AYNA MAHRUTÝ DEÐÝÞÝMÝ

Başlatan Yevgeni, Ekim 07, 2010, 01:57:39

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

cenker

Alıntı yapılan: emre_ozk -  Ekim 21, 2010, 10:19:32
þimdi katalist ýsýnýyorsa dolmuþ oluyor. ozaman benimkininde sökülme vakti geldi aþýrý ýsýnýyor. katalist ömrü nekadar benim araç 60000 km'de.

emre katalistin ömrü kullanýma baglý degiþmekte. ortalama 80/100.000 km diyebiliriz..

arazi araclarýnýn kullaným sartlarýndan (lpg, arazi kullanýmýnda ýsýnan katalistin sývý ile temasa baglý ani sogumasý vb.. )ötürü ömrü bir miktar kýsalmakta seninki bence gayet iyi dayanmýs ...
divers do it deeper

cenker

Alıntı yapılan: Ekrem Usta -  Ekim 20, 2010, 07:18:46
yusuf abi kafan karýþacak ama benim bildigin þu hedýrs eksoz sisteminde cýkýþ rahat oldugunda ilk hareket iyi olur son sürat düþer eksoz belli bir miktar motoru sýkmasý lazým yok eksoz siboplarý acýk kalýr .katý sökmek iyi ama sensörleri kandýrmak lazým diye biliyorum abi..

yerinde bir hatýrlatma olmuþ. ;)

headers ile cýkýsý rahatlatýnca aracýn yüksek devirlerdeki gücünden ve torkundan % 20-25 kadar kaybederiz. alt devirler canlanýr ..
divers do it deeper

cenker

#137
Alıntı yapılan: hakanbusa -  Ekim 20, 2010, 08:20:48
Ruslar gelsin de bizden modifye öðrensinler Yusuf abi. Ben hala turbo da ýsrarlýyým. Farklý motorda; motor no, fatura, belgeler,üniversite onayý,ývýr,zývýr. Bir motor parsý da bu iþlemlere harcarýz. Tak turboyu ver coþkuyu.

atmosferik motora turbo uygulamasýnda en önemli nokta sýkýþtýrma oranýný ayarlamaktýr.
atmosferik motorlarýn sýkýþtýrma oranlarý turbolu dizayn edilmiþlerden farklýdýr. atmosferik motora turbo ile aþýrý besleme yaparsanýz piston erir kopar, gömlek blok patlar, kafa catlar ..

dahasý;

ateþleme avansý ve püskürtmeyi adapte etmek .. ( karbiratörlüde çift taraflý çalýþan avans otomatigi, enjeksiyonluda ecu yazýlýmýna mudahele )

aþýrý beslemede artan yanma odasý yüksek ýsýsýna dayanýklý piston sekman biyel gömlek takýmý üst kapak vsvs ...

bu sartlar iþin ehli kiþi tarafýndan saðlandýgýnda neden olmasýn  ;)

divers do it deeper

dogan54

Alıntı yapılan: cenker -  Ekim 21, 2010, 12:33:09
atmosferik motora turbo uygulamasýnda en önemli nokta sýkýþtýrma oranýný ayarlamaktýr.
atmosferik motorlarýn sýkýþtýrma oranlarý turbolu dizayn edilmiþlerden yükseltir.atmosferik motora turbo ile aþýrý besleme yaparsanýz piston erir kopar, gömlek blok patlar, kafa catlar ..

Teknik açýklamalarýn için teþekkür ederiz Cenker.
Bu durumda Turbo iþi hayal oldu desene..
4x4 baska,
NiVA baska..

hakanbusa

Zaten bu kit olarak satiliyor. Tabiki standart motora turbo uygulanmaz.  Kitin icinde baski balata dahil olan secenek bile var. 

Yevgeni


Turbo için uðraþmaya deðmez.
Motor bileþenlerinin yanýsýra tüm yürüyeni elden geçirmek icap eder. Bir Niva parasý daha harcanýr.
Arazide önemli olan diþli oranlarý. Unimog 60 hp güç ile düz duvara týrmanýyor, hatýrlatýrým.

kaneruslu

Chip tuning ile 8-10 hp nivadan þu anda güç almak mümkün ayrýca , bilginize

yusuf

Harun

sen içindeki þeytaný dinle. 43:10 ol.

Sonrada süratli niva kullanma eðitimine baþla.

Asfalt performansý mükemmel

Yevgeni


Yusuf Abi almýþsýn hazzý..

yusuf

Çok haklýymýþsýn.

Acaip biþi oldu benim araba. Artýk ben de el iþareti yapabilirim.

yusuf

#145
Bir de þu 6 ncý saniyeye kadar olan akselerasyon sorununu halledbilirsek çok iyi olacak.

Baksana 6 sn de o dan 15 km ye çýkýyor sonraki 6 sn de 15 ten  65 e.

Kaner Uslu kafa yoruyor üzerine. Balkalým,


Harun

Alıntı yapılan: yusuf -  Ekim 21, 2010, 03:33:56
Harun

sen içindeki þeytaný dinle. 43:10 ol.

Sonrada süratli niva kullanma eðitimine baþla.

Asfalt performansý mükemmel

evet abi galiba öyle olacak... ;D

gerçi süratten yana sýkýntým/eksikliðim yok ama ivmelenmede ve arazide katacaklarýyla deðecek gibi duruyor modifikasyon.

Alıntı yapılan: yusuf -  Ekim 21, 2010, 04:28:33
Bir de þu 6 ncý saniyeye kadar olan akselerasyon sorununu halledbilirsek çok iyi olacak.

Baksana 6 sn de o dan 15 km ye çýkýyor sonraki 6 sn de 15 ten  65 e.

Kaner Uslu kafa yoruyor üzerine. Balkalým,



bu sanki standart haliyle de var deðil mi ya da bana öyle geliyor...ilk kalkýþta yavaþ kalan niva sonradan açýlýyor arap atý misali... ;D


yusuf

#147
Ölçelim seninkinide. Sistemi çözdük nasýl olsa

Bu katalistin in etkisi galiba sende daha iyi olmasý lazým

Yevgeni


Katalizörler mümkünse kalsýn araç üzerinde abiler.
Maksat toprak ana üzerine daha az zararlý gaz salmak..

reis28

  Þimdi abiler arkadaþlar þu beygirleri arttýrmak yerine Niva arazi þanzýmanýndaki agýr devir diþlisini 2/1 yerine 3/1 oranýna yükselte bilirsek nivaya 33 lastik bile taka biliriz  ;D ;D
DURSUN USTA 05364629668