Hararet

Başlatan ozdemirayhan, Ağustos 07, 2015, 01:42:23

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

ozdemirayhan

Bu hararet konusunu buraya taþýyan biri olarak, en son devir daim pompasý, kayýþ ve radyatörü deðiþtirdim. sanki biraz faydasý oldu gibi. ama gözüm hala hararet göstergesinde ve hala o gösterge 90 nýn üstüne çýkma eðiliminde.... soru þu kaynama olursa üst kapak contasý mýdýr. ??

muhammedcelik1983

Alıntı yapılan: ozdemirayhan -  Eylül 11, 2015, 02:41:01
Bu hararet konusunu buraya taþýyan biri olarak, en son devir daim pompasý, kayýþ ve radyatörü deðiþtirdim. sanki biraz faydasý oldu gibi. ama gözüm hala hararet göstergesinde ve hala o gösterge 90 nýn üstüne çýkma eðiliminde.... soru þu kaynama olursa üst kapak contasý mýdýr. ??

Radyator,devirdaim,radyator kapaðý,egzoz,termostat..bunlarda sorun yoksa geriye conta kalýyor benim araçta 90ný geçiyor çok sýkýþtýrýnca ama hic kýrmýzýya dayamadý tofaþ faný var takviye onu açýyorum 90da sabit kalýyor

av.mehmet

Nivalarda yerine çakýlý hararet ibresi beklememek gerek,týpký Muhammedin dediði gibi zorlama yada uzun rampa týrmanýþlarýnda 90ý geçer, bir zararý olmaz. Zaten kýrmýzý alana gelmeden ikinci fanýda açar. Tehlike kýrmýzý alana girince baþlar. 90la kýrmýzý alan arasýndaki salýnýma çok kafayý takmayýn. Ýbre çok oynaksa termostatý da deðiþtirin. Bu arada belirtmekte fayda var, NÝVALAR LPG ÝLE HARARETE DAHA MEYÝLLÝDÝR
Bekle beni baþý dumanlý amanoslar

atidnc

merhabalar forum'a uzun süredir üyeyim ancak yazma fýrsatým oldu,harareti yapmasýnýn bir sebebi'de saðlam görünüþlü ancak özelliðini yitirmiþ hortumlar, hortumlarda hararet esnasýnda þiþme oluyorsa; gözle teþhiþ edilebilir bu þiþkinlik,hararet düþtüðünde normale dönüyorsa devirdaim yapamýyor ve sýcaklýðýný atamýyordur. bununla beraber radyatör kapagýnýn ek sudeposunun kapaklarýnýnda deðiþmesi ve basýncýn saðlanmasý gerekir. bende mart ayýndan bu yana niva'mý tamir edip duruyorum. ha bide unutmadan diyeyim hararetin kalkmasýna bir sebep daha keþfettim radyatörde hava oluyor onuda yedek su kabýnýn agzýný açýyorsuuz,radyatör üzerindeki kapagý açýyorsunuz arabayý sallayýp hortumlarý sýkarak havasýný alýp kapatýyorsunuz,yalnýz belirtmekte fayda var araç sadece soguk iken bunu yapýnýz. hararete kalkma olayýný bu þekilde çözmüþtüm ben.
hepinize saygýlarýmla

av.mehmet

Bekle beni baþý dumanlý amanoslar

Niva67

Alıntı yapılan: atidnc -  Eylül 22, 2015, 02:34:57,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, radyatörde hava oluyor ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Sýhhatli bir soðutma sisteminin içerisinde kendiliðinden hava oluþmaz. Oluþtuðunu farzetsek bile; iki iþlevli radyatör kapaðý, sistemde oluþan hava kabarcýklarýný

motor çalýþtýðý sürece (soðutma suyu basýncý 0.8 ila 1.0 Bar basýnca ulaþtýðýnda) basýnç süpabýný (büyük süpap)  açarak, ''GENLEÞME KABI'' na gönderir,.

Motor stop edilip de soðumaya baþladýðýnda ise; bu sefer yine radyatör kapaðýndaki vakum süpabý (küçük süpap) açýlýr ve genleþme kabýndan radyatöre gerekli miktarda soðutma suyu emilir.

Motor soðutma sisteminde hava oluþmasý, sistemde korozyona sebep olacaðýndan, istenmeyen bir durumdur. Sistemde hava oluþuyorsa;

devr-i daim pompasýnýn  sisteme hariçten cebren hava emmesinden þüphelenmelidir.Sisteme  bu cebri hava giriþleri de tabii olarak, devr-i daim pompasýnýn emiþ tarafýndaki

kýsýmlardan olur.. Radyatörün kýsmen týkalý oluþu, emiþ tarafýndaki hortumlarýn yýpranmýþ oluþu, emiþ tarafýndaki baðlantýlardaki gevþeklik, sisteme hava emilmesinin

baþlýca nedenleridir. Bu tip arýzalarda, radyatör kapaðý sökülerek yerine manometreli özel basýnç pompasý ile hava basýlýr ve sistem  kýsýmlarýnda sýzma olup-olmadýðý gözlenir.

ozdemirayhan

Nývacý dostlar,
Radyatörü deðiþtirdim sorunum çözüldü. Ýyi ki niva almýþým.