Hafiflik

Başlatan spudnik, Nisan 17, 2013, 05:18:58

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

spudnik

Nivanin arazide bu denli basarili olmasinin en buyuk sebeplerinden birinin hafifligi oldugunu dusunuyorum ...

Bu sayede tahliyesi kolay ince lastiklerle daha rahat sekiyor ve agir araclarin tirmanmakta sorun cektigi acilara
cok daha rahat cikiyor ... Bu basariyi saglamak icin de zaten saseden feragat edilmis ve monoblok olarak uretilmis ...

Dolayisiyla agir ve guclu olmak icin uretilmemis diyebiliriz ... Amac hafif ve kivrak olmak . O zaman araclar bu yonde
modifiye edilirse guzel sonuclar ortaya cikacaktir diye dusunuyorum . Hafifleyen aracin da aktarma , motor gibi aksamlari
da daha rahat calisir hale gelecektir mutlaka ...

Simdi gelelim hafifletme cabalarina ... Arka koltuklardan kurtulmak ilk adim saniyorum ... Bu islem araci 30 kilo
daha hafif hale getiriyor .

Daha baska ne yapilabilir ? Misal karbon - fiber kaput , kapilar ve bagaj kapagi yapilabilir mi ? Daha hafif jantlar
kullanilabilir mi ? Tamponlari tamamen iptal etmek muayenede sorun yaratir mi ? Eger boyle ise boru tampon en
hafif ne sekilde yapilabilir ? ...

Uzayip giden bir soru listesi ... Bilgi ve fikirlerinizi almak isterim ...

Saygilar ...
...

emre_ozk


30 kilo fark edecekse bende fazlalýk 30 kilo var onu vermekle baþlayayým.  :)
Emre özkaradeniz
Ýzmit

spudnik

Reis 28 yani Dursun Usta yarislardan evvel form tuttugunu yazmisti bir baslikta hatirlayamiyorum hangisi ...

O bu konuda yardimci olabilir belki ... Ama ben de 120 kilo ile 68 kilo arasindaki her kiloya en az bir defa
ugradim  :) Eger isterseniz bence onunuzde dag olsa duramaz ...  Benim gobek de dag gibiydi cunku  ;D
...

Harun

Rahmetli kaptan sert araziye girmeden söker atardý ne atabiliyorsa.
amaç sert dolanmak ise,hafifletmenin veya gerektiðinde aðýrlaþtýrmanýn/kalýnlaþtýrmanýn/saðlamlaþtýrmanýn,modifiyenin sonu yok.
eðer yarýþacaksan bir takla barý,bir koltuk gerisini sök at...
tabi bir de pilot,bizim gibisi olmaz hafifi makul,jokey gibi ;D

Öte yandan yine rahmetli kaptanýn standart Niva+OK 144 ler ile nerelere girdiði-çýktýðýna þahitlik ettik hepimiz.
at stepneyi,koy öne saðlam bir vinç bitti gitti.
bir piknikçiye göre büyük kelam ettim,affola... ;)

spudnik

Aslinda benim sorduklarim biraz kol saatin su gecirmezligi gibi ... 100 metre su altinda su almayan bir saat
ancak bir dalgica lazim olabilir ... O da eger su altinda kol saatiyle oynayacaksa  :D

Daha ziyade psikolojik yani saatinin su altinda 100 metrede bile su almayacagini bilmek guzel ... Ideale en yakin olani olusturmaya calisiyorum kafamda ...

Dikkate deger gorup cevap yazdiginiz icin tesekkur ederim ...

Saygilar ...
...

Harun

Alıntı yapılan: spudnik -  Nisan 17, 2013, 08:03:31
Aslinda benim sorduklarim biraz kol saatin su gecirmezligi gibi ... 100 metre su altinda su almayan bir saat
ancak bir dalgica lazim olabilir ... O da eger su altinda kol saatiyle oynayacaksa  :D

Daha ziyade psikolojik yani saatinin su altinda 100 metrede bile su almayacagini bilmek guzel ... Ideale en yakin olani olusturmaya calisiyorum kafamda ...

Dikkate deger gorup cevap yazdiginiz icin tesekkur ederim ...

Saygilar ...

Baha,
ben de saplantý derecesine yaklaþan sevgi beslediðim Niva almadan önce 2 sene týrým týrým dolanmýþtým forumda,seni çok iyi anlýyorum yani. ;)
dikkate deðer görmek ne kelam,baþýmýzla beraber.

evvela aracýn kullaným amacýný (Niva veya baþka bir araç) belirlemek önemli bence.
misal bende tek araç,geziyorum tozuyorum ama eve dönmem,hanýmý iþ dönüþü almam gerektiðini biliyorum. :D
tayfadan birçoðumuz ikinci araç olarak kullandý,kullanýyor Nivayý.
bazýlarýmýz daha ileri gitti,yapýlmayaný yapmaya çalýþtý/yaptý Nivaya (PAS 11 ve Nivamog)
velhasýl ihtiyaclar beklentiler önemli ama ben Nivayý standart haliyle daha çok sevmeye baþladým :D

Harun


shadowturks

kullaným amacýna göre üzerinde kalacaklarý býrak veya eklenecekleri ekle
sonrasý ývýr zývýrdýr hepsini indir aþþaðýya...
benimkinde 100 kilo fazla var ama hepsi bana gerekli....
bunu biliyor ve ona göre gidiyorum....
mesele bu...
mesele hafiflikse tavaný bie olmayan samurai hepsinden hafif...
iþin sýrrý altýndaki küheylanýn limitlerini iyi bilip ona göre dehlemektir......
nacizane fikrimdir..

spudnik

#8
Simdi standart hali Rus muhendislerin bir kompozisyonu ... Hatta 1978 yilinda yaptiklari bir
kombinasyon da denebilir ... Bir parcayi cikarip daha iyi olacagini dusundugun baska bir parca
takinca isin rengi degismeye basliyor ... Artik bu kendi kompozisyonun olmaya basladigi icin herseyi
degistirme egilimine giriyor insan ...

Ama zaten bu sadece niva ile ilgili bir durum degil , neredeyse butun surecler icin gecerli bir kural bu ...

Ben kafamda yalitim yalipmis , ok 144 gibi ince fakat capi daha uzun bir at lastigi olan ( boylece diffler yukarida
olacak - arazide de zincir takacagim ...) cift el frenli , kapilari - bagaj kapagi ve kaputu karbonfiber , 2 koltuklu ,
on sinyalleri iptal edilmis , butun fazla yuklerden arinmis , farlari gibi tam yuvarlak krom yan aynali , siyah sac jantli ,
karter korumasi siyah ve disi mat fume kapli bir niva hayal ediyorum ... Yani hem bir klasik arac kadar dingin
hem de bir keci kadar kabiliyetli bir kompozisyon ...

Kafamda bitti zaten  ;D Simdi gerceklik ile baglantilandirmaya calisiyorum . Bu cabamda gosterdiginiz her destek icin
tesekkur ederim ...
...

shadowturks

bu iþe
ressamýn boyalarýný alýp boþ tualin karþýsýna geçmesi
müzisyenin enstürümanýný alýp boþ kaðýdýn karþýsýna geçmesý
gibi baþlarsan
adýn mesut, soyadýn bahtiyar olur....
ama alýp hemen bir 4*4 vurayým kendimi çamura dersen
kýzlar jeepli adamlarý sever mantýðýyla baþlarsan bu sevdaya
ikinci evin oto sanayi  sonun hüsran olur..


spudnik

Erkan Abi

Ressam - tuval orneginden once bos bir tuvalin olmali , adim adim ilerlemelisin dedigini dusunuyorum ...

Benim amacim da zaten once arazi veya off road denen hadiseyi analiz etmek . Daha sonra da ben bunun neresinde ne kadar bulunmak istiyorum onu cozmek ...

Bu adimlardan her birini de adim adim ve biri digerinden sonra gelecek sekilde
atmayi planliyorum eger yapabilirsem . Tabi ki 3/1 arazi vitesi orani gibi detaylarin farkini yasayabilmek icin once normal
haliyle kullanmak lazim , yoksa nereden anlasilir ? Hem su anda hersey bir olasilik bulutu ... Tamamen teorik , zamanla
da pratige gececek umuyorum ...

Dedigin gibi kizlari durusuma yollari surusume hasta etmek istersem vay halime  ;D Ama amacim doga gezilerinde
problem yasamamak denebilir ...

Zaten ilerisi ne olur bilinmez ama su ani ileriyi planlamakla geciriyoruz iste ... Ne kadarini basarabilirsek kardir .

Bir de vosvoslardaki krom cift cikis egzozu unutmusum o da cok sakin durucaktir mutlaka niva uzerinde  ;D

Saygilar ...
...

shadowturks

Alıntı yapılan: spudnik -  Nisan 17, 2013, 09:18:53

Bir de vosvoslardaki krom cift cikis egzozu unutmusum o da cok sakin durucaktir mutlaka niva uzerinde  ;D

Saygilar ...

arka susturucudan çift çýkýþ yapacaksan boþa msraf olur
ama manifolttan çifte boru ile gelirsen arkaya kadar sesi canavar homurtusu gibi olur...
krom hastalýðý bende had safhada..
arabamýn yarýsý krom oldu nerdeyse
yan basamaklar
krom boru ve 1,5 mm krom saç
arka stepne taþýyýcý krom borudan
tavan sepeti krom borudan
ama mat olacak ayna gibi parlak sevmem
boya bile mat siyah.. ;D ;D
hayalini gerçekleþtirmen en büyük dileðim senin için
ama ilk iþ sað koltuk kýsa bir staj dönemi yani...
sonra yavaþtan benim ihtiyarýn sol koltuðu...
sonra senin yuvarlak aynalý spudnik
altýna beraber yatar yaparýz karter muhafazaný
adým adým...

shadowturks

spudnikle beni bir çekersin çamurdan, bir çeker benim ihtiyar seni dereden...
hadi bakalým.....


spudnik

Okudukca bir tebessum aldi beni  :)

Stajdan baslayip adim adim yururum umuyorum desteginle abi  ;D

Saygilar ...
...

Yevgeni


Araci hafifletmek kadar halihazirdaki halini agirlastirmamak da elzem (sanki ayni kapiya cikiyor).
Kisinin kendi bedeninden redaksiyona baslamasi elbet saglikli.
Bir de Niva aslinda 2 kisi ile daha rahat yuruyor. 2'den fazlasi olmasa daha iyi..