NEDEN NIVA?

Başlatan Yevgeni, Temmuz 20, 2007, 08:39:00

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Medved

tavsiye için çok teþekkür ederim. :)Sanýrým biraz geç te olsa lpg yaptýrtacaðým. ;)
Her yaþanan güzeldir!

NÝVA69

Paraya biraz kýyýn ve Ýtalyan mümkünse Landi taktýrýn derim...

Gene de bizin siteden LPG taraftar ve muhaliflerinin görüþlerine de bakmanýzda yarar var...

Ama ben arabayý aldýðým günün ertesi günü lpg takdýrdým ve 3 ayda 8 bin km yapmýþým... KM'de 100-150 ykrþ karým var yani 3 ayda yaklaþýk 1000 ytl tasarruf etmiþim...

Bir kaç aya kalmaz amorti eder kendini... Sonrasý hep kar...
2007 LADA 4X4/BAYBURT-KOCAELÝ-ANKARA.

reis28

#32
Alıntı yapılan: Medved -  Mayıs 13, 2008, 11:53:39
tavsiye için çok teþekkür ederim. :)Sanýrým biraz geç te olsa lpg yaptýrtacaðým. ;)
mutemelen aracýnýz karburatörlü lpg taktýrma maliyetleri cok daha ucuz sýralý sistem gibi pahalý degil amorti etmeniz cok daha kýsa sürer kesinlikle lpg taktýrýn aracýnýzla barýþýk yaþarsýnýz.
DURSUN USTA 05364629668

engin

dýþ görünüþ olarak nerdeyse hiç puan almaz ama bu kimse de bunu sallamaz. bir numaralý arazi aracýdýr
kaloriferini calistirip kapilari acarsaniz rahatlikla orta halli bir mahalleyi isitip icabinda kasip bir iki daha lada niva kullanan bulup topluca eylem yaparsaniz iklim degisikligine bile sebep ola bilirsiniz

zamaninda auto show dergisinin yaptigi teste katilan arazi araclari arasinda, tuz gölü'nün ortasindaki adaciga ulasabilen iki arazi aracindan biridir. diger arac da bir toyota rav4 idi, bu testte range rover ve cherokee nal toplamislardi

not ekþi sözlükten alýntýdýr

MOUNTAINBIKER

BU SORUNUN CEVABI.... ::)

BENIM ILK ARABAM 131 DI ESKI ESIM DE BANA ZORLA EHLIYET ALDIRDI.AMA BEN INADLA BISIKLETE BINMEYI SURDURDUM.HATTA 131 IN VITES KOLU KIRILINCA ERGONOMIK BIR KOL,SU BORUSUNDAN YAPTIM.SONRA ONU SATTIM.
2.ARABAM SAHINDI (DORT CEKER SAHIN,ANADOLUNUN ARABASI,HER YOLA GIT TARZI)SONRAAAA
O ARALAR DORA ILE MUHABBETIMIZ DEVAM EDIYORDU VE BIR KULUBE UYEYDIK.BEN ESIMDEN AYRILMISTIM  VE BURDAN BIRINE (YRLI HATUN) GONUL BAGI KURMUSTUMKI,
O ARA ALP LE TANISTIM LADA ANTALYA BAYII ARKADASIM COK EFENDI BIR DOST,BANA SANA SU SIFIR LADAYI VEREYIM DEYIP DURUYORDU.ULEN BIGUN TEPEM ATTI, HADI DEDIM VE BIR SURPRIZ DORA BAK NE ALDIM DIYEE..ACAIP BI SEVINCLE
AMA O ARADA 2.YERLI HATUNDA ARIZA YAPMAYA BASLAMISTI ESKI SAHIN GIBI.2 SENE ANCA GOTURDU BI GUN YOLDA BIRAKTI.BENIMDE TEPEM ATTI BU KEZDE HATUN MESELESINE KOKTEN COZUM BULMAK LAZIMDI.
LADA HIC YOLDA BIRAKMADI,HERSEYI ILE TAM BENLIK,RUS YAPIMI...
HAAAA SIMDI SON KELIMELER CARPICI ,IKI YERLI ARABA VE IKI YERLI HATUN YOLDA BIRAKTI,AMA BU ARAC ...O ZAMAN RUS HATUN BULMALI...BU DA OYLE KAVUNDA DEGIL.
ESKIDEN TANISTIGIM BIR KIZ VARDI DEDIM BIR MEKTUP BIR TELEFON..15 SENE ONCESINDEN..AAAA BI BAKTIM SURPRIZ ODA GERCEKLESTI...
SIMDIKI CANIM ESIM VE ARABAM...HEPSIYLE BIR GONUL BAGIM VAR.BI SURU INSAN ILERI GERI ARABAYI SAT YARAMAZ COK YAKAR FILAN.YOOOOOK YEMEZZZZ.BU BENIM GONULUMUN HUMMERI
HERSEYINE SEVEREK VE ISTEYEREK KATLANIYORUM.ISTE BU YAZI VE SIZLERDE SAHITSINIZ.HATTA BABAM BILE KI O HERSEYI KOLAY KOLAY BEGENMEZ,O BILE BEGENDI,USTELIK HAYATIMDA ILK KEZ ARABAMA BINDIGINDE ARIZA YAPSA BILE...
HUZURLARINIZDA DORA YA VE SONRA ALP E TEKRAR TESEKKUR EDIYORUM.
UNUTMADAN
BU KADAR SEY RUS YAPIMI OLUNCA FOTORAF MAKINESI DE ZENIT,ICKI DE VOTKA OLUYOR... ;D ;D
ZATEN BENIMDE KANIMDA GOCMENLIK VAR BULGARISTAN DAN.DEMEKKI KAN CEKTII. ;D ;D

MOUNTAINBIKER


entomolog

Sayýn mountainbiker yorumunuz çok eðlenceliydi teþekkürler.

engin

helal be olayý çözmüþün mountainbiker kardeþim bu yorumun üstüne pek biþiy söylenmez kanýmca

Medved

Bir Niva neden sevilir?e 10 numara yanýt olmuþ topram. ;D
Her yaþanan güzeldir!

taiga

#39
Mudanyadan kiradan çýkýp Bursa merkezde kendi evime taþýndým.
3 aydýr ev þantiye gibi. Bitecek diye bekleriz.
Benim nivada 2 aydýr kapý önünde yatardý.
Bir kere gidip akü - kutup baþýný takýp çalýþtýrdýydým.
Bir tane skoda binek araç var bizimkilerde, gerektiðinde onu kullanýrdým.
Bugün mutfak tezgahý geldi, iþte armatür almak lazým.
Dedim benim keçiyle gideyim bari çalýþmýþ olur diye düþündüm.
Neyse çalýþtýrdým. Týk demedi hemen çalýþtý.
Çýktým yola.
Ýçimden ohh be dedim.
Kabul, binek aracý kullanmak daha kolay þehir içi, daha zahmetsiz ama Niva bambaþka.
Resmen özlemiþim.
Yüksek oturmayý, aðýr direksiyonu hatta kokusunu.
Ýhmal etmiþiz keçiyi.
Bundan sonra full devam nivamýzla, binek araç bizi bozuyor, kuyuda gibi hissediyorum kendimi... :D

NÝVA69

Hayýrlý olsun... Güle güle oturun...

Bu kuyuda olma hissi, isterse Mercedes olsun benim için tüm binekler için geçerlidir...
2007 LADA 4X4/BAYBURT-KOCAELÝ-ANKARA.

niva07

galiba forumda birisi yazmýþtý sanýrým (aklýmda öyle kaldý) ve sonuna kadar katýlýyorum.. Direksiyonuna oturunca kendimi daha maço hissediyorum  ;D

Liberator42

  Ben çocukluðumdan beri arazi taþýtlarýna ilgi duymuþumdur.Askeri araçlara gidip bakardým bayramlarda.Kocaman lastikler ,birsürü vites kolu,yerden yüksektesin.Ýmkan olsa aslýnda willysler de nivadan aþþaðý kalmaz.ama onlarla uðraþamayýz.Bir kere tenteli olduðu için kapalý garaj gerek.Sonra onlar artýk çok eskidi,yenisi çýkmýyor,parça sorunu olur.Devamlý arýza verir falan filan.
Ama niva.Niva baþka.Ben sadece hafta sonlarý binmek için aldým.Zaten sürekli þirketin fiestayý kullanýyorum.Ýþ gereði bazen trafikte arabyý býrakýp kaçmak geliyor içimden.Ama niva kullanýrken zevk alýyorum.Diðer arabalar gibi deðil.Onu  bedenimin bir parçasý gibi kullanýyorum.Fiesta mesela sanki o beni sürüyormuþ gibi oluyo.Sadece bir yerden bir yere gitmeye yarýyor.Ama nivada mekanik ile bütünleþiyorsun.Motorun sesine kulak veriyorsun,debriyajý,vitesi hissediyorsun.
  Sonra araba demek özgürlük demek.O kadar para sayýp araba alacaðým sonra onunla her istediðim yere gidemeyeceðim.Bana ters..Yol olan yerlere zaten dolmuþ,otobüste gidiyor.Ama niva ile öyle midaðlarýn tepesine,vadilerin içine aklýnýn estiði her yere gidebiliyorsun.Hem fiyatý da çok uygun.Basit yapýsý yolda kalmayacaðýmýzý neredeyse garanti ediyor.Konfor düþkünü biri deðilim.Zaten öyle olsam arazi aracý ile  ne iþim var ki sýcak sýcak evimde otururum.
  Çok param olsa yine nivaya binermiydim?Ýmkaným olsa gönlüm cherokee'de.Þöyle  94 falan bir 3.7 limited.Küçük kasa.Ama yine de nivam bir köþede durur gibi geliyor.Neden elden çýkarayým ki?

atinco

#43
Konu açýlalý baya olmuþ, fakat okurken bir þey dikkatimi çekti ve eklenebilecek bir kaç söz edebilirim diye düþündüm. Aranýza yeni katýlan biri olarak daha önce bir merhaba demiþtim ama herkese tekrar merhaba.

Yaklaþýk bir aydýr Niva sahibiyim. Deneyim açýsýndan konuþursam erken olur. Fakat kendi mesleðim açýsýndan söyleyeceklerim var. Niva'nýn tasarýmýyla, dýþ görünüþüyle ilgili olumsuz ifadeler dile getirilmiþ. Sadece burada deðil, bir sürü yerde rastlýyorum. Kiþisel görüþtür, zevktir, ses etmeyiz elbette. Ama bana sorarsanýz tasarýmý harikadýr. Oranlarý, geometrisi, tamirinin gerçekleþebileceði her koþul düþünülerek bir araya getiriliþ biçimi, mekanik grameri... Bana "doðru" gelen (gündelik dilde "güzel" deriz), bazýlarýmýza da vasat görünen bu tasarým özellikleri arazide büyük avantaj saðlar. Bunlar, deneyimli kullanýcýlarýmýz daha iyi takdir ederler, herkes için de malumdur zaten.

Benim ilave edebileceðim tek fark þöyle olabilir belki: Kapitalist tüketim toplumlarýnda "kimlik", satýn alýnan mallarla ikame edilen yapay bir kýlýftýr. Bir kaç yüz yýl önce, seri üretimden önce diyelim, böyle þeyler yoktu. Belki feodaliteden gelen, sýnýf farklarýndan gelen giyim, kuþam, mimari gibi görünümlerde ve çok daha düþük oranda gözlemlemek mümkündü. Yani ben sanmýyorum ki hiç bir Bodrum evi turistik bir Akdeniz kimliði gözetilerek inþa edilmiþ olsun. Sadece taþ var elinde, sýcak var, beyaz kirecin var. Uzatmayayým, benzer bir sebeple þimdi biz Sovyet mallarýný diðerlerinden hemen ayýrt edebiliriz. Bir fotoðraf makinesi olan Zenit bile bir bakýma buharlý bir lokomotife veya at arabasýna benzetilebilir. Yaptýðý iþi yapar sadece. Formunu (tasarýmýný) bu fonksiyonellikten baþka belirleyecek military-look, outdoor, sport, hi-tech, maço vs. gibi sýfatlara ihtiyaç duyulmaz. Ya da þöyle söyleyelim, piyasadaki bütün arazi araçlarýnýn oyuncaðýný bir AVMde kolaylýkla bulursunuz ama Niva'nýnkini bulamazsýnýz. Gitmez çünkü. Hiç bir çocuk ona kanmaz, bayýlmaz. Ýþte bu Niva'yý diðerleri gibi birer "temsil" olmaktan (þekil þemalden) kurtaran en belirgin tasarým özelliðidir. Kaplumbaðanýn kabuðu, balýðýn yüzgeci ve baþka bir sürü orijinal varlýk gibi Niva da ancak bir varoluþ biçimi olabilir. Dolayýsýyla nicelik deðil, bir niteliktir ve asla kendisinden baþka bir þey deðildir. Bir þeyi ifade etmez, yansýtmaz, ima etmez. Oynamasýný bilen için, yalandan deðil, kelimenin tam anlamýyla bir oyuncaktýr, belki de o yüzden küçüðü yoktur. Bütün bunlarýn sosyolojik, ekonomi-politik, siyasi, ideolojik, kültürel bir sürü açýklamasý olabilir. Fakat derin mevzular...

Þimdi bana gelelim, ben bu þekil þemal deryasýnda ayakkabý bile beðenemeyen bir insaným. Daha önce de söylemiþtim, Niva'dan baþka sahip olmayý istediðim bir araç olmadý. Ben Niva'yý otomobiller arasýndaki seçeneklerden biri olarak görmedim hiç. Mukayese gerekirse bir atla karþýlaþtýrabilirim. Ýdealim oydu ama o olana kadar ve ömrüm yettiðince bu dostla yaþamak benim için de bir varoluþ biçimi olacak.

Herkese selamlar, saygýlar.

Yevgeni


Tasarýmýnýn basitliði ve güzelliði konusunda bir fikirdaþ buldum.
Gam yemeziz artýk..