Niva 1.7 Stop Etme Sorunu

Başlatan tunihan, Mart 14, 2017, 07:16:51

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

tunihan

Öncelikle selamlar herkese,
Lada Niva 1.7 86 model aracýmda büyük bir sorun yaþýyorum, araç yolda giderken hýzlandýktan sonra vites geçiþinde yada aracý boþa aldýðýmda stop ediyor sonrasýnda da ateþlemeyi kesiyor araçta 3tane farklý beyin taþýyorum çalýþana kadar beyinleri deniyorm ve araç stop ettikten sonra beyni deðiþtirince ateþleme problemi ortadan kalkýyor ve çalýþmaya devam ediyor ancak aracý çok fazla boþta bekletirsem meseala trafikte dur kalk dur kalk durumunda yada mahalle arasýnda yokuþ aþaðý giderken boþa alýrsam tekrar aynýsýný yapýyor.Uzun yola çýkmaya korkar oldum,2elektrikçi 1 gazcý 1de Lada ustasý gördü hala daha problemin ne olduðunu çözemedik bende çözümü buraya sormakta buldum,
Tüm bu sanayi gezintilerinde araçta deðiþmeyen parça kalmadý diyebilirim.
Deðiþenler;
-Gaz ve Benzin Müþürü
-Ateþleme Bobini
-Distrübütör
-3tane beyin
Deðiþmeyenler;
-Bujiler
-Gaz Beyni
Tüm bunlardan sonra birkaç tanýdýðada soruþturdum
.. Sensörü(Tam ismini Hatýrlayamadým)
Bujilerde yada elektrik aksamýnýn herhangi biyerinde sýkýntý olabilir dediler.
Aklýnýza bu konuyla ilgili neler geliyor cevap verirseniz sevinirim,Þimdiden teþekkürler

erydn

LPG beyin soketinin tellerini karga burun ile hafiften esnetin. Benzer bir sorun lpgli pejo aracýmda vardý ve 5 usta gezdim ve inatçý bir usta saðolsun bu iþlemi saatler sonra deneyince sorun halloldu. Ýnþallah hallolur.

Niva67

#2
Sn.tunihan merhaba..
Öncelikle; forum' a hoþgeldiniz..

erydn arkadaþýmýzýn tavsiye ettiði yöntem, arýzanýn giderilme seçeneklerinden biri olabilir.

Bu tip arýzalarda, ateþleme devresindeki elektrik hatlarýndaki baðlantýlarýn, soketlerin sýkýlýk / temas kontrolu,

basit ama, etkili bir yöntemdir.. Ola ki; baðlantýlardaki herhangi bir korozyon veya zayýf temas, o devrenin

çalýþmasýný zaafa uðratabilir.. Arkadaþýn tavsiyesini uygulayýp, durumu bir gözlemleyin. Faydasý olup da arýza giderilirse ne ala..

Yalnýz ufak fakat önemli bir uyarý; ''araçta, bilhassa elektrik sisteminde herhangi bir bakým/onarým' dan önce, akü negatif (-) kutbu

baðlantýsýný sökün.. Böylece, olasý bir elektrik kýsa devresinin önüne geçmiþ olursunuz..

Yazdýklarýnýzdan anladýðým kadarý ile; siz de ''usta maðduru Nivacýlar'' dansýnýz!.. :)

Bulunduðunuz þehri yazmamýþsýnýz.. Bulunduðunuz yerde güvenebileceðiniz, iyi bir usta yoksa, iþiniz zor..

Ustanýn iyisi; iyi bir terzi gibi çalýþýr.. Tabiri caiz ise; ''kýrk kere ölçer, bir kere biçer!''.

Bilinçsiz, yahut da yetersiz terzi ise; ''iyice ölçmeden biçer!'' kumaþý berbat eder!. Yaptýðýndan emin olmayan usta da, müþteriye bir sürü

parça deðiþtirttirir, arýzayý giderebilirse ne ala.. Gideremezse, müþteriyi sorunlarýyla baþbaþa býrakýr.. Üstelik, bir sürü masraf yaptýrdýktan

sonra!..Ýyi bir usta; arýzaya belirli bir mantýk çerçevesinde, sistemli bir iþ sýrasý ile yaklaþmalýdýr.. Rastgele parça deðiþtireceðine,

en azýndan saðlamlýðýndan emin olduðu mastar parçalarla denemelerini yapmalý, söktüðü parçanýn arýzalý olduðuna kesin

olarak emin olmadan o parçayý deðiþtirmemelidir.. Diyelim ki; endüksiyon bobinini deðiþti, arýza devam ediyor, o zaman

eski bobini deðiþtirmenin bir manasý yok demektir..Boþuboþuna müþteriye 50-60 TL. masraf yaptýrmaya gerek yok..

Neyse,  inþaallah erydn arkadaþýn tavsiyesi ile sorun hallolur..

Yalnýz, müsaadenizle aklýma takýlan birkaç hususu size sormak istiyorum;

*Aracýnýz, sadece LPG de mi çalýþýyor?.. Benzin kullanmýyor musunuz?..
*Eðer aracýnýzda benzin de kullanýlýyor ise, bahsettiðiniz arýza, benzinde çalýþýrken de aynen oluþuyor mu?..
*Arýza; sadece vites geçiþlerinde ve vites boþa alýndýðýnda mý oluyor?.. Mesela, sabit hýzda seyir halinde iken olmuyor mu?
*''stop ediyor sonrasýnda da ateþlemeyi kesiyor'' demiþsiniz.. Ateþlemeyi kesiyor demeyle, neyi kastediyorsunuz?..Buji kablolarýndan
veya bobin kablosu distribütör giriþinden kývýlcým çýkmadýðýný mý kastediyorsunuz?..
* ''araçta 3tane farklý beyin taþýyorum çalýþana kadar beyinleri deniyorm ve araç stop ettikten sonra beyni deðiþtirince ateþleme problemi ortadan kalkýyor ve çalýþmaya devam ediyor'' Demiþsiniz.. Yedek taþýdýðýnýz beyinlerin hepsinin de saðlamlýðýndan emin misiniz?..
*Araç motoru, ilk taktýðýnýz yedek beyin ile hemen çalýþýyor mu, yoksa rastgele  birisi ile mi çalýþýyor?..
*Motor stop ettiðinde üzerinden çýkardýðýnýz bir beyin, baþka bir seferinde motorun çalýþmasýný saðlayabiliyor mu?..
*Arýza oluþtuðu anda söktüðünüz beyin' in sýcaklýðý normal mi oluyor, yoksa aþýrý ýsýnmýþ mý oluyor?..
*Arýza, belirli periyotlarla mý oluþuyor, yoksa geliþigüzel, belirsiz aralýklarla mý oluþuyor?..Mesela; bazen günde üç-beþ defa, bazen
birkaç günde bir mi?..
*Gece sürüþlerinde, farlarýnýzýn aydýnlatmasý normal mi?.. Motora gaz verdikçe, gaz kestikçe, devir deðiþimlerine baðlý olarak,
farlarýn ýþýklarýnda kuvvetlenme veya zayýflama oluyor mu?..

Þimdilik aklýma geliveren hususlar bunlar..

Þimdilik size yapabileceðim birkaç tavsiye;
*Aracýnýzda elektriksel bir yetersizlik veya hata olmasý kuvvetle muhtemel.. Onun için, eðer yeterli bilgiye sahip
deðilseniz, arýzaya kendiniz müdahale etmeyin..Ýyi bir ''OTO ELEKTRÝKÇÝSÝNE'' gidin..
*TÜM ELEKTRÝKSEL BAÐLANTI NOKTALARININ saðlam bir þekilde temas ettiðinden, elektriði veya þasiyi iyi ilettiðinden emin olun..
* erydn arkadaþýn tavsiyesine bir ilave de ben yapayým; ''ateþleme kontrol ünitesi(beyin)'' in iyi þasi aldýðýndan
emin olun..Gerekirse, müstakil bir kablo ile bu beyin þasisini kuvvetlendirin..
*Akü' nün saðlamlýðýndan, kuvvetinden emin olun..
*Alternatörün gücünden, sýhhatinden emin olun..Alternatörünüz, düþük devirlerde elektrik sistemini beslemekte yetersiz kalýyor
olabilir..
*Endiksiyon bobininden distribütör giriþ kulesine gelen kablo üzerine sarýlý ince bir kablo (algýlama devresi) olmalý.. Bu kablonun
baðlantýlarýnýn doðruluðundan emin olun..

Arýzayý giderirseniz, nasýl giderildiðini burada bizlerle paylaþýrsanýz, benzer sorunu olan arkadaþlara faydalý olur..

Kolay gelsin..








tunihan

Öncelikle ilgilendiðiniz için çok teþekkür ederim madde madde sormak akýllýca olmuþ teþekkür ediyorum tekrardan madda madde devam edeceðim.
erydn; isimli arkadaþýn yöntemini daha deneyemedim kusura bakmasýn arkadaþ ama onunda fikrini beleirttiði için müteþekkirim.

Niva67;
Hocam öncelikle Ýstanbulda oturuyorum Güneþlideki Lada ustasý araçta bir problem yoktur yürüyeni motoru saðlam dedikten sonra 2ay içinde araç daha hararet yapmadan kenara çektiðim halde contasý yandýðý ve kapak açýldýktan sonra taþlamasý düzgün yapýlmadýðý ve contanýn yerine tam oturmadýðý için böyle bir olayýn yaþandýðýný öðrendikten sonra ayrýca 2hafta içinde aksla þaft arasýnda 2parmak boþluk olduðunu farkettikten sonra Güneþlide Mezarlýðýn karþýsýnda olan ustadan herhangi bir tavsiye almayý kestim maalesef Hadýmköy semtine en yakýn sanayi sitesi evren oto sanayi sitesi olduðundan tek bir lada ustasý var oda kýzmaz usta kendisi her nekadar yardýmcý olmaya çalýþsada oda iþinin ehli tam bir lada ustasý diyemem neyse konumuza dönecek olursak ;
-3 tane oto elektrikçi gezdi aracým bir elektrik þasi problemi göremediler
-araç kar yaðdýðý dönem 1kere bile çalýþtýrýlmadý bu kýþ dönemi öncesinde haftada 1gün benzinle kullanýp diðer günlerde gazla kullanýyordum, ayrýca ayný sorunu birgün boðaz köprüsü üzerinde benzinde kullanýrken de  yaptý ve yine beyni(ateþleme ) deðiþtirince düzeldi.(ve nasýl büyük bir badire atlattýðýmý anlatamam boðaz köprüsünün çýkýþýna kadar rölantide zar zor çýktým köprü üzerinde durmak yazak olduðundan)
-Arýza sabit hýzla seyrederken olmuyor
-Araç motoru beyin deðiþtirildiðinde hemen çalýþýyor hangisi olursa olsun sadece birkere olmamýþtý ve ozmana 3üncü beyine baþvurmuþtum zaten aracýn üstündeki beyni saymazsak diðer beyinlerin hepsi sýfýr alýndý eðer bir fabrika hatasý yoksa saðlam beyinler.
-Aracýn üzerinden x beynini deðiþtirip y beynni taktýðýmda tekrar arýza verdikten sonra eðer x beynini takarsam yine çalýþýyor bir sorun olmuyor ,ekstra bir konu ateþleme beyninin soketi yeni deðiþti 1hafta fln oldu ve doðru baðlandýðýndan yüzde yüz eminin çünkü emin olmak için tek tek söküp baðladý baðlantý kablolarýný
-herhangi bir elektirik kaçaðý olduðundan tam emin deðilim
-birde beyne þasi konusunda ekstra kablo baðlanmýþ desteklenmiþ yani
-herhangi býr sýcaklýk farkýna rastlamadým normal ortam sýcaklýðýnda diyebilirim
-arýza geliþigüzel olarak oluyordu son zamanlarda nezaman yola çýksam bu olay baþýma geliyor ve aracý kullanmayý býraktým diyebilirim gün içerisinde eve gelince sadece aþaðýký mahalle yukarýki mahalle arasý kullanýyorum ve bazen bu kýsa mesafede yokuþ inerken unutrsamda boþa alýrsam aracý yine bu baþýma geliyor
-ýþýklandýrma problemi yok ancak gaz verince güçleniyor kesince zayýflýyor
-birde bugün aracýn gaz ayarý yine bozuldu artýk ayaðýmý gazdan çeker çekmez stop ediyor ana arýzada gaz ayarý düzgün ikende bu sorun oluyordu dikkatle belirtirim
-akü sýfýr onuda alalý 2hafta olmuþtur
alternatör ve endiksiyon bobininden distrübütör e gelen 5li daðýtým kablolarýna baðlý kabloyu tam göremedim ancak 3tane elektrikçi gezen arçta dikkat ettmiþlerdir diye düþünüyorum tam emin olamamakla beraber
Þu anda bende alternatörden biraz þüpheleniyorum diyebilirim ancak bir anektod ekleyeyim aracýn ilk baðlanan gaz aksamý atiker olmasýna karþýn beyni aldesa bunuda geçenlerde farkettim zaten muayeneye giderken bu aracýn beyni deðiþmesi gerekecek dediler daha önce bu beyinle muayneden geçmediyse kesin deðiþmesi gerekiyor dediler.

Niva67

#4
Alıntı yapılan: tunihan -  Mart 15, 2017, 10:20:41,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,madde madde sormak akýllýca olmuþ,,,,,,,,,,,,,,,,,

Estaðfurullah.. Teveccühünüz!..

Ýstanbul, NIVA konusunda þanslý illerden birisidir..

Forum' u biraz araþtýrýrsanýz, Ýstanbul' da ikamet eden üyelerimizin usta veya servis tavsiyelerini göreceksiniz..

Usta veya servis tercihinizde nokta atýþý yapmanýzý tavsiye ederim.. Arýzalara sistematik bir iþ sýrasý ile yaklaþmayan,

arýza analizi yeteneðinden yoksun ustalardan uzak durun.. NIVA, dýþarýdan bakýlýnca basit bir araç gibi gözükse de,

sistemlerinin inceliðine vakýf olmayan ustalar sayesinde adý kötüye çýkmýþ bir araçtýr.. Aslýnda NIVA, teknik dökümanlarýna

sadýk kalýnarak; orijinal yedek parçalarý ile, teknik bilgi ve becerisi yeterli ustalarýn tamiratý ile, sorunsuz çalýþabilecek

bir araçtýr.. Bu fikirlerimin benzerini, forum' un çeþitli kýsýmlarýnda görebilirsiniz..

NIVA' nýn tamiratý çoðu ustalarýn yüzünü kara çýkartýr.. Çünkü, onu basit görüp, tekniðine uygun tamir etmeyince,

yaptýklarý iþten hayýr gelmez.. Aracý görür görmez ''tamam, hallederiz abi'' diyen ustalardan ziyade, aracý inceleyip,

'' abi bu aracý sen en iyisi xxxxx ustaya götür, bunun dilinden en iyi o anlar'' diyen usta bence daha makbul ustadýr..

NIVA, hele hele eski model ise, muhtemelen birçok kalitesiz tamirat geçmiþi vardýr.. Dolayýsý ile; bu araçlarýn verimli

bir þekilde yürütülmesi; ya kullanýcýnýn aracýn birçok iþini yapabilmesi ile, ya da aracý gerçekten emin eller marifeti ile tamir

ettirmesi ile mümkündür.. Çoðu tamircilerin bu araçlardan uzak durmak istemesinin sebebi ise; NIVA' yý tamir edecekleri

süre zarfýnda birkaç tane yerli araba tamir edip, daha çok para kazanmak istemeleridir..

Lafý biraz fazla uzattým ama, gerçek bu!.. Ben de sizin gibi damdan düþenlerden olduðum için, halinizden çok iyi anlýyorum..

Onun içindir ki; aracýmýn, yapabildiðim çoðu iþini kendim yapýyorum.. Atelye þartlarýný ihtiva eden bir mekaným olmadýðý için

yapamayacaðým bazý büyük iþler gerekirse, ''kime yaptýrýrým?'' diye düþünmüyor deðilim..

Yine de size naçizane tavsiyem; usta seçiminde çok seçici, araþtýrýcý olun.. Ýstanbul' da olmanýz, büyük þans..

Kötü ustalara ayný arýzayý birkaç seferde hallettirmektense, iyi bir ustaya tek seferde hallettirmek, hem zaman açýsýndan

hem de maliyet açýsýndan daha ekonomiktir.. Faydasý; sinirlerinizin yýpranmamasýdýr..

Aracýnýzýn öz geçmiþini bilmiyorum ama,   30 yýllýk araca, kötü ustalarýn ellerinde eziyet çektirmeyin!.. :)

Son bir tavsiye;

*Elektrik devresindeki elemanlarýn, görevlerini doðru ve tam olarak yaptýðýndan emin olduktan sonra; evvela motorun

benzinde düzgün çalýþmasýný temin ettirdikten sonra, LPG sistemindeki düzgün çalýþmasýný saðlatýn..

Kolay gelsin..


erydn

Selamlar, ben de ikinci beyin almýþtým o vakit. Bir iyi bir kötü tuhaf bir durumdu sizinki gibi. Sorun çözüldükten sonra yorumum, birbirini tam kavramayan soketteki uçlarýn araç/yol titreþimi sonrasý zaman zaman temassýzlýk yapmasý oldu. Son ustanýn bir dakkada yaptýðý uçlarý esnetmesi olayý da soketin tam kavramasýný saðladý. Çözüm saðlarsanýz da paylaþýrsanýz sevinirim.

Niva67

#6
Alıntı yapılan: erydn -  Mart 17, 2017, 11:57:03
Selamlar, ben de ikinci beyin almýþtým o vakit. Bir iyi bir kötü tuhaf bir durumdu sizinki gibi. Sorun çözüldükten sonra yorumum, birbirini tam kavramayan soketteki uçlarýn araç/yol titreþimi sonrasý zaman zaman temassýzlýk yapmasý oldu. Son ustanýn bir dakkada yaptýðý uçlarý esnetmesi olayý da soketin tam kavramasýný saðladý. Çözüm saðlarsanýz da paylaþýrsanýz sevinirim.

Sn.erydn arýza hakkýndaki yorumunuz tamamen mantýklý.. Eðer Sn. tunihan' ýn bahsettiði arýza elektronik kontrol ünitesi (beyin) baðlantýsýndan kaynaklanýyorsa, aþaðýda fotoðraflarýný verdiðim '' diþi soket'' uçlarýnýn kargaburun ile biraz daraltýlmasý, problemi ''ÇÖZEBÝLÝR!!!''..
Tabii ki, ''ARIZANIN YERÝ, BURASI ÝSE!''

KARÞILIKLI SOKETLERÝN ERKEK TARAFI ( KONTROL ÜNÝTESÝ ÜZERÝNDEKÝ YUVA)



KONTROL ÜNÝTESÝNE TAKILAN DÝÞÝ SOKET




Sn. tunihan, dikkat ederseniz, yukarýdaki erkek soketteki baðlantý uçlarýndan (bacaklar) bir tanesi, belirgin þekilde

paslanmýþ.. Bu tip durumlarda baðlantýlarda temas yetersizliði olacaðýndan, bahsettiðiniz arýzaya NEDEN OLABÝLÝR..

Çözümü; paslý bsacaklarý biraz zýmpara ile parlatmak ve, erydn arkadaþýmýzýn bahsettiði gibi, diþi uçlarý biraz daraltarak(sýkýlayarak)

uçlarýn temasýný saðlamlaþtýrmaktýr..

TABÝÝ KÝ; EÐER ARIZANIZ, BAHSETTÝÐÝMÝZ YERDEN KAYNAKLANIYORSA..

Aslýnda, arýza vukuunda daha önce ayný arýzaya sebep olmuþ yedek beyinin takýldýðýnda motorun çalýþmasý da 

erydn arkadaþýmýzýn savýný doðruluyor.. Deðiþim esnasýndaki soket uçlarýnýn temasýnýn saðlanmasý, arýzayý belirsiz bir süre

gidermiþ olabilir.. Daha önce arýza yaptýrdý diye yedeðe alýnan beyinler hakikaten arýzalý olsa, ikinci defa takýldýklarýnda

neden çalýþsýnlar???

Ýsterseniz, bir de aþaðýdaki linkte, benzer arýza ile uðraþmýþ bir araç sahibinin yazdýklarýný okuyun..

Ama onun arýzasý, süpap ayarlarýnýn yanlýþlýðýndan çýkmýþ!!!..

http://www.ladakulubu.com/index.php?showtopic=28432&st=0

Olmaz olmaz demeyin.. Saðolsun bizim oto sanayilerinde öyle olaylara þahit oluyoruz ki, hangi birinden bahsetsek??? :(

Silindir kapaðýný söküp de, süpap itici ayar somunlarýna hiç dokunmadan, yani; tekrar süpap ayarý yapmayan tamircilere de

rastlanabiliyor!!! Yukarýdaki linkteki örnekte de, muhtemelen olan budur.. Dolayýsý ile; sizin aracýnýzýn arýzalarý ve bu arýzalara yapýlan

tamiratlarýn geçmiþi de çok önemli.. Hangi arýzalarda, kim ne yapmýþ acaba?..

Arýzacýlýkta çok önemli bir husus; '' OLUÞAN ARIZANIN, NE ZAMAN, HANGÝ OLAY SEBEBÝ ÝLE, ÝLK BAÞLANGICI'' dýr..

Yani; ''ARACA NE YAPILDI DA veya NE OLDU DA ARIZA OLUÞMAYA BAÞLADI?''

Benzetmek gerekirse; doktora gidildiðinde doktor sorar: ''þikayet, ne zaman, nasýl baþladý?''

Eðe arýza elektronik ateþleme sisteminden kaynaklanýyor ise; bir tamirat esnasýnda aþaðýdaki þemada olmasý gereken baðlantýlarda

bir hata yapýlmýþ da ''OLABÝLÝR!!!'' Bunu da en iyi, ''ÝYÝ BÝR OTO ELEKTRÝKÇÝSÝ '' bilir..

ELEKTRONÝK ATEÞLEME SÝSTEM ÞEMASI :




muhammedcelik1983

Benim tahminim bosta stop ediyorsa lpg beyninden olabilir lpg beyni emiþe göre gaz verecek sekilde uretilmistir uzun sure yatan arabalarda beyindeki diyaframlar sertlesme yapmaktadir benim fikrim lpg beyni eskiyse degistirilip ehil bir ustaya ayar yaptirilmasidir

Niva67

#8
Alıntı yapılan: muhammedcelik1983 -  Mart 19, 2017, 10:36:04
Benim tahminim bosta stop ediyorsa lpg beyninden olabilir lpg beyni emiþe göre gaz verecek sekilde uretilmistir uzun sure yatan arabalarda beyindeki diyaframlar sertlesme yapmaktadir benim fikrim lpg beyni eskiyse degistirilip ehil bir ustaya ayar yaptirilmasidir

Sevgili Muhammed doðru söylüyorsun da, bu arkadaþýn ilk yapacaðý iþ;
* ''NIVA' nýn ehli, güvenilir, iþi çýraklara býrakmayan, dürüst bir usta bulmak!'' Yani, iþi biraz zor!.. :(
*Yapacaðý ikinci iþ ise; aracý benzin ile normal, verimli, stabil çalýþýr  hale getirtmek,..
*En sonunda da; yine iþinin ehli bir otogazcý' ya aracýn LPG sistemine baktýrmak..

Arkadaþ, arýza vukuunda elektronik kontrol ünitesini ( beyin ) deðiþtirmekle, motorun tekrar çalýþtýðýný yazýyor.. Bu durumda tahminler

Elektronik ateþleme ünitesinde --veya baðlantýlarýnda-- yoðunlaþýyor ama, baþka bir seferinde daha önce stop ettiren beyni tekrar

takabildiðini yazýyor.. Yani; arýza biraz karmaþýk hal alýyor.. Esasýnda arkadaþ, arýza oluþur oluþmaz elektronik kontrol ünitesi

deðiþtireceðine, marþa basmadan endüksiyon bobini çýkýþ kablosundan ''KIVILCIM KONTROLU'' yapsa, arýza teþhisi biraz daha basite

indirgenebilirdi.. Neyse; inþaallah arýza sahibi arkadaþ aracýný normal çalýþýr duruma getirtip, sonucu burada paylaþýr da, aracýnda benzer

arýza oluþabilecek arkadaþlara da yardýmý dokunur..
 

Frost

Merhaba. Ýzmir'den yazýyorum ve müsadenizle konuyu hortlatýyorum 😁. Yeni Nivacýyým. Aracým 1993 Niva 1600 karbüratörlü (2121)
Arabamý çok seviyorum ancak son 2 aydýr benzin döküp yakacak duruma geldim Lütfen YARDIM EDÝN.

Aldýðýmda LPG sarfiyatým 32 lt LPG ile 100 km idi. Biraz araþtýrma yaptýktan sonra bu yakýtýn fazla hatta çok fazla olduðunu anladým ve bir LPG ciye gittim nereyi tuttuysak elimizde kaldý bý süre benzinde kullanýp araþtýrdým karbüratörlü araca baðlanabilen( ayar kaçma olayý sinir bozucu bý durum olduðu için) bir sýralý sisitem  buldum. ( Markasýný yazmýyorum belki reklam yasaktýr). Doðal olarak yakýt düþtü ancak yine tam internet verilerini alamadým. Ayrýca performans olarak rezil durumdaydý. LPG cim sübap ayarý platin meksefe buji ve buji kablosu dedi tabi ben yine araþtýrmaya baþladým ve bu forumda ELEKTRONÝK ATEÞLEME DÖNÜÞÜMÜ konusuna rastladým, mantýklýydý aldým taktým (Birçok iþimi kendim yapýyorum) tekrar ayar yapýldý herþey çok güzel 6 gün bindim  7. gün istop etti  inat etti çalýþmadý baktým ateþleme yok yeni beyin aldým çalýþmadý distribütörü deðiþtirdim eski beyinle çalýþtý parça arýzasý dedim devam ettim 6 gün sonra yeniden yaptý. Bu sefer komple kiti söküp parçacýya gittim komple kiti deðiþtirttim yeni kiti taktým ve taktýðým ilk gün yine ayný þeyi yaptý ama bu sefer ateþleme tamamen kesilmiyor. Araç soðukken hiçbir sorun yok ama ýsýndýðýnda ateþleme kesiliyor. Ayrýca beyin ve bobin normalden fazla ýsýnýyor. Beyin bobin ve distribütör ( o motora çok yakýn olduðu için ýsýnýyor) soðuduðunda sorunsuz bir þekilde çalýþýyor. LPG dede benzindede ayný.  Artýk Yýldým. Olur olmaz yerde yolda býrakýyor. Tek araba heryere onunla gidiyorum
Ve çok büyük sýkýntý oluyor. Konuyla ilgili yorumlarýnýza þimdiden teþekkürler

Yevgeni

Alıntı yapılan: Frost -  Ekim 15, 2019, 11:35:45
Markasýný yazmýyorum belki reklam yasaktýr

Marka yazmak neden yasak olsun?
Ticari bir iþletme deðil bu ortam, marka elbette yazabilirsiniz.

Frost

Alıntı yapılan: YEVGENI -  Ekim 18, 2019, 03:21:11
Marka yazmak neden yasak olsun?
Ticari bir iþletme deðil bu ortam, marka elbette yazabilirsiniz.

Cangas mig24.
Bu arada sorunu buldum. Ama kaynaðýný hala çözebilmiþ deðilim. Distribütör deki okuyucu yanmak yada özelliðini yitirmek artýk ne denirse  sorunun kaynaðý bu. Önceki gün komple gitti ateþleme. Okuyucu ayrý satýlýyordu aldým deðiþtirdim ama bu seferde ateþleme zayýf geliyor. Yeni distribitör almam gerekecek sanýrým. Bu dördüncü distribütör olacak. Okuyucunun bozulma sebebinin motorun ýsýsý olduðunu düþünüyorum. Baþka hiçbir þey gelmiyor aklýma.

Frost

Sorun çözüldü. Birkaç problem bir aradaymýþ. Yüksek þarz buji kablosu kaçaklarý ve distribütör kapaðýnýn kaputa deðmesiymiþ sýkýntý yaratan.