OTOMATÝK VÝTES

Başlatan ****OZGUR****, Haziran 19, 2012, 05:13:10

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

****OZGUR****

Cümleten merhabalar NivaTR ailesi. Foruma baktým ama beninm kafama takýlan soruyu bulamadým. Gerçi nivaylý bi alakasý yok ama sorum þu ;

1-Otomatik vites bi aracýn arazi þartlarýnda artýsý eksisi ne olabilir.
2-Otomatik vites bi araç þanzýman konusunda anlatýlanlar kadar korkutucumudur.

Mesela ilk tercihim benim Suzuki Vitara idi manuel vitesti bir þikayetim yoktu. Þuan otomatik vites bi vitara almayý düþünüyorum veya karar veremiyorum diyeyim sizce ne yapmalýyým _?_
SuSu SUZÝKÝ SuSu SUZÝKÝ çýkarýmsenle herDAÐASUZUKÝ

mehmet22

kullaným raðatlýðý acýsýndan otamatik vites mantýklý ..Ama arazide bence manuel daga uygun ...
elinin altýnda  vites  2 ara gaz yapýp 4    3    2  yapmadan olurmu özgürr ....
VARSA NÝVAN ÖZGÜRSÜN

Yevgeni


Otomatik bakým maliyetleri dýþýnda þahane bir icattýr.
Özellikle kaya týrmanýþý yapan cihazlar içün biçilmiþ kaftan..

STI Performance

#3
Arazide araçla boðuþmak hoþunuza gitmiyorsa kesinlikle otomatik vites derim...otomatik viteste geri kayma derdi olmaz araçla boðuþma derdi olmaz dolayýsýyla yaptýðýnýz iþin zevkini çýkartýrsýnýz.Geziyosanýz rahat rahat etrafý seyredersiniz...arkanýza yaslanýrsýnýz doðanýn keyfini çýkartýrsýnýz.Yok devirden düþtü yok balata sýyýrdý yok ben burdan nasýl kalkacam derdi olmaz.Eksisi ne olur þanzýman kýrýlýrsa tabiki manuele göre daha masraflý olur.Þanzýmanýn saðlamlýðýda aracýna göre deðiþiyor zaten.. Zaten vitara bakýyorsunuz çok extreme þartlarda gezinmessiniz sanýrým bence otomatik alýp doðanýn keyfini çýkarýn...

emre_ozk

Ben araziye sýkça giren birisi olarak otomatik vites tercih etmem.
Bu kýþ yaylaya istanbuldan bir arkadaþ otomatik suzukisi ile geldi.
Yaylada aracýný stop ettirdi ve bir daha çalýþtýramadý sorun marj motorunun daðýlmasýydý.
Araziye sýk gidiyorsan otomatik aracýn varsa bagajýnda yedek bir marþ motoru bulundurman lazým ayrýca marþ motorunu deðiþmesinide bileceksin.

Emre özkaradeniz
Ýzmit

Harun


Nejat

Alıntı yapılan: STI Performance -  Haziran 19, 2012, 08:55:55
Arazide araçla boðuþmak hoþunuza gitmiyorsa kesinlikle otomatik vites derim...otomatik viteste geri kayma derdi olmaz araçla boðuþma derdi olmaz dolayýsýyla yaptýðýnýz iþin zevkini çýkartýrsýnýz.Geziyosanýz rahat rahat etrafý seyredersiniz...arkanýza yaslanýrsýnýz doðanýn keyfini çýkartýrsýnýz.Yok devirden düþtü yok balata sýyýrdý yok ben burdan nasýl kalkacam derdi olmaz.Eksisi ne olur þanzýman kýrýlýrsa tabiki manuele göre daha masraflý olur.Þanzýmanýn saðlamlýðýda aracýna göre deðiþiyor zaten.. Zaten vitara bakýyorsunuz çok extreme þartlarda gezinmessiniz sanýrým bence otomatik alýp doðanýn keyfini çýkarýn...

ne kadar keyifli olduðunu bilmiyorum ama son gittiðim gezide 3 LR çamurdan geçerlerken patinaja düþüp ard arda saplandýlar. gaza bastýklarý
sürece de zemini kazýp durdular. ne ileri ne geri kaldýlar çaplarýnda öylece. ama manuel olan aðýr 1.viteste  aðýr aðýr ayný zeminden çýkýp gitti.

problem (lastikler hariç) nerede ?

Yevgeni


Tek problem lastik, yani lastiði ayrý tutmamak lazým.
Patinaja düþme / düþmeme nedeni tutunma / tutunmamadýr.
Söz konusu LR'lerde lastikler ayný mýydý? (+dizel, benzin olarak motor farký? Dizel torku düþük devirde bile aktarýr.)

Nejat

dizel de benzinli de vardý ama lastikler çamura uygun deðildi bence. profesyonel bir ekipti.
en azýndan araçlar donanýmlý idi, birþey daha fark ettim bu tip alanlarda kamyonetlerin arkasý boþ ise
binek araba gibi kývranýp duruyor ?
bu arada geçip gittim kol gücüyle yardýma geri döndüm ama beni bir daha çaðýrmadýlar.

Yevgeni


Lastik tutunmaz ise aktarma organlarý dilediði kadar týrmalayabilir ama boþa olur.
Kamyonetlerin arkadaki hafiflik problemi binek gibi kývrandýrýr, doðru. Hatta asfaltta güvensizdir, virajda o arka savrulur çok rahat. Çoðu arkaya kum koyar çuval içinde ki aðýrlýk olsun lastik bassýn.
Bahsettiðin tayfa Erdal beylerin tayfa mý?

Nejat


Yevgeni


LR deyince aklýma öyle geldi..

Nejat

da...gene de isimler bizde kalsýn.
çoðu etkinliðe çaðrýlmayýnca bir bityeniði aramamak elde deðil
hani çamur küremekten hiç konuþmamýþtým bile :)

neyse geçmiþ zaman. giden bittiðiyle kalýr.

STI Performance

#13
Alıntı yapılan: Nejat -  Haziran 19, 2012, 10:02:22
ne kadar keyifli olduðunu bilmiyorum ama son gittiðim gezide 3 LR çamurdan geçerlerken patinaja düþüp ard arda saplandýlar. gaza bastýklarý
sürece de zemini kazýp durdular. ne ileri ne geri kaldýlar çaplarýnda öylece. ama manuel olan aðýr 1.viteste  aðýr aðýr ayný zeminden çýkýp gitti.

problem (lastikler hariç) nerede ?

Bu olayýn otomatik þanzýmanla bi baðlantýsýný kuramadým açýkçasý...Biraz þans iþi olmuþ sanki eðer lastiði katmýyorsanýz...

STI Performance

Diðer taraftan off road un koþullarý daha deðiþik.Asfalt araçlarý için kurallar bellidir ama karda çamurda kurallar çok deðiþken...örneðin ince lastikmi kalýn lastikmi? yada hafif araçmý aðýr araçmý? bütün bunlarýn kesin bir cevabý yok..tamamen koþullara baðlý..Her türlü zeminde þudur diyemiyorsunuz.