Ön diferansiyel

Başlatan Liberator42, Ocak 02, 2011, 07:36:11

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Liberator42

   Merhaba arkadaþlar.Ýki yýldýr sorunsuz biçimde bindiðim 91 modelim son 1,5 aydan beri arka arkaya rýzalar çýkarmaya baþladý.Son olarak orta þiddette bir gezinin ardýndan parkurun sonlarýna doðru tuhaf bir ses gelmeye baþladý.Ýnip bakýnca biþey göremedim ama ses araç yürüdikçe devam ediyordu.Kaptu açýnca ön dif. motora baðlayan sol taraftaki civatanýn kopmuþ olduðunu gördüm haliyle dif. aþþaðý doðru biraz sarkýyor böyle olunca da ön þaft hemen altýndan geçen demir çubuða sürtünüerek korkunç bir ses çýkartýyor.Pazar olduðu için kimseye göstermedim ama civata içinde kýrýlmýþ.Acaba o kýrýk parçayý oradan nasýl çýkartacaklar?Tek bir cývata çok masraf açarmý?Bir de bu tür olaylarla karþýlaþmamak için ne gibi önlemler alabiliriz.Sonuçta 2 liralýk bir civata ama tahmin ediyorum baya bi zahmet çýkaracak bize.??

Liberator42

  Özür özür.Foruma bakýnca sýk yaþanan bir olay olduðunu gördüm.Anladýðým kadarýyla tornacý iþi çýkacak ibraz.Yeni diþ açma falan...Saygýlarýmla

Maestro

yakýnda bende Niva yý kucagýma alacagým gibi..  þuradan çýkarmý  bunu yaparmý..þu balçýktan geçermi derken.. geçen gün benzinlikte yýkarken bir baktým  ön sag sinyal in içi výcýk výcýk çamur.. yuh dedim, nasýl yaptýn bunu be insan..!!!    bakalým nereye kadar...

Liberator42

  Arkadaþlar ucuz kurtardým.Ýçeride krýlan civatayý tornacý usta üzerine baþka civata kaynak yaparak çýkardý bizde Refik abinin orada yeni civata taktýk sorun çözüldü ama ilerisi için tedbir almak gerek

hakanbusa

Dif. ayýrýcý taktýrýn. Yine baþýnýza gelebilir.

MCC

Nejat Abi nin keçide olmuþtu Yakaköy civarýný gezerken Ýzmir e dönmek üzere ayrýldýðýmýzda, tamamen sallanýyordu diff. , Erco ile ön þaftý söküp, diff.i de stepnenin oturduðu demire straple sýkýca askýya almýþtýk.
Ergonomi mi ? Ekonomi mi ?

yusuf

BENÝM ÖN DÝFF NEDEN KARPUZ GÝBÝ YARILDI ?





1, Arabanýn önünde 5 cm yükseltme var ( get + nal)

2. Üzerinde 205/80/16 federal lastik var.

3. Taþa vurma. Sanmýyorum, patlayan yer yað doldurma tapasýnýn orasý. Çok yukarda, muhafazada da vuruk yok. Ama vurmuþ ta olabilirim.


Yevgeni

Bence;

Yükseltme karpuzu patlatmaz.
Lastik ebadý bir etken deðil, en azýndan bu ebat deðil.
Taþa vurmuþsun, alt muhafaza karpuza kadar esnemiþ ve darbeyi karpuza iletmiþ. Halihazýrda zaten muhafaza ve diferansiyel arasýnda pek boþluðun yok, olmasý gerekirdi.

Velhasýl ön tarafý zýplatmamak içün tikkat etmek lazým kritik noktalarda. Büyük ihtimal kýrýldýðý noktanýn 2-3 m altýndaki bozuk zemindeki taþlardan darbe aldý, uzaktan zýplayýþlarýn görünüyordu. Ve dahi biraz daha yukarýda debelenirken þahane diþli sesi verdin uzaklara. Çocuklarla iddiaya girmeye çalýþtým (Harun, Can Abi) diff parçalandý hatta ön diye. Yemediler..

BAHADIR

Yusuf Abinin zýplarken kýrýp savurduðu taþ parçalarý yaklaþýk 3 m kadar arkasýnda olduðum halde bana kadar geldi, lastiklere çarptý 1-2 parça. Sivri bir kaya vardý, üzerine ilk yað akan kayaydý ama Yusuf Abi o kayaya çarpma fikrini pek benimsemedi.

yusuf

Bana da öyle geliyor. Aks kýrýlmadý. Diþliler kýrýlmadý. Yalnýzca içe kaçan parçalar ayna ve mahrutiden birer diþ yemiþ. Yürüyüp eve gelmeseydik o da olmayacaktý.

Dursun ustanýn dükkanda bir kovan bulduk. Yeni 10;43 leri taktýk oldu bitti bu iþ.

Parça maliyeti yalnýzca 140 tl.   (ayna-mahruti)

Suziki ve Pajero'culara duyrulur.

cenker

-difransiyeli pulla aþagý indirme büyük risk kutusunda ufak döküm hatasý varsa burulmada patlýyor.sadece pullar ile eksende aþaðý indirmek zor.

-bu tür uygulamada hakanbusanýn getirtigi diff ayýrýcý uygulanmalý ;)

-niva monoblok þasesindem ötürü esneyen bir gövdeye sahip, ön saseler ise oldukca esneyebilir bir konstruksiyona sahip, sanýrým nivaya öne kule gergisi uygulamak bir nebze atlayýp kafa üstü düþme limitlerde ön kafayý esnetme konusunda araca biraz daha kan vericektir   ;)

-extrem burulmalarda motorda kulaklarý üstünde ciddi esner, bu tür durumlarda eski tip transsaft esneyen motorsanzýmana cok direnc göstermeyip (yeni tip transsafta)burulabildiginden yeniye göre daha avantajlý  ;)
divers do it deeper

yusuf

Yanýlmýyorsam Reis diff ayýrýcýdan verim alamadýklarýný söylemiþti.

cenker

Alıntı yapılan: yusuf -  Haziran 16, 2011, 05:04:17
Yanýlmýyorsam Reis diff ayýrýcýdan verim alamadýklarýný söylemiþti.

konstruksiyonu ve baglantý noktalarý ve yapýsý ile lastik buyutme ve yükseltmede ilk uygulanmasý gereken ekipmanlardan  ;)
divers do it deeper

yusuf

Ben yükseltme iþinden vaz geçtim. Kýrýlmadan döneyim yeter.

Harun

Alıntı yapılan: yusuf -  Haziran 16, 2011, 05:44:57
Ben yükseltme iþinden vaz geçtim. Kýrýlmadan döneyim yeter.

Yusuf abi gel biz senle Yavuz abinin namý diðer 'Speedy Admin' çaylaðýn þekline büründürelim bizimkileri.
yay+amortisörlerle 3 cm yükseltip 205/80/16 lastiði sýðdýralým yeter diyorum ben kendimce ;D