EKZOST MODÝFÝYESÝ

Başlatan reis28, Haziran 15, 2008, 09:53:49

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

dora

Arkadaþlar bilgiler güzel ama benim acemi olduðum bir konu var oda kapak taþlama nedir ve motora nasýl artý veya eksi bir performans saðlar?
Niva 1041-firefly-Atlantis

reis28

Alıntı yapılan: cenker -  Temmuz 15, 2008, 07:06:35
dostum bý iþler ince hesap kitap iþi
aracta hisettiiniz rahatlama güçü düþürdügünuzun belirtisi ben yerýnýzde olsam orjýnal hali ile kullanýrdým  ;)
þu anda aracýmýzda motor üzerindede degiþiklikler yapýcaz dereceli eksantrik kapak taþlama gibi eksozda bunlarýn uzantýsý bir calýþma bilirsin içten yanmalý motorlarda hala kusursuz yanma bulunamadý calýþmalar devam ediyor bizim yaptýgýmýzda denenmiþi uygulamak yeni bir þeyler geliþtirmek konusuna daha giremedik daha iyi bildigin fikirlerin varsa yardýmcý olacak her türlü bilgi destegine acýgým alakana tþkler
DURSUN USTA 05364629668

reis28

Alıntı yapılan: Nejat -  Temmuz 15, 2008, 03:41:56
EKSOZT SÝSTEMÝ CATALIN DAN GELEN CÝFT CIKIÞIN ARKAYA KADAR DÝREK GECÝÞLÝ SUSTURUCULARLA BESLENEREK EN ARKADAN CÝFT CIKMAK SURETÝYLE MODÝFÝYE
EDÝLMÝÞTÝR



bu yaptýrmak için herhangi bir ekzosçuya yukarýdaki anlatýmý aktarmak yeterli olur mu ?

yeterli olur yanlýz iþin ehli eksozcuya yani elinde boru kývýrma ekipmanlarý olan ve meslegi gercekten eksoozcu olan birine götürürseniz anlar isterseniz resmi kopyalayýn yazýcýdan cýkýþ alýn daha iyi anlar yanlýz boru caplarý ve kulanýlan susturucular dikatle secilmeli aksi  taktirde istediginiz verimi alamazsýnýz
DURSUN USTA 05364629668

reis28

Alıntı yapılan: Nejat -  Temmuz 15, 2008, 04:53:15
eh size zahmet kullandýðýnýz boru  çaplarý ve susturucularýda söylerseniz
konuyu baðlayabiliriz.
ortada kulandýgý susturucu e 21 bmw nin cift cýkýþlý orta susturucusu arkalarda  üniversal susturucu eksozcu bilir zaten boru caplarýda 38lik olmasý lazým
DURSUN USTA 05364629668

cenker

Alıntı yapılan: reis28 -  Temmuz 15, 2008, 12:04:52
þu anda aracýmýzda motor üzerindede degiþiklikler yapýcaz dereceli eksantrik kapak taþlama gibi eksozda bunlarýn uzantýsý bir calýþma bilirsin içten yanmalý motorlarda hala kusursuz yanma bulunamadý calýþmalar devam ediyor bizim yaptýgýmýzda denenmiþi uygulamak yeni bir þeyler geliþtirmek konusuna daha giremedik daha iyi bildigin fikirlerin varsa yardýmcý olacak her türlü bilgi destegine acýgým alakana tþkler

dostum kapak taslamayý sýkýstýrma oraný düþürmek için hiç tavsiye etmýorum

nýva türü arazide zorlanýp hararet sýnýrlarýna gelebilcek bý aracta cok riskli bý uygulama buyuk ihtimal (% 75) hard off-road la makinayý zorlarsan  kafa catlatýrsýn 

nývaya güc artýrýmý için stroker kit + dereceli egzantrik + turbo besleme ile giriþebilirsin

1.6 motorlar bloklarý dolayýsý ile güc atýrýmýna daha uygun

turbo besleme ile sanýlannýn aksýne motor güclendiginden rahat yuruyebilcegi için yakýt cokta fark etmez

önemli olan bu uygulamalarý yapabilcek bý usta ( bilimsel iþ yapýcak ) bulabilmen

aklýna takýlan konular için yardýmcý olmaya calýsýrým  ;)

divers do it deeper

reis28

#20
EKSOZ MODÝFÝYESÝYLE ÝLGÝLÝ ACIKLAYICI KONU

Olayýn Mantýðý
Egzoz sistemi modifiyesinin mantýðý motorun egzoz subaplarundan çýkan atýk gazlarýn dýþarýya daha kolay atýlmasýný ve pistonlarýn artýk egzoz gazlarýný o küçük borulardan ve susturuculardan dýþarýya postalamak için uyguladýklarý direncin azaltýlmasýný saðlamaktýr.
Standart egzoz susturucularý, adýndan da belli olacaðý üzere motorun, egzoza yansýyan seslerini susturmak için yapýlmýþlardýr. Ama bu susturma iþlemi sýrasýnda da egzoz gazlarýnýn çýkýþýný zorlaþtýrýrlar ve bu da arabanýn performansýnýn olabileceðinden daha düþük olmasýna sebep olur. Ýþte bu olayda, modifiyeciler için performans tipi egzoz susturucularu üretilmiþtir. Bu susturucular egzoz sesini fazla kesmezler, gaza bastuðýnýzda baya bir baðýrurlar, ama aynu þekilde motordan çukan gazun da dýþarýya kolay bir þekilde atýlmasýný saðlarlar. Aslýnda çýkardýðý ses de çok sportif bir sestir. Malum yarýþ motorsikletlerinin çýkardýðý seslere benzer sesleri.



Olayýn uygulamasý
Bir egzoz sistemi üzerinde 2 tane susturucu ve enjeksiyonlu arabalarda bir de katalitik konvertör bulunur. (Egzoz gazýný temizleyen bir alet). Bu 2 susturucu, orta susturucu ve arka susturucu olarak adlandýrýlýrlar. Bir egzoz modifiyesinde, öncelikle arka susturucu deðiþtirilmelidir. Arka susturucuyu deðiþtirmek, orta susturucuya nazaran daha yüksek performans artýþý saðlarlar.
Aslýnda en iyi performans için komple bir egzoz sistemi uygulamasý yapmak gerekir. Bu uygulama, orta ve arka susturucularýn, performans tipi susturucularla deðiþtirilmesi, egzoz borularýnýn daha geniþ borularla deðiþtirilmesi ve katalitik konvertörün iptali ya da performans tipi katalitik konvertörlerle deðiþtirilmesinden oluþmaktadýr. Olayýn en sonunda ise Headers denilen, egzoz manifoldu sisteminin deðiþtirilmesi vardýr. Fakat bu olayýn maliyeti diðerlerine göre daha yüksek olduðu için genelde en son olarak uygulanýr.



Avantajlarý, dezavantajlarý
Ses olayýna girmek uygun olmaz. Bu kimisinin rahatsýz olacaðý, kimisinin ise hoþlanacaðý bir durumdur. Fakat ses olayýda susturucu markalarýna göre deðiþebilmektedir. Supersprint susturucularýnýn onaylý olduðu ve az ses çýkardýðý bilinmekle beraber, Remus susturucularýnýn da daha fazla performans verdiði fakat yüksek sesinden dolayý baþýnýza polisleri topladýðý bilinmektedir. Onun için Supersprint'in onaylý susturucularýný tavsiye etmekteyiz.
Modifiye edilmiþ egzoz sisteminin motor performansýný etkileme konusuna gelirsek. Performans, farklý devirlerde farklý deðiþiklikler gösterir. Motor gücünde, yüksek devirlerde (4000 ve üstü) %10'lara kadar varan farkedilir bir artýþ yaþanmasýna raðmen, düþük devirlerde de (3000 ve altý) bir miktar güç düþüþü görülmektedir. Yani bu modifiye sistemini ancak aracýnýzý devirli olarak kullanýyorsanýz uygulamanýz mantýklýolur. Aksi takdirde, þehir içi veya sakin kullanýmlarda beklediðiniz etkiyi bu sistemden göremezsiniz...


DURSUN USTA 05364629668

cenker

bu yazýdaki bilgiler nerden alýntý acaba ?
bilimseligi tartýsýlýr  ;)

milyon dolarlýk yatýrýmlar ve býnek arac üretmek ve yarýs aracý geliþtirmek için firmalar haybeye testlere arastýrmalara para döküo demeki egzostu sal gitsin  :D

bý yarýs aracýnda torku 10 nm yukarý cekmek gücü 10 ps yukarý cekmek için harcanan paralarý biliomusunuz ?  ;)
divers do it deeper

Yevgeni


Hazýr yeri gelmiþken Aytuð Acar'dan bir miktar teorik bilgi, kendisi bu tür iþlemleri yýllardýr yapýyor.
(http://www.aytugacar.com/faydali.asp adresinden alýntýdýr)


Eksoz Sistemi Modifiyesi:

Araçlarýn orjinal eksoz sistemleri maximum konfor esasýna göre tasarlanmýþtýr. Performans tipi eksoz sistemleri ise maximum performans esasýna göre tasarlanýrlar. Bu tasarýnýn temelinde aracýn eksoz gazlarýný en rahat ve verimli þekilde defi esasý vardýr. Çok baðýran eksoz çok performans vermez. Eðer öyle olsa idi eksoz sistemi yerine motor çýkýþýndan geriye düz borular kullanýlýrdý . Eksoz sisteminin en önemli parçalarýndan biri ise Headers olarak adlandýrýlan performans eksoz manifoltudur.

Motorlarda ateþleme sonrasýnda eksoz gazlarýnýn tamamý hiç bir zaman silindirden dýþarý atýlamaz. Piston tekrar emiþe geçtiðinde içeride bir miktar eksoz gazý kalýr.

Headers geometrik yapýsýnýn yardýmý ile içerisinde olusturduðu vakum yardýmý ile silindirlerin içerisinden maximum eksoz gazý tahliyesi saðlar. Tahliye edilen her ekstra eksoz gazý içeri alýnbilecek ekstra temiz hava demektir.

Dereceli Eksantrik:

Dereceli eksantrikler aracýn motoruna dah fazla hava gitmesi ve maximum eksoz gazý defi saðlamak amacý ile üretilmiþlerdir. Bunu subaplarý daha uzun süre açýk tutarak ve (yarýþ tipleri daha çok) subabýn açýlma meafesini arttýrarak yapar. Dereceli eksatrik uygulamasý ile motora giren hava ciddi oranda artar. Bu sebepten yakýt ve avans deðerleri chip tuning iþlemi ile yeniden programlanmalýdýr.

Silindir Kapaðý Ýþlenmesi:

Silindir kapaðý iþlenmesi iþçilik ve zaman gerektirdiði, maliyeti arttýrdýðý için fabrikasyon araçlarýn hemen hemen hiç birinde yapýlmaz.

Dereceli eksantrik ile birlikte yapýlmasý tavsiye edilen iþlemdir. Bu iþlemde silindir kapaðýnda orjinalde kumlu halde bulunan emme ve eksoz portlarý (subaplar ile manifoltlar arasýnda silindir kapaðý içerisindeki yollar) parlatýlarak hava sürtünmesinin minimuma indirilmesidir. Bu sayede emilen hava ve def edilen eksoz gaz miktarlarýnda artýþ saðlanýr. Silindir kapaðý ve subaplar sökülerek yapýlan bu iþlem sonrasýnda kompresyon oranýný arttýrmak için hesabý yapýlarak silindir kapaðý taþlamasý da yapýlýr. Bu iþlemden sonra yakýt-hava karýþýmý ve avans deðerleri chip tuning ile yeniden programlanmalýdýr.


reis28

 yavuz hocam bende daha detaylý acýklamalarda var ama vatandaþlarýn kafasýný karýþtýrmýyalým bunlarý biz uydurmadýk denenmiþ uygulamalardýr ve sonuçlarý ispatlanmýþtýr geliþtirmeye acýk bir konudur bu yönde teknik verileriyle ve kanýtlarýyla uygulanmýþ daha iyi bir yol bulunana kadarda her halde bu iþ böyle devam eder

kapak taþalamada yanma odasýnýn daraltýlmasý için kapak yüzeyinin taþalanarak inceltilmesi iþlemi daha cok kýsa mesafe drak arabalarý için uygundur arazide cebeleþen niva için manifolt giriþlerinin parlatýlmasý sýnýrda daha büyük sýboplarýn takýlmasý için subap yuvalarýnýn geniþletilmesi ve derceli eksantrik uygulamasý yeterli olacaktýr tabiki, buiþin sýnýrýyok motor ömründende fazla fedakarlýk etmeden yapýla bilecek en makul uygulamalardýr bunlar
DURSUN USTA 05364629668

Yevgeni


Açýkçasý ben, özellikle arazide Niva'nýn standart haline, OK144 ve benzeri çamur lastiði, mümkünse vinç takviyesiyle ziyadesiyle yeterli olduðunu düþünüyorum. Misal yükseltme yapýlacaksa da büyük lastik takýlacaksa yapýlmalý (diferansiyelleri yükseltmek için). Aksi halde anlamlý gelmiyor bana.

Cihaz bünyesine paralel gayet iyi. Ezcümle, parkura mümkün mertebe yüksüz, hafif girmek fazladan beygir takviyesinden daha verimli derim. Yani motor üzerinde oynama gerekli deðil diye düþünürüm.

Normal haline arka aksta bir kilit olsa asýl o zaman çok farkeder Niva örnek olarak.

Aslen mevzu hafiflik ve tutunma..


reis28

Alıntı yapılan: YEVGENI -  Temmuz 17, 2008, 10:24:19
Açýkçasý ben, özellikle arazide Niva'nýn standart haline, OK144 ve benzeri çamur lastiði, mümkünse vinç takviyesiyle ziyadesiyle yeterli olduðunu düþünüyorum. Misal yükseltme yapýlacaksa da büyük lastik takýlacaksa yapýlmalý (diferansiyelleri yükseltmek için). Aksi halde anlamlý gelmiyor bana.

Cihaz bünyesine paralel gayet iyi. Ezcümle, parkura mümkün mertebe yüksüz, hafif girmek fazladan beygir takviyesinden daha verimli derim. Yani motor üzerinde oynama gerekli deðil diye düþünürüm.

Normal haline arka aksta bir kilit olsa asýl o zaman çok farkeder Niva örnek olarak.

Aslen mevzu hafiflik ve tutunma..




aslýnda bundada cok haklýsýn hocamda bazen biraz abartmakta fena olmuyo hani
DURSUN USTA 05364629668

reis28

Alıntı yapılan: cenker -  Temmuz 17, 2008, 07:38:37
bu yazýdaki bilgiler nerden alýntý acaba ?
bilimseligi tartýsýlýr  ;)

milyon dolarlýk yatýrýmlar ve býnek arac üretmek ve yarýs aracý geliþtirmek için firmalar haybeye testlere arastýrmalara para döküo demeki egzostu sal gitsin  :D

bý yarýs aracýnda torku 10 nm yukarý cekmek gücü 10 ps yukarý cekmek için harcanan paralarý biliomusunuz ?  ;)
linki aþagýya kopyalýyorum bak faydalý bilgiler var  admlarn harcadýgý para zaten sýnýrlarýný aþmýþ motorlara rakibinden bir adým öne gecsindiye harcadýklarý para baya kayda deger bir rakam bu paranýn karþýlýgýnda herhalde afrikada ac kalmazdý bizim motorlar için bu kadar ugraþmaya zaten gerek yok ladadan f1 otomobili üretmeye calýþmýyoruz zaten

http://www.obitet.gazi.edu.tr/obitet_modifiye/modifiye.htm 
DURSUN USTA 05364629668

konuralp_zoro

dursun abi biþey sorabilirmiyim araç kukruyormu yaww  :) :D bn de çok egzos modifiyesi yapmayý düþünüyorumda acaba güzel ses alýnabiliyormu diye merak ettim :)

reis28

Alıntı yapılan: konuralp_zoro -  Temmuz 18, 2008, 12:13:29
dursun abi biþey sorabilirmiyim araç kukruyormu yaww  :) :D bn de çok egzos modifiyesi yapmayý düþünüyorumda acaba güzel ses alýnabiliyormu diye merak ettim :)

tabiki sportif bir sesde cýkarýyor  rahatsýz ediçi degil gürültülü degil gayet kulaga hoþ gelen bir seside var helede üst devirlere cýktýnmý tesizatý kapat eksozun sesini dinle :D
DURSUN USTA 05364629668

konuralp_zoro

ah be abi bide onu arazide dinlemek lazým o sesi abi bn egzosu susturucularýný deldim araç ayný cjler gibi kukremeye baþladý araçla hiç gidilmiyordu okadar aþýrý bir se vardýki kaldrým dan gidenlerin halini görmenizi istersdim ama rahatlýzlýk verin ce mecbur orjinale döndük :D :) :)