NIVA ÝÇÝN TORSEN TÝP LSD (TORK DAÐITICI)

Başlatan kaneruslu, Ekim 15, 2009, 08:27:28

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

akýn61

#330
Modifiye Ýst. tayfasý

1. yusuf............Ön - arka torsen, 10:43 ayna mahruti, 3:1 arazi þanjumaný
2. yevgeni .........Ön - arka torsen, 10:43 ayna mahruti, 3 cm yükseltme
3. hakanbusa....... Ön - arka torsen, 10:43 ayna mahruti, 3:1 arazi þanjumaný, yükseltme
4. ekrem usta...... Ön - arka torsen, 10:43 ayna mahruti, 3:1 arazi þanjumaný, yükseltme
5. Colins.......... Ön - arka torsen, 10:43 ayna mahruti, 3:1 arazi þanjumaný, aþýrý yükseltme
6. Burak budak..... Arka torsen
7. Babacandar...... Ön - arka torsen, 10:43 ayna mahruti, 3:1 arazi þanjumaný
8. Conker.......... Ön - arka torsen,
9. Arif............ Ön - arka torsen, 10:43 ayna mahruti
10.Tolga........... arka lsd kilit, modifiye motor.
11. Harun.......... sade vatandaþ
12. mahmut......... þimdilik sade
Bize her yer TrabzoN

birol606

slm Abilerim diyorum çünkü benden yaþ olarak büük ve niva konusunda da tecrübeli olduðunuzu düünüyorum.
Uzun zaman olmuþtu nivatr ye girmeyeli inanýn tüylerim diken diken oldu özellikle bu torsen konusunda...:)
Benimde 2007 de bir Nivam vardý 93 model bassan gitmiyo rampda  IIIIINNNNNnnnnn diyoo yani yamýlýyo du:) ama yinede onunla çok güzel anýlarým ve maceralarým olmuþtu.
Sanýrým Yakýn Bir zamanda Niva Alacak Gibiyim anlýyacaðýnýz kaþýnýyorum yinee:):)
Eðer Uygun ve Yüzümüzü kara çýkarmayacak bir Niva görürseniz yada çevrenizde var ise (Çift Torsen Ve Ayna Mahrutisi 10 43 olan :):): elzem olur) Bana Bir Haber verirsenz sevinirim.Ben buralarda olucammm özellikle bu saatten sonnra.
Yalakalýk Olsun Diye Söylemiyorum ama Gerçekten de Öncelikle Bu sitenin Bu aþamaya gelmesinde emeði geçen herkesten Allah Razý olsun. Tekrar Görüþmek Üzere Umarým.
Birol ÖZDEMÝR Etimesgut/ANKARA

colins

Alıntı yapılan: birol606 -  Aralık 20, 2010, 11:01:00
slm Abilerim diyorum çünkü benden yaþ olarak büük ve niva konusunda da tecrübeli olduðunuzu düünüyorum.
Uzun zaman olmuþtu nivatr ye girmeyeli inanýn tüylerim diken diken oldu özellikle bu torsen konusunda...:)
Benimde 2007 de bir Nivam vardý 93 model bassan gitmiyo rampda  IIIIINNNNNnnnnn diyoo yani yamýlýyo du:) ama yinede onunla çok güzel anýlarým ve maceralarým olmuþtu.
Sanýrým Yakýn Bir zamanda Niva Alacak Gibiyim anlýyacaðýnýz kaþýnýyorum yinee:):)
Eðer Uygun ve Yüzümüzü kara çýkarmayacak bir Niva görürseniz yada çevrenizde var ise (Çift Torsen Ve Ayna Mahrutisi 10 43 olan :):): elzem olur) Bana Bir Haber verirsenz sevinirim.Ben buralarda olucammm özellikle bu saatten sonnra.
Yalakalýk Olsun Diye Söylemiyorum ama Gerçekten de Öncelikle Bu sitenin Bu aþamaya gelmesinde emeði geçen herkesten Allah Razý olsun. Tekrar Görüþmek Üzere Umarým.
Birol ÖZDEMÝR Etimesgut/ANKARA

Sevgili Yücel Abimiz aracýný satýyor full yapýlý bir araç
Conker nickli bir inceleyin

colins

SAHÝBÝNDEN.COM ÝLAN NO;36853111
ilan linkide burda buyeun inceleyin derim.

vehbi

slmlar
torsen konusunda bir sorum olacaktý..
bildiðimiz üzere diff. amacý daha az dönme eðiliminde olan tekere bu özgürlüü tanýmak ya da tm tersi.. torsen veya benzeri bir kilit ( adý üzerinde kilit limitli de olsa) nasýl olabilir de asfaltta özellikle viraj dönüþlerinde doðal diff ten daha emniyetli bir sürüþ sonucu doðurur..?
slmlar
"free as a bird"

Yevgeni

Alıntı yapılan: mabool -  Aralık 21, 2010, 12:31:53
slmlar
torsen konusunda bir sorum olacaktý..
bildiðimiz üzere diff. amacý daha az dönme eðiliminde olan tekere bu özgürlüü tanýmak ya da tm tersi.. torsen veya benzeri bir kilit ( adý üzerinde kilit limitli de olsa) nasýl olabilir de asfaltta özellikle viraj dönüþlerinde doðal diff ten daha emniyetli bir sürüþ sonucu doðurur..?
slmlar

Balatalý tip LSD bazen sorunlu zeminlerde kilitleyerek ya da kilitlemeyerek tehlike yaratabiliyor (kaygan asfaltta viraj alma sýrasýnda örneðin). Benzer sorunlar standart diferansiyel için de geçerli.

Torsen ise bir kilit deðil, tork daðýtýcý. Açýk diferansiyel içteki lastiði tümüyle boþaltabilirken, Torsen daðýlýmý , dýþarýdakine %75, içtekine %25 olarak gerçekleþebiliyor. Yani her iki lastik de gücü yere aktarýyor. Güç aktarýmý prensibi basit, motorun çevirdiði devire paralel helikal diþli dýþtaki lastiðe örneðin 2 rpm fazla devir verirken içtekini 2 rpm düþürüyor, yani her iki lastik de çekiþ gücüne sahip.

Genel yapýlara örnek olmak üzere; sýrasýyla açýk diferansiyel, balatalý tip LSD ve Torsen tip LSD görselleri aþaðýda mevcut.

Standart (açýk) diferansiyel


Balatalý tip LSD


Torsen tip LSD


Hatýrlatmakta fayda var, Torsen muhtelif yarýþ/performans araçlarýnda daha iyi zemin kontrolü için de kullanýlýyor. Bazýlarýnda fabrika çýkýþý mevcut (Audi Quattro, Humwee, vs). Yine belirtmeliyim ki, Torsen bir tork daðýtýcý, zemine aktarýlan torku düzenleyen bir sistem. En azýndan benim takmadan önce araþtýrýp karar verdiðim üzere Niva'nýn yol tutuþunu iyileþtirmek için deneyip memnun kaldýðým bir uygulama. Bildik markalarýn fabrika çýkýþý araçlarýnda uygulamalarý ayrýca ikna edici bir sebep oldu..

Harun

Alıntı yapılan: YEVGENI -  Aralık 21, 2010, 08:43:02
En azýndan benim takmadan önce araþtýrýp karar verdiðim üzere Niva'nýn yol tutuþunu iyileþtirmek için deneyip memnun kaldýðým bir uygulama. Bildik markalarýn fabrika çýkýþý araçlarýnda uygulamalarý ayrýca ikna edici bir sebep oldu..

Yavuz abi hatýrladýðým kadarý ile sen önce arkaya sonra öne torsen taktýydýn.Tek ve öne-arkaya torsenli çaylak da hatýrý sayýlýr fark var mýydý? (asfalt/arazi performansý olarak)
hafta sonu servisteydim,usta sadece bir tane taksan yeter dedi.
Ne dersin?

birol606

Herkese Günaydan Öcelikle...
Saðol Colins En Kýsa zamanda inceleyeceðim...

Yevgeni

Arka aksa takanda çok da bir fark hissetmedim. Asýl farký öne de takýnca gördüm, özellikle asfaltta. Arazide belirleyici olan lastik, Torsen ile arazide çok da bir fayda bekleme eðer lastiðin iyi tutunmuyorsa.

Orhan Usta Çaylak'ý da standart dýþý deðerlendiriyor artýk. 70'in üzerine çýkmýyor kullanýrken. Diyorum bu araç artýk 150 km/s hýza çýkýyor maymun olmadan, "Kat a yapmam o sürati!" diyor, aracýn bir kýsmýný o yaptýðý halde. Kaner yapýyor o onaylýyor, neler yaptýðýmýzý biliyor ama standarttan þaþmak istemiyor. Dolayýsýyla bakma sen onun dediðine, mümkün mertebe standart kalsýn araç derdinde..

Yevgeni

Bu arada öne de takma gereðini/isteðini hissetmeme sebep Kaner'in hazýrladýðý Niva'dýr.
Bir kere kullandým, dedim Niva bambaþka olmuþ, hemen taktýk öne de..

wastiee

Alıntı yapılan: YEVGENI -  Aralık 21, 2010, 09:16:11
Orhan Usta Çaylak'ý da standart dýþý deðerlendiriyor artýk.
:) yavuz abi, sadece lastik taktým daha güvenli sürüþ için, artýk arazide gözüm yok gezmek tozmak derdim, araba standart kaldý / kalacak diyordun, iyi olmuþ ustanýn hatýrlattýðý bunu sana; biz söyleyemiyorduk :D :D
Ýzmir'den Moðolistan'a: www.izmirmogolistan.com

Yevgeni

Çaylak'ýn ustasý 2 tane (Kaner, Orhan Usta).
Ne derlerse dinleyip pratik etmek zorunluluðum var, sonuçta usta onlar..

vehbi

Torsen ise bir kilit deðil, tork daðýtýcý. Açýk diferansiyel içteki lastiði tümüyle boþaltabilirken, Torsen daðýlýmý , dýþarýdakine %75, içtekine %25 olarak gerçekleþebiliyor. Yani her iki lastik de gücü yere aktarýyor. Güç aktarýmý prensibi basit, motorun çevirdiði devire paralel helikal diþli dýþtaki lastiðe örneðin 2 rpm fazla devir verirken içtekini 2 rpm düþürüyor, yani her iki lastik de çekiþ gücüne sahip.

yavuz abi,
öncelikle þunu söyeleyim, daha cok okuyan biri olarak forumda ne kadar baþýboþ soru ve sorun varsa hepsiyle ilgilenmiþsin.. bu manada tekrar teþekkür ediyorum..
yukarýdaki acýklaman için de teþekkür ederim, gayet yeterli.. resime bakarak çalýþma prensibini anladýðým tek diff acýk olan tabiki.umarýn bir þekilde diðerlerini çalýþýrken görebilrim de mantýðýný anlarým. yukarýdaki paragrafta tek ilginç nokta :  gerçekten virajda içteki tekerin komple boþta olma ihtimali var mýdýr ?   (tekerin dönmesini engelleyen bir engel yoksa )
****
ayrýca
dün gece yine biraz ders çalýþtým, konu ayna mahruti idi, 10:43 diþliye geçiþte, kazanýlan ekstra güç (diþ sayýsý daha az olan tahrikli diþli, daha fazla yük altýna girecek ama dah güçlü döndürecek, okulda boyle gördük.) oran gereði yoldan kaybedecek ama güçten kazanacaðýz..
daha güçlü olduðumuz için ivmelenmemiz artabilir.. ama þu kýsmý biraz kafa karýþtýrýcý deðil mi ?:
ayný rpm deðerlerinde orjinal diþli ile arac daha hýzlý deðil mi? dolaysýyla da yakit sarfiyatý da düþük olmazm mý ?

slmlar















"free as a bird"

Yevgeni

Alıntı yapılan: mabool -  Aralık 21, 2010, 10:43:31
daha güçlü olduðumuz için ivmelenmemiz artabilir.. ama þu kýsmý biraz kafa karýþtýrýcý deðil mi ?:
ayný rpm deðerlerinde orjinal diþli ile arac daha hýzlý deðil mi? dolaysýyla da yakit sarfiyatý da düþük olmazm mý ?
slmlar

Ayna mahruti deðiþminin tek sebebi büyüyen lastik.

Daha büyük lastiði çevirebilmek üzere kaçýnýlmaz bir deðiþim. Aslýnda bir tarafýný bozduðumuz mekanik düzeni eski deðerlerine getirmeye çalýþýyoruz. Standart ebatta lastik kullanýyor olsaydým gerek duymazdým ayna mahruti deðiþimine, gereksiz bir modifikasyon olurdu yani.

Büyük lastik ile yakýt sarfiyatýnýn artmasý kaçýnýlmaz, mahruti diþli sayýsýný deðiþtirerek bu sarfiyatý eski haline getirmeye çalýþýyoruz. Gerçi Çaylak'ta ön ve arka difflerde Torsen var, bu tork daðýtýcýnýn da yakýt sarfiyatýný iyi anlamda etkilediðini sanýyorum ama emin deðilim..

yusuf


Torseni öne aldýðým günden beri direksiyonun daha da aðýrlaþtýðýndan þikeyet ediyordum.

Hala ayný fikirdeyim. Çok aðýr oldu. (Bendeki hidrolik deðil.)

Saðladýðý avantajlar için katlanýlabiliyor.