94 Model 1600cc Niva Yenileme

Başlatan jamfmx, Mart 26, 2010, 12:42:04

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

jamfmx

Sevgili Forum uyeleri,

  Yaklasik 9aydir bu forumu takip ediyorum fakat sizler kadar bilgili olmadigimdan ve ukalalik gibi olsun istemedigimden birseyler yazmadim. 9 aydir forumda okumadigim mutlaka bolum kalmistir fakat muhtemel %75'ini okumusumdur. O yuzden bircogunuzu taniyor gibiyim. Sizlerin yardimi ile artik nivama cok daha guzel gozle bakar oldum.

  Gectigimiz haftasonu dag tepe gezmelerimizi biraz daha sertlestirelim derken camura bativermisim. Burada bir arkadasimiz "ozellikle otlu balciklardan uzak durun" demisti cok da hakliymis fakat ben bunu geri donunce okudugum icin bir fayda saglamadi :) Sansima tirmandigim tepenin obur yakasinda koy varmis ve de ben tepenin inis yakasinda kaldigimdan 4 guclu kuvvetli arkadas yardimiyla (kaldirmak suretiyle, iterek bir yere varamadik  ;) ) battigim yerden ciktim. Yevgnei arkadasimizin onerisi bana bir isik yakti. Ne kadar yukseltirseniz yukseltin askida kaldiginizda ya da battiginizda sizi vinc cikartir demisti. Bu yuzden burada yazilanlar tecrube ile sabittir ve benim icin altin degerindedir.

  Lafi fazla uzatmadan 1600CC karburatorlu benzinli Tatyana'mi birazcik elden gecirmek istiyorum. Oncelikle motor konusuna el atmak istiyorum. Rampada cekisi dusuk konusunda 3 yazi okumustum ve bunlari uygulamayi dusunuyorum. Samara karburator elektronik beyin ve ekonomizer ilk adim olarak aklima gelen. Eger verimde bir artis hissedemezsem motoru yeniden yaptiracagim ve 5 vites sanziman taktiracagim. Daha sonra bir vinc operasyonu dusunuyorum. Yine tatmin etmezse biraz yukseltme ve offset jantlar. En sonunda koltuk, yeni emniyet kemeri ve elektrikli cam dusunuyorum. Konuyla ilgili bana teknik destek ya da fikirlerinize her zaman acigim. Sevgilerimle
Rakipsizim Cunku Personeliyim

jamfmx

Sevgili Arkadaslar,

Dun aksam yuk dolu bir kamyonu gecemedikten sonra solugu ustanin yaninda aldim. Ben subablardan suphelenirken o baska yerdedir dedi ve basladi sokmeye. Hava Filtresi temiz. Karburator temiz. Ust kapak sokuldu. Subaplarin acikligi iyi durumda. O zaman sikistirmada bir sorun vardir dedik. Her piston 10'un biraz uzerinde. Usta normal dedi. Sira geldi ateslemeye. bujileri zaten sokmustuk. Yanmalari iyi ve renkleri kahverengi. Distrubutore gelen voltaj kontrol edildi. Vee sonuc. Platinin aciklik mesafesi olmasi gerekenden az. Platin ayarlandi.

  Usta ile Samara karburatoru elektronik ateslemesi ve beyni uzerine konustuk. Olur Dedi. Bugun onu taktiracagim ve de 5 vites fiat sanzimani siparisi verdim. Haftaya da onu taktiracagim bununla birlikte Sachs marka baski balata seti degisecek. Bunlarin hepsini sizden ogrendim ve ustaya sattim. O bile sasirdi :)

  O yuzden hepinize tekrar tekrar tesekkur ederim. Son durumlardan haberdar edecegim.
Rakipsizim Cunku Personeliyim

diff-lock86

þimdiden hayýrlý olsun bakým ve modifikasyon giriþiminiz  ;) parça deðiþimi sonrasý yorumlarýnýzý bekliyoruz
instagram;@b_l_a_c_k___n_i_v_a___tr

feyzullah


k. yusuf

selamlar
þanzýmaný kaça aldýnýz acaba? yeni mi çýkma mý? vites oranlarý uygun mu peki? benimki de 4 vites çünkü  5 ileri yapmak istiyorum.

jamfmx

Sevgili Arkadaslar,

Atesleme elektronik yapildi ve karburator Solex marka takildi. Su anda Tatyanam gitmiyor ucuyor (daha once 10 uzerinden 4 gidiyorsa simdi 8 gidiyor). Yanliz 2000 devirin altinda devir saati 0 gosteriyor 2000 devirin ustunde calismaya basliyor. Galiba Nivam'da alt devirlerle isim yok demeye calisiyor. 1600cc platinli olan motorlara bunu kesinlikle uygulamanizi tavsiye ediyorum.
Bu arada yanlis anlasilmasin zaten bu uygulamayi buradan ogrendim. Size satiyor degilim. Sadece uyguladiktan sonraki siritmam 2gunde gecti ondan tekrar tekrar soyluyorum.

Feyzullah zaten elektronik yaptim.

Sanzimanin yenisi 700lira gibi birsey. Ben Kirim'da oldugumdan Dolar uzerinden TL'ye cevirdim. uyum problemi olacagini sanmiyorum cunku yeni nivalarin 5 vites sanzimani uzerinden calisacagiz.

Gelelim bundan sonra yapmak istediklerime:

Alt devirlerde bir sorun var. stabil degil bu da arazi de sorun cikartiyor (devamli ust devirde tutmak gerekli) Bunu duzeltecegim. (saniyorum ayarla cozulebilecek bir is)

Snorkel uygulamasi ve yedek tekerlegin arkaya alinmasi (bunun icin aksesuarlari buldum ve yaklasik fiyatlarini yazarim isteyen olursa temin etmeye calisirim)

Vinc takilmasi ve on tekerleklerin yukseltilmesi. Simdilik aklima gelen bu kadar. Sevgiyle kalin.
Rakipsizim Cunku Personeliyim

k. yusuf

teþekkürler bilgiler için özellikle þnorkel için resim verebilir misiniz? ithal edelim valla :)

jamfmx

Sevgili Arkadaslar,

Sizin icin katalog bulmaya calisiyorum. Eger bulabilirsem buradan paylasmaya calisacagim. Sevgilerimle.
Rakipsizim Cunku Personeliyim

jamfmx

Katalog bulamadim fakat bir internet sitesi var. Bu arada fiyatlar biraz pahali geldi. Turkiyede'de bu sekilde mi bilmiyorum?

www.souz-96.com/2131.php

mesela benim baktigim kod 217108 fiyati burada yaklasik 320-340TL arasi. Oysaki Rusya fiyati 250-270TL arasi olarak gorunuyor. Arastirmalarima devam ediyorum. Saygilar Sevgiler.
Rakipsizim Cunku Personeliyim

impeesa

Alıntı yapılan: jamfmx -  Mart 29, 2010, 01:55:03
Sevgili Arkadaslar,

Atesleme elektronik yapildi ve karburator Solex marka takildi. Su anda Tatyanam gitmiyor ucuyor (daha once 10 uzerinden 4 gidiyorsa simdi 8 gidiyor). Yanliz 2000 devirin altinda devir saati 0 gosteriyor 2000 devirin ustunde calismaya basliyor. Galiba Nivam'da alt devirlerle isim yok demeye calisiyor. 1600cc platinli olan motorlara bunu kesinlikle uygulamanizi tavsiye ediyorum.
Bu arada yanlis anlasilmasin zaten bu uygulamayi buradan ogrendim. Size satiyor degilim. Sadece uyguladiktan sonraki siritmam 2gunde gecti ondan tekrar tekrar soyluyorum.

Feyzullah zaten elektronik yaptim.

Sanzimanin yenisi 700lira gibi birsey. Ben Kirim'da oldugumdan Dolar uzerinden TL'ye cevirdim. uyum problemi olacagini sanmiyorum cunku yeni nivalarin 5 vites sanzimani uzerinden calisacagiz.

Gelelim bundan sonra yapmak istediklerime:

Alt devirlerde bir sorun var. stabil degil bu da arazi de sorun cikartiyor (devamli ust devirde tutmak gerekli) Bunu duzeltecegim. (saniyorum ayarla cozulebilecek bir is)

Snorkel uygulamasi ve yedek tekerlegin arkaya alinmasi (bunun icin aksesuarlari buldum ve yaklasik fiyatlarini yazarim isteyen olursa temin etmeye calisirim)

Vinc takilmasi ve on tekerleklerin yukseltilmesi. Simdilik aklima gelen bu kadar. Sevgiyle kalin.

Þu stepnenin arkaya alýnma aparatý benimde ilgimi çekiyor, hatta yedek benzin bidonlu bir techizat varsa çok makbule geçer.
"Nivan varsa yolun var!"