neden böyle oluyor ??

Başlatan Lombak, Ocak 27, 2017, 11:44:30

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Lombak

merhaba 2008 nivam da daha öncede sormuþtum hala bi çözüm bulamadým. arabamý çalýþtýrýp rölantide 10 - 15 sn bekledikten sonra vitese takýp yürüyünce bi boðulma oluyor tekleme yapýyor. gaz pedalýndan ayagýmý kaldýrýnca rölantide çalýþmaya devam ediyor. eðer gaza yüklenirsem stop ediyor. stop ettikten sonra da 4 yada 5 marþta alýyor. geç almasý neden. normal çalýþtýrmalarda tek marþta ikiletmeden alýr. saat gibi de rölantisi var. niva tr dostlarý abileri ustalarý sizce neden? serviste bi çözüm bulamadýk.

neden tekliyor ve neden stop edince geç çalýþýyor..

Niva67

#1
Alıntı yapılan: Lombak -  Ocak 27, 2017, 11:44:30
merhaba 2008 nivam da daha öncede sormuþtum hala bi çözüm bulamadým. arabamý çalýþtýrýp rölantide 10 - 15 sn bekledikten sonra vitese takýp yürüyünce bi boðulma oluyor tekleme yapýyor. gaz pedalýndan ayagýmý kaldýrýnca rölantide çalýþmaya devam ediyor. eðer gaza yüklenirsem stop ediyor. stop ettikten sonra da 4 yada 5 marþta alýyor. geç almasý neden. normal çalýþtýrmalarda tek marþta ikiletmeden alýr. saat gibi de rölantisi var. niva tr dostlarý abileri ustalarý sizce neden? serviste bi çözüm bulamadýk.

neden tekliyor ve neden stop edince geç çalýþýyor..

Sn. Lombak,  karþýlaþtýðýnýz arýzalarda araç ve arýza hakkýnda daha ayrýntýlý bilgi verirseniz, tahmin yürütecek arkadaþlara

kolaylýk saðlamýþ olursunuz.. Ayný konu hakkýnda yeni topik açmaktansa, ilk açtýðýnýz topikten devam ederseniz, konu daha

derli-toplu ve de daðýlmamýþ olur..

*Aracýnýzýn 2008 model olmasýndan baþka, araç hakkýnda hiç bir bilgi vermemiþsiniz..

*Aracýnýz tahminimce tam enjeksiyonlu yakýt sistemine sahip deðil mi?..

*Araç, ne zamandýr sizde?..

*Bahsettiðiniz arýza yeni mi, yoksa aldýðýnýzdan beri var mý?..

*''Normal çalýþtýrmalarda'' derken, ýsýnmýþ motoru mu kasterdiyorsunuz?..

*Aracýnýzda LPG sistemi var mý?.. Var ise, bahsettiðiniz arýzayý benzinde mi yapýyor, yoksa LPG' de mi?..

*Bahsettiðiniz arýza haricinde araçta gözlemlediðiniz ikincil bir anormallik var mý?.

*Arýzanýn baþlangýç tarihini hatýrlýyor musunuz?.. Arýzanýn baþlamasýnýn hemen öncesinde araca herhangi bir iþlem yapýlmýþmýydý?

Yani; araç, arýzanýn baþlamasýna sebep olabilecek herhangi bir tamirat/parça deðiþimi ve benzeri olay yaþamýþmýydý?..

Sizin aracýnýz nispeten yeni model olduðu için, sistemleri de eski araçlara nazaran biraz karmaþýktýr. Ama, forumdaki

yeni model araç sahibi arkadaþlar sorununuza bir yorum yapacaklardýr..

Kolay gelsin..

Lombak

Soruma sorularinizla ilave ettiginiz ve konuyu actiginiz icin tesekurler. Evet enjeksiyonlu motora sahip. Tum bakimlarini yaptirdim tum sivilari filtre buji degisti. Aracimda lpg de var ama kisa mesafelerde benzinde kullaniyorum sirali sistem degil. Uzun yola cikarken lpgye aliyorum ki zaten motor isinmis ve belirttigim bogulmayi yapmis oluyor benzinde yapiyor diyebiliririm size. Yajlasik 5 ay oldu alali arabayi alirkende inceledim dinledim kullandim baktim baktirdim hic bi sorun yoktu. Ama belkide vardi motor isindigi icin ben farketmedim. Daha sonra 3 gunde bir kullanabiliyorum aracimi. Sadece motor sogukken ilk harekette bogulma yapiyor sonra geciyor hersey normale donuyor. Motor sicakken hic bir problem yok. Ikincil bi problemimde yok. Zaten mekanik olarak bi promlem degil. Sensorlerden veya ateslemeyle alakali motor sadece sogukken yapan bi problem. Cihaza da bagladik manuel kontrollerde yapildi ama sorun devam ediyor. Sn niva67 ilginiz icin tesekurler.

Niva67

Bahsettiðiniz arýza, ''boðulma'' dan ziyade, soðuk motorlarda oluþan ''yýðýlma'' tabir ettiðimiz arýza gibi sanki..

''Boðulma'', silindirlere aþýrý yakýt gönderilmesi sonucu bujilerin ýslanýp, silindir içindeki yakýt-hava karýþýmýný ateþleyememesi

olayýdýr.. Sizinki ise, bana sanki yeni sistem araçlarda bulunan sensör(algýlayýcý)ler ile ilgili gibi geldi..

Aracýnýz eski tip olsaydý, distribütör avansýndan þüphelenilebilirdi ama, bildiðim kadarý ile aracýnýzda klasik tip distribütör

deðil de, tam elektronik ateþleme ünitesi var.. Dolayýsý ile, motorun ýsýsýný algýlayýp da beyne (ECU) sinyal yollayan sensör

sinyal hatasý gibi geldi bana.. Bu arýzanýn oluþmamasý için, motoru kaç dakika ýsýtmanýz gerekiyor?.. Yani; motor kaç dereceye

kadar ýsýnýrsa bu arýza oluþmuyor?.. Süpap hidrolik iticileri de ilk çalýþmada buna benzer arýzalara sebep olabilir ama, onlarýn ki

pek uzun sürmez.. Bir de, ilk çalýþyýrmada motorun ýsýnma ýsýsýný ve geçen zamaný gözlemleyin..

Deneme imkanýnýz varsa, saðlamlýðýna güvenilen bir ýsý sensörünü taktýrýp deneyin..

Aslýnda bu denemeleri, servis elemanlarý yapmýþ olmasý gerekirdi..

Lombak

Malesef servisle konusmamda bobin olabilir isi sensoru olabilir krank sensoru olabilir arabayi birak kalsin denildi musait olunca birakicam tabiki bende arac basinda durmak istedigim icin ve vaktim olmadigi icin suan burdan cozum bulmaya calisiyorum sizler sayesinde fikir ediniyorum. Ilk calistirmada beyin zengin karisimla calistigindan yuksek rolantide yaklasik 15 sn sonra gostergede daha hareket yok iken yuruyunce bunu yapiyor. Ama 1 dakikayi gecerse gosterge 60 derecelere geldiginde zaten problem yok. Yada bu benim ilk aracim yanlismi kullaniyorum. Illaki ideal isiya mi gelmesi gerek. Ne yapmam lazim. Acaba diyorum hala debriyajin kavramsini mi ayarlayamiyorum kendime. Siz nasil ne zaman hareket ediyosunuz. calistiktan sonra ne kadar bekliyosunuz.

Niva67

#5
Alıntı yapılan: Lombak -  Ocak 29, 2017, 12:22:31
Malesef servisle konusmamda bobin olabilir isi sensoru olabilir krank sensoru olabilir arabayi birak kalsin denildi musait olunca birakicam tabiki bende arac basinda durmak istedigim icin ve vaktim olmadigi icin suan burdan cozum bulmaya calisiyorum sizler sayesinde fikir ediniyorum. Ilk calistirmada beyin zengin karisimla calistigindan yuksek rolantide yaklasik 15 sn sonra gostergede daha hareket yok iken yuruyunce bunu yapiyor. Ama 1 dakikayi gecerse gosterge 60 derecelere geldiginde zaten problem yok. Yada bu benim ilk aracim yanlismi kullaniyorum. Illaki ideal isiya mi gelmesi gerek. Ne yapmam lazim. Acaba diyorum hala debriyajin kavramsini mi ayarlayamiyorum kendime. Siz nasil ne zaman hareket ediyosunuz. calistiktan sonra ne kadar bekliyosunuz.

Sn. Lombak içten yanmalý motorlar, gerçek performansýný ideal sýcaklýklarýna ulaþtýðýnda verirler..

Üretici firmalar, hesaplarýný buna göre yaparlar.. NIVA' larda ideal motor çalýþma sýcaklýðý 90° C civarýdýr..

Motor, en ideal verimini bu sýcaklýða ulaþýnca verir.. Ama, bu demek deðildir ki soðuk motor çalýþmaz!..

Tabii ki çalýþýr ama, klasik yakýt sistemlerinde motor ýsýsý ideal seviyeye gelinceye kadar motora zengin

karýþým vermeye yarayan ''JÝGLE'' sistemi vardýr.. Sizin aracýnýz gibi daha yeni sistemli motorlarda

ise Merkezi Kontrol Ünitesi ( ECU - Beyin) bulunur. Motorun tüm çalýþma þartlarýnda en uygun þekilde

çalýþmasýný organize eder. Tabii bunu yapmak için, sensör denilen parçalardan aldýðý verileri yorumlayarak,

gerekli kýsýmlara yollar.. Bu kýsýmlardan biri de, ''Ateþleme bobini'' dir bu parça, ayný zamanda distribütör görevi

de yapar.. Bu parçalar kapalý tip elektronik parçalar olup, kontrollarý ancak özel aletlerle yapýlýr  veyahut da,

saðlamlýðý bilinen yenisi ile deðiþtirilip- denenir.. Arýza düzelirse, o parça deðiþtirilir, düzelmezse, o parça saðlamdýr,

arýza, bir baþka kýsýmdadýr.. Bu denemeleri yapmadan ezbere konuþmak, sadece fikir verir..

Ben, yine de ýsý sensörünün bir þekilde yanlýþ sinyal vermesinden þüpheleniyorum..

Sizin yapabileceðiniz tek þey; ýsý sensörü kablosunda/fiþinde temassýzlýk olup-olmadýðýna bakmak olabilir..

Baðlantý sorunu yoksa, sensörü teste tabi tutmak gerekir.

Kolay gelsin..

Niva67

#6
Sn. Lombak, konuyu biraz daha inceledikten sonra; ''gaz kelebeði konum sensörü'' nün de bu arýzaya sebep olabileceðini düþünüyorum.

Çünkü; ilk mesajýnýzda motoru ilk çalýþtýrdýðýnýzda yüksek devirde çalýþtýðýný yazmýþsýnýz..Bu, soðuk motor için normal bir durum..

''GAZ KELEBEÐÝ KONUM SENSÖRÜ'', adýndan da anlaþýlacaðý gibi; gaz kelebeðinin açýklýk pozisyonunu algýlayýp, ECU' yu bilgilendirir. Eðer

ECU' ya hatalý sinyal yolluyorsa yani; gaz kelebeðinin pozisyonunu doðru þekilde algýlayamýyorsa, bahsettiðiniz arýzaya sebep olabilir.. Bu

sensörün baðlantýlarýný ve yüzey temizliðini de kontrol ederseniz iyi olur.. Ýnþaallah arýza, basit bir parçadan kaynaklanýyordur..

Lombak

Ilginiz icin tesekkur ederim sn niva67. Vakit buldugum anda gerekli kontrolleri yapicam en azindan kesin bi cozum olmasada bi kac fikir sahibiyiz. Tekrar tesekkurler.

ziza

Henüz niva kullanýcýsý olamadým arayýþ içindeyim  þu an opel corsa aracým var ve bu arýzayla karþýlaþtým çalýþma sistemi olarak çok noktalý olduðu için aracýnýz ayný hemen hemen aracýnýzda lpg olduðu için bazen lpg oksijen sensörlerinin deðerlerini deðiþtiriyor sonucta arac fabrika çýkýþýnda benzinli olarak çýktuðý için sensör verileri benzine göre ayarlanýyor benim size tavsiyem eðer aracýnýzýn beynin yazýlýmýný yenilemeniz ve ondan sonra bi süre benzinde kullanýp aracýn sensörlerinin gerçek deðerlerine getirilmesi yazýlým attýrma þansýnýz yoksa akü kutup baþýný söküp býraz beklemeniz deðerler sýfýrlansýn diye kendi araçýmda bu þekilde hallettim bi deneyin isterseniz.