ÞARJ DÝNAMOSU

Başlatan yusuf, Mart 31, 2010, 11:27:28

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

yusuf

Soðucak yaylasýnda Özellikle gece uzun süreli vinçleme yaparken akünün hemen bittiðini, Gaza basarak dinamoyu hýzlý çevirmenin de yarar saðlamadýný gördük. Bunu üzerine ustamýzýn iki önerisi oldu:

1. çift akü
2. Yüksek amper veren sarj dinamosu.

Ýkinci akü hem aðýr oluyor hem de yer kaplýyor.

Þimdilik Niva'ya uyan 120 - 140 amp bir sarþ dinamosu arayýþýna girdik.


HakanBusa'dan

Bu arada kýsa bir bilgi vereyim. Bizim niva larýn elektrik sarfiyatý standart niva lara göre fazla kalýnca, Topkapý ya gittim. Teknik oto san. de bir elektrikçide 2. el temiz ve bakýmý yapýlmýþ isuzu þarz dinamosu buldum. 110 amp.(bizimkiler 55amp.). 200 tl ye yarýn iþçilik dahil takacaklar.

feyzullah

vinç olan araclarda 2 akü olmasý gerekli arada þartel olamlý arac yürürken doldurmalý vinç kullanýmýnda 2 aküde acýk olmalý 1 akü zayýf geliyor

yusuf

nereye koycan o aküyü ?

bymuammer

istepmenin yerine bir platform yapýlabilir zaten çoðumuzun lastiði sýðmýyor oraya.

yusuf

120a lýk bir dinamo fikrine ne diyorsunuz ?

yusuf



Genel kural olarak vinç tanburuna sarýlan halatýn katlarý artýnca vinçin çektiði amper artýyor, çektiði yük güçü azalýyor.

örneðin tamburdaki halat tek sarým ise 85 amper çekiyor.

Halatý üstüste sarýp 4 kat yaparsanýz 465 amper akým çekiyor.

Her zaman tek kata gelinceye kadar açamýyorsunuz tabii.

Ben çift akü denedim. Kapladýðý yer kadar faydasý yok. Hele ikiside boþalýnca þenlik oluyor doldurmak.

k. yusuf

aracýn çalýþmasý durumunda bile bu kadar çekiyor ise iþimiz var gerçekten.  ben depodan 140 amper transit dinamosunu çýkarayým en iyisi  :D  ayrýca bir de 45 amper japon tip dar akü koyacaðým þalter ile birlikte. 

ancak bir de iþin yakýt performans olayý mevcut. ortalama bir dinamo  3 hp kadar güç çekiyor motordan. bunun da hem performansa hem de yakýta etkisi olacaktýr.

ben uygulamayý yaptýktan sonra bir de alternatör kesici yaparak anlýk güç ihtiyaçlarýnda dinamoyu devre dýþý býrakacaðm

feyzullah

büyük jarz iyi ama 2 ci akü þart bana göre

cenker

Alıntı yapılan: yusuf -  Mart 31, 2010, 01:56:01
120a lýk bir dinamo fikrine ne diyorsunuz ?

yusuf abi niva için euro 2- 3 versiyonlar için 90 amper üstü alternatör,  ecu ( beyin ) akü voltajý da takip ettiginden sorun çýkartabilir,
kanerde diagnostik cihazla dikkatla devreye alýnýz ...
bunun hikayesi biraz uzun, denk geldiginde anlatýrým ...
divers do it deeper

k. yusuf

çýkýþ voltajý ayný olduðundan bir problem yaratmaz. yine max.14.4 volt üretecektir. yeri geliyor 3 volt 20 miliamper 4  adet seri ledi 180 amper aküye baðlýyorum. o yüzden burada önemli olan voltajý aþmamak.

hakanbusa

Evet þarz dinamosunu taktýrdým. Çok güzel oldu.Ýçime de sindi. 110amp. ve araçta exrem bir tadilatta gerekmiyor. Sadece gerdirme kýlavuzu yan duruþundan yatay duraþa geçerek bloða sabitleniyor. Ayrýca konjektörü de ayrý olarak su bidonunun yanýna aldýk. Su geçiþlerinde çok faydasý olacaðýný düþünüyorum. Ama sizler den gelen bir fikir üzerine, konsola bir þalter yapýp, su geçiþlerinde þarz dinamosunu devre dýþý býrakmanýn çok akýllýca olacaðý kararýna vardým. ÝNÞALLAH yakýn zaman da da bunu yapacaðým.
Aracýn farlarýna fer geldi:)

yusuf

Cenker'in dediði aklýma yatýyor.

Sarj dinamosuna arada bir bakým yaptýrmak gerekiyor Belki sorun onda. Tabiiki birde akü'nün durumu söz konusu.

Ben her ikisinide elden geçirip bir kez daha deneyeceðim.

Yani, standartlara sadýk kalma huyum hala devam ediyor.


Yevgeni


Ben de sadece yedek akü bulundurucaðým vinç takýnca.
Tesisatta deðiþiklik yapmak, yani standardý bozmak iþime gelmiyor..


kutman

Abiler merhaba,

Osman ben

Sizlere akýl vermek elbette haddime deðil ve söyleyeceklerim çok önemli bir buluþ da deðil belki.

Yusuf abinin göndermiþ olduðu tabloda belirtildiði üzere, tamburdaki halat sarým adedi arttýkça güç kaybý oluþuyor ve amper sarfiyatý artýyorsa, çelik halat boyunu kýsaltarak soruna önemli bir katký saðlanabileceði görünüyor.

Zaman zaman çelik halatýn ucu 20-25 metre ileriye baðlamak zorunda kalsýnsa da çoðunlukla araçlar kaldýklarý yerden 3-5 metre çekildikten sonra kurtarýlmýþ oluyor. Aradaki mesafeyi baþka bir þekilde yani strap veya çekme halatý ile kapatýp vinç halatýnýn boyunu daha kýsa tutmak faydalý olabilir. bu sayede çelik halatý her defasýnda önce 20-25 metre açmak zorunda da kalýnýlmaz ve aracýn ön tarafýndan önemli bir aðýrlýk azalmasý olur.

yusuf

Evet haklýsýn öyle ama zaman geliyor ki ne halatýn boyu ne de eldeki straplarýn uzunluðu yetmiyor destek noktasýna.

Bizlerde makara var. Halatý arabadan alýp destek noktasýnda makaradan geçirip tekrar arabaya geliyoruz. Böylece 10 metre mesafe için 20 m halat açýlmýþ dolayýsýylada tamburda sarým sayýsýný azaltmýþ oluyoruz.

Aslýnda çift makara yapabilsek hem tamburda halat kalmaz hem de çekiþ gücü iki misline çýkar.