OFF ROAD TÜRLERÝ

Başlatan Yevgeni, Ağustos 16, 2007, 08:06:04

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 3 Ziyaretçiler konuyu incelemekte.

Yevgeni


Wikipedia saðolsun. Þu arazi olayýný sýnýflandýrmýþlar. Ben de oturdum çevirdim. Millet ne yapýyor niye yapýyor görelim dedim. Ýþte aþaðýda daha çok müsabaka türevi arazi hamleleri. En alttaki (Ne çýkarsa bahtýmýza) aslen bir tür sýnýflandýrmaya girmiyor. En azýndan wikipedia'da öyle bir tür yok. NivaTR tayfasýnýn hamle þeklinin öyle olduðunu gördüm, o türü de ayrýca ekledim.



KUMDA DEBELENME
Adýnda da anlaþýlacaðý üzere kum (çöl, sahil kumulu, misal BAJA yarýþlarý) üzerindeki sürüþtür. Ortadoðu'da turizm amaçlý yapýlýyor. Türkiye'de BAJA yarýþlarý kum üzerinde düzenleniyor.

KIRDA BAYIRDA DOLANMA
Hiç de ekstrem olmayan bir türdür. Çoðumuzun yaptýðýdýr da ayný zamanda. Aslen asfalt olmayan dað, köy yollarýnda dolaþmaktýr. Bunun için özel lastik gerekmez, standart lastikler yeterli olur. Genelde amaç bu yollarý kullanarak zorlu parkurlara ulaþmaktýr.

ÇAMUR GÜREÞÝ
Geniþçe bir çamur alan bulup batmadan geçmeye kasmaktýr. Kesinlikle çamur lastiði ister. Tutunma ve momentum önemlidir. Bir çok 4 çeker kullanýcýsý böyle bir alan bulup orada sabahtan akþama dek debelenmeyi sever.

KAYA TIRMANIÞI
Ziyadesiyle teknik gerektirir. Kayalarda oynaþacak araçlar sýrf bu amaç için modifiye edilir, lastikler büyük, araç oldukça yüksektir. Yüksek tork ve oldukça düþük aðýr devir ister. Yönlendirme için aracýn dýþýnda bir co pilot gerekir.

KAYA YARIÞI
Kaya týrmanýþýndan farklý deðil. Sadece fütursuzca yarýþýyorsunuz, lakin vinçleme, tedbir alma falan yok.

FORMULA OFF ROAD
Yüksek güç ve oktan gerektirir. Araçlar maksimum derecede modifiyedir. Özellikle süspansiyon sistemi zýplamalar, uçuþlar için güçlendirilir. Lastikler kum tipidir. Araç olabildiðince yüksek hacimli güçlü motor, þase, lastikler ve roll cage'den oluþur. Yüksek tork ve yüksek sürat gerektirir.

DENEMELER
Þüphesiz en güvenlisi. Külliyen aðýr devirde, etabý birinci bitirip gerim gerim gerinmek yerine kesinlikle yetenek sýnamak üzerine kuruludur. Aslýnda en keyiflisi de budur. Aracý kýrmadan bilimum noktadan geçmek þeklinde geliþir.

VÝNÇ HAMLELERÝ
Vinçlemeden geçilmeyecek parkurlardan vinçleyerek geçmek üzerinedir. Bu ön ve arkada 2 adet vinç gerektirir.

NE ÇIKARSA BAHTIMIZA
Bu da keþfetme üzerine kurulu, daha önce geçilmiþ ya da ilk kez denenen rotalarý geçme üzerinedir. Adýndan da anlaþýlacaðý üzere parkurda önünüze çýkabilecek her tür engeli aþma, aþamayanda farklý bir rotadan geçiþ yapýp nihayetinde yine asýl rotaya dönme þeklinde geliþir. Rota bitende ortamýn durumuna göre kamp yapýlýr, rakýlar biralar açýlýr, tabiatýn keyfine varýlýr.

NivaTR arazi tayfasýnýn özellikle sevdiði tür budur..



ERCO

ben ne cýkarsa bahýma yapýyoru ama cok da kýyamýyorum  yaaa
güven oto lada servisi    izmir
www.guvenlada.com

Yevgeni


Hiçbirimiz kýyamýyor, ama engel olunca da aþmak gerek.

Delmece týrmanýþýnda bir þelale yakýnýnda mola vermiþtik. Yolun bittiði yerde Haldun "Buradan devam edecez!" demiþti. Ýlk kez araziye çýkýyordum ve bahsettiði yer 2-3 metrelik bir kaya iniþi akabinde dere idi. Yaya inmekte zorlandýðýmýz yerden Niva nasýl iner diye kendi kendimi yediydim. Meðer þelaleye oradan (yürüyerek) devam ediyormuþuz, Haldun onu demek istemiþ. Oradan araba indirmeye kalkmak direkt Niva'larý hurdaya çýkarmaktý. Nebliym iþte, kendi kendimi yiyip bitirirken nasýl geçilir burdan diye, off road yaþamým baþlamadan bitiyordu kendi içimde..


ERCO

vayy ilgin bi þey yaþanmýþ
güven oto lada servisi    izmir
www.guvenlada.com

Yevgeni


Ýlginç sayýlabilir, evet. Ama asýl mevzu yaðmur altýndaki çamurda týrmanýrken Niva'nýn (sayemde) kayýp yardan aþaðý uçmaya çabalamasýydý. Sýfýr noktasýnda durdu, ben yaðmurda uðraþacaðýmýza býrakalým uçsun aþaðý, baharda gelip alýrýz dedim. Yusuf Abi ýsrarla düþse bile vinçler çýkarýrýz dedi, çýkardý. O gün neredeyse sýfýr tutunma (ATR lastik yüzünden) ve kýçý baþý sürekli savuran bir Niva nasýl kullanýlýr onu öðrenmiþtim Yusuf Abi'den..



cj-5

yevgeni abi o yazýný okumuþtum gerçekten güzel bi gezi olmuþ tabi o korkunç kýsmý hariç :)

Yevgeni


O vukuat ders oldu. Hemen buldum bir takým OK144, ettim rahat..


MOZ

Benim aþýyý ilk aldýðým gün, aynen Yavuz abi'nin durumuna benzer bir olayla baþladý.
Bahçeköy'den araziye girecegiz. Börekcide sabah borekleri yedik.
Ben tam sag koltuga oturmaya giderken, Selim abi var bizim, bir de baktim ne goreyim. Selim abi sagda oturuyor.
Benim sorum su olmustu " baskasi mi kullanacak arabayi ? "
Sen kullanacaksin dedi :)
Haydaa, hayatimda off road yapmamisim, hele hele 110 luk DEFENDER hic kullanmamisim :p
Direksiyona bir gecmisim, gecis o gecis.
Onde sakal Huseyin, once soft parkurlardan gecerken, bir de baktim ki, dim dik bir inisin basindayiz. Orman, agaclar sýk, yerde yaprak var, ýslak ve kaygan. Aniden frene bastim.
Selim abi, " napýyorsun olum, frene basýlýr mý" dedi ?????
Bu vitesi buraya gecir, bunu buraya gecir dedi, bir de dugmeye basti.
Sonradan ogrendik tabi, 1.vites takviye ye gecmisiz, bir de arka diferansiyeli kitlemis komple :)
zýrt pýrt gectim, inisin sonu da camur + sagda dere var, oraya girmemem lazim, cunku Reha abi arabayi oraya kacirmisti :) derede yan yatmis camura batmis bir sekilde duruyordu. dereye girmek sorun degildi ama ust uste 2 defender bir defender degil, kaza dogurur diyerekten, inisin sonunda gaza asilip camuru da gecip , ondeki rampaya tirmandim
Alkis kiyamet :)))
1 saatlik off road cuyuz, milletin arabasinin kaldigi yerden gecmisiz :)
havalar binbesyuz :p

Iste o gun, kolu kaptirdigim gundur benim ...
MOZ side OFF the ROAD...

yusuf

Hüseyin'le bir yere gidilecekse önceden okuyup üfletmek gerek.

bymuammer

Alıntı yapılan: YEVGENI -  Ağustos 23, 2007, 08:04:27
býrakalým uçsun aþaðý, baharda gelip alýrýz dedim.

abi ben bunu yeni okudum çok güldüm ya bende eski aracýmý öyle yapmýþtým köy yolunda karda kaldý çýkýp yaya olarak geldim þehire bahara doðruda gittim aldým :)