niva motor çeþitleri ..

Başlatan avci_kerem, Şubat 08, 2010, 05:39:55

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

orsa

Cenker benim 13-14 senelik arkadaþým olur.
Bir ay önce Otosan'da ziyaret ettiðimde hijyenik bir laboratuvar'da motor testleri yapýlan bölümdeydi. ;)

avci_kerem

arkadaþlar .. geçen günlerde 2006 model 50.000 km araca alýcý olarak gittim .. çaliþtirip ilerledim tabii .. motor iþiði devamlý yanýyordu .. rolanti motor 100' sýcaklýkta iken 1000 devirin altýnda çaliþiyordu .. ben tabi biþe karar veremedim döndüm .. araþtýrmada yapamadým ..sizlerden baþka yardým edecek ladacý yok cevremde .. 2003 model ustu enj bi niva alýrken neye dikkat edip nerelerine bakmak lazým .. sadece motor olarak soruyorum .. sýkýntýsýz temiz oldugunu nasýl anlayabiliriz (daha çok elektronik yönünden ) saygýlar ...
sariyer __ kýyýköy -----  >>  arasý

cenker

motor kontrolu en güzel sogukken aracý calýstýrýp ýsýnana kadar calýsma seklini davranýslarýný izlemek, en guzeli ise serviste diagnostik cihazla, yada bosch car servislerinde diagnostik check yaptýrmakla olur, diagnostik checkler esnasýnda check engine lambasýný yakmayan olasý hatalarda tespit edilir  ;)
divers do it deeper

avci_kerem

bu her lada istasyonunda varmýdýr ???
sariyer __ kýyýköy -----  >>  arasý

avci_kerem

arkadaþlar ben yine bir iki gün sonra bi araç bakmaya gidcem .. bilmediðim bi yerdee .. 2003 model .. orda servis bulabileceðimi sanmýyorum .. servis ve elektronik alet olmadan sadece rolantiden bakmak yeterli olurmu motor için .. tabi motor iþiði yanmýyorsa .. en kýsa zamanda cevap verirseniz çok sevincem ..
sariyer __ kýyýköy -----  >>  arasý

kizzuwatna

Alıntı yapılan: cenker -  Şubat 09, 2010, 10:37:18

cok önemli bir bilgiyi düzeltelim ; nivalarda 8 nokta enjeksiyon diye bir enjeksiyon sistemi yoktur,
niva 4 silindirli bir aractýr ve her bir silindiri için püskürtme yapan 4 adet enjektör bulunur yani intake manifolta her silindir için bir adet enjektör konumlandýrýlmýstýr. ( 2003 ve üstü modellerde)

2003-2006 ve 2006 sonrasý araclarýn enjeksiyon sistemleri baz olarak aynýdýr, sadece enjektör geometrileri farklýdýr ( birde pedal mapping haritalarý ) , dolayýsý ile enjektörün fiziksel yapýsý ve ecu ya yüklü kalibrasyon & stratejileri farklýdýr.

enjektor geometrisi ne dersek ;

euro 3 standartý  2003-2006 nivada her silindir basýna 4 adet enjektor kullanýlýr , kullanýlan enjektör ucunda sadece bir adet piskürtme deligi vardýr.


Benim aracým 2006 model EURO3'mü yoksa EURO4'mü olduðunu nasýl anlarýz?

euro 4 standartý saglayan 2006 ve üstü nivalarda her silindir basýna 4 adet enjektör vardýr, enjektör üstünde püskürtme coklu püskürtme delikleri vardýr.

euro 4 ün istedigi düþük c02 oranýný yakalamak dolayýsý ile enjeksiyon miktarý ile daha hassas oynayabilmek maksadý ile enjektör geometrisinde update gidilmiþtir.

aradaki fark budur  ;)




kizzuwatna

Benim aracým 2006 model EURO3'mü yoksa EURO4'mü olduðunu nasýl anlarýz?

SERHAT11

Merhaba arkadaþlar yeni bi nivacý olucam ama hem bütceme uygun hemde düzgün bir niva almak istiyorum malum siteden araþtýrma yaptýðýmda
1.7 motor nivalarýn diðer 1.6 motor nivalara göre daha uygun olduðunu farkkettim nedeni hakkýda sizlerden biraz bilgi alabilme imkaným varmýdýr acaba
1.7 nivalarý dezavantajý nedir ?

Harun

Serhat selam,
motor çeþitleri ile ilgili bu konu yardýmcý olacaktýr.

SERHAT11

teþekkürederim yannýþ konuya yazmýþým :)

Harun

Alıntı yapılan: SERHAT11 -  Kasım 07, 2012, 12:26:59
teþekkürederim yannýþ konuya yazmýþým :)

rica ederim,yanlýþlýk yok,
sen sor,biz elimizden geldiðince yardýmcý olmaya çalýþýrýz.