Aþýrý Titreme

Başlatan bekir k., Ekim 04, 2011, 09:24:22

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

bekir k.

Selamlar

Geçenlerde benim 1951 Willys'i satýp 1996 Model bir Lada Niva aldým..Ön difransiyel daðýnýktý aldýðýmda o yapýldý þaft balanslarý alýndý herþey çok güzel fakat bir problemi aþamadýk.4H konumunda dif.kilidi diye bilinen kýsa kolu çektiðimiz (aktif ettiðimiz) zaman araçta abartýlý aþýrý bir titreme oluþuyor..4L konumunda çok kýsa denedim sadece toprak bir tepecikte deneme amaçlý durdum 4L ve orta difransiyel kilitli konuma aldým ve çýktým ama 4L konumundayken sýkýntý olduðunu zannetmiyorum.

Kýsacasý,araç 4H konumunda iken difransiyel kilitlendiðinde yaptýðý titreme normalmidir? sýkýntý mýdýr? baþýma bela açar mý?
Teþekkürler.
Kahramanmaraþ Off-Road Kulübü

Yevgeni

Orta diff kilidi sadece aðýr devir (4L) modunda kullanýlýyor.
Normal viteste (4H) kullanmak gereksiz, aþýrý titremesi normal bir durum sayýlabilir mi emin olamadým..

Harun

orta kilidi 4H ile kullanmak nivayý aþýrý kasar gibi geliyor bana,
4H de kilidi aktif ettiðinizde nasýl bir yerde yürümeye çalýþtýnýz?

bekir k.

Teþekkürler.

Harun bey,asfalttaydým.
Kahramanmaraþ Off-Road Kulübü

Almanyalı

abiler ön arka ayna mahruti oranlarý farklý olmasýn ciddi bir þekilde titreþim yapabilir bi arkadaþým yeni 92 model niva aldý ayný sorun vardý en son ayna mahrutilerine bakýldý ön arka farklý cýktýydý saygýlar

bekir k.

abi o da aklýmýza geldi hatta ustam açýp sayayým dedi fakat bana mantýklý gelmedi çünkü normal konumda problem yok..bu araç sürekli 4 çeker sonuçta ön ve arka sürekli çalýþýyor ayna mahruti oranlarý farklý olsa hiç yürümez gibi geliyor bana..
Kahramanmaraþ Off-Road Kulübü

dogan54

Alıntı yapılan: bekir k. -  Ekim 04, 2011, 09:34:54
abi o da aklýmýza geldi hatta ustam açýp sayayým dedi fakat bana mantýklý gelmedi çünkü normal konumda problem yok..bu araç sürekli 4 çeker sonuçta ön ve arka sürekli çalýþýyor ayna mahruti oranlarý farklý olsa hiç yürümez gibi geliyor bana..

Bence yürüyebilir..
Sürekli 4 çeker olmasýna raðmen en kolay hangi þaftý bulursa( ön veya arka)sadece  onu döndürür.
Kilitlediðiniz zaman (en küçük kolu çekince)
ön ve arka þaftý mecburi çevirmek isteyecek ve problem çýkacaktýr..

Arazi þanzýmanýnýn gövdeye baðlanan civatalarýný gevþetin,
biraz dolaþýn hafif kasislere girin,þanzýman normal çalýþma yerine gelsin,
sonra civatalarý sýkýn,kasýntý varsa gider.
4x4 baska,
NiVA baska..

Almanyalı

arkadaþým abiler daha iyisini bilir lakin nivalar 4 çeker olmasýna ragmen önler yüzde 40 arkalar yüzde 50 oranýnda güç ile dönmektedir küçük orta difransiyel kolunu kilitlediginde ön ve arka eþit dönmekte olup bir önden bir arkadan tekerlek eþit olarak dönmek zorundadýr iþte bu noktada ayna mahruti oranlarý farklý ise müthiþ bir titreþim olur vede kasma ama farklý ayna mahruti oraný ile kücük kilit devreye alýnmadan hiç bir kasýntý ve titreme yapmadan yol alabilmektedir niva bizim tayfadaki abiler bu olayý çözerler

hakanisik

bende de bir titreme sorunu vardý, ömrümü yedi.. trans þaft mýþ meðer.
bence trans þafta baktýrýn, bir de aracý takviye etmeden diferansiyeli kilitlemeyin bence
yani 4H dediðiniz durumda en küçük kolu kullanmak uygun deðil diye düþünüyorum.,
Niva'96-Corolla'09

STI Performance

4H ve 4L neden beraber yada ayrý ayrý kullanýlmasýn?.Bunun teorik bi ispatý varmý ? Karda buzda örneðin bizim ziganaya týrmanýyorum kara yolunda neden Aðýr devire atayýmki? Diff i kitler seri bi þekilde ilerlerim.Yada asfalt bir rampa çýkmak istiyorum veyahut römork çekmek istiyorum arabamýn nefesi yetmiyor diffi kitlemenin ne mantýðý var?Sadece aðýr devire alýr ilerlerim.Sonuçta aðýr devirin iþlevi torku arttýrmak deðilmi?Tutunmanýn olmadýðý yerde diff kitlenir.Nefesin yetmediði yerde aðýr devir.Yanlýþmý düþünüyorum.? Ustalar aydýnlatýrsa sevinirim...

endüstri

iyi akþamlar niva tr ailesi...ayna mahruti oranlarý gibi lastik çaplarýda önemlidir...lastik çaplarýnýda kontrol ediniz...
baþkalarýndan dinleme, git kendin gör.

bekir k.

arkadaþlar kusura bakmayýn cevap yazamadým..

bugün aracý gevþek zeminde denedim..asfaltta kilitlediðimde yaptýðý sorunu gevþek zeminde yapmadý..
ayrýca daha önce lada servisinde nivalara bakmýþ bir usta ile denk geldik daha anlatmadan "aþýrý titrer araba normaldir yapma bir daha" dedi..

hepinize teþekkürler.
Kahramanmaraþ Off-Road Kulübü

modteam

merhaba arkadaþlar. benýmde titreme bi oluyor bi olmuyor. genelde kalkýþ ve yokuþ çýkarken.

atinco

Yokuþta titriyorsa vaya yüke binince, arazi þanzýmanýndan olabilir. trans þaft deðiþminden sonra bende de oldu, hala yaptýrmadým ama arazi þanzýmanýnýn balansýnýn alýnmasý lazým diye biliyorum.