MUHTELÝF SORUNLAR VE ÇÖZÜMLERÝ

Başlatan Yevgeni, Mayıs 23, 2008, 12:28:46

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Yevgeni

Niva yeni olduðundan kelli, yani ilk sahibi olduðum için çýkardýðý bilimum arýzayý anlatmak üzere bir seyir defteri tutmak makul olur diye düþündüm. Dolayýsýyla bir tür veritabaný oluþturabilir.

Ýlk 1000 km'de araziye girmedim. 1000 km'de yaðlarý deðiþti. 1000 km sonrasýnda hafif-sert, vs parkurlarda off road deðil ama gezi sýrasýnda karþýmýza çýkan engelleri aþtýk. Bugüne kadar da Kazdaðlarý ve Samanlý Daðlarý gezisi yaptý. Þu an 2980 km'de, henüz 2 problem çýkardý.

Kaz Daðlarý dönüþü diferansiyel ve þanzuman yaðlarý deðiþti (su almýþ olabilir endiþesiyle)..



Yevgeni

#1
PROBLEM:
Sürekli tekrarlayan "gýyç gýyç" sesi. Kaz Daðlarý Þahin Deresi Kanyonu'ndaki dere geçiþinden sonra ortaya çýktý. Ýstanbul'a kadar kesilmedi. Samanlý Daðlarý'ný da ayný þekilde dolandý. Ývmelendikçe artan, viteste ya da boþta sürekli gýyçlama, kesilmedi.

TEDAVÝ:
Ön ve arka düzende bir çok nokta kurcalandýktan sonra sesin yerine tam oturmayan cant kapaðýndan geldiði anlaþýldý (sol ön). Cant kapaðýný arkadakiyle deðiþtirdik. Ses arkadan gelmeye devam etti ama azaldý. Sonra da kapak fýrladý gitti bir yerde. Ses kalmadý.




Yevgeni

#2
PROBLEM:
Vites deðiþiminde, dur kalkta, alttan gelen (debriyajdan ayaðý kaldýrmadan oluþan) "lak" sesi ve küçük bir silkeleme durumu. Buna paralel 90 km/s ile baþlayýp 130 km/s civarýnda azalan titreme. Tüm gövde deli gibi titriyordu.

TEDAVÝ:
Þaft balansý. Özellikle ön þaftta görülen yamukluk ve boþluk, akabinde düzeltilmesi. Arazide oluþmuþtur diye düþündüm. Vites geçiþlerindeki o silkeleme ve ses de kesilmiþ oldu. Þýkýr þýkýr geçiyor vites þimdi.



reis28

 daha aracýnýz cok yeni þaftaki, sorunun nedeni imalat hatasýda olabilir genelde cok cýkýyor bu tarz hatalar ladalarda ufak tefek ama sýkýntý yapýyor iþte
adamlar kaba iþçilik yapý yorlar detay lara dikkat sýfýr mesela niva kasalarýnda izalasyon diye bir þey yok denecek kadar az saclarý kara sac cabuk paslanmaya neden oluyor izalasyona biraz daha özen gösterilse karaserin dayaným süresi daha uzun olur saclarýn ek yerlerinde kesinlikle izalasyon yapýlmamýþ buralarda kalan su nemi iki sac arasýnda paslanmayý hýzlandýrýyor
DURSUN USTA 05364629668

Yevgeni


Þaft olayý garanti içinde çözüldü zaten.
Arazide yamultmamýþ olma ihtimalim yüksek..



Yevgeni


6/16 offset cant üzerine OK144 lastik taktým.
Anýnda fark ettiðimiz üzere ön lastikler çamurluk alt önden sürttü, çamurluklarýn sürten kýsýmlarýný kestik.

Daha sonra arazide fark ettiðimiz üzere arka lastikler de çamurluk arka alttan sürttü (artikülasyonda tersteki lastik). O kýsým çift sac olduðu için kesemedik, rötuþladýk (çekiçlendi).

Orta offset cant araç yükseltilse de bir þekilde sürtme yapýyor. Bunun tam çözümü çamurluk traþýdýr. Henüz o noktaya gelmedim..



Yevgeni


Uzundur bu konu altýna yeni bir þey yazmamýþýz.

Devam. Çaylak üzerinde artýk 4 adet Kumho Venture MT (205/80/16) lastik var. Ýlk taktýðýmýzda artikülasyon sorun oldu. Bir süre sonrasýnda arka aksa Torsen takarken Kaner'le birlikte 3cm polyemid takozla ön ve arka yükseldi. Lakin sertleþti, özellikle ön.

Çözüm üst rotili de 1 küsür cm aluminyum aparat ile beslemek oldu. Yumuþadý. Ama halihazýrda yine sertti. Gerçi böylesi hoþuma gidiyordu..

Yevgeni

Bir yeri bozarken (ya da üzerinde oynarken) baðlantýlý tüm aparatlarý modifiye etmek gerekir. Bunu da tecrübe etmek için o bir yerlerin arýza vermesi gerekti.

Sol rot kafasýndaki körük contayý patlatmýþýz, tesadüfen farkettim. Önemli deðil gibiydi lakin pimpirikli ben körüðü deðiþtirmek üzere servise gittim. Muayene sýrasýnda ön helezon üstü aparatlarýn kaydýðýný farkettik.

"Neden kayar?" sorusuna kafa yoran usta ilk etapta tüm bileþenlerin ayný toleranslar dahilinde olmasý gerektiðine karar verdi. Ön amortisörleri üst baðlantý aparatlarýný arasýna yaptýðý bir  yüzük ile (bildiðimiz boru) ile uzattý. Ön helezon üzeri poliyemid takozlarýn kayma nedeni braket ile takoz arasýnda kalan kauçuðun azizliði idi. Kauçuðu da takozu tutacak þekilde modifiye etti.

Sonuç, Niva yükselmesine raðmen yumuþadý.

Gerçi ARB'nin Niva için ürettiði 3cm uzun helezonlarý sipariþ verdik. Gelince takoz yerine uzun helezonlarla devam etmeyi düþünüyorum. En azýndan deneyeceðiz..

BAHADIR

Bu "lak" sesi benim araçta da var. 10000 bakýmýnda söyledim ama sadece þafta gres baþtýlar. Kendime düzgün bir usta bulmam lazým. Üstelikte yetkili servisti. Kia ve
Geely isimli saçmalýðada baktýklarý için Ladalarý pek sallamýyorlar.

Yevgeni

3 yaþýna giren Çaylak fenni muayeneye girdi, farlarýn ayarsýzlýðý (standart) ve þanzumanda yað kaçaðý tespitiyle geçti.

Þanzumanda yað kaçaðý deðil terleme vardý. Asýl gözden kaçýrdýðýmýz transfer kutusunda (arazi) yað kaçaðý olduðuydu. Kutuyu görünce ona da þanzuman muamelesi yapmýþlar. Ezcümle, her iki yöndeki keçeleri deðiþtirdik, kaçak kesildi. Kutudaki keçelerin esneme kaynaklý gevþediðini/bozulduðunu varsayýyorum. Aracý servise götürmemdeki sebep de ilk kalkýþta aðýr devir kolunun fazlaca oynamasýydý, yani neye niyet neye kýsmet oldu bir anlamda..

Harun

geçen hafta kýþ bakýmýna götürdüm ben de benim 6 aylýk çaylaðý (3300 km de henüz)

birkaç kez azar azar su azalttýðýný tespit etmiþtim,karter muhafazasý üzerinde ayný kaput içi süngerimsi yalýtým malzemesine bastýrdýðýmda elime ýslaklýk geliyordu pembe renkli.Kaptaki antifrizli su da ayný renk ;D

neyse usta borularý elden geçirdi,baktý etti,en son karter muhafaza üzerine denk gelen kelepçenin gevþemesinden kaynaklandýðýný farkedip,bilimum kelepçeleri sýktý.
imdi takip edecez bakalým hala eksiltme var mý diye?


Harun

#11
hafta sonu servisteydik çaylakla yað deðiþimi,5 bin bakýmý vs.
ön saðdan gelen ve kronikleþen bir ''cik''leme için ustanýn kafasýný ütülemeye baþladým.
''bakalým'' dedi,söktü lastiði ve kaliperi tutan üst civatayý diðer taraftan kilitlemeye yarayan tel gibi bir zýmbýrtýnýn çýkmýþ,civatanýn da yarýya kadar yuvasýndan dýþarýya gelmiþ olduðunu farkettik :o
''iyi ki bakmýþýz'' dedi usta. ??? ???

Yevgeni

Bendeki "cikleme" de ayný þey olabilir mi acep?

Harun

Alıntı yapılan: YEVGENI -  Nisan 18, 2011, 10:35:12
Bendeki "cikleme" de ayný þey olabilir mi acep?
Frene bastýðýnda bi acayiplik varmýþ gibi geliyordu bana,sanki önler eþit sýkýþtýrmýyormuþ gibi geliyordu,o da düzeldi...
sende varmý bu tür gariplik?

Yevgeni