EGR VALFÝ VE VAKUM SÝSTEMÝ

Başlatan alerdem, Nisan 14, 2011, 03:17:36

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

cenker

Alıntı yapılan: cenker -  Ocak 12, 2012, 11:25:38
muratýn aracýnýn deðerlerine baktýgýmýzda;
lamdanýn yüksek, aracýn benzindede lpg dede fakir karýsýmda çalýþtýgýný görüyoruz,

fakir karýsýmda araç yürümekte zorlanacagýndan daha fazla gaza yüklenirsiniz, araç yakýt tüketimi artar, motoru çok sýkýþtýrdýgýnýzda detonasyonlu çalýþma olacagýndan
motora hararet yaptýrarak hasar verebilirsiniz özelikle lpgde fakir karýsýma çok dikkat !
benzindeki degerleri inceledigimizde lambdada aracýn fakir karýsýmda oldugunu,
hc co co2 degerlerinde çok kötü olmayan yanma oldugunu görüyoruz.
ladalara cokca uygulanan tofas hava filtrelerin filtre çanagýna tam oturmayýp aralýk kalmasýndan ötürü aracýn fazla filtre edilmemiþ hava çekiyor olabilir.

lpgdeki degerlere göz atýnca hc degerinin yüksek oldugunu görüyoruz, diger degerlerin çok kötü olmamasýndan, araçta lpg ye uygun olmayan bir buji veyahut ömrünü tamalamýs bujiler oldugunu düþünmekteyim.

aracýnýn termostatýnýn saglamlýðýný kontrol etmeli mixer baglantýlarýný gözden geçirerek ayar akabi ölçümle dogru noktayý yakalamalýsýn  ;)


murat senin emisyon degerlerinden zaten fakir karýþým oldugunu fark etmiþtik, yani bir yerlerden karburatör hava emiyordu sanýrým kaynagýný bulduk.

fotoya göz attýgýmda karburatörün üstünden vakum alýnýp t ile egr valfine baglanýp diger uc bosa býrakýlmýs, egr yi açýp kapatan thermo valf arkada uclarý kýrýk vaziyette fonksiyonsuz durmakta.

vakum hortumunun t nin aþagý tarafýndaki ucu ne halde bilmýyorum ama bosta ise egr devre dýþýdýr, eger o ucta körlenmiþse egr sen gaza yüklendikce devamlý fazlaca acýlýp kapanýr aracýn performansýný alt üst eder  ;)

bahsettigim t den asagý giden hortumun ucu ne halde bir keþif yapabilirmisin ?  sana zahmet vericem ama  :)
divers do it deeper

karakeçi67

Estaðfurullah cenker biz sana zahmet veriyoruz kusurumuza bakma

baðlantý bu resimlerdeki gibi daha önce paylaþtýðým resimde egr den gelen hortumu ben çekmiþtim denemek için normalde bu resimlerdeki gibi kullanýyorum ve ölçümlerde bu hali ile yapýlmýþtý
T nin altta ki ucu (beyaz olan) boþta deðil o da bir yere baðlý resimlerden anlaþýlýyordum umarým resmin birini beyaz hortumu biraz çekerek tekrar çektim görünsün diye
thermo valf in kullaným dýþý olmasý bizi etkilemiyor mu ?
Murat 1972
kara keci 1991

karakeçi67

Murat 1972
kara keci 1991

cenker

murat abi bi zahmet t den sonra esnek hortumdan ince hortuma geçilmiþ o boru nereye gidiyor bir fotolayabilirmisin ?
divers do it deeper

karakeçi67

ince hortum dediðin beyazýn girdiði metal ince bir boru, tam resimde göründüðü yerden çýkýyor
motor bilgim çokzayýf olduðu için isim olarak nedir bilemiyorum 5 dakika ya kadar inip fotoðraflayýp yükleyeceðim buraya
teþekkürler
Murat 1972
kara keci 1991

karakeçi67

cenker en iyi bukadar görüntüleye bildim

Murat 1972
kara keci 1991

karakeçi67

1.6 karbüratörlü motorumda hiç hoþuma gitmeyen bir kasýntý zorlanma vardý. Daha önce niva tecrübem olmadýðý için normalde ne olmasý gerektiðinide bilmiyorum. Son zamanlarda hafiften patlamada yapmaya baþladý.ben de bugün gidip distribütörü ve bujý kablolarýný komple deðiþtirdim. ilk izlenimim harika... ses deðiþti çalýþma düzenliliði deðiþti keçi de enteresan  bir atiklik baþladý sanki daha önce arkasýndan bir yere halatla baðlýymýþta þimdi onu kesmiþim gibi hareket etmeye baþladý. hýzlanma arttý.
Umarým yakýt sarfiyatýmada faydasý olur çünkü çok fazla yakýyor 100 km de 19-20 litre LPG yakýyorum. motor bu kadar rahatladýktan sonra yakýtta bir miktar düþer gibi geliyor bakalým hayýrlýsý.
Murat 1972
kara keci 1991

cenker

belirtmekte fayda var, platinli ateþlemeli aracta patýrdý varsa platin yanmýþ demektir ve genelde 3000 devir üstünde yasanýr bu patýrdýlar, ateþlenemeyen yakýt eksozt manifoldunda patlar ve yanar patýrtýlarýn kaynagý budur,

murat senin araç fakir karýsýmda çalýþýyordu, patýrdýya baþladý ise gercektn platinin ölüymüþ, komple distributör sýfýrlamakla iyi yapmýsýn. araçta cok fark etti diyorsun  ;)

þimdi gelelim egr baglantýna,
egr devren saçma sapan bi baglantý karbüratörde gaz kelebeginin altý ve üstü birbirine baglanmýs, aracýn gaza tepkileri hissiz olmalý,
ayrýca fotoda distiributörden gelip karbüratöre baglanmýs olmasý gereken vakum baglantýsýnýda göremedim.
ilk iþ egr iptal etmelisin.
ekzost manifoldu ve karbüratör üstündeki vakum borularýnýn baglandýgý delikleride hortum larý iptal edip körlemelisin ( egr iptal etmiþ oluyoruz) , aracýn dahada düzelecektir.
bahsetigim distribürtörden karbüratöre gelen vakum borusu varmý bi incele  ;)
divers do it deeper

karakeçi67

daha önceden varmýydý bilmiyorum ama dün distribütörü deðiþtirdikten sonra karbüratöre gelen hortumu baðlamadýk
baðladýðýmýzda motorun çalýþmasý bozuluyordu yani sarsýntýlý ve sesli çalýþýyordu. çýkarýnca daha düzgün çalýþýyor.
usta onun otomatik avans için olduðunu söyledi.
egr iptali için karburatörden ve manifolttan çýkýþlarý körlemem yetiyor mu? egr ile ilgili birþey yapmama gerek yok sanýrým
distribütör deðiþiminden sonra önceden bastýðýmýn yarýsý kadar gaza basarak iki katý hýza çýka biliyorum, daha önce yüksek vites düþük devir kullanamýyordum þimdi o sorunumda yok umarým bunlar yakýta yansýr.
Murat 1972
kara keci 1991

cenker

murat
distributörün avans hortumu karburatör üstüne takýlý olmalý, taktýgýnda arac sarsýntýlý calýsýyosa avans ayarý düzgün deðildir, düzeltip ayarlamalý.
egr iptali için manifold üstü boruyu körlemen yeterli, iyi körleyemezsen hava alýr araç devamlý fakir karýsýmda kalýr.
divers do it deeper

ati

herkese slm arkadaþlar benim nivanýn egr valfi yok yani iptal bunun artýlarý eksileri nelerdir saygýlar .

ati

sayýn cenker ve diðer bütün nivacý aðbilerim kardeþlerim hepinize çok teþekkür ederim. en kýsa zamanda fotosunu çekip yollucam saygýlar.

suat

#42
Benim keçide Karbüratörün altýnda boþta duran herhangi bir hortum vs.baðlý olmadýðý bu ince zýmbýrtý ve görevi nedir acaba ?

yamaha_gti

#43
selam cenker
benimde kafama takýldý indim arabama baktým arkadaþlarýn göstermiþ olduðu resimlerle ve þemadaki resimle benim egr de uyuþmuyor bir bakarmýsýn baðlantý bir acayibime gitti nasýl düzeltirim bu baðlantýyý egr yerinde duruyor termo swichte yerinde duruyor çýkýþlarýda var VE TERMO SWÝCHTEN KARBURATÖRE GÝRECEK OLAN 2 YERÝ BULAMADIM

RESÝMLERDEKÝ YAZILAR  BURDA DAHA KÜÇÜK GÖZÜKÜYOR
HER RESMÝN ÜSTÜNE BAÐLANTI LÝNKÝ EKLEDÝM BU LÝNKÝ TIKLAYIP ÇOK BÜYÜK BÝR ÞEKÝLDE BAKIP RESÝMLERDE YAZDIKLARIMI OKUYABÝLÝRSÝN(resimleri týkladýðýnda otomatik büyür) :):)

bu arada aracým 91 model karburatörlü

http://www.fileden.com/files/2006/12/30/572426//1.JPG



http://www.fileden.com/files/2006/12/30/572426//2.JPG



http://www.fileden.com/files/2006/12/30/572426//3.JPG


BÝRDE BU PARÇA NEDÝR NE ÝÞE YARAR

http://www.fileden.com/files/2006/12/30/572426//4.JPG

cenker

fotolardan anladýgým kadarý ile distrýbutor vakumun dogru baglý.

son fotoda gördügün kutu kanister kutusu, içinde depoda yogunlasan benzin buharý karburatöre verilir.



nivada ekonomizer sistemi vardýr. bu sistemin valfi bozuldugunda iptal edilir. direk baglanýr.
fotolardan anladýgým sendede öyle bir durum var

ekonomizer sistemi
divers do it deeper