NEDEN NÝVA ALIYORUZ > SONRA SATIYORUZ ?

Başlatan yusuf, Mart 30, 2009, 09:00:48

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

yusuf

Ben bu konunun açýk bir þekilde burada tartýþýlmasýný öneriyorum.

Bakalým yorumlarý ne ?


1. Reis

2. Ýzmit Fatih

3. Ayrýntý Fatih




reis28

#1
  ben nivamdan cok memnundum türkiyede niva üzerinde yapýlabilecek tüm modifiyeleri yaptým arazide gezdim kamp yaptým beni her yere götürdü tüm zorluklarýn üstesinden geldi satma sebebime gelince benim yapmak istediklerime niva zayýf kalýr daha profesyonel bir arac hazýrlamak niyetindeyim ilk etapta aracýn orjýnal mekanigne modifiya yapýp ilerleyen ve artan tecrübe denemeler akabinde tamamen farklý arac ve mekaniklerden faydalanarak süper bir arazi bagisi haline getirecegim tam þaseye sahip olan samurai yi aldým benim caddede kulandýgým son derece lüks bir münübüsüm var zaten cadede kullanma durumum yok fakat niva orta halli hem cadede kulanýla bilir hemde arazide cok güzel iþ görür ben nivayý toparladýktan sonra onu sadece hafta sonlarý kulanacaktým fakat  ist trafiginde nivamý kullanmak daha cok zevkveriyordu ama uzun yol asla

iþin özü türkiyede trelýr tarzý araclarýn örneklerini cogaltmak ve bu araclarla hafta sonu oluþturulacak trelýr etaplarýnda yarýþmak. Dünyada bunun bir cok örnekleri var hafta sonu insanlar ayleleriyle toparlanýp kendi yaptýklarý akresif arazi araclarýyla etaplarý gecerken mütiþ bir seyirci ortamý hat safada adrenalin yaþýyorlar araclar taklalar atýyor ha devrildi devrilecek derken son anda engeli kendinden beklenmeyen bir kývraklýkla atlatýyor ben yurdumda bu heycaný yaþamak istiyorum offroad araclarýyla ralli otomobili gibi gazlamak istemiyorum

  Neden nivalarýný önce alýp sonra satýyorlar konusuna gelince nivadan ne bekledikleri önemli bence beklentileri karþýlamadýmý hayalkýrýklýgý ortaya cýkýyor nivanýn eksigi teknolojýsýný yenilememesi þu anda üretilen cevi nivalarýn motorve þanzýman tertibatýný yeni nivada cýkarsa nivada satýþ patlamasý olur yeni teknolojý GM motor aktif þanzýman sanýrým sürekli dört ceker degil daha ekonomik ve güclü bir niva kulaga hoþ geliyor ve hatat motoru 1,6CC olarak getirilse vergi dilimide düþecek  birde saclarýný biraz daha kaliteli yapsalar paslanmaya karþý
DURSUN USTA 05364629668

yusuf

teþekkürler Reis

Hep artýlar yazýldý bu güne kadar. Biraz da eksileri yazalým diye açtým bu konuyu.

Kuþkusuz teknik ve diðer konular için

Mudanyalý

Alıntı yapılan: yusuf -  Mart 30, 2009, 11:30:50
teþekkürler Reis

Hep artýlar yazýldý bu güne kadar. Biraz da eksileri yazalým diye açtým bu konuyu.

Kuþkusuz teknik ve diðer konular için


Merhaba Yusuf Abi,

bu güne kadar 6 tane Niva aldým-sattým..
2.araç olarak kullandým Niva'larý.
mali açýdan kolay ulaþýlabilir,tamiri kolay,Ülkemizde piyasasý bulunan,yedek parça konusunda insaný üzmeyen,sadece 4 tane OK ile yerine göre çok baþarýlý bir arazi aracý olan bu makinalarý seviyorum...ve bence biz bu sebepten Niva alýyoruz..
fakat,mesele doða gezisi deðil de off road'sa,iþte o noktada, bi seviyeden sonra eksiler hissedilmeye baþlýyor..Ýþçilik maliyetleri,yedek parça maliyetlerinin üstüne çýkýyor..insanlar,üzerinde kolay modifikasyon yapýlabilecek araçlara yöneliyorlar..
Yol dediðin doðru vara,
Er dediðin alçaktan baka.

taiga

#4
Neden Niva alýyoruz...

- Paramýz buna yettiði için.
- 2. eli çok yaygýn ve ucuz olduðu için.
- Avda, balýkta, tarlada,madende, doðada kullanmak için.
- Offroad yapmaya özendiðimiz için.
- Nivayý sevdiðimiz için.
- vb...

Neden satýyoruz.

- Paramýz arttýðý için.
- Deneyim kazandýðýmýz için.
- Offroada yetmediði için. (Ki yetmemesi çok doðal)
- Sürekli arýza çýkarmasýndan býktýðýmýz için.
- Offroad gezilerinde diðer marka araç sahiplerinin "küçümseyen" (buraya baþka bir sýfatta gelebilir elbette, lakin özünün deðiþeceðini sanmýyorum) bakýþlarýndan hoþlanmadýðýmýz için.
- vb...

Kendi adýma mesela önceden samurai sahibiydim...

Suzuki Samurai, Nivaya göre çok daha fazla offroad kapasitesine ve aracýn üstünde oynama esnekliðine sahip olmasýna raðmen, benim aradýðým artýk hard offroad dan çok doðada hobi ve ekspedisyon gezileri/kamplarý olduðundan, gidip 30 yýllýk bir CJ-5 fiyatýna sýfýr bir Niva aldým...

Tek aracým olup gündelik hayatta da Nivayý kullanacaðýmdan sýfýrýný almak daha gerçekçi görünmüþtü...

Þu an geriye baktýðýmda doðru karar verdiðimi düþünüyorum...

Ancak eðer hedefim sýký hard offroada devam olsaydý, tercihim suzuki den yana olurdu, ya yüksek model bir samu yada üç kapý vitara...

Dolayýsýyla süreç içinde nivanýn bu türden hedeflere uygun olmadýðýný gören arkadaþlar araçlarýný satýyorlar...

Bütçesi böyle bir sýçramaya yetmeyen yada nivanýn onlara getirdikleri ile mutlu olanlarda yollarýna araçlarýyla devam ediyorlar...






bymuammer

Yusuf abi güzel bir konu baþlýðý teþekkürler.

Benim ilk arazi aracým 92 niva fazlada olmadý alalý ekim 2008 de aldým sanýrým.

Neden nivayý tercih ettim.

Ýlk önceleri araziye çýkmak için kamp kurmak, özellikle kýþ aylarýnda karda çamurda boðuþarak beni istediðim yere götürsün diye 91-92 land rover defender 110 almayý düþünüyordum. ve bunun içinde bi kaç tane ihaleye girdim ama bi türlü bi tane alamadým. Arazi araçlarý hakkýnda biraz araþtýrma yapýnca nivanýn varlýðýndan haberdar oldum. önceden hiç dikkatimi çekmemiþti. Ýnt. araþtýrýrken avantajýnýn dezavantajlarýndan çok olduðunu farkettim ve bu benim iþimi görür dedim ve niva almaya karar verdim ve 3 gün sonra aldým.

Þimdi ise nivamý satýyorum. Ama nivadan vazgeçtiðim için deðil. Daha yüksek bir model almak için. Soruçta ne kadar genç olursa o kadar az arýza verir ve daha az uðraþtýrýr diye düþünüyorum. ve aracýmý pas 11 gibi daha iþlevsel yapmayý düþünüyorum. bunuda 92 modele yapmak mantýklý gelmiyor bir türlü. Ama þunu söyleyebilirim nivaya verdiðimiz paradan fazlasýný hakediyor. 5-6 aydýr her hafta araziye gidiyorum karda, çamurda banamýsýn demiyor. hiç yolda býrakmadý ve çýkamadý bir yer olmadý. LR defender 90 ýn çýkamadýðý yere ben sekerek çýktým. Zaten benim amacým hard off-road deðil olsada nivayla yapamayacaðýmý bildiðim için gözümün kestiði yerlere giriyorum. Buda beni çok mutlu ediyor.

Eðer ileride nivamý deðiþtirecek olursam tek nedenden ötürü deðiþtiririm. þehir içinde idare ediliyorda uzun yolda insaný telef ediyor mered. Malum tek araç olduðu için heryere onunla gidiyorum.Herþeye raðmen aracýmý gerçekten seviyorum.

Mudanyalý

Alıntı yapılan: taiga -  Mart 31, 2009, 08:31:55
Neden Niva alýyoruz...

- Paramýz arttýðý için.
- Offroad gezilerinde diðer marka araç sahiplerinin "küçümseyen" (buraya baþka bir sýfatta gelebilir elbette, lakin özünün deðiþeceðini sanmýyorum) bakýþlarýndan hoþlanmadýðýmýz için.
- vb
...








aman diyeyim Haldun Abi,

harika bir yorum,sizi tebrik ediyorum..
lakin,herkesin malý kendi için deðerlidir.Benim aracýmý küçümseyecek insanlarla ancak bi defa ayný yerde olurum..
Niva denen alet,dediðim gibi 4 tane OK 144 ile,emek ve deli paralar harcanmýþ süslü makinalarýn üstünde bir performans sergilemektedir.Ben en son Nivamý ekonomik sebeplerden sattým ve bi daha daha aþaðý model Niva almak istemediðimden,daha yükseðine de yetiþemediðimden ,kullandýðým ve bildiðim için Samu aldým..Yoksa modelli bir Niva beni son derece mutlu edecek.. hele bide yeþil olursa deyme keyfime...;D
saygýlarýmla
Yol dediðin doðru vara,
Er dediðin alçaktan baka.

Yevgeni


Fatih'ler de yorum yapacaklardýr.
Ben aradan sýyrýlayým.

Amacý dahilinde kullanmaya bile karar vermeden sadece duruþu sevimli olduðu için Niva aldým.
Yusuf Abi ile tanýþýncaya kadar sadece asfalt ve köy yollarýnda kullandým, piknige bile gitmedim.

Yusuf Abi ile tanýþtýktan sonra yol dýþýnda ilerleyebildiðini de tecrübe ettim. Ýlk Niva yani 96 karb. hem asfaltta hem arazide ziyadesiyle yetti, zaten tek aracým, yani iþletme maliyetinin düþük olmasý çok iþime geldi.

Yüksek modelin avantajlarýýn tecrübe edince de model yükselttim, yani yine Niva.

Sonuç olarak araçtan beklentiler tercihi belirliyor..



yusuf

Bu "küçümseme " iþi geçek.

Ama altýnda "ulan bu niva þimdi geçer burdan biz kalýr rezil oluruz" gibi bir neden de yatýyor aslýna.

Ama benzinci, otoparkçý, polisin davranýþlarý diðer arabalara olduðu gibi olmuyor maalesef.


H@K@N

Bekarken avcýlýk (yaban domuzu) ve tatlý su balýkcýlðý merakým (özellikle Ala balýk) vardý, balýk merakým hale devam ediyor. Bu aktiviteleri arkadaþýmýn Toyota Hilux ile yapýyorduk. Domuz avý Kýrlareli ve Istranca daðlarýndaki ormanlarda, engebeli bir arazide yapýldýðý için bir çok 4X4 dü bir biriyle kýyaslama fýrsatý buldum. Burda herzama için Nivalar ön plandaydý, birçok lüx 4X4 lerin geçemediði yerleri bu araçlar keçi gibi geçiyorlardý. O zamanlar kafaya koymuþtum Nivayý, bu günlere kýsmetmiþ.
Arabamý seviyorum ve ayrýca sizlerle tanýþmaktan da mutluyum.

Satmaya gelincede,herhangi bir þey için mecbur kalmadýkca, Nivamý kesinlikle satmayý düþünmüyorum.
Hakan TUTEKÝN
1959 BRh(+)
Sinanoba/B.Çekmece/ÝST

reis28

Alıntı yapılan: yusuf -  Mart 31, 2009, 12:51:56
Bu "küçümseme " iþi geçek.

Ama altýnda "ulan bu niva þimdi geçer burdan biz kalýr rezil oluruz" gibi bir neden de yatýyor aslýna.

Ama benzinci, otoparkçý, polisin davranýþlarý diðer arabalara olduðu gibi olmuyor maalesef.



nivayla arazide cok aracý madara ettim topluluklar içinde niva þov yaptým bundanda büyük keyif aldým pas11 hazýrlayýp sahalara cýktýgýmda etrafýmdaki etaplarýn en sertlerinden biri olan camel parkurunu nerdeyse sorunsuz gectim etap içinde toyatanýn vinclenerek týrmandýgý yerlere nivayla teker  cevirrek cýktým ve insanlarýn tezzahuratlarýný duydum helal be neymiþ bu niva yahu diyenleri duydum tabiki cekemeyen karizmasý cizilen arkadaþlarda burun büküyorlar fakat nivamý tavan üstünde kullanmam mümkün degil onun için tavaný olmayan ve oldukca hafif bir arac olan samuya gectim bundan sonra kýsa mesafe ucuþlar havada takla ve parendeyi deniycem
DURSUN USTA 05364629668

yusuf


ayrýntý

AYRINTI FATÝH BURDA  ;)
Yusuf abicim Dursun abinin ve diðer arkadaþlarýn dediklerine tamamen katýlýyorum. Bu aracý aldýðýmda off-road nedir bilmiyordum fakat senle ilk tanýþtýðýmýzda ormanlý gezisinde aracýn neler yapabildiðine þahsen tanýk oldum yalnýz þöyle niva gerçekten umulmadýk bir performansa sahip yalnýzca arazide! ben aldýðýmda 2. aracýmdý þu anda tek araç her gün yaptýðým kilometre ortalama 150-250 km arasý acayip yoruyor beni telefonda konuþtuðumu duymuyorum olay bu yoksa bence kimse nivaya laf söyleyemez bu araç  þehir içi kullanýmý için zor bir araç bunun dýþýnda niva ile gittiðim iþyerlerinde olsun trafikte olsun seninde söylediðin gibi benziklikte olsun prestijimin tamanen düþtüðüne ve ikinci sýnýf insan muamelesine çok denk geldim hatta dün akþam vinç yüzünden arabayý baðlamaya kaktýlar, benim þimdiki düþüncem hafta sonlarý hem sizlerle beraber gelebileceðim hemde beni þehir içerisinde üzmeyecek modifiye aksesuar mekanik olarak bulabileceðim bir araç ...
Nivanýn bana göre artýlarý:
- LPG li 0.200 krþ km de bence müthiþ iyi
- Servis can kardeþim Kaner Oto burnumun dibinde
- Bol yedek parça
- Bedava denebilecek kadar ucuz yedek parça ve bakým
- Müthiþ bir arazi performansý
- Sýfýr el maliyeti 23.000 tl
Bunlarda eksileri
- Asfalta hýz sorunu gerçi benim araç lpg de 130-140 yapýyor ok lerle ama diðer araçlarda acayip sýkýntý
- Kabin içi mekanik ses þanzýman, lastik
- Aracýn galvanizli sacdan imal edilmemiþ olmasý
- Önümüz yaz klima - abs - elektrikli cam - merkezi kilit - gibi  olmassa olmazlarýn olmayýþý
- Mekanik olarak ekstra bir aksesuar bulamamak bulunsada sýkýntýlý olmasý ( defransiyel kilidi gibi)
- Aracýn tamamen araziye uyumu
yani  uzun lafýn kýsasý birazda kiþiye baðlý isteðe baðlý neler beklediðine baðlý þehir içinde kullanmasan hiç bir sýkýntýsý olmayan bir araç LADA NÝVA Herkese çok selamlar ve saygýlar...

yusuf

Ben ilk kez tanýþtýðým Landrover özel servis ustasýna (adýný da vereyim. Oktay)

"Usta biz nivaya nereden kilit buluruz " demiþtim

" nalbura bir bak " dediydi. (    )

Onlarýn bakýþ açýsý için bir örnek bu

bymuammer

yusuf abi bu hakaretmi övgümü tam anlayamadým :)