LPG için buji nedir.

Başlatan bkerti, Ekim 19, 2015, 03:34:45

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

bkerti

Bir türlü geçemedim elektroniðe iki senedir dilimde geçeceðim diye. Bursa'ya gidemedim. Gittiðimde hep kýsa süreler kaldým. Konya'da çok zor olacak iþ deðil o diyor usta!!! lar. Temiz banknotla platin törpülemeyi öðrendim sonuçta :)

Niva67

Alıntı yapılan: bkerti -  Haziran 23, 2016, 08:49:19,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, Konya'da çok zor olacak iþ deðil o diyor usta!!! lar,,,,,,,,,,,,,
Koooooooskoca Konya Sanayii' nde nereden bulursun o usta(!)larý bilmem!!!???


Alıntı yapılan: bkerti -  Haziran 23, 2016, 08:49:19,,,,,,,,,,,,, Temiz banknotla platin törpülemeyi öðrendim sonuçta :)
Temiz banknotlarýn birçok þeyi törpülediðini(!) :) bilirdim de, platin törpülediðini senden duydum!.. :)
Sen yine de o iþi, sýfýr (400 No.) zýmpara kaðýdý ile veya, yüzeyi zýmpara görünümlü ''bayanlarýn týrnak törpüsü'' ile yap.
Platinlerdeki memeler sonuçta metal çýkýntýlarý olduðundan, aþýndýrýcý özelliði olmayan banknot kaðýdý ile düzeltmek, bana
pek mantýklý gelmedi!..

bkerti

Suat Amca koooskoca Konya Sanayinde Niva seven yok.  3 usta var eski sanayide. Bunlar ayrý ayrý bazý konularda iyi bazýlarýnda vasat. Ama ana maddeleri þu þekilde: 1 niva bakana kadar 3 samara hallederim.

Banknotu bana kurumdaki bir þöför abimiz söylemiþti. Ketenden yapýlmýþ bir þeyin platini törpülemesi bana da saçma geldi ama parlatýyor en azýndan :)

Bayram tatilinde 1000 km gibi bir yolum var. Þu haliyle de atlasam giderim. Ama ne zaman iþimi þansa býraksam þanssýz olduðum bir kez daha ortaya çýkýyor :) Ne derdi Burhan amca kaputu kapýnýn önünde açmassan yolda açarsýn :)

Niva67

Alıntı yapılan: bkerti -  Haziran 24, 2016, 09:01:03,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, Ne derdi Burhan amca kaputu kapýnýn önünde açmassan yolda açarsýn :)

Bayramcýðým, yanlýþ hatýrlýyorsun..

O söz rahmetli NÝVACI' nýn deðil, benim sözüm idi!.. :)

http://nivaturkiye.com/nivaForum/index.php?topic=6962.msg84417#msg84417

(  Ynt: NIVA' LARDA KULLANILAN TÜM YAÐLAR
« Yanýtla #11 : Þubat 20, 2015, 04:34:29 » )




bkerti

Alıntı yapılan: Niva67 -  Haziran 24, 2016, 09:59:46
Bayramcýðým, yanlýþ hatýrlýyorsun..

O söz rahmetli NÝVACI' nýn deðil, benim sözüm idi!.. :)

http://nivaturkiye.com/nivaForum/index.php?topic=6962.msg84417#msg84417

(  Ynt: NIVA' LARDA KULLANILAN TÜM YAÐLAR
« Yanýtla #11 : Þubat 20, 2015, 04:34:29 » )


Suat amcam çok özür dilerim karýþtýrdým. Bugün Seydiþehir'de yolda kaldým. Tam merkezde marþ basmadý. Konaðý çevirdim hiç ses yok. Tam plakayý söküp kol atacaktým ki seyoff dan arkadaþlar yetiþti. Marþ motoruna iki týklattýlar çalýþtý. Ama göstergelerde ki akü ýþýðý yanmýyor o dikkatimi çekti. Kontaktý yarým açýnca da stop edinceye akü lambasý yanmýyor. Ne yapmalýyým ? Þarj motorunu mu deðiþtirteyim ki.

Niva67

Bayramcýðým, eðer akün(bataryan)  zayýflamýþ olsa, iki týklama deðil, on týklama bile fayda etmez..

Seninkine benzer durum benim araçta da var.. Genelde, ilgili tesisat bölümündeki temassýzlýktan kaynaklanan bir durum..

Ben de marþa bastýðýmda bazen ''TIK'' ''TIK'' ediyor, motor çevrilmiyor, ben de kontak anahtarýný kapatýp-tekrar çevirince,

bu sefer marþ basýyor.. Bu arýzanýn en büyük sebebi; marþ motorunun üzerinde bulunan ''MARÞ OTOMATÝÐÝ'' nin [piyasa tabiri ile:

marþ t.þa.ý :) ] içindeki bakýr kontaklardaki temassýzlýk. Sendeki durum, sanki kontak anahtarýna giden marþ otomatiði üzerindeki 50 No.

lu uçta bir temassýzlýk varmýþ gibi geldi bana.. Bu tip arýzalarla karþýlaþmamak için en güzeli; zaman-zaman araçtaki tüm kablo baþlýklarýný

kontrol etmek, sýkýlýklarýný saðlayarak, temas zafiyetlerini gidermek, gerekirse, üþenmeden, tüm kablo baþlýklarýný, kablolarýna

lehimlemek.. Ýlk fýrsatta, ben de marþ motorunu söküp, elden geçireceðim.. Ama, bu sýcakta olacak iþ deðil.. Kýþa girerken artýk..

Çok þükür, hiç marþ basmayacak kadar tutukluk yapmadý.. Akümülatörün saðlam ise, korkma.. Bir þekilde bastýrýrsýn marþýný..

Öyle her marþ basmamasýnda marþ motorunu, þarj dinamosunu (alternatör) deðiþmeye kalkarsak, vay halimize!.. :(

Bu iþler, biraz da; ''yazýn yenen hurmalar!!!'' misali, ''çamurlarda debelenmeler!!'' in faturasý.. :)

Elektrik sistemindeki parçalar, kablo baðlantýlarý, sudan-çamurdan nasibini alýnca, bu tip arýzalar kaçýnýlmaz oluyor..

Kolay gelsin..

bkerti

Suat amcam bakým yaptýrmazsam kalacaðým gibi hissediyorum, yarýn öðlen býrakýp akþama alacaðým elektrikçiden. 2 yýldýr ne þarj ne marþ bakýmý yapýlmadý öncesini Allah bilir. Bu gidiþle seneye tatile otobüsle gideceðim. Böyle hem çok stresli hemde  çok masraflý oluyor :) Bakalým biter inþallah akþama kadar arabanýn iþi. Aküm saðlam. Ama þarj lambasý yanmamasý Can'ýmý sýkýyor. Kontak yarým açýkkende akü lambasý yanmýyor. Yani Yldz þarj kesse anlamam mümkün deðil. Onu da söyliyeyim de baksýn elektrikçi. Radyatörü sökmek gerekmezse birde TOFAÞ'ý faný taktýracaðým. Tedbir olsun bakarsýn herþeye raðmen hararet yapar karata :)

Harun

2013 Nisan'da Çanakkale toplaþmasýnda önde Yavuz aga arkada ben,Bursa'da soluklanak da Mehmet (kocaali) ile görüþelim dedik.
Girdik benzinliðe,hoþ beþ ettik.
Hadi gidelim dedik benim keçi inat etti.Kontakta týk bilem yok.
Biraz soluklandýk bir daha denedik çalýþtý meret.
Ama hareket halindeyken dahi sönük de olsa þarj ýþýðý yanýyor.
Yol üzerinde girdik bir sanayiye.
Alternatör söküldü,içi sýrf oksit pas,hem de pembe pembe...Keçi 2010 model daha 3 yýllýk orjinal parça yani...
Temizledi usta  biraz,bir iki parça uyar diye ya Reno ya da Tofaþ parçasý ile deðiþti taktý yeniden.
Bu arada ERCO'da bir yandan telefonda,bilgi alýþveriþi halindeyiz.
Bastýk çalýþtý,yürüdük ama yol boyunca hatta 3 gün sonra Ýstanbul'a kadar þarj ýþýðý sönük de olsa yandý.Devirli kullanýrken sönüyor,rölantide göz kýrpýyor panelde...
Arazide keçi hiç üzmedi,dað baþýnda býrakmadý.
Ta ki dönüþ yolunda feribottan Yenikapýya indik ilk kez stop etti araç,gece farlar mum ýþýðý gibi...
Bastýk çalýþtý...
Yürüdük eve geldik,bina önünde eþyalarý boþaltýrken yine stop etti.Bi daha da çalýþmadý :o
Nivaya aþkýmýz kabardý ailecek,o halde götürdü getirdi evin önünde ruhunu teslim etti alternatör 8)
Ertesi gün orjinal parça ile deðiþtik,çok þükür bugüne kadar ikinci kez marþ bastýrmadý benim hayta.
Þimdi nasýl verelim de baþka araç bakalým demi?

bkerti

Harika bir aný olmuþ. Ama burada hala usta sorunu var. bende de ihmalkarlýk var. Tam bayram öncesine býraktým herþeyi. Günlük hayatta nivayý kullanmayýnca ancak bayram da bir yere gidecekken aklýma geliyor çünkü :)  Az önce sanayiden geldim. Tanýdýk elektrikçilerin üçü de yok. Tanýmadýk 13'ü de elimizde iþ var yapamayýz dediler. Ya herro ya merro yürüdüm bende. Takýlýrsa bilemem artýk bulacaðýz bir yolunu. Gece 03:00 de yola çýkacaðým. Ýyi düþüneyim iyi olsun diyelim ne yapacaðýz baþka çare yok :)