KEÇÝ TAMÝRDE

Başlatan Niva67, Ocak 06, 2017, 10:11:36

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Niva67

Herkese merhabalar..


Epey bir zamandýr keçinin hafiften bazý rahatsýzlýklarý vardý. Bunlardan ilki, vites geçiþlerinde NIVA' larda kronik sayýlan bir vuruntu idi.

Ýkinci rahatsýzlýðý ise; motor çalýþýrken, soðutma sistemindeki genleþme kabýnda küçük küçük hava kabarcýklarý görülmesi idi..

Evvela ilk arýzasýný gidermek üzere arazi vites kutusunu indirmeyi düþünürken, ikinci arýzasýnýn daha önemli olduðunu düþünüp,

oraya odaklandým. Birkaç gün yaptýðým testler sonucunda; dördüncü silindirden, soðutma suyuna kompresyon kaçaðý olduðuna kanaat

getirdim. Büyük ihtimal silindir kapak contasýnda bir sorun oluþmuþtu.. Çünkü, mayýs ayýnda egzoz susturucusundan kaynaklanan

bir hararet sorunu yaþamýþtým.. Kapakta çatlak olmamasýný umarak, söküm iþlemine baþladým..

Yaptýðým iþlemleri aþama aþama burada paylaþacaðým. Uzun zamandýr, diþe dokunur bir tamirata giriþmemiþtim.

Anahtar sallamayý özlemiþim!. :)




Silindir kapaðý sökülmeden önce :





Hava filtresi söküldü:



Karbüratör ve distribütör söküldü:



Kalorifer hava giriþi ve külbütör kapaðý söküldü:





Ek fan söküldü:



Radyatör ve fan söküldü:





Motor ön kapaðýnýn ilk temizliði yapýldýktan sonra, ''zamanlama kontrolü'' yapýldý:




Motor zamanlamasýnda bir hata olmadýðý görüldükten sonra, krank mili kasnaðý söküldü:



Motor ön kapaðý söküldü. Krank diþlisindeki zamanlama iþaretinin de, gövdedeki iþaretle karþýlaþmýþ olduðu görüldü:



Bu arada; ''titreþim damper pabucu'' nun, zamanlama zincirine biraz çarpýk bastýðýný farkettim!..:



Zamanlama zinciri gergi tertibatý söküldü:



Kam mili (eksantrik mili) diþlisi söküldü:




Zincir gergi pabucu, emniyet pimi, yað pompasý/distribütör çevirici mili diþlisi ve zamanlama zinciri söküldü:



Kam mili komplesi söküldü:



Külbütör parmaklarý ve yaylarý söküldü:



Egzoz boðaz flanþý somunlarý ve silindir kapaðý cývatalarý söküldü. Maalesef, egzoz flanþ saplamalarýndan bir tanesi sizlere ömür!. :)



Sonunda silindir kapaðý, egzoz ve emme manifoldlarý ile birlikte motordan sökülüp, yere indirildi:




Motor blok yüzeyinden ilk görüntüler:




Arýza tahmini doðru çýktý.. Dördüncü silindirde conta yanýðý var!..
Contadaki yanýk kýsmýn, siilindir kapaðýndaki izi:



Contadaki yanýk bölge:




Þimdilik, bu kadar..

Malumunuz, bu günlerde dýþarýda hava bayaðý sert.. Kar yaðýþý var..

Kýsmet olursa; parçalarýn temizliði, sökme/daðýtma, tamirat, montaj, ayar, çalýþtýrma, kontrol/test aþamalarýný da yavaþ yavaþ,

tadýný çýkarta çýkarta yaptýkça fotoðraflayýp, burada sizlerle paylaþýrým..
































kocaali

Suat amca tamir kitapçýðý gibi oluyor, tamamlandýðýnda herkes kendi nivasýný tamir edebilecek sanýrým :) eline emeðine klavyene saðlýk :)
No mud, no fun...

Niva67

#2
Alıntı yapılan: kocaali -  Ocak 09, 2017, 11:15:21
Suat amca tamir kitapçýðý gibi oluyor, tamamlandýðýnda herkes kendi nivasýný tamir edebilecek sanýrým :) eline emeðine klavyene saðlýk :)

Mehmetçiðim, sen de çok iyi biliyorsun ki NIVA' yý yürütmek için;

*ya sevgi+þans (iyi tamirci bulmak için gerekli!) +iyi tamirci + maddi imkan,

*ya da sevgi +uygun ortam ( bol zaman+yeterli teknik bilgi ve beceri+yeterli alet-edavat+uygun mekan ) gerekiyor..

Biz de  ilk seçenekteki ''sevgi'' unsurundan baþka diðer þartlara uyum saðlayamadýðýmýz için, kollarý sývayýp

yapabildiðimiz tüm iþleri kendimiz yapmak durumundayýz..

Forumda birçok kez yazýldýðý bir noktaya dikkat çekmek istiyorum; bu tip iþleri daha önce hiç yapmamýþ,

yeterli bilgi birikimi, uygun mekan, gerekli aleti-edavatý olmayan, okuduðunu anlayacak kadar da teknik Ýngilizcesi

olmayan arkadaþlarýn NIVA tamiratlarýna giriþmemeleri, menfaatleri icabýdýr..

Sanayideki deðme tamircileri bile ''çuvallattýrabilen!'' NIVA, aslýnda çok çok mükemmel teknolojileri bünyesinde

barýndýran bir araçtýr. Onun kötü þöhreti, bilinçsiz-beceriksiz tamircilerin uçurduðu balonlar ve orijinal olmayan, kalitesiz

yedek parçalar kullanýmasý sebebiyledir.. Sanayide tamiratýndan sonuç alamayýp da, kamyona yüklenip-baþka

þehirlere NIVA yollandýðýný biliyorum..

Allah, hepimizi bu tip ''haddini-becerilerini bilmeden meydana fýrlayan'' tamircilerin þerrinden muhafaza eylesin!..  :(  :)

( to be continued )  ;)

atinco


Niva67

#4
Manifoldlar, silindir kapaðýndan söküldü..




Süpaplar da söküldüðüne göre, artýk temizlik safhasýna geçebiliriz..




Tüm tamiratlar bitene kadar zayýflamamasý için; batarya temizlenip, ''destek þarjý'' için redresör' e baðlandý..



Niva67


Niva67

#6
Temizlik, bakým ve tamiratlarý biten silindir kapaðý ile silindir bloðu, kavuþmaya hazýrlar!..  ;)





Kapak monte edildi, cývatalarý  torkmetre ile katalog deðerine sýkýldý.







atinco


Niva67




Manifoldlar baðlandý, külbütör parmaklarý takýldý..





Havalar soðuk, kapalý garaj olmayýnca iþler çok yavaþ ilerliyor!.. :(


Niva67

#9
Evet, þimdi geldik zurna' nýn ''zýrt'' dediði yere!..  :)

Aslýnda, iþin en zevkli ve de kritik kýsmýna!..

Eksantrik tertibatý ve zinciri takýldý..






Motorun zamanlama ayarý yapýldý..






Süpaplarýn ayarý, özel sentili ile yapýldý..





erydn

Çiçek gibi olmuþ, elinize saðlýk. Saygýlar!

Niva67

#11
Teþekkürler Sn. erydn..

Forum' a hoþgeldiniz..

Niva67

#12
Distribütör baðlandý, Külbütör kapaðý kapatýldý.


Radyatör ve vantilatör baðlandý..


Karbüratör monte edildi.


Gerekli diðer baðlantýlar ve son kontrollar yapýlýp, motor çalýþtýrýldý..



Bu da, motorun çalýþýr hali :
https://www.youtube.com/watch?v=1U2rE_J6-rI


Keçi, artýk bir orman gezintisini hak etti!.. :)



Yaklaþýk iki aydýr dýþarýlara çýkamayan garibimin ayaklarý açýlsýn biraz!..



Arka planda Karadeniz var ama, sisten gözükmüyor ki!.. :(  :)




Niva67

Silindir kapaðý iþi bitti, þimdi sýra arazi þanzýmaný' nýn bakýmýnda..

Arazi þanzýmaný indirilip, daðýtýldý..













Sökülen parçalarýn temizliði yapýlacak..






kocaali

Suat amca çýrak lazým mý ,geleyim...   ;D :D
No mud, no fun...