Yeni Bir Niva Doðuyor...

Başlatan Emre TUNALI, Şubat 18, 2014, 06:40:02

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Emre TUNALI

Tekrar merhaba arkadaþlar. Gerek iþ yoðunluðu gerek kendi iþimize zaman ayýramadýðýmýz iþin uzun zamandýr aranýzda deðilim. Bayram tatilinde geliþmelerden bahsedeyim.

Dükkanýmdaki kaportacýma komple kaportasýný elden gecirtiyorum. Hayatýmda bu kadar çürük bir araba görmedim :D... Arka kýsým komple bitti. :) Þuan ön camurluklardayýz.

Motor olarak kendi motorunu kullanmayacaðým. AUDI 1.8T AEB motoru swaplamayý düþünüyorum. Aklýma takýlan bir kaç problem var.

Biz normalde swap modifiye beyin yazýlým iþi yaparýz. www.sparkems.com.tr burdan bakabilirsiniz. Mesela bmw e30'a toyota supra 2jz motor swaplayýp orjinal þanzumaný dayanmaz diye e36 321 m3 þanzumaný takarýz. Diff m5 takarýz. 1000 Hp üzerine çýktýðýmýzda þaft büktüðü için karbon fiber þaft takarýz.

Þimdi bu nivanýn þanzuman diff yürüyen saðlamlýðý ne derece iyidir. 250 beygire dayanýr mý ? yoksa sürekli diþli aks þaft mý parçalar ?

Bunun þaseyi nasýl güçlendiririz. Roll bar tarzý uygulamalara gerek var mý ? Þimdiden teþekkür ederim.

Yevgeni

Merhaba,

Niva'nýn kendi bloðunu kullanýp makineyi dizele çeviren bir üyemiz var. Konuyu burada hiç yazmadýðý için bilinmiyor hikaye. Ama olay þu, ilk kalkýþ akabinde sanýrým 100-150 metre içinde yürüyen ve aktarma bileþenlerini kýtýr kýtýr doðruyor, proje ilk metrelerinde yýðýlýp kalýyor.

Aracýn kendi aktarma organlarý acizane 80 eþek taþýyacak kadar dayanýklý.

Hatta off road kullanýmýnda standart motorunun aðýr devirdeki torkuna dayansýn diye güçlendirilmiþ bileþenlerle (aks, rulman, diff, vs) mevcutlarý deðiþtirenler de var.

Kýsacasý 250 eþek söz konusuysa standart aktarmayý unutun.

Dakar'da yarýþan Niva projelerini araþtýrý, bir tane 280 eþeklik var: http://www.autodriversclub.com/classic_car/files/lada_niva__parisdakar___1987.htm
Fikir verebilir, bir bakýn (bu link yeterli deðilse de konuya baþlangýç olarak alýn) ne tür deðiþiklikler yapýlmýþ..