ÞANZIMANA DÝKKAT!!! BUNUDA ÖÐRENDÝK

Başlatan KARADAG, Kasım 28, 2012, 02:03:26

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

KARADAG

Deðerli arkadaþlar ivedilikle paylaþmak istedim bu konuyu.Yeni edindiðim bir bilgi olduðundan iþine yarayacaðýný düþündüðümüz arkadaþlarýmýz olabilir. Benim aracýn þanzýmanýný deðiþtirdim (1.7Ý 2006 model ) hep söylerim ya en ufak ses gelmesi durumunda o parçayý hemen yenisi ile deðiþtiririm. Artýk bu bende kronik hale geldi.Araç 2. vitesten atýyordu tamir yoluna gitmedim hemen yeni bir 5 ileri þanzýman aldýk yenisi ile deðiþtirdik.Sonralarý sebebini bilmediðim bir þekilde araç çekiþten düþtü son hýzý 130 km geçmez oldu derken araþtýrma yoluna gittik ve bu 5 ileri þanzýmanlarýn piyasada 124 tip dedikleri eski 1.6 araçlar için olanlarý satýlýyormuþ nereden bileydik aldýk taktýk. Ýþte hatayý tamda burada yaptýk... 1.7 araçlarýn þanzýmanlarýndaki diþli oranlarý daha ince ve eski tiplere göre biraz sessiz çalýþma prensibine sahip.Motor çok baðýrýyor ve fazla yakýyor aracýn son sürati düþüyor ve hatta aracý ziyadesi ile yoruyor. Bu konudaki araþtýrmalarýmýzý tamamladýk bu sefer piyasada yeni tip þanzýman yok bütün tedarikçiler doðal olarak bilmedikleri için rusyadan ne kadar 5 ileri deyip aldýklarý varsa hepsi eski model.Dolayýsýyla  eski þanzýmanýmý hemen tamir yoluna gittik.Derken yedek parça sorunu baþ gösterdi diþli ve senkromeç bulmak sorun oldu neyseki bu tofaþ gurubu ile ayný imiþ böylece problemi þimdilik çözmüþ olduk.Bu  tarz deðiþiklikler yapacak arkadaþlara önemle duyrulur.Daha önce arazi þanzýmaný deðiþtirmiþtim buna benzer bir sorunla o zamanda karþýlaþmýþtým.( forumda paylaþmýþtým arazi þanzýmaný ana diþli 1.7 yeni tip 47 diþ, eski 1.6 42 diþ olarak satýlmaktadýr ) bilginize...
TÜRK, çetin iþler baþarmak için yaratýlmýþtýr.

mehmet22

VARSA NÝVAN ÖZGÜRSÜN

Harun


Yevgeni


Karadag bu farkli sanzumani takan sevgili usta duruma hic mi uyanmadi?

vehbi

2006 eski de deðil niye þansýman deðiþir ki ? taam metal bu belli olmaz da ama yine de tuhaf..
"free as a bird"

nivaoffroad

#5
komple deðiþtirme ve ses dinleme rahatsýzlýðý bende de vardý, Allah'a þükür atlattým, þimdi iyiyim. en ucuz yollu nasýl tamir edebilirsem onu yapýyorum. benim anladýðým bizim nivalarda çok ses dinlemeyeceksin dinledikçe masraf edersin birde bizim araçlarda ne kadar parça deðiþtirirsen o kadar aracýn orijinalliði bozuluyor. ladalarýn özellikle nivalarýn yedek parça kalitesizliði had safhada.

dogan54

Alıntı yapılan: KARADAG -  Kasım 28, 2012, 02:03:26
Deðerli arkadaþlar ivedilikle paylaþmak istedim bu konuyu.Yeni edindiðim bir bilgi olduðundan iþine yarayacaðýný düþündüðümüz arkadaþlarýmýz olabilir. Benim aracýn þanzýmanýný deðiþtirdim (1.7Ý 2006 model ) hep söylerim ya en ufak ses gelmesi durumunda o parçayý hemen yenisi ile deðiþtiririm. Artýk bu bende kronik hale geldi.Araç 2. vitesten atýyordu tamir yoluna gitmedim hemen yeni bir 5 ileri þanzýman aldýk yenisi ile deðiþtirdik.Sonralarý sebebini bilmediðim bir þekilde araç çekiþten düþtü son hýzý 130 km geçmez oldu derken araþtýrma yoluna gittik ve bu 5 ileri þanzýmanlarýn piyasada 124 tip dedikleri eski 1.6 araçlar için olanlarý satýlýyormuþ nereden bileydik aldýk taktýk. Ýþte hatayý tamda burada yaptýk... 1.7 araçlarýn þanzýmanlarýndaki diþli oranlarý daha ince ve eski tiplere göre biraz sessiz çalýþma prensibine sahip.Motor çok baðýrýyor ve fazla yakýyor aracýn son sürati düþüyor ve hatta aracý ziyadesi ile yoruyor. Bu konudaki araþtýrmalarýmýzý tamamladýk bu sefer piyasada yeni tip þanzýman yok bütün tedarikçiler doðal olarak bilmedikleri için rusyadan ne kadar 5 ileri deyip aldýklarý varsa hepsi eski model.Dolayýsýyla  eski þanzýmanýmý hemen tamir yoluna gittik.Derken yedek parça sorunu baþ gösterdi diþli ve senkromeç bulmak sorun oldu neyseki bu tofaþ gurubu ile ayný imiþ böylece problemi þimdilik çözmüþ olduk.Bu  tarz deðiþiklikler yapacak arkadaþlara önemle duyrulur.Daha önce arazi þanzýmaný deðiþtirmiþtim buna benzer bir sorunla o zamanda karþýlaþmýþtým.( forumda paylaþmýþtým arazi þanzýmaný ana diþli 1.7 yeni tip 47 diþ, eski 1.6 42 diþ olarak satýlmaktadýr ) bilginize...

Güzel bilgi,paylaþým için teþekkürler.
Eski ile yeni þanzýman arasýnda diþli sayýlarýný hesap edersek 47/42= % 11.9 fark çýkar.
Yani araba eskisine göre ortalama %12 yavaþ gider.
Bu dezavantaj olarak gözükse de pek öyle deðil bence,þöyle ki;
Bazý arkadaþlar ayna mahruti diþlilerini deðiþtirerek aracýn hýzýný azalttýlar ve memnun kaldýlar.
Aracýn hýzý azalmýþ ama çekiþ gücü artmýþtý,bilhassa 5. vites performansýnda artýþ olduðunu yazmýþlardý.
Siz ayný duruma bu þanzýmaný takarak yaþamýþ oldunuz.(ses problemini saymazsak) güzel olmuþ.
Durup dururken þanzýman deðiþmez ama madem bir sebeple deðiþmiþsiniz,öyle de kalbilirdi bence.
Biliyorsunuz hýz azalýr güç artar,hýz artar güç azalýr.
4x4 baska,
NiVA baska..

KARADAG

Doðan söylediklerine bir noktaya kadar katýlabilirim.Þöyle ki; aracý hard tip offroad kullananlar için böyle bir deðiþim ziyadesi ile memnuniyet verici olabilir ancak ben bu aracý toplanma maksatlý piknik havasý gezilerde çoðunlukla þehir içinde kullanýyorum.Baþka binek aracým var fakat bu araçla gezmek bana ayrý bir haz veriyor.O yüzden biraz daha soft sürüþ keyfine sahip bir araç olmasý için elimden geleni yapýyorum.Ayrýca o yazdýðým oranlar  arazi þanzýmaný için geçerli idi.Ana þanzýman oranlarý nedir bilmiyorum.Dolayýsý ile arazi þanzýmanýda eski tip olsa idi belki birbirlerine oran bazýnda uyum saðlayabilirdi.Fakat arazi  þanzýmaný yeni tip ana þanzýman eski tip olunca oranlar karýþmýþ oldu.Araç 2. viteste 1 vites hýzýnda gidiyor ve çok baðýrýyordu 3. vites istiyor havasýnda vitesi 3 e atýyorsun bu seferde araç çekmiyor anlayacaðýnýz karýþýk bir durum olmuþ.Bu benim gibi kullanýcýlarýn herhalde kabullenemeyeceði bir þey olsa gerek.
TÜRK, çetin iþler baþarmak için yaratýlmýþtýr.

savgat

Tesekkurler bilgilendirme icin. Piyasada parca satanlar maalesef sattiklari malin ne oldugnu bilmiyolar ' sonra bide degistirmiyolar. Tesekkurler tekrar

NÝVACI

Þanssýzlýk burada baþlýyor.
Aracý tanýmadýklarý için yorumlar ve arýza tespit de o kadarlýk oluyor.
Karadað deðiþim öncesi  bu konuyu buraya  taþýsaydý kulaðýmýza takýlanlardan birþeyler fýsýldayan olurdu  diye düþünürüm.
Yaþayarak öðrenmiþ oldu geçmiþ olsun.
Paylaþtýðýn  için teþekkür ederim.
anladýmki meskenim yaylalar daðlar

KARADAG

Burhan abi söylediklerinde çok haklý olduðun kesin ancak kendimizi bir bilene teslim edelim dedik herzaman ki gibi tecrübe oldu 
TÜRK, çetin iþler baþarmak için yaratýlmýþtýr.

savgat

Maalesef bilen dediklerimiz bizim araclarda usta oluyor diyemiycem, usta biz oluyoruz. Kaportaciya ufak tefek biseyler icin verdim arabayi dedimki isin bitince boyaciya birak rutus yapsin bazi pasli yerler vardi kazisin boya yapsin diye, adam cok yogunmus, kendi sacma sapan bi boya almis fircayla boyamis gecmis, bu en basiti tabi, icine etmis yani, usta bak bu yillarca calismis sanyide. Bak sinirlndim simdi ya.

KARADAG

Arkadaþlar sizlerin þu muhabbeti olmasa vallahi bu LADA'nýn kahrý çekilmezdi bu ustalar yüzünden...
TÜRK, çetin iþler baþarmak için yaratýlmýþtýr.

NÝVACI

Alıntı yapılan: KARADAG -  Kasım 30, 2012, 07:19:49
Arkadaþlar sizlerin þu muhabbeti olmasa vallahi bu LADA'nýn kahrý çekilmezdi bu ustalar yüzünden...
Kardeþ biz o muabbet yüzünden hasta yataðýndan fýrlayýp 400 km yolu göze alýyoruz. :D
anladýmki meskenim yaylalar daðlar

savgat

Aynen arkadaslar,  lada dernegi kuralim, dernek geliri ile dukkan acalim, o dukkanda herkes kendi ladasini tamir etsin danissin tartissin birbirine yardim etsin insanlar, artan parcalari oraya birakalim ihtiyaci olan insanlar ordan alsin, maddiyat ikinci olsun, ilk stres atmak muhabbet etmek olsun. Ustalar kizmasin ama bole dusunuyorum, bole bir yer hayal ediyorum  :) :)