NEDEN NÝVALARI YÜKSELTÝYOR SUNUZ ?

Başlatan yusuf, Aralık 19, 2008, 08:00:36

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

niva07

Alıntı yapılan: YEVGENI -  Aralık 30, 2008, 03:35:44
Belgrad'taki bir su, çukur, kanal, çamur (hepsi bir arada bir nokta, güzel örnek) geçiþinde Tolga'nýn standart OK144'lü Niva'sý, ayný yeri deneyen ama askýda kalan Reis28'in yükseltilmiþ Niva'sýndan sadece 1-1.5 metre geride askýda kaldý. Ayný koþullarda aradaki farka örnek.

Ama o noktaya bulaþmadan yanýndan geçen araçlar da vardý ve askýda kalmamýþ oldular.

Hemfikir olunduðu üzere ne engellerin sonu var, ne onlarý geçebilmek üzere yapýlan modifiyenin..




Peki hocam o zaman OK144'leri saymazsak, sizce en gerekli donaným ne olabilir standart bir nivaya ek olarak ? Yani vinç mi, þnorkel mi, vs.. bu anlamda soruyorum

reis28

Alıntı yapılan: niva07 -  Aralık 30, 2008, 04:19:03
Peki hocam o zaman OK144'leri saymazsak, sizce en gerekli donaným ne olabilir standart bir nivaya ek olarak ? Yani vinç mi, þnorkel mi, vs.. bu anlamda soruyorum

arazide tek baþýna dolaþýyorsan ve arazide süprizlerle karþýlaþýyorsan en gerekli donaným vinc düz arazide bile batsan yanýna bir capa yaptýrýsýn kendini kurtarýrsýn

  Camelde ayný kanala girdik Tola ben nerdeyse kanalý sýyýrýyordum tekerler tutundugu anda aks kýrýldý kýrýlmasaydý kanalý aþmýþtým tolun aracý gögüsleme oturdu benim aracýn yerle temas eden noktasý sadece arka difin karpuz kýsmýydý onuda zaten sürüye sürüye de olsa cýkardý o kanaldan fakat ondan sonraký daha derin kanalda benim aracta takýlýrdý yani bu iþin sonu yok önemli olan arazide en sorunsuz þekilde yurümek önemli olan
DURSUN USTA 05364629668

taiga

#17
Bence vinç...
En azýndan el vinci...
Ve bol strap...

Not: Bugün bizim Bursada bilinen bir caddede (Cumhuriyet cd.) yürüyorum. Baktým bir unimog çýkmýþ kaldýrýma. Ýçinde asker, araç komutanýný bekler. Dedim olay bu yahu. Devasa lastikler, neredeyse full yana doðru eðilse bile devrilmeme, gerekirse nehirden bile geçme vs vs. Yýllar önce Bulgaristan sýnýrýnda mahsur kaldýðýmýzda taþan derelerden geçip bizi kurtarmýþtý 2 unimog. Askerdeyken de sýrf merakýmdan kullandýydým bu araçlarý. Kim ne derse desin, niva benim için çok özel. Ama unimog ýn yeri bambaþka, yani ne söylesem az. Artý yükseltme de istemiyor... :D

reis28

Alıntı yapılan: taiga -  Aralık 30, 2008, 08:17:09
Bence vinç...
En azýndan el vinci...
Ve bol strap...

Not: Bugün bizim Bursada bilinen bir caddede (Cumhuriyet cd.) yürüyorum. Baktým bir unimog çýkmýþ kaldýrýma. Ýçinde asker, araç komutanýný bekler. Dedim olay bu yahu. Devasa lastikler, neredeyse full yana doðru eðilse bile devrilmeme, gerekirse nehirden bile geçme vs vs. Yýllar önce Bulgaristan sýnýrýnda mahsur kaldýðýmýzda taþan derelerden geçip bizi kurtarmýþtý 2 unimog. Askerdeyken de sýrf merakýmdan kullandýydým bu araçlarý. Kim ne derse desin, niva benim için çok özel. Ama unimog ýn yeri bambaþka, yani ne söylesem az. Artý yükseltme de istemiyor... :D

haldun hocam yani unumogtan bahsediyoruz yapan her unsurunu düþünerek yapmýþ bizede hayran hayran bakmak kalmýþ arzide son nokta unimog tek gecerim ondan sonrasý paletli araclar gelir :D :D :D
DURSUN USTA 05364629668

NÝVA69

Unimog dedimi olay bitmiþtir... Askerde binmiþtik... 8 ileriydi ve 4'le kalkýyordu... Hareket halindeyken bile 4x4 veya 4x2'ye geçebiliyordu... Þnorkelsiz su geçisþi bile 80 cm. idi...

Ama tüm bunlarla birlikte NÝVA ile UNÝMOG'u ayný kefeye koymamalýyýz derim...

Neticede UNÝMOG, UNÝMOG'dur ve NÝVA, NÝVADIR :)
2007 LADA 4X4/BAYBURT-KOCAELÝ-ANKARA.

mstconz

3 yýl önce 96 model range rover 4.6 Vogue vardý bende.
araç yol þartlarýna göre yükseltilip indirilebiliyodu.
ortalama 10 - 15 cm arasý olsa gerek yanlýþ hatýrlamýyorsam.
böyle bir sistem nivaya olamazmý acaba?
o zaman bu sistem arýzalanmýþtý ve bir serviste 1200 ytl ye deyiþtirmiþtim.

niva07

Ne kadar çok elektronik sistem/donaným olursa, arazide arýzalanma riski o kadar yüksek olur bence.. Ve de arýzasý 1200 YTL tutan bir donanýmýn kendi fiyatýný ve montaj fiyatýný merak etmiyorum  ;D

mstconz

Alıntı yapılan: niva07 -  Ocak 03, 2009, 12:56:27
Ne kadar çok elektronik sistem/donaným olursa, arazide arýzalanma riski o kadar yüksek olur bence.. Ve de arýzasý 1200 YTL tutan bir donanýmýn kendi fiyatýný ve montaj fiyatýný merak etmiyorum  ;D
yenisinin fiyatý 1200 ytl idi

babacandar

Yusuf Abey,
Yeni aldýðým akslar da  Delmece'ye çýkýp döndükten sonra ayný sesleri yapar olmuþlardý ve yeni akslardan birini sol tarafý çýkartýp eski orijinali takmýþtým, o taraftan ses azaldý sað taraf aðýlýklý olmak üzere takýr tukur gidiyoruz þimdilik.. önceki akslarý Turan Ustanýn orada bir aksçý vardý ona yaptýrdýk hazýr duruyorlar.. Henüz deðiþtirmedim ama yükseltiyi eski hale döndürdüm yani ön helezon üstüne 3 cmlik teflon get, rotil üstünde oluþan basýncý almasý için 3 cmlik parça.
Sanki takýrtý tukurtu biraz azaldý gibi ama tabii bozulma hasýl olduðu için yine de devam.. Yükseltme en fazla 3 cm olmalý fazlasý sakata bindiriyor... tecrübeyle sabittir.. Bunu öðrenmek þimdilik 700 YTL ye maloldu..



reis28

 turan usta dogru söyler ben zaten es
ki akslarý kýrýlana kadar kullandým daha sonra akslarýn bilyalarýný yeniliyince týkýrtýlar kesildi aks alýþtýgý yerden farklý konumda calýþýnca bu þekilde týkýrdamaya baþlýyor yenileyince sesler kesiliyor
DURSUN USTA 05364629668

yusuf

#25
gezi içine gene bir baþka konu karýstý yukseltme ve sorunlarý. Aks meselesi

bunu ilgili bir yere örneðin  http://nivatr.com/nivaForum/index.php?topic=1478.0

taþýsak

sonra bulamayacaðýz

reis28

  dogru olur yusuf abi konuyu burda tartýþmak
DURSUN USTA 05364629668

ghotzy

nivalarý yükseltme ile ilgili internette bulduðum bir site,
adamlar birçok yöntemi detaylý olarak yazmýþlar, demek ki ihtiyaç ve talep var yükseltme iþi ile ilgili :)

http://www.ladaniva.co.uk/baxter/resources/BaxterLift.htm


mehmet22

bir cok yükseltme tekniði  iyi bir bilgi
VARSA NÝVAN ÖZGÜRSÜN