DÝFERANSÝYELLER

Başlatan ERCO, Ocak 28, 2008, 01:16:18

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

yusuf

tþk,,demek aksý kýrmamamk için sað tekeri çevirmiyor. Akýllý kilit

dogan54

#106
Alıntı yapılan: yusuf -  Mart 22, 2009, 10:03:21
tþk,,demek aksý kýrmamamk için sað tekeri çevirmiyor. Akýllý kilit

Buradaki durumda, kilit % 100 deðilse çok zorlandýðýndan kaçýrýyor ve sað tekeri döndüremiyor olabilir.
Zor durumlar için kumandalý % 100 kilit en güzeli.
Ya kýrar, ya çýkar..
4x4 baska,
NiVA baska..

reis28

 arkadaþlar abiler tolganýn aracýndaki kilit sistemni lsd sýnýrlý kaydýrmalý battýgý noktatda gaza nekadar hýzlý asýlýrsa lastýk ivmelenmesiyle batýkta kalan tekeride döndürür bendeki kilidinm oraný biraz daha yuksek ayný pozisyonda bir kanal geciþinde aractan agýrlýgý indirince gaza asýlarak yavaþ yavaþ battýgým noktadan cýktým ayrý bir denemede sol ön lastigi yükseltiye dogru cýkardým sol arka havada dönerken sag arkada gaza bastýgým oranda dönüyordu
DURSUN USTA 05364629668

reis28

þu videoda kilidin calýþtýgý görünüyor



DURSUN USTA 05364629668

seko

kilit deyince lsd yi çokta yararlý görmüyorum.

ama yinede lsd de olsa hiç olmamasýnda iyidir.

videoya bir göz atýn..
http://www.youtube.com/watch?v=Am9Jvj4Bdjw

seko


yusuf


seko

Alıntı yapılan: yusuf -  Mart 23, 2009, 11:22:12
lsd ne demek ?

anladým abi ;D

limited slip differential (LSD)
sýnýrlý kaydýrmalý diferansiyel....

daha çok drift araçlarýnda kullanýlýyor.

seko


dogan54

Reis,
Video görüntüsünden sistemin güzel çalýþtýðý görülüyor,
senin bu kilit bizim iþi görür..
Bunu nasýl elde edebiliriz.?
4x4 baska,
NiVA baska..

Mudanyalý

Herkese Merhaba...

þu kilit olayýna bende karýnca kararýnca birþeyler eklemek istiyorum..
Arkadaþlardan bazýlarý sol ön-sað arka teker,bazýlarý gücün sýnýrlý aktarýmý þeklinde doðru gözlemlerini yazmýþlar..Hepsine sonsuz teþekkürler..

Diferansiyel denen olay,araca direksiyonla yön vermek gerektiðinde,aracýmýzý istediðimiz yöne gitmesini, itiþin olduðu akslarý yöne göre fazla yada az turla döndürmeyi saðlayan bir organ..

Kilit ise,diferansiyel özelliðini ortadan kaldýran,baðlý olduðu diferansiyel içinde,aks diþlilerini karþýlýklý bir birine sabitleyen mekanik bir ilavedir.

sýnýrlý kaydýrmali diferansiyel kilitleri,off-road gibi aðýr þartlarda beklenileni vermekten uzaktýrlar.Off-road'a uygun kilitler %100 þeklinde tabir edilen,ister elektrikli,ister pnomatik,isterse mekanik tahrikli olsunlar,ilk boþa çýkan mevcut kovandaki aks'ý diyerine diferansiyel üzerinden baðlayarak,her iki tekerleðinde ayný devir ve ayný yöne dönmesini saðlarlar..

böylelikle,kilitli diferansiyele sahip araç,kilidin bulunduðu diferansiyeldeki tekerleklerden sadece bir tanesi bile tutunma saðlamýþsa ilerleyebilecektir.
selamlar-saygýlar ve sevgilerimle
Yol dediðin doðru vara,
Er dediðin alçaktan baka.

Tolga

Alıntı yapılan: yusuf -  Mart 22, 2009, 10:03:21
tþk,,demek aksý kýrmamamk için sað tekeri çevirmiyor. Akýllý kilit

þimdi ben bir yanlýþ algýlamam var diye düþündüm, Seko'yu ve seni okuyunca;

"%60 LSD" yada "%60 sýnýrlý kaydýrmalý kilit";

bir teker tam tur döndüðünde öbür teker 0.6 tur dönermi demek (ki ben öyle sanýyordum)

yoksa

100% kilitlemem valla %60 kilitlerim çok sýkýyý görürsem býrakýrým döner mi demek...

Eðer ikinci ise o zaman olay tamam, doðan abi nin dediði gibi ya kýrarým ya çýkarým yapmýyor belli bir yere kadar destekleyip býrakýyor...
Tolga

yusuf

Peki %100 kilidin þehir içi kullamýmýndaki sorunlar ?

dogan54

Alıntı yapılan: Tol -  Mart 23, 2009, 02:42:24

100% kilitlemem valla %60 kilitlerim çok sýkýyý görürsem býrakýrým döner mi demek...


Aynen öyle..
Kilitin içinde kaydýrýcý bir sistem var,zoru görünce kaçýrýyor.
Zoru görünce kaydýrmasýnýn  sebebi,dönüþlerde içteki tekerleðin az, dýþtaki tekerleðin fazla dönmesini saðlamaktýr.(difransiyelin gerçek görevi bu zaten)

%100 kilit bu sebepten devamlý kullanýlamaz, dönüþlerde çok zorlanýr hatta bir yerleri kýrabilir..
Bu yüzden zor þartlarda devreye sokulur ve sorun gidince devreden çýkarýlýr.(daha pahalýdýr..)

%60 kaydýrmalý kilit þehir içinde de kullanýlýr çünkü dönüþlerde(zoru gördüðünde) kaydýrdýðý için difransiyel normal görevini görür.
Bu % 60 kaydýrmalý kilit, arazide tek teker boþa düþtüðünde diðer tekerleðin de dönmesini saðlar.(% 100 kilit gibi çýkaramaz bizi çamurdan belki ama hiç yoktan çok iyidir.)
Yani bir manada çamurdaki boþa dönen tekerlek 100 devir yapýyorsa diðer saðlam yerdeki tekerlek 60 devir dönmeye çalýþýr.

Bu durum Reis'in videosunda açýkça görülüyor.
Sol arka hýzlý, sað arka yavaþ dönüyor.
Kilit olmasaydý sað teker hiç dönmeyecekti.
4x4 baska,
NiVA baska..

yusuf

Becce usta uzman tv de der ki:

%100 kilitler arazide %100 performans gösterir. Ama sokakta aracýn yola tutunmasýný azaltýr, kaymalara ve parçalarýn çok çabuk aþýnmasýna neden olur.

LSD kilitler ise sokakta da kullanýlabir ama arazideki verimi %50 dir.