DÝFERANSÝYELLER

Başlatan ERCO, Ocak 28, 2008, 01:16:18

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

yusuf


Tolga

aldýðým ÝSOF üyesi doktor abiden aþaðýdaki cevap geldi...

***
iyi günler. diff. kilidi %60 sýnýrlý kaydýrmalýdýr.liftte yavaþ hýzda dönerken normal diff. gibi davranýr.lastikler ayný yöne dönmez. % 100 kilitlerde de yavaþ turda bir tekerlek pasif dönerken diðeri durur. þaft vasýtasýyla kilit devreye girer.sizin kilit ise yüksek devirlerde devreye girer.bunu liftte anlayamazsýnýz.ancak arazide kaygan zeminlerde patinaj sýrasýnda anlaþýlabilir.týpký orta difransielin kilitli olup olmamasý gibi. þaþi oturmadýkça herkezin geçemediði yerlerden siz geçebilirsiniz.
***

kulaða mantýklý geliyor sanki...
Tolga

Yevgeni


Tolga

ben diyorumki ilk denediðimiz yerde ön çok battý ve belkide birden fazla teker suyun içinde boþtaydý yada komple oturmuþtu bilmiyorum, ama sonra denediðimiz rampada kýrk ayak gibi 4 tekerde net bir þekilde dönüyordu.
Tolga

yusuf

Dr doðru söylüyor.

Fotoðrafçýmýz olmadýðý için görüntü yok.  ama biz kendimizce bir deneme yaptýk.

TED kampýnýn orada sýký bir rampa vardý. Once Tol'u saldýk oraya. Arkalarýn ikiside dönüyordu.

Sonra Pasalýyý gönderdik. Ayný yerde arkada tek teker pati yapýyor diðeri oralý olmuyordu.

Ben kendince olmuþ bu iþ dedim. Ama bilemiyorum.


seko

Alıntı yapılan: yusuf -  Mart 22, 2009, 09:00:36
Dr doðru söylüyor.

Fotoðrafçýmýz olmadýðý için görüntü yok.  ama biz kendimizce bir deneme yaptýk.

TED kampýnýn orada sýký bir rampa vardý. Once Tol'u saldýk oraya. Arkalarýn ikiside dönüyordu.

Sonra Pasalýyý gönderdik. Ayný yerde arkada tek teker pati yapýyor diðeri oralý olmuyordu.

Ben kendince olmuþ bu iþ dedim. Ama bilemiyorum.



iþi çözmüþsünüz abi

arkalar forever dönmeli
yaðmur çamur kar farketmez. ;D ;D

seko

Alıntı yapılan: Tol -  Mart 22, 2009, 08:49:41
aldýðým ÝSOF üyesi doktor abiden aþaðýdaki cevap geldi...

***
iyi günler. diff. kilidi %60 sýnýrlý kaydýrmalýdýr.liftte yavaþ hýzda dönerken normal diff. gibi davranýr.lastikler ayný yöne dönmez. % 100 kilitlerde de yavaþ turda bir tekerlek pasif dönerken diðeri durur. þaft vasýtasýyla kilit devreye girer.sizin kilit ise yüksek devirlerde devreye girer.bunu liftte anlayamazsýnýz.ancak arazide kaygan zeminlerde patinaj sýrasýnda anlaþýlabilir.týpký orta difransielin kilitli olup olmamasý gibi. þaþi oturmadýkça herkezin geçemediði yerlerden siz geçebilirsiniz.
***

kulaða mantýklý geliyor sanki...

artýk senin araç en kötü þartlarda 3 çeker tolga

arka çift ön tek :)

en basit ve kolay anlatým bu ....

Tolga

Ýþte kulaða güzel geliyorda ilk denediðimiz yerde diðer araçlardan farklý bir tepki vermedi ve battýðým yerde Yusuf abi arkadakilerden yalnýz biri patinaj çekiyor diðeri duruyor dedi yani aracýn standart hali...
Tolga

yusuf



TED rampasý sonucu süperdi ama iki tekerde yere neredeyse paralel duruyordu.

Þimdi,Ýkinci soru ustalara

Bu durumda sað arka teker çamurluðun içine gömülmüþtü. Hiç dönmedi

Ama dönen ve patinaj yapan sol arka tekerdi.

Vinçle geri aldýk.

yorumlarýnýz !

yusuf


yusuf

hala aný fikirde misin Seko !

yusuf

arazi kosullarý

"en basit ve kolay anlatým bu ...."

falan dinlemiyor da

seyhan

Alıntı yapılan: yusuf -  Mart 22, 2009, 09:26:06

TED rampasý sonucu süperdi ama iki tekerde yere neredeyse paralel duruyordu.

Þimdi,Ýkinci soru ustalara

Bu durumda sað arka teker çamurluðun içine gömülmüþtü. Hiç dönmedi

Ama dönen ve patinaj yapan sol arka tekerdi.

Vinçle geri aldýk.

yorumlarýnýz !

C.tesi günü Dursun ustanýn yanýna uðradým. Bu arada Pas11'i satmýþ. Üzerindeki kilidi sökmüþtü. Ýnceleme fýrsatý buldum ve nasýl çalýþtýðýný sordum.

Eðer arka tekerleðin biri patinaja düþerse, zorlanan diðer tekerlek boþa dönen tekerleðe göre daha az bi þekilde dönmesi gerekiyor. Yani ne kadar zorlanýrsa zorlansýn arada bir hafif hafif dönmesi gerekiyor.

Biz bunu gezenbilir grubu ile gittiðimiz Ayazaða gezisinde deneme fýrsatý bulduk. PAS11'i bi tümseðe çýkardýk ve gazladýk. Sol tekerlek havada iken patinaj çekiyor, sað tekerlek de arada bir hafif hafif dönerek çok az da olsa ilerlemesini saðlýyordu.

Belki bi fikir oluþmuþtur kafanýzda.

Tolga abinin de (resimde gördüðüm kadarýyla) sað tekerlek dönmediyse (aðýrlýðýn olduðu teker) kilit çalýþmýyor sanýrým. Bi kontrol gerekiyor sanýrým.
Macera olsun dedim, hayat tarzým oldu.

dogan54

Alıntı yapılan: yusuf -  Mart 22, 2009, 09:26:06
Bu durumda sað arka teker çamurluðun içine gömülmüþtü. Hiç dönmedi

Ama dönen ve patinaj yapan sol arka tekerdi.

Vinçle geri aldýk.

yorumlarýnýz !

Diferansiyel "kolayý çevirme" mantýðýna göre çalýþýr.
Arka sað tekerlek çamura gömüldüðünden daha zor dönme eðilimindedir.
Solu çevirmek daha kolay olduðundan sol döner, sað durur..
"Kolayý çevirme" eðilimini,difransiyelin içindeki istavroz diþlileri saðlar.
Yani hangi tekerlek daha rahat dönüyorsa diransiyel hareketi o tarafa yönlendirir.

KÝLÝT burada devreye girer,hareketi sadece kolay tarafa deðil,kaydýrma nispetinde her 2 tekerleðe de gönderir.
Böylece yukarýdaki örnekteki gibi bir pozisyonda kalýrsak sað tekerlekte döner araba yürür. (tabi motor gücü yeterse..)
4x4 baska,
NiVA baska..

seko

Alıntı yapılan: yusuf -  Mart 22, 2009, 09:49:35
arazi kosullarý

"en basit ve kolay anlatým bu ...."

falan dinlemiyor da

abi ben anlaþýlýr dilde anlattým

bir basit anlatým daha.

eðer araçta kilit varsa
tekerlerden biri dönmüyorsa kilit çalýþmýyordur.

eðer teker çamurluk içine þýkýþtýysa (dönüþü fiziki þartlara baðlý olarak saðlanamýyosa)ve aracýn kilidi çalýþýyorsa.
ve siz gazlýyorsanýz,ve kiltte 100 de yüz saðlamsa
sýkýþan tekerlekteki akýs kýrýlýr.

bir basit anlatým daha ;D ;D