ETKÝNLÝKLERE KATILACAK ARAÇLARIN ÖZELLÝKLERÝ VE SINIFLANDIRILMASI

Başlatan colins, Şubat 04, 2011, 12:24:26

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.



colins

Biri HB yi durdursun dedim ama kimse dinlemedi
Allah sonumuzu hayýr etsin.Bu adam bize bunu yaptýrýr ;D ;D

hakanbusa


hakanbusa

Alıntı yapılan: colins -  Şubat 06, 2011, 12:22:25
Biri HB yi durdursun dedim ama kimse dinlemedi
Allah sonumuzu hayýr etsin.Bu adam bize bunu yaptýrýr ;D ;D

Yapacaðýz, yapacaðýz az kaldý. Hele þu Nivalar dan çiçek, böcek,zevkinizi alýn da. Nasýlsa bir müddet sonra kesmeyecek bu araçlar bizi. Sonrasý ALLAH kerim. Samurai 'ler den baþlarýz oynamaya. 5.000 tl ye Antalya dan toplamaya baþlarýz.


reis28

  Portatip bir model var niva ve hafif arclar için kapasitesi 5000LBR sanýrým 2300Kg kapasiteli aracýn ön ve arka ceki noktalarýna kolay þekilde monte edilebiliyor

linkide þu http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=67777.0


DURSUN USTA 05364629668

reis28

  Bu ürün elektirik  motoru yanýnda yandan kol tahrikiyle ellede kontrol edile bili yor
DURSUN USTA 05364629668

babacandar

Site üyesi Uður Gürsoy'da var ..yanlýþ hatýrlamýyorsam 5 tonluk olaný ..öyle aðýr bir alet de deðildi  Cide'ye gittiðimde göstermiþti hem ön hem arka tampona týrnaklý platform yaptýrmýþ.. Almanya'dan getirtiðini söylemiþti..

BAHADIR

Hakanbusa'nýn gönderdiði videolardakileri yaparken bir tane de off-road donanýmlý ambulans lazým yalnýz. ;D

reis28

D: Standart 4x4 araçlar

C: + Arazi lastiði (MT/R), telsiz, ön-arka U bolt ya da çeki kancasý, strep, U kilit 

B: + Vinç, makara, hi-jack, balta, kürek, ilave aydýnlatmalar

A: + Diferansiyel kilidi, roll-bar-cage, kum paleti, sabit nokta techizatý.

TÜM ARAÇLARDA BULUNMASI GEREKEN MALZEMELER:
Yangýn söndürücü, ilk yardým seti, avadanlýk seti, -rehber ya da konvoy liderinin belirlemesine göre bazý etap / gezilerde- yedek benzin ve su.
DURSUN USTA 05364629668

reis28

10 ALTIN KONVOY KURALI

1- Her konvoyda bir LÝDER olur ve yerini kendi belirler (15 araç üstü 2 lider). Her konvoyda bir REHBER olur ve önde gider. Özel durumlarda rehber ve lider ayný kiþi olabilir.

2- Konvoydaki araçlarýn sýrasý, lider tarafýndan telsiz, vinç, motor gücü, aðýrlýk, pilotlarýn tecrübeleri gibi kýstaslar göz önüne alýnarak yapýlýr ve tüm gezi boyunca olaðan haller dýþýnda bu sýralama bozulmaz.

3- Konvoyda uyulmasý gereken en temel kural, konvoyun bütün halinde kalmasýdýr. Hiç bir araç lidere haber vermeden ve çok gerekli olmadýkça konvoydan ayrýlamaz, duramaz ve konvoy düzenini bozucu hareketler yapamaz.

4- Konvoyun hýzý en yavaþ aracýn hýzýna göre ayarlanýr.

5- Konvoyu oluþturan araçlar, kýsa farlarý açýk olarak yol alýrlar.

6- Konvoydaki her araç arkasýndaki araçtan sorumludur. Arkasýndaki araçta bir sorun olduðu durumlarda telsizle lideri uyarýr ve durup bekler. Kavþaklarda, özellikle araçlar arasýndaki mesafenin uzadýðý durumlarda her araç, arkadaki aracýn dönülen yönü gördüðüne emin olmalý, gerekiyorsa bekleyip arkadaki araç geldiðinde hareket etmelidir.

"Her araç bilmelidir ki; kendisinde bir sorun olduðunda, önündeki araç bunu görecek ve sorunu gidermek için gerekenleri yapacak!"

7- Özellikle tek þeritli yollarda, konvoy dýþý hýzlý giden araçlarýn sollamalarýný kolaylaþtýrmak için, konvoydaki araçlarýn arasýnda uygun boþluklar býrakýlmalýdýr.

8- Offroad koþullarýndaki dere, çamur ve engel aþma gibi "özel geçiþ etaplarýnda", bir araç etabý bitirmeden diðeri kesinlikle girmez.

9-  Tüm kararlar LÝDER tarafýndan, kendi belirlediði sistemle verilir. Lider, konvoydaki bir araçta oluþabilecek arýza durumunda, konvoyun tamamýnýn beklemesine veya arýzalý aracýn kalarak konvoyun devam etmesine karar verebilir.

10- Lider, "konvoy kurallarý"na uymayan aracý ve sürücüsünü "oylama" yaparak konvoydan çýkarabilir.
DURSUN USTA 05364629668

reis28

Alıntı yapılan: Nejat -  Şubat 06, 2011, 02:49:35
ustam þunlarý biraz açsak

Difransiyel kilidi: ?  (niva'da iki ayrý kilid yokmuydu)

ve bunun ne olduðunu hiç anlamadým : "sabit nokta techizatý"


 Nivalardaki merkezi dif kilidi ön arka difi kilitler tüm arazi araclarýnda farklý þekillerde mevcuttur ayriyetende ön ve arka difler için olan ceþitli kilit sistemleri vardýr bu da aracýn arazi kabiliyetini citti þekilde arttýrýr. Sabit nokta techizatý aracýn dört noktasýndan baglanýp cekilmesine ve sapitlenmesine yarayan ceki noktalarýdýr ve tanpon üzerlerinde yer alýr bunun içinde aracta ön arka vinc tanponu tabir ettigimiz kalýn sactan yapýlmýþ þaselerden tam destekli tanponlarýn olmasý gerekir.Sabit nokta techizatlarý içinde strap ve u mapalar kancalar ve aracý baglamak için musayit yer bulunmama durumunda kum capasýna benzeyen vinci baglamak içn kullanýlan techizatlarda mevcuttur
DURSUN USTA 05364629668

reis28

DURSUN USTA 05364629668

rasta

merhaba,

iðneadaya senelerdir gerek motor gerekse araçla giden biri olarak araçlarýn sýnýflandýrmaya tabii tutulmasýndan yanayým.
iðneada gibi aðýr bir zeminde standart bir aracýn saplanacaðý muhakkak,baþka bir konu yolda kalanýn omuzlanacaðýda muhakkak.böyle özel bir parkura çýkýp zevk almak adrenalini yükseltmek için yola çýkan birinin araç çekmesi gerçekten eziyet olacaktýr kanaatindeyim...

ÖNEMLÝ BÝR DURUM:
Ben hala araç bulamadým,bir yardýn edin bu garibe...bir sýnýfým bile yok bende sýnýflandýrmaya tabii olmak istiyorum tek istediðim makul fiyat,yüksek model bide mümkünse yapýlý olsun :))))
  Ýmza: Nivasýz Nivacý
H.Orhun Arpad
O RH +
1971