirttim gene düzelmedi ve aracý kanala çektim baþladým alttaraftan sökmeye derken trfsþaftýn kasýntýlý durduðunu transþaftýn üstündeki 6 köþe lastiðin es yaptýðýný farkettim geri topladým götürdüm ustaya verdim tabi bizim sýýfýr transþaft mefta olmuþ bilya daðýtmýþ eskiyi taktýlar olay düzeldi gelelim 2/1modifiyeyey daha önce çýkamadýðým ve defalarca denediðim ve 1 sefer baþarýlý olduðum rampaya geldim  kilidi baðladým dedim bismillah araba keçi gibi çýkýyor bir anda dedim bu iþ tamam ama tamam deil ;D araba bir müddet sonra kendi altýný eþmeye baþladý allahým bu nasýl bir güç 4 teker gömüldü o diklikteki bir rampada elfrenini bile çekmeden arabadan iebiliyordum çünki 4 teker tamamen batttý sonra baþka bir rampaya geldim sonuç ordada ayný bizim keçi kendini belli  etmiþti ve bana þunu diyordu bana daha büyük ebatlý lastik takkk fedaraller kurtarmýyor ve aklýma gelen baþýma geldi kýþýn karda bu makina takviyede yerinden kalkmaz  ;D ;D ;D ;D ;D
niva kaçamak aþka benzer...

k. yusuf

avustralya ebay da niva için kit buldum. 5 adet amortisör 4 adet yay 800 $ gibi bir rakamý var. sanýrým biraz kalýn geldi :D  hakan usta ya olayý danýþtým.  cherokee yay ve amortisör sistemini uygulayýp ön diferansiyeli yenisi ile deðiþtirerek aþaðý alacaðýz.  bu sezon çok güzel projelerim var kermit ile ilgili :)

BAHADIR


k. yusuf


Yevgeni

5. amortisör sadece fotografta var. Sanýrým temsili fotograf çünkü aþaðýdaki konfigürasyonda 5 deðil 4 amortisör ve yay deniyor..

Yevgeni

Linkleri takip edende üreticinin Jeep Wrangler ve Cherokee için de ayný görseli kullandýðýný gördüm.

Misal: http://www.ultracheapauto.com.au/jeep4wdsuspensionliftkits-c-717_718.html

Dolayýsýyla görsel temsili olarak konmuþ, yani direksiyon amortisörü söz konusu deðil..

rasta

Kaner ustam,

93 modele OME mi? yoksa ÝRONMAN mý daha uygun olur?
H.Orhun Arpad
O RH +
1971

Yevgeni

Alıntı yapılan: rasta -  Kasım 11, 2011, 04:46:48
Kaner ustam,

93 modele OME mi? yoksa ÝRONMAN mý daha uygun olur?

Niva modellerinin alayýnda yay ölçüleri ayný.
Dolayýsýyla marka ve yay özelliði sizin tercihiniz..

rasta

kalitede muadil anladýðým kadarýyla...teþekkürler
H.Orhun Arpad
O RH +
1971

sonata007dr

yeni konu açmadan burdan devam edeyim dedim.

benim aracýn duruþunda bir acayiplik vardý geçen ölçüm yaptým.

sað taraf arka kýsým sol arkaya göre yakþalýk 2veya3 cm daha çökük duruyor. lastiklerim ok 144. sanýrým yayda bir sýkýntý var. o yuzden yeni yay almaktansa bu oldman emu yaylarýný mý alsam acaba fiyatlar nasýldýr.

bunlarýntakýlmasýyla ilgili baþka yerlerde oynama vsvs gereklimi?

aracýmýn sað arka lastiði patladý geçenlerde araç krikodan düþtü ve sökülen lastik arka dingilin ordaydý acaba bu düþme ile çöküklük arasýnda bir baðlantý varmýdýr olabilirmi? dýþtan alttan baktým bir problem yok gibi eðiklik vsvs aracýn gidiþindede bir sýkýntý yok.
yardýmlarýnýz için þimdiden teþekkürler....

Yevgeni


Yaylar eskimiþtir, bence standartlarla deðiþtirin.

Old Man Emu +3 cm yükseltiyor. Tabi yaylarla bitmiyor, amortisörleri uzatacaksýnýz, üst rotile ek yapacaksýnýz. OK144 kullanýyorsanýz gerek yok. Üstelik sadece yaylarýn maliyeti sanýrým 500 küsür TL civarýydý..

sonata007dr

yevgeni bilgilendirmeniz için teþekkürler,

orjinal yay taktýrsam acaba verim alabilirmiyim? çünkü çoðu zaman parçacýlar orjinal diye yan sanayi malzeme satýyorlar, tahmini ne kadardýr acaba markasý vs varmýdýr?

Yevgeni


Orijinal yaylar pahallý deðil. Kaner'e bir mesaj uçurun mesela parça konusunda bilgi almak için, en saðlýklý bilgiyi o verebilir..