NIVA - GENEL MODÝFÝYE

Başlatan yusuf, Ağustos 05, 2010, 09:30:12

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

yusuf

YUSUF

Lopez'de anladým ki

Torsen'nin yanýnda Hakan ve Ekrem ustanýn yaptýklarýný da yapmak lazým mýþ ?

Ön diff ile motoru ayýrma, ayna mahruti oraný, büyük lastik vs.

Hakan, aslýnda yapýlmasý gerekenleri bir sýralasan nasýl olur ?



HAKAN BUSA

Yusuf abi liste biraz kabarýk. Tek tek yapýlanlarý yazýyorum.

-Vinç genelde herkeste var.
-Yükseltme
-Ön diff ayýrma aparatý.(Yükseltme olduðunda gerekli)
-Ön arka amortisör deðiþimi.
-Mt lastik Mümkünse 225/75/16 nýn dýþýnda büyük ebadý onaylamýyorum. (kanala girince,çýkmasý zor oluyor. Veya araç çamurda yüzüp,kanala giriyor. Yani çamur kanallý etaplarda dezavantaj oluþturuyor.)
-1.7 motorlarda snorkel (orjinalin su seviyesi düþük.)
-Kartel muhafazasý.(aracýn kartel ve ön diff'i koruduðu gibi çamurlu veya karlý etaplarda tekne gibi yol açmasýný,yürümesini kolaylaþtýrýyor.)
-Ayna mahrutiler 4:3 (Sanýlanýn aksine aracýn son sürati artýyor.Þöyleki; Bizim araçlar düz gidiþte 5. viteste 5.000 devir'e çýkamýyorlar.Dolayýsýyla da rampalarda bayýlmalar baþlýyor. Hele ki büyük lastik taktýysanýz. Ama diþliler deðiþince, 5.000 devir e çýkýp, son sürat artýyor. Debriyaja yük binmiyor. Tam gazda mutlaka yakýt artýyor ama, zevki de bir baþka. Bu arada benim araç benzinde 335-380 krþ yakýyor.)
-Ve tabiki olmaz sa olmaz kilitler. Bu baþka bir þey. Bu konu hakkýnda ve yaþadýðým tecrübeler dahilinde ne kadar yazarsam yazayým doyamýyorum. Keþke bütün NÝVATR üyesi kardeþlerimin de bu parçayý takýp, Niva nýn zevkine varmasýný dilerim.

-Yapamadýklarým ise; Yüksek amperli þarz dinamosu, Headers, chip tuning. Dal koruyucular.( Bu gezide anladým ki mutlaka yapmamýz lazým. Dallar aðzýma girdi. Grin )

  Bunlar benim tecrübelerim ve bu araç neredeyse yarýþa hazýr duruma getirildi. Benim zevkim doðrultusunda Dursun ustayla beraber çalýþarak meydana geldi. Ama çýkan iþten çok mutluyum. ALLAH herkesin gönlüne göre versin.

Burada mutlaka bu iþin duayenlerinin baþýnda Yusuf abi nin de mutlaka eklemek isteyeceði þeyler olabilir. Sonuçta aðýr tecrübe var. Saygý duyarýz.

NIVA 07
ayna mahruti deðiþimi, arazide ne fayda saðlýyor ? Standart donanýmla, aðýr devir vitesi kullanmanýn yeterli olmadýðý durumlar için mi ihtiyaç ?


BABACANDAR

Ayna mahruti oranlarý torku arttýrýyor.. 43/10 ayna mahruti oraný 4.3 tork
43/11 3.9 tork

Detaylý anlatým..
http://www.paganx.org/tork-beygir-gucu-hizlanma-ve-disli-oranlari.html

Saygýlar

yusuf

Ýlk önce yapmayý düþündüðüm deðiþiklikler

1. Ön arka 43/10 ayna mahruti

2. Arkadaki torseni öne alýp arkaya 7 numara

3. Ýkinci bir akü


Harun

bu ayna mahruti ile oynama asfalt performansýný nasýl etkiliyor,
zira kafamdakiler þu;

+ön arka torsen (Yavuz abinin asfalt performansý konusundaki müspet görüþleri) takmak ama bu dereceleri/numaralarý kafamý karýþtýrdý...sonuçta gideceðimiz yere asfalttan gidip dönüyoruz,hard off road gibi bir niyetim yok þimdilik,gezmek dolaþmak niyetindeyim,light niva yani.

+gps

+iyi bir fotoðraf makinesi

sonrasý gezmek dolaþmak ömrümüz olursa...(son iki modifiye olmadý ama neyse)

Yevgeni


Harun, önde 3,5-5 (bendekilerin derecesi maalesef bilmiyorum ama 5 gibi hissettiriyor - artýk neye göre hissediyorsam), arkada 7 makul bir set up. En azýndan benim arkaya þu anki yerine takacaðým 7'dir.

GPS için bekleyin. Karadeniz gezisinde i-phone ile test yaptýk, Garmin'in yaptýðý her iþi yaptý. Bendeki konfigürasyonu i-phone ile deðiþtirmem an meselesi.

Ayna mahruti deðiþimi benim için elzem, malum lastik büyük. Ama þimdilik beklemedeyiz.

Asýl derdim muayeneden önce projelendirip demir borudan hafif ön arka tampon ve öne Warn vinç. Öne fazla yük binsin istemiyorum o yüzden demir boru.

Yaylarý deðiþtireceðim, lakin henüz test sonuçlarýný beklemedeyim..


niva07

Alıntı Yap
ayna mahruti ile oynama asfalt performansýný nasýl etkiliyor,

ben de merak ediyorum

Harun

yay deðiþimini ben de yazmayý unuttum,güncelleyeyim,ayrýca yedek akü de var tabi ne olur ne olmaz.

yay için de senin görüþleri bekleyecez o halde...

gps için zaten holux aldýydým,ilk etapta iþimi görür daha sonra bakarým artýk.

öne arkaya dediðin ölçülerde bir modifiye kasýntý masýntý yapmýyor anladýðým kadarýyla özellikle asfaltta yüksek süratte olumlu ise ehven oran dediðin oranlar.

hakanbusa

Alıntı yapılan: Harun -  Ağustos 05, 2010, 11:27:19
bu ayna mahruti ile oynama asfalt performansýný nasýl etkiliyor,
zira kafamdakiler þu;

+ön arka torsen (Yavuz abinin asfalt performansý konusundaki müspet görüþleri) takmak ama bu dereceleri/numaralarý kafamý karýþtýrdý...sonuçta gideceðimiz yere asfalttan gidip dönüyoruz,hard off road gibi bir niyetim yok þimdilik,gezmek dolaþmak niyetindeyim,light niva yani.

+gps

+iyi bir fotoðraf makinesi

sonrasý gezmek dolaþmak ömrümüz olursa...(son iki modifiye olmadý ama neyse)

Aracýn standartý da fazlasýyla iþ görür. Offroad yapmayacaksanýz, extra külfet

reis28

  ayna mahriti oranlarýyla oynamak araca büyük lastik takmak ve bu lastikleri daha rahat cevirmek için tercih edilen bir yöntemdir 1.7 nivanýn ayna mahriti oraný 3.9 dur orjýnal lastik capý 67 cm dir araca ok 144 bile taksanýz tam cap 71 cm dir aracýn rampalarda devirden düþmesine neden olur ki biz nivalarda 30 inc lastigi rahat ceviriyoruz bunun içinde 4.3 oranlý ayna mahriti kullanýyorus bu oran gayet yeterli oluyor bu oranýn bir üstüde 4.6 dýr bu daha agýr off road þartlarý için ehvendir þu an için 4.3 oranlý ayna mahriti diþli leri bu iþ için yeter li aracýn standart lastikleriyle 4.3 oranlý ayna mahritiyle niva drak makinasý tadýnda kalkar ve dört lastigi asfaltý kazýr denedim arac her viteste retlayn oluyor 5. viteste deviri dibinre indiriyor arazidede büyük lastiklerle dik ve camurlu ramplarda aracýn nefesi kesilmiyor.
DURSUN USTA 05364629668

reis28

  araca uzun yay takmak aracý belki yükseltir fakat aracýn süspansiyon calýþma mesafesini degiþtirmez aracý sadece sertleþtirir ve kastýrýr uzun yaylarýn saglýklý kullanýla bilmesi için aracýn süspansiyon calýþma mesafelerini arttýrmak gerekir biz arac larda yükseltme yaparken süspansiyonun aþagý ve yukarý daha esnek calýþmasýný saglýyarak aracýn arazide adaha esnek olmasýný saglýyor yaylarýn altlarýna get veya flanþ kullanýyoruz bunun yerine uzun yay kullanmak daha profesyonelce bir iþlem yükselmiþ aracta ön aks acýlarýný düzeltmek içinde ön dif ayýrýcýlarý kullanmak gerekiyor
DURSUN USTA 05364629668

Yevgeni


Yüksek yay, amortisörler de ayný oranda uzamadýðý sürece bittabi iþe yaramaz, araç sertleþir, hatta amortisörler (+baðlantýlarý) gerilimden çatur çutur ses yapar, baðlantýlarýnýn kýrýlmasý an meselesi olur.

Genel olarak modifiyede, bir yerin ölçüsünü, ayarýný, þeklini deðiþtirirken, onunla birlikte çalýþan diðer aparatýn, bölgenin, ekipmanýn da ona paralel deðiþtirilmesi gerekir.

Yap yap bitmiyor dememizin altýnda yatan faktörlerden biri de bu..


reis28

#10
Alıntı yapılan: YEVGENI -  Ağustos 06, 2010, 09:56:45
Yüksek yay, amortisörler de ayný oranda uzamadýðý sürece bittabi iþe yaramaz, araç sertleþir, hatta amortisörler (+baðlantýlarý) gerilimden çatur çutur ses yapar, baðlantýlarýnýn kýrýlmasý an meselesi olur.

Genel olarak modifiyede, bir yerin ölçüsünü, ayarýný, þeklini deðiþtirirken, onunla birlikte çalýþan diðer aparatýn, bölgenin, ekipmanýn da ona paralel deðiþtirilmesi gerekir.

Yap yap bitmiyor dememizin altýnda yatan faktörlerden biri de bu..

Dogru söz yayý uzattýn amartisörü uzattýn önde aks acýlarý sorun oluyor bu sefer ön difi motordan ayýrmak gerekiyor onuda hallettin geci yoruz arka tarafa aþagý salýnýmý artan arka dif içinde dif baglantý kollarýyla oynamak gerekiyor kýsacasý modifiye iþlemi komplike bir iþlemdir birini yapýp digerini yapmadýnmý olmu yor 
DURSUN USTA 05364629668

yusuf

Ýsoff ilk mahalli yarýþý iptal olunca geri dönerken bir noktada gazladým.

Arkamdaki Ömer abi çok gerilerde kalýp yetiþemeyince söylenmeye baþladý:

"allahaþkýna söyle senin araba ne var ? Ýyi bir binek araba gibi kaçtýn" diye.

Reisin telefonunu verdim. Sali günü 10:43 yaptýrmaya gidiyor.

Std Niva ile Reis modifiye Niva farký bu abiler.

Ömer abi de yavaþ yavaþ iflah olmazlara giriyor.



yusuf

Aklýma gelmiþken:

Modifiyeye yeni baþlayanlara baþlangýç olarak ilk önerim 10:43 ayna mahruti deðiþimi

Cengiz AKAR

Peki Yusuf abi iþin duygusal bölümü yani maliyeti ne kadardýr, bilgin varmý ? :)
Cengo21
0-rh + 1972
Ýst-Güngören
92"Yeþil NÝVA

jckal

param baglý oldugu icin hayalimdeki nivaya kavusamýyorum.burda modifikasyon listelerini görmek bir sigara daha yaktýrdý bana acaba 5000 liralýk bir niva ile baþlasam ufak paralar ile adam edebilirmiyim cipimi
alýcam nivamý vurucam daglara vurucam daglara