ORTA DÝFERANSÝYEL KÝLÝDÝ

Başlatan kaanbanu, Nisan 26, 2007, 10:54:12

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

NÝVA69

CEVAPLAR ÝÇÝN TEÞEKKÜR...

PEKÝ ACABA NÝVA TAKVÝYEDEYKEN (ORTANCA VÝTES KOLU DEVREDEYKEN) 1. VÝTESTE ARACIN YAPACAÐI MAX. HIZ KAÇ OLUR... HERHALDE 10 KM.'YÝ GEÇMEZ DÝYE TAHMÝN EDÝYORUM.

ASIL MERAK ETTÝÐÝM TAKVÝYENÝN NE KADAR ÝÞE YARADIÐI.

DAHA ÖNCE HÝÇ NÝVA KULLANMADIÐIM ÝÇÝN SORULARIMI MAZUR GÖRÜN...
2007 LADA 4X4/BAYBURT-KOCAELÝ-ANKARA.

Yevgeni


Takviye (aðýr devir) arazide iþe yarar. 1. viteste dediðiniz gibi. Sonrakilerde de öyle. Kritik olan aracý ciyak ciyak baðýrtmadan vites yükseltmek gerektiðinde. Aðýr devirde gaza hafifçe dokunursunuz, o hafif gazla Niva benzini bitene kadar týrmanýr. Ayný þekilde iniþlerde de kullanýrsýnýz, aðýr devirin motor freniyle inersiniz, frene dokunmadan.

Þöyle anlatayým. Son gezide bir çamur içinde oynaþmaya karar verdik. Sýra bana geldi, çamur boyunca (dere yataðý gibi bir yer) ilerledim, sonra araç gaz vermeme raðmen yýðýldý kaldý. Normal 1. viteste dalmýþým. Aðýr devire aldým, orta diff. kilitledim, aynen rahatladý yürüdü..


NÝVA69

Alıntı yapılan: YEVGENI -  Kasım 07, 2007, 03:06:54
Takviye (aðýr devir) arazide iþe yarar. 1. viteste dediðiniz gibi. Sonrakilerde de öyle. Kritik olan aracý ciyak ciyak baðýrtmadan vites yükseltmek gerektiðinde. Aðýr devirde gaza hafifçe dokunursunuz, o hafif gazla Niva benzini bitene kadar týrmanýr. Ayný þekilde iniþlerde de kullanýrsýnýz, aðýr devirin motor freniyle inersiniz, frene dokunmadan.

Þöyle anlatayým. Son gezide bir çamur içinde oynaþmaya karar verdik. Sýra bana geldi, çamur boyunca (dere yataðý gibi bir yer) ilerledim, sonra araç gaz vermeme raðmen yýðýldý kaldý. Normal 1. viteste dalmýþým. Aðýr devire aldým, orta diff. kilitledim, aynen rahatladý yürüdü..



Teþekkürler...

Peki acaba TAKVÝYE kullanýlmadan ORTA DÝFF. kilitlenip seyahat etmek mümkün mü? Mümkünse çekiþte-lastiklerde nasýl bir deðiþiklik oluyor?
2007 LADA 4X4/BAYBURT-KOCAELÝ-ANKARA.

Yevgeni


Mümkün. Sonuç olarak gerektiði yerde kullanýyorsunuz aðýr devir ve orta diff kilidini.

Gücü öne ve arkaya %50 daðýtmak (orta diff kilidi) çamurda, eðimli týrmanýþ ve iniþte hayatý kolaylaþtýrýr. Misal 30-40 metrelik çamurlu bir yokuþ týrmanacaksýnýz, aðýr devir ve orta diff kilidi devrede olsun, böylece arka lastikler daha fazla tutunurken önler boþa dönmemiþ olur.

Misal oldukça eðimli bir yokuþ iniyorsunuz, farzedelim çamur da var ve kayma ihtimali yüksek. Her iki kilit devrede, sadece motor freni ile inin. 1. vites aðýr devirde iniþte gaza ya da frene basmaya gerek yok. Kayma eðilimi olursa fren deðil gazý kullanarak aracý düzeltmek daha ehven.

Misal düz zeminde uzunca bir batak alan geçmek zorundasýnýz, ayný þekilde her iki kilit devredeyken mümkün mertebe 2. viteste çamuru geçersiniz.

Arazide de çok gerekmedikçe yani tutunma problem olmadýðý sürece orta diff kilitleyip yol almak gereksiz. Ha gider mi? Gider, gidiyor. Ama unutmayýn standart güç daðýlýmý %40-%60, dolayýsýyla ön aksa gereksiz yük binmiþ olur sürekli kilitli giderseniz. Kýsa uzun vadede ayna mahruti, rotiller vs yýpranýr. Sonuçta ön aksýn ayarlarý, malzemesi muhtemel %40'lýk gücü kaldýracak þekildedir.

Yani gereksiz kullanýmdan kaçýnýn. Ön aks hemen bozulur diye endiþeniz olmasýn, oldukça dayanýklýdýr Niva. Ama gereksiz zorlamanýn anlamý yok..


NÝVA69

Teþekkürler YEVGENÝ...

Yani TAKVÝYESÝZ bir þekilde de DÝFF. KÝLÝDÝNÝ kullanabiliriz. Ama sadece uygun zeminlerde... Bu mudur? 
2007 LADA 4X4/BAYBURT-KOCAELÝ-ANKARA.

taiga

Alıntı yapılan: NÝVA69 -  Kasım 09, 2007, 04:18:26
Teþekkürler YEVGENÝ...

Yani TAKVÝYESÝZ bir þekilde de DÝFF. KÝLÝDÝNÝ kullanabiliriz. Ama sadece uygun zeminlerde... Bu mudur? 

Hocam,

Diff.kilidi takviyenin yetmediði zamanlarda kullanacaksýnýz...
Dolayýsýyla takviyesiz kullanma gibi bir durum doðmayacak...
Diff.kilidi normal zamanlarda , hele hele asfaltta hiç kullanmayacaksýnýz...
Zarar verirsiniz...
Diff. kilit, bir yerde battýnýz, takviye ile dahi çýkamýyorsanýz kullanacaðýnýz bir olay. Zaten o zor durumdan kurtulunca diff.kilidi açacaksýnýz öyle devam edeceksiniz...
Zaten normal zamanda diff. kilidi kullanýp yürümeye bile çalýþsanýz 15 km/h hýzý geçemezsiniz ve zorlarsanýzda yürüyen aksama zarar verirsiniz...

Yevgeni

Alıntı yapılan: NÝVA69 -  Kasım 09, 2007, 04:18:26
Teþekkürler YEVGENÝ...

Yani TAKVÝYESÝZ bir þekilde de DÝFF. KÝLÝDÝNÝ kullanabiliriz. Ama sadece uygun zeminlerde... Bu mudur? 

Teorik olarak bu çýkarým doðru olsa da, orta diff kilidi kullandýðýnýz yerde zaten muhtemel aðýr devirde ilerliyor olursunuz. Þaftlarý kilitlemek çamur geçiþi, çamurlu ya da çamursuz týrmanýþ için gereklidir. O koþullarda pek normal vitesle ilerleyemiyorsunuz, yani zaten aðýr devirde kullanýyor olursunuz.

Normal viteste orta diferansiyel kilitli kullanmak anlamlý deðil. Normal viteste ilerlediði sürece orta diff kilidine de ihtiyaç yoktur zaten..

Daha önce dediðim gibi orta diff'i mecbur kalýndýðýnda kilitlemek gerekir. Sürekli kilitli halde kullanýldýðýnda ön aksa, ön diferansiyele, rot, vs'ye yük bindiðinden kelli kýsa uzun vadede ayna mahrutide bozulma, vs ile karþýlaþýrsýnýz. Ayarlar bozulur, parçalar aþýnýr, bozuk ayarlarla yýllarca kullanýrsýnýz da Niva'yý ama ne gerek var?

Orta diff kilidinin tek esprisi ön ve arka þaftlarý baðlayarak gücün öne ve arkaya eþit þekilde bölünmesini saðlamaktýr. Bu sayede örneðin çamurlu bir yokuþu týrmanýrken arkalar tutunarak ilerlerken önler boþa kürek sallamamýþ olur..







NÝVA69

Teþekkürler...

Mesele þimdi daha iyi anlaþýldý.
2007 LADA 4X4/BAYBURT-KOCAELÝ-ANKARA.

ERCO

yavuz hellal olsun vala butun sorulara cevab var . eyvallah
güven oto lada servisi    izmir
www.guvenlada.com

SinanATASOY

Alıntı yapılan: YEVGENI -  Kasım 09, 2007, 06:55:12
Teorik olarak bu çýkarým doðru olsa da, orta diff kilidi kullandýðýnýz yerde zaten muhtemel aðýr devirde ilerliyor olursunuz. Þaftlarý kilitlemek çamur geçiþi, çamurlu ya da çamursuz týrmanýþ için gereklidir. O koþullarda pek normal vitesle ilerleyemiyorsunuz, yani zaten aðýr devirde kullanýyor olursunuz.

Normal viteste orta diferansiyel kilitli kullanmak anlamlý deðil. Normal viteste ilerlediði sürece orta diff kilidine de ihtiyaç yoktur zaten..

Daha önce dediðim gibi orta diff'i mecbur kalýndýðýnda kilitlemek gerekir. Sürekli kilitli halde kullanýldýðýnda ön aksa, ön diferansiyele, rot, vs'ye yük bindiðinden kelli kýsa uzun vadede ayna mahrutide bozulma, vs ile karþýlaþýrsýnýz. Ayarlar bozulur, parçalar aþýnýr, bozuk ayarlarla yýllarca kullanýrsýnýz da Niva'yý ama ne gerek var?

Orta diff kilidinin tek esprisi ön ve arka þaftlarý baðlayarak gücün öne ve arkaya eþit þekilde bölünmesini saðlamaktýr. Bu sayede örneðin çamurlu bir yokuþu týrmanýrken arkalar tutunarak ilerlerken önler boþa kürek sallamamýþ olur..


Bu bilgilerden yola çýkalým, bir çok lada kullanýcýsýnýn bu kadar tecrübeli olacaðýný düþünmüyorum (sözüm forumdan dýþarý) yani bu da demektir ki muhtemelen satýlan her 10 ladadan 8 inin (kaba tahmin) yýpranmýþ ve ön takýmlarýn aþýnmýþ olma ihtimali çok yüksek..

Peki diyelim alacaðým araca karar verdim.. Muhtemelen bu aþýnmalar çok ölümcül durumda deðilse dýþarý bir sinyal de vermez.. Bu durumda servise götürsem bile söküp tek tek incelemedikten sonra saðlýðý hakkýnda net yorum yapamicak.. Yada yapar mý? Yada benim bu ön aks difransiyel vs 'in durumunu anlama htimalim varmý?

Biraz damdan düþer gibi giriþ oldu.. Biraz daha kurcalayayým forumu bulabilirsem kendimi tanýtacaðým...

Aranýza bir Niva ile katýlmak ümidi ile...
Benim için zor yoktur, imkansýz ise zaman alýr..

taiga

Sinan bey,

Öncelikle hoþgeldiniz...
Çok kýsaca size bir yanýt vereyim daha detaylý yazacaktýr arkadaþlar...
Aracýn uzun süre yanlýþ kullanýlma þansý zaten yok...
Arazi takviyesinde araç, max. 50 km/h hýza çýkabilir ki, o sýrada kullanan kiþi bir sorun olduðunu, bir yerde hata yaptýðýný anlar...
Diff. kilidi devrede iken ise araç 20 km/h hýza bile çýkamaz...
Yani o iki vitesi pek kurcalamaz ortalama kullanýcý...  ;)
Ki herkes þöyle ezberliyor benim gördüðüm...
V yada ters V þeklinde diye... ;D

SinanATASOY

Alıntı yapılan: taiga -  Ocak 01, 2008, 10:32:49
Sinan bey,

Öncelikle hoþgeldiniz...
Çok kýsaca size bir yanýt vereyim daha detaylý yazacaktýr arkadaþlar...
Aracýn uzun süre yanlýþ kullanýlma þansý zaten yok...
Arazi takviyesinde araç, max. 50 km/h hýza çýkabilir ki, o sýrada kullanan kiþi bir sorun olduðunu, bir yerde hata yaptýðýný anlar...
Diff. kilidi devrede iken ise araç 20 km/h hýza bile çýkamaz...
Yani o iki vitesi pek kurcalamaz ortalama kullanýcý...  ;)
Ki herkes þöyle ezberliyor benim gördüðüm...
V yada ters V þeklinde diye... ;D


Bu cevap yeteri kadar tatmin edici oldu teþekkür ederim...
Benim için zor yoktur, imkansýz ise zaman alýr..

Yevgeni

Alıntı yapılan: SinanATASOY -  Ocak 01, 2008, 10:10:35
Peki diyelim alacaðým araca karar verdim.. Muhtemelen bu aþýnmalar çok ölümcül durumda deðilse dýþarý bir sinyal de vermez.. Bu durumda servise götürsem bile söküp tek tek incelemedikten sonra saðlýðý hakkýnda net yorum yapamicak.. Yada yapar mý? Yada benim bu ön aks difransiyel vs 'in durumunu anlama htimalim varmý?

Aracýn ön arka akslardaki ve aktarma organlarýnýn diðer bileþenlerindeki muhtelif bozulma, gevþeme, aþýnma kendini belli eder. Sürüþ sýrasýnda anlaþýlabileceði gibi, lifte kaldýrýldýðýnda küçük bir incelemeyle de teþhis konulabilir ki, bu tespitleri yapacak olan zaten ustasýdýr, yani servis.

Kritik sorunlara dair ipuçlarý varsa zaten sökülür, net olarak görülür..





ctkn

benim niva da da ayný sorunu yaþiyorum ancak arabyý satýn aldýðým kiþi bana arabayý satarken söylediði difr.kilidini az hareket halýndeyken devre ye al CIKARTIRKEN ise geri vitese takýp öyle cýkarmam gibi idi bu belki yanlýþ olabillir ama ben böyle 2 defa yaptým
saygýlar cüneyt

Yevgeni



Diff kilidi, Nivalarda çoðu kez kilidi tutan aparatlardan birinin aþýnmasýna paralel kolay kilitlenip kilitten çýkmaz.

Diff kilidi hafif hareket halindeyken geçer, kilitten çýkar ama aðýr devir için ayný durum söz konusu deðil, kesinlikle tümüyle durmak gerekiyor onun için. Diff kilidi için de durmanýn sakýncasý yok, zaten arazide ilerleme sürekli dur kalk halinde.

Yukarýda söylediðim diff kilidini sýkýþma durumunda rahat devreye alýp çýkarmak için bir ilere geri oynatmak gerekebilir aracý. Önceki sahibinin söylediði doðru.

Amma özünde kutuyu açýp aþýnan aparatý yenilemek gerektir..