Niva 1600 cc motor gücü çekiþ yakýt tüketimi performans sorunlarý

Başlatan cenker, Nisan 29, 2011, 03:21:19

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

edirne daðcýsý

zaten benim silindir bloðundan kapaða çýkýþ yapan yað geçiþinden dýþarý az yað sýzmasý var(blokta 1342 yazan yerde) onun için kapaðý açtýrmam lazým hem contayý yeniletmeliyim.birde servis ölçümlerde yakýt ve kompresyonun iyi olduðunu ve aracýn iyi çalýþtýðýný söyleyip duruyorlar ama gelgelelim 10-15 dereceli 300m uzunluðunda bayýrda 100km hýzla girince 60km 3 üncü vitese hele römork varsa 2 ye düþüyor.sanki araç 40bg yandan arabalar výzýr výzýr geçerler.az kaldý burda Meriç Nehri var dibini boylaycak sonunda.

k. yusuf

yapýlanlar ve farklarý anlatýyorum:

- egr sistemi hiç baðlanmamýþ,

- vakum hortumlarýnýn yerleri ters,

- LPG regulatörü su hortumlarý hatalý baðlantýlý,

- distribütör kapaðýnýn içi arklý

yapýlanlar;

- parçalar gelene kadar EGR iptal edildi,

- vakum hortumlarý yerlerine takýldý,

- LPG regulatörünün su hortumlarý seri bir düzene baðlandý,

- distribütörün içi, tevzi makarasý ve bujiler arklar gidene kadar zýmparalandý ve daha sonra bunlar ve buji kablolarý kontakt spreyi ile yalýtýldý

farklara gelelim;

- motorun sabit harareti 95 den 85  dereceye düþtü

- fan daha geç açmaya ve uzun aralýklarla açmaya baþladý

- son sürat 81.5 km/s iken bugün 125 km/s oldu :)

- yakýt 48 kr dan 36 kuruþa indi


eline aðzýn saðlýk cenker abi tekrar teþekkürler. umarým daha iyi olacak diðer problemleri de hallettikten sonra  :)

bizi izlemeye devam edin 8)

cenker

su baglantýlarýný bahsetigim gibi metal hattýn üstüne aldýnda su sýcaklýgýn halen 85 derece ise termostatýn acýk kalýyor demektir, onuda yenile.su devresi önceki mesajda bahsetigin gibi býraktý isen muhakak bahsetigim sekle cevir.
ama baþlangýc için düzelme hiç fena degil gibi sanýrým  ;)
divers do it deeper

k. yusuf

abi kalorifer radyatörü iptal, 4 ü regulatörü girdim çýkýþý da direkt 7 no lu hortuma verdim arada T felan yok. bu þekilde yaptým :)

cenker

yusuf kalorifer petegi neden iptal?
7 numara motor bloktan cýkan sýcak su, bunu regulatöre gir, cýkýsýný 4 numaralý metal hatta bagla, baglantýn ters  ;)
divers do it deeper

edirne daðcýsý

cenker bey emme manifoldundaki saðda vakum borularýnýn girip çýktýðý siviç röle gibi þey benim iptal edilmiþ ama yerinde duruyor.giriþlerini iptal ettimde o parça ne iþe yarýyor acaba

cenker

Alıntı yapılan: edirne daðcýsý -  Ağustos 08, 2011, 10:08:03
cenker bey emme manifoldundaki saðda vakum borularýnýn girip çýktýðý siviç röle gibi þey benim iptal edilmiþ ama yerinde duruyor.giriþlerini iptal ettimde o parça ne iþe yarýyor acaba

acýklamanýzdan hiç birsey anlamadým, takdir edersinizki görmeden tahmin etmek cok zor, görsel olursa yada detaylý güzel bir izahat daha güzel olur  ;)
divers do it deeper

k. yusuf

Alıntı yapılan: cenker -  Ağustos 08, 2011, 09:52:01
yusuf kalorifer petegi neden iptal?
7 numara motor bloktan cýkan sýcak su, bunu regulatöre gir, cýkýsýný 4 numaralý metal hatta bagla, baglantýn ters  ;)

tamam abi onun yerlerini deðiþtiririm. bende zaten kalorifer paneli yerine kontrol tablosu var. marþ, kontak, immobiliser vs... kýþýn takýyorum hortumlarý yazýn söküyorum :) kýþýnda çýkýþý kalorifere veririm ordan motora dönetim T yapmadan


cenker

egryi devreye sokup cýkartan thermoswitch o parça ,

iptal edilir ve egrye vakum direk baglanýrsa iþler karýþýr.
görmeden tam olarak vakum sistemi ne haldedir nedir yorum yapmak gercekten zor.
imkan varsa yusuf gibi sizde foto cekerek bir inceleme yapýn fikir yürütmesi kolay olur.

birde sýrf egr üzerine acýlmýs baþlýgý okuyun orda detaylý bilgi mevcut  ;)
divers do it deeper

edirne daðcýsý

distürbitör 1.6 da hangi devirde kaç derece avans vermelidir.8 dereceye sabit avansý yaptým,devir saatine bakmadan gaz verdim 4000 devir gibi 30 derece avansa çýktý avans tabancasýnda.yani hangi devirde hangi avansý vermeliki distürbitör her devirde iyi yanma olmalý?

cenker

öncelikle sorayým;
elinizde nasýl bir avans tabancasý var,
dogru avans ölcmeyi ve ayarlamayý biliyormusunuz?
ölcümü nasýl yapýyorsunuz?
ayarý nasýl yapýyorsunuz?

Alıntı yapılan: cenker -  Ağustos 05, 2011, 01:06:02
düm.

ateþleme avansý 4 zamanlý motorda  benzinin yanmasýndan daha fazla performans almak ve yakýt ekonomisi saðlanmak, düþük emisyon deðerleri tuturmak için, bujinin daha sýkýþtýrma zamanýndayken, piston üst ölü noktaya gelmeden ateþlenmesidir.

silindire emilen yakýt, piston en üst noktadayken deðilde daha silindir sýkýþtýrma zamanýndayken krank açýsýnýn en üst noktaya (üst ölü nokta ) 10 - 15 derece kala buji  erken tetiklenerek yanma baþlatýlýr. Elde edilen yanma patlamasýnýn basýncý normal üst ölü noktada yapýlan ateþelemede elde edilenden yüksek olur.

Her motorun tasarýmýna göre motorda max verim için uygulanabilecek bir avans degeri vardýr, bu kimi motorlarda 30-40 derecelere kadar cýkabilir. 1.6 motora sahip nivalarda bu deger ±3 derecedir.turkiye atmosfer sartlarýnda deniz seviyesinde 5 derece tavsiye edilen avans degeridir.

2 tür avans vardýr, statik avans ve dinamik avans.

Statik avans; motorun tasarýmýna göre olmasý gereken avans degerinin distributörün pozisyonu ile tespit edilen varsayýlan degere ayarlanmasýdýr. nivada benzinde deniz seviyesinde +5 derece lpgde +7-8 derece. Bu ayar Stroskop (avans tabancasý) yahut osiloskop ile dogru yapýlabilir.

Dinamik avans; motorda distributör vasýtasý ile devir arttýkca ivmelenme ihtiyacýna göre degiþken ayarlanan avanstýr. Santrifuj sistemi ve vakum diyaframý vasýtasý ile tatbik edilir.Nivada ivmelenme durumunda gaz pedalýna tam basýp karburatör bogaz kelebegini tam olarak actýgýnýzda vakum tertibatý ile +9 derecelik avans uygulanýr.
normal sürüþte motor deviri arttýkca max motor devrinde santrifuj sistemi ile +12 derece avans uygulanarak VAZ-21213 kodlu motordan max verim alýnýr.

tüm bu degerlerler yazýmýzýn basýnda belirttigimiz üzere optimum performans, yakýt tüketimi ve emisyon degerleri için fabrika tarafýndan tespit edilen degerlerdir. dýsýnda olmak ise aracta performans ve son sürat düþüklügü ve aþýrý yakýt tüketimine neden olur.



fotoya göz atýgýnýzda gördügünüz 2 adet ce seklindeki parcalar ve baglý olduklarý yaylar santrifuj avans düzenegidir. motor devri arttýkca merkezkac etkisi ile baglý olduklarý yayýn tansiyonuna baglý olarak pozisyon degiþtirirler (dýsa dogru acýlýrlar ) ve avansý artýrýrlar.
düzgün ayarlý vaz 21213 motorunda 5400 rpm motor hýzýnda +17 derece avans vererek düzgün verim elde edilir.

ivlenme durumlarý için fotonun sagýnda gözüken vakum diyaframlý tertibat, emme manifoldundaki vakumdan tahrik alarak alttaki tablayý hareket ettirmek sureti ile +9 derece avansý aserelasyon durumunda max performans için tatbik eder.


statik avansý 8 dereceye set ettiniz;
rolantide 8 derece avans ölcersiniz,
tam gaz verdiginizde anlýk görüceginiz en yüksek deger 8 derece + 9 derece =17 derecedir.
motor devirlenip 5400 rpm eriþince 17 derece santrifuj mekanizmasýnýn vericegi avanstan ötürü 8+12= 20 derece olucaktýr.yani 17den 20 dereceye dogru yükselen bir avans degeri okursunuz.
eger dogru ölcüyorsanýz 30 derece hatalý bir avans, motoru kucagýnýza alabileceginiz bir durum söz konusu demektir.
fotoda görünen sanrtifuj düzeneginin yaylarý laçkalaþmýþ olsa yahut kurcalanýp bozulmusta olsa sisteme en fazla +3-4 derece avans etkisi olacaktýr yani 20 derece max olmasý gereken deger 23-24 olacaktýr.

motorunuzun senteden kaçýk olma ihtimali oldukca yüksek gözüküyor.

30 derece avansa göre sizin 8 derece diye set ettiginiz rolantide olmasý gereken avans 18 dereceye tekamül ediyor.

yanlýþ hatýrlamýyorsam bu degere göre senteniz 2 yahut 3 diþ kaçýk
triger sistemindeki bir diþ 3 dereceye tekamül ediyor
avans sistemide hatalý santrifuj düzeneginden 3-4 derecelik hata olsa diye farz ederek
10/3= 3.3 senteyi 3 diþ kaçýrmak için baya þaçma iþler yapýlmýs olmalý,

distibutörüde göz önüne alarak onunda ölcüme sokacagý degeri degerlendirdigimde 2 diþ senteden kaçýk oldugunuzu söylebilirim,

tabiki bu gözle görmeden ve sizinde avans ölçümlerini dogru yapýp aktardýgýnýz bilgilere göre söyleyebilecegim  ;)
divers do it deeper

edirne daðcýsý

cenker bey elimde lada servisine gönderilmiþ bujiye giriþ yapýlan çýkýlan yuvarlak ýþýk veren tabanca var.bugün þöyle baktým 8 derece sabit rölantide iken 1500-2000 devirde vakum çekiyor 20 dereceye çýkýyor ve daha fazla 5000 devir gibi gaz vernce 30 dereceye ulaþýyor.devir saatini görmeden verdiðim gazlarda oluþan avanslardýr

edirne daðcýsý

Büyük çizgi 0 derece 2.çizgi 5,  3.çizgi 10 derece ikisinin ortasýna 7.5-8 derece gibi yapýyorum.

edirne daðcýsý

cenker bey yukarda santrüfüj 9 derece verdiðini yazmýþsýnýz,o doðru okadar veriyorda,vakum avansý yazmamýþsýnýz.oda  10-12 derece veriyor.toplam 30 derece oluyor.