ELEKTRÝK KAÇAÐI

Başlatan Yevgeni, Kasım 18, 2007, 10:46:33

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

dogan54

Alıntı yapılan: YEVGENI -  Kasım 20, 2007, 08:21:22
Bu arada akü lambasý sandýðým ikaz da þarj uyarýsýymýþ. Yanmasý yani kýrmýzý hali þarj etmiyor anlamýnda, sönerse sarj ediyor. Kontaðý bir süre yarým açýk tutanda zýrt diye yanýyor misal. Kontaðý çevirende marþ alanda sönüyor, yani þarj ediyor. Bazen diyot þerefsizlik yapýyor, ikaz vermiyor þarj ama þarj da etmiyor diyot yüzünden, ya da bir süre yarým yamalak besliyor sonra nanay..


Diyot dediðiniz konjektör (regülatör) olsa gerek.
4x4 baska,
NiVA baska..

Yevgeni


Açýkçasý Doðan abi, tam olarak ne olduðunu bilmiyorum, görsem emin olurdum ama sadece lakýrdýda diyot denen bir aparatýn olduðunu biliyorum. O da bir ara yaktýðým için deðiþtirdiklerinde söylemiþlerdi, bir çamur-su geçiþi sonrasý serviste..


dogan54

Benim elektrik sorunlarýnda bahsettiðim mevzu bu iþte..orada bahsettiðim gibi ben onu(konjektörü) dýþarý aldýrdým,sudan falan etkilenmiyor artýk  iyi oldu.
4x4 baska,
NiVA baska..

Yevgeni


Konjektör ýslanýnca ölüyor, hemen ölmese de can çekiþe çekiþe ölüyor. Ama þarj dinamosu ýslansa da kuruduðunda olayýna devam edebiliyor. Bu minvalde senin yöntemle konjektörü yukarý almak akýllýca..


Yevgeni


Günün hamlesi; akü yine nanay. 2 gün kontak açmadým ve týk yok.

Servise gitmekten vazgeçtim. Belli ki bu iþin ehli deðiller.

Yarýn akþam eve yakýn bir oto elektrikçi, þarj, marþ, akü iþleriyle tabelasýnda sabit bir arkadaþa baþvuracaðým. Ya akü þarj tutmuyor, defolu, veyahut ilk tahmin üzere nefis bir kaçak var. Göreceðiz..


eko

   bence bunu birde þöyle denemeli...yoldan gelince akü þarjlý olacaðýndan kutup baþýný ayýrarak bekletip, daha önce aküyü bitiren süreyi aþtýktan sonra kutup baþýný yerine vidalayýp denemekte fayda var...akü bozuksa araç çalýþmayacak...tesisatta kaçak varsa ayýrmýþ olduðumuz için akü bitmeyecek ve araç çalýþacaktýr...tespit edilmiþ arýzayý aramak daha kolaydýr...en azýndan kör dövüþünden kurtarýr...elektrikçinizede kolaylýk olur...

Yevgeni


Ziyadesiyle akýllýca. Önce bu yöntemi deneyeyim..


eko

   ayrýca yeni akü veya akülerin bu denli arýzalý çýkmasýda zor ihtimal görünüyor...muhtemelen arýza aracýn elektrik tesisatýndan kaynaklanýyordur diye düþünüyorum...konuyla ilgili geliþmelerden haberdar ederseniz elimden geldiði kadar yardýmcý olmaya, en azýndan fikir yürütmeye çalýþayým...

Yevgeni


Aküyü þarja verdik, 24 saat takýlacak elektrikte. Þarj tutmamasý gibi bir durumun da bu süreçte ortaya çýkacaðý söylendi ki, 15 dk'lýk gözlemde seviyenin sabit olmadýðýný, düþtüðünü gördük. Herneyse yarýn akþam anlayacaðýz olayý.

Bu arada piyasadaki Bosch marka akülerin tamamýna yakýnýnýn uzak doðu kökenli olduðunu öðrendik. Almanya'daki Bosch akü üretimini de Ýngiltere'ye havale etmiþler. Yani Avrupa kökenli Bosch varsa Ýngiliz malý.

Öte yandan arazide sekip duran Niva için taksici versiyon sarý Delphi markanýn ehven olduðu söylendi. Malum taksiler de 24 saat yolda, dayanýklý aküymüþ.

Akü problemli çýkarsa (ayrýca kaçak kuçak kontrolünü akü þarjý bittikten sonra yapacaðýz, yarýn akþam), bizim çocuða taksici versiyon Delphi yaparýz sanýyorum..


taiga

Peki bu Delphi de kaç Ah lýk modeller var hocam...

Yevgeni


Sormadým ama 74'lük bulunur sanýrýmsa..


taiga


MCC

evet hiç düþünmemiþtim akü de eðim olayýný  ???
Ergonomi mi ? Ekonomi mi ?

Yevgeni

#28
Elektrik mevzuunu sabah itibariyle çözdük. Moda'daki arkadaþ (Serdar) aküyü tam þarj etmiþti. Sabah taktýk. Çalýþtýrdýk Nivayý. Ölçümde aracýn þarj ettiðini de gördük. Kaçak kontrolü için aracý zaten yakýnda olan dükkanýna götürdük.

Ýlk kontrolde farlar için yaptýrdýðýmýz çiftli röleden gelen çýtýr çýtýr sesten kaçak olduðunu ve kaçaðýn o noktadan olduðunu anladýk.

Röleyi yapan servis deðildi. Ve yapan arkadaþ da röleyi hatalý baðlamýþ tesisata. Bu baðlantýyý Kazdaðlarý gezisi öncesi yapmýþtýk. Bu da o sýralardan beri süregiden akü ve elektrik sorununu açýklamýþ oldu (zýrt pýrt kesilen far ampülleri, zayýflayan akü, vs).

Serdar baðlantýyý çözüp düzeltti. Akünün durumunu deneyip göreceðiz dedi ve 2-3 gün bir tecrübe etmemi salýk verdi. Deðiþtirmeye gerek görünmediðini belirtti. Servisten yarýnki gezi için yedek bir akü aldým. Tedbirli olmakta fayda var..




eko

    geçmiþ olsun...arýzasýz günler dilerim...çok uzamadan çözdüðünüze sevindim...