LPG için buji nedir.

Başlatan bkerti, Ekim 19, 2015, 03:34:45

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

bkerti

 Merhaba abiler;
   
      LPG li araçlarda bujiler deðiþik oluyormuþ. Ya da benzin bujisinin týrnak aralýðý daraltýlýp takýlýyormuþ. Geçen ustaya bujileri deðiþtir diye gittim. Çýkarttý. Resmen kurum olmuþ bujiler. Ama deðiþtirmeye gerek yok dedi. Bende kendim deðiþtirme kararý aldým. Çünkü aracýn o bujiler ile yürümesi bence mucize. Sökebilirsem görselini paylaþýrým sanýrým hak verirsiniz. Zaten bir önceki taktýðýnda da benzin bujisini hiç daraltmadan takmýþtý. Buji sökmek zor mudur? Sanýrým bir aparatý var onunla somunu açýlýyor. Uzun süreli ve genelde lpg de kullaným için. düþük ýsýda çabuk rolanti yakalamasý için hangi marka modeli önerirsiniz. Birde buji kablolarým silikon. Bakýr daha mý iyi olur? Tavsiyelerinize göre bu akþam çýkýþta bujileri ve buji sökme aparatýný alacaðým. Hatta yedek buji de alýp bagaja atacaðým. Bu kýþ baya düðün var Bursa'da :) Birde okul için Eskiþehire gitmeye baþladým. Yollarda kalmayalým :)

muhammedcelik1983

Ben fiat markaydý sanýrým tofaþ þahin için olandan taktým sýkýntý yok

bkerti

Abi içi kurum olmuþ. Kendim deðiþtirmek istiyorum. Bujileri ne ile açabilirm. Ne diye arayacaðým o anahtarý? Birde kaç mm olacak anahtar?

bkerti

Birde bujiyi marka model olarak ne isteyeyim?

muhammedcelik1983

buji anahtarý diyebilirsin ben lokma takýmýyla söküyorum 21 lokma sanýrým bujiyi söküp üzeriðnden çýkana göre alýrsan karburatörlü araç için dersen verirler

bkerti

Abi dün akþam 4 bosch 7 W D buji aldým taktým þuan sorun yok gibi :)

Niva67

Bayramcığım, ilk mesajda '' LPG li araçlarda bujiler değişik oluyormuş. Ya da benzin bujisinin tırnak aralığı daraltılıp takılıyormuş. Geçen ustaya bujileri değiştir diye gittim. Çıkarttı. Resmen kurum olmuş bujiler. Ama değiştirmeye gerek yok dedi. Bende kendim değiştirme kararı aldım. Çünkü aracın o bujiler ile yürümesi bence mucize. Sökebilirsem görselini paylaşırım sanırım hak verirsiniz. Zaten bir önceki taktığında da benzin bujisini hiç daraltmadan takmıştı. Buji sökmek zor mudur? Sanırım bir aparatı var onunla somunu açılıyor. Uzun süreli ve genelde lpg de kullanım için. düşük ısıda çabuk rolanti yakalaması için hangi marka modeli önerirsiniz. Birde buji kablolarım silikon. Bakır daha mı iyi olur? Tavsiyelerinize göre bu akşam çıkışta bujileri ve buji sökme aparatını alacağım. Hatta yedek buji de alıp bagaja atacağım. Bu kış baya düğün var Bursa'da :) Birde okul için Eskişehire gitmeye başladım. Yollarda kalmayalım'' diye yazmışsın..

Şu anda forum sayfalarında sorun yaşadığım için alıntı yapamıyorum..

Üye girişi yapmadan giriyorum, o zaman mesajları görebiliyorum. Mesajını kopyaladıktan sonra üye girişi yapıp, mesajına cevap yazıyorum..

Bugün sanayiden ''NGK-LPG Laser Line No.2'' buji aldım. Bir takım da buji kablosu aldım. Bujilerin tanesi 50 TL., Kablo takımı da 30 TL. Kısmetse ilk fırsatta bujileri ve de kabloları değiştireceğim.

Aslında üzerinde şu anda bulunan ''BOSCH W7DC'' bujileri mart 2015 te yani 8 ay önce tanesini 5 TL.den alıp-takmıştım.

Motorun çalışmasından pek bir şikayetim yok ama, LPG' ye uygun yeni bujiler ve kablolarla, motorun daha da verimli çalışacağına inanıyorum.

Zaten buna inanmasam, durduk yerde 230 TL. masrafa girmezdim herhalde deÄŸil mi?.. :(

Bujilerin resmini aşağıya koyuyorum.. İyi çalışmalar..




bkerti

Suat amca deneyimlerini gözlemlerini bekliyorum. Birde kablolarý ne marka aldýn?

Niva67

#8
Alıntı : ''Suat amca deneyimlerini gözlemlerini bekliyorum. Birde kabloları ne marka aldın?''

Bugün yeni bujileri ve kabloları taktım. Motorun çalışmasından zaten şikayetim yoktu ama, yeni bujilerle ve kablolarla,

sanki motor biraz daha güçlendi gibi geldi bana.. Eskisine nazaran çekişi, gaz yemesi biraz daha iyileşti sanki.. Tabii ki iyice denemeden, yakıt sarfiyatını eskisiyle mukayese etmeden, bir şey söylemek için erken.

Buji kablolarını, Lada yedek parçacısından aldım. Kablolar mavi renkli.

Etiket abilgileri :
AVTOPARS -   LADA -  parsaotomotiv.com.tr

MODEL : LADA-NIVA

PARTS NAME : Elk Buji Kablosu (49) Orj Mavi
    21213

Barkod : 49E059RYM0000

Kolay gelsin.


bkerti

Suat Amca nasýlsýn?  uzun zaman geçtikten sonra ngk 2 laserline ilgili görüþlerin ne? parasýna deðer mi? Yoksa bosch larla devam mý edeyim?

Niva67

Alıntı yapılan: bkerti -  Haziran 21, 2016, 03:16:08
Suat Amca nasýlsýn?  uzun zaman geçtikten sonra ngk 2 laserline ilgili görüþlerin ne? parasýna deðer mi? Yoksa bosch larla devam mý edeyim?

Bayramcýðým merhaba.. Hamdolsun, Keçi de, ben de iyiyiz.. Þu anda Altýnoluk' tayýz..
Buji konusuna gelince; LPG kullanýlan araçlarýmýzda NGK Laserline No.2 bujilerinin faydalý olduðuna inanýyorum..
Bu bujilerin imalat teknolojisi, LPG kullanýmý esas alýnarak uygulanmýþ.
BOSCH firmasýnýn da LPG kullanan araçlar için ürettiði bujiler var.. Ýstersen, onlarý da inceleyebilirsin..
Kolay gelsin..


bkerti

Suat amca emekliliðin tadýný çýkartýyorsun  maþallah:)  ;D Boschlarýn bize uygun olaný hangisi fiyatý daha uygun gibi onlarýn. Ama sitesi çok karýþýk ben anlayamadým 16ya hangisi uyuyor.

Niva67

#12
Alıntı yapılan: bkerti -  Haziran 22, 2016, 09:33:25,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,Boschlarýn bize uygun olaný hangisi fiyatý daha uygun gibi onlarýn. Ama sitesi çok karýþýk ben anlayamadým 16ya hangisi uyuyor.

Haklýsýn..
Bosch kataloglarýnda direkt olarak NIVA' ya uygun LPG modelini bulmak biraz zor..

Þöyle bir döküman buldum.. Belki iþine yarar.. Buji üzerindeki kodlardan gidilerek, uygun buji bulunabilir..

Tabii ki, bizim piyasa nümuneye göre çalýþtýðý için, yanýnda bir adet de normal buji götürsen fena olmaz!.. :)

http://www.industrialbearings.com.au/uploads/catalogs/boschlpgsparkplugsa_1327911561.pdf

Bu katalogtaki ''A11''  sayfasýnda yer alan þu buji tipleri bizim araçlara uygun gibi.. :

WR6KI33S  0242240652 0.7 Double Platinum M14 x 1.25 19 20.8
WR7KI33S  0242236576 0.7 Double Platinum M14 x 1.25 19 20.8
WR8KI33S  0242230509 0.7 Double Platinum M14 x 1.25 19 20.8

Þunu da unutmamak lazým; motor, çeþitli sistemlerin bir araya getirilmesiyle meydana gelen karmaþýk bir makinedir.
Bir sisteminin istenilen verimde çalýþabilmesi, diðer sistemlerinin verimli çalýþmasýna baðlýdýr..
Yakýt sistemi, Ateþleme sistemi, motor üzerindeki sistemlerden sadece ikisidir..
Sadece buji deðiþtirmek sureti ile motordan tam verim alýnmasý beklenemez.

Eðer kullanmakta olduðun bujileri deðiþtirmekle motorunun veriminin artacaðýna, varsa þikayetlerinin azalacaðýna
inanýyorsan bujilerini deðiþtir. Yoksa, iyi bir performans analizi yaptýrmadan deðiþtireceðin bujiler, ''fuzuli masraf''
olabilir.. Kolay gelsin..

bkerti

Saðol Suat Amcam zahmet oldu. Baktým ama dediðin gibi karýþýk olduðu için anlayamamýþtým. Benim ateþleme sorunlarým aldýðým günden beri mevcut. Çok iþ açtý baþýma. Ama araçla ilgili anladýðým tek konu az buçuk ateþleme oldu bu sayede :)

Niva67

Alıntı yapılan: bkerti -  Haziran 22, 2016, 04:41:23
Saðol Suat Amcam zahmet oldu. Baktým ama dediðin gibi karýþýk olduðu için anlayamamýþtým. Benim ateþleme sorunlarým aldýðým günden beri mevcut. Çok iþ açtý baþýma. Ama araçla ilgili anladýðým tek konu az buçuk ateþleme oldu bu sayede :)

Sistemin ''PLATÝNLÝ'' olduðu müddetçe, ateþleme sorunlarýn bitmez.. Bir an önce, aklý baþýnda bir ustaya git, sistemini ''Elektroniðe'' çevirsin..
Sen de rahat et, keçi de rahat etsin!.. :)