ROLANTÝ SORUNU

Başlatan natillus_71, Haziran 24, 2014, 06:10:15

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

bkerti

 Bu parçadan almam lazým sanýrým ama adýný bilmiyorum.

muhammedcelik1983

Alıntı yapılan: bkerti -  Ekim 09, 2015, 04:05:13
Bu parçadan almam lazým sanýrým ama adýný bilmiyorum.

Yokmu seninkinde bu parça?

Niva67

#62
Sevgili Bayram, senin araç da benimki gibi eski model olduðu için, üzerinde þu sistem olmasý lazým;

ÞEKÝL:1


Daha yeni serilerde þu sistem var ;
ÞEKÝL:2


ÞEKÝL: 2A


Bazý daha eski modellerde de þu sistem var;
ÞEKÝL:3


Sistemler çeþit- çeþit ama, amaç ayný;
''Soðuk havalarda, motorun silindirlerine giren havayý ýsýtarak, motorun daha stabil ve verimli çalýþmasýný saðlamak''.

Benim aracýn motorunda da 1 No. lu þekildeki sistem var.
O Þekildeki [ 1 No. lu þekil] 7 No. lu parça; ''soðuk hava giriþ borusu''
8 No. lu parça ''sýcaklýk(ýsý)valfi'',
9 No. lu kýsým da; ''sýcak hava giriþ borusu'' olarak adlandýrýlmýþ.

2 No. lu þekildeki sistem de ayný amaca hizmet etmekte. Burada da 4 No.lu parça:''soðuk hava giriþ borusu'',

5 No.lu parça : Isý regülatörü (motora giren havanýn ýsýsýný ayarlayan valf),

3No. lu parça ise; ''valfin içindeki kelebeðe kumanda eden elcik. Bu elcik sayesinde, valfin içindeki kelebeðin konumu mevsimlere göre ayarlanýyor.
Daha yeni sistem araç motorlarýnda ise, bu elciðe termostatik bir kumanda eklenmiþ, motora giren havanýn ýsýsý, otomatik olarak ayarlanýyor..(ÞEKÝL 2A)
Aynen, soðutma sisteminde olduðu gibi..Þekillerdeki 2 ve 9 No. lu borular ise; egzost manifoldu civarýndaki sýcak havayý ýsý ayar valfine yollamaya yarýyor.

3 No. lu þekildeki sistem de ayný amaçla dizayn edilmiþ, buradaki fark; motora giren havanýn ýsýsý, hava filtresinin kapaðý ''A veya B '' konumuna getirilmek suretiyle
ayarlanmaya çalýþýlmýþ. Yazýn motora giren havanýn 4.No. lu borudan direkt olarak, Kýþýn ise motora giren havanýn 6 No. lu borudan gelen, ýsýtýlmýþ hava ile karýþtýrýlmasý
saðlanmýþ.


Bayramcýðým, bahsettiðin ýsý regülatörü benim aracýn motorunda (mekanik/el ile kumanda edilen tipi) var fakat, egzost manifoldu etrafýndan gelmesi gereken boru yok..
Herhalde önceki sahiplerinden biri, o boruyu lüzumsuz görüp, kaldýrýp-atmýþ!.. :)
Tabii ki o boru olsa daha iyi olurdu (bilhassa kýþýn) ama, olmamasý da çok dert deðil..
Relanti düzensizliklerini sýrf bu sistemin yokluðuna baðlamak doðru deðil..'' NIVA' nýn dilinden anlayan, ÝLÞÝNÝN EHLÝ ustaya denk gelmemek'', daha büyük noksanlýk!.. :)
Sen, yaz gelince Bursa' da gösterecektin aracýný.. Kýsmet olmadý mý Bursa iþi?..


bkerti

Muhammed abi o parça varda aradaki hortmumun kelepçeleri olmadan tutturmuþlar. oda boþa çýkmýþ. Kelepçeledim yerine. Kýþlýk pozisyona getirdim: Açýk konumda yaný. Suat amca birþey olmadý ama hala stop ediyor. Tekrar bujileri filan deðiþtirtcem. Hatta yapabilirsem kendim deðiþtirmek istiyorum. Çünkü iyi diye geri yolluyorlar ama bariz sorun var özellikle 3. bujide çünkü motorda vuruntu ve tekleme var rolantide.

bkerti

Acaba karburatör sorunu mu var diyorum. Gaz ayarý yaptýrdýðým gün iyi oluyor ama sonra yine zor çalýþma ve bilimum ateþleme sorunu baþlýyor. Bursaya gidip geldim ama hiç fýrsat olmadý. Ya cenazeye ya da düðüne iki günlüðüne gidip geliyorum.