karburatorlu nivamda tekleme sorunu beni çýldýrtýyor???

Başlatan sonata007dr, Ağustos 10, 2009, 11:47:56

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

NÝVACI

anladýmki meskenim yaylalar daðlar

sonata007dr

Arkadaþlar konuyu gözden kaçýrmýþým kusura bakmayýn.Sorun çözüldü.

Süpaplar deðiþti.Üst kapak taþlandý.Üst kapak contasý deðiþti ve sorun devam etti tekleye tekleye eve gelmek zorunda kaldým. Çok sinirlenmiþtim ve araç teklemesine raðmen o kýzgýnlýkla yüksek devir kullandým ve gördümki o teklemeden eser kalmamýþtý. yaklaþýk o halde 250 km yol yaptým ve nivam tam istediðim gibi oldu. Sonra ustaya götürdüm subaplarý deðiþen o da þaþýrdý. Sübaplar alýþtý herhalde dedi.

benimle ayný sorunlarý yaþayanlar olabilir diye konuyu hortlattým.kusuruma bakmayýn.

Yakýn dönemdede araç þarjdan kesti þarj dinamosunun kömürü bitmiþti onu deðiþtik.kýsa süre sonrada araç durup durup stop etmeye baþladý.ateþleme beynini tekrar deðiþtik düzeldi. Maþallah durumu iyi þu an.

unlztrk

Düz yolda veya bayýr aþaðý sorun olmaz rampa çýkarken fena vuru tu yapar, devir saati anormal hareket eder.Sorun sabit: distribütör milin eðilmiþ, deðiþmesi gerekiyor, platin ayarý yap yine bozulursa distribütörü çöpe at yenisini tak. Yüksek devirde kullanmak geçici olarak mili düzeltmiþ olabilir. Tabi bu cevabý arkadaþa deðil bu sorunu yaþayanlara yazýyorum 7 sene sonra :)

Niva67

Alıntı yapılan: unlztrk -  Eylül 26, 2016, 11:18:52
Düz yolda veya bayýr aþaðý sorun olmaz rampa çýkarken fena vuru tu yapar, devir saati anormal hareket eder.Sorun sabit: distribütör milin eðilmiþ, deðiþmesi gerekiyor, platin ayarý yap yine bozulursa distribütörü çöpe at yenisini tak. Yüksek devirde kullanmak geçici olarak mili düzeltmiþ olabilir. Tabi bu cevabý arkadaþa deðil bu sorunu yaþayanlara yazýyorum 7 sene sonra :)

Ünal Hocam, gerçi konu hakkýnda gerekli herþey yazýlýp-çizilmiþ ama, birkaç satýr da ben yazayým, forumda hareket olsun!.. :)

Hocam, distribütör mili, kendi çalýþma þartlarýnda kolay kolay eðilecek, yüksek devirde de düzelecek kadar zayýf bir mil deðildir.

Distribütör milinin sebep olduðu ateþleme arýzalarý genelde;
*mil yataklarýnýn ( mil burcunun ) aþýnmasý,
*milin alt ucundaki frezede veya mile hareket veren diþlide/frezesinde ki aþýnmalardan kaynaklanan, milin salgýlý (yalpalý) dönmesi
*mil üzerindeki platin kamýnýn düzensiz aþýnmasý
þeklinde oluþur.

Bu durumlarda platin çekici sýçrama yaparak, düzensiz bir þekilde çalýþacaðýndan motorun teklemesine sebep olabilir.

Konuyu açan arkadaþýmýz sorununu halletmiþ ama, bir sürü uðraþtan, parça deðiþiminden, tamirattan sonra sadece motoru

yüksek devirde çalýþtýrmak ile sorunun çözülmesi bana süpaplarýn alýþmasýndan ziyade, ''teklemeye sebep olan kýsýmdaki

bir týkanýklýðýn/tutukluðun , yüksek devir sayesinde hýzlý akýþ/darbe ile bir þekilde giderilmesi'' gibi geldi!.. :(

Saygýlar, sevgiler..




Mustafa24

Oncelikle herkese selamlar. Yaklaþýk 1 sene oldu bir lada nivaya sahip olmak.  Aldýðým aný hic unutmuyorum cok buyuk hevesle aldim tavsiye üzerine. Ve gercektende nivam ile gitmedigim dag tas dere kalmadi. Fakat artik beni usandirdi. Buna cok canimda sikiliyor . memleketimde dolasmadigim usta kalmadý. Ama ne yazikki bir usta bulamadim(anlayan). 2000 model enjeksiyonlu 1.7 tüplü(normal duzen) lada nivaya sahibim. Aldigimdan belli 2 arizam mevcut aracta.  Benim lada ise 2500 devire kadar arac tekliyor cok sarsintili olarak yuksek devirde normal bi sekilde seyehat ediyorum fakat az devir dusse teklemeye basliyor. Hatta bildiginiz sesli patlama oluyor tam karbüratörün ordan. Tupde daha cok oluyor bu oluyor. Ikinci arizam ise rolanti cok gec düþüyor. Rolanti musurunu yeni degistim olmadi yinede. Arabami cok seviyorum fakat artik sabrim kalmadý biri bana yardim ederse cok sevinirim.

onuryayla29

BU SORUN YAKLAÞIK 2 AYDIR BENDE DE VAR KONU ÝLE ÝLGÝLÝ AÇIKLAYICI YORUMLAR YAPILMIÞ AMA PATLAMADAN HÝÇ BAHSEDÝLMEMÝÞ BU SÖYLENENLERÝN YANI SIRA BENÝM ARAÇTA BÝR DE PATLAMA OLUYOR. BU OLANLARDAN SONRA ARACIMI BURDUR A GETÝRDÝM KULLANMAYA DEVAM EDÝYORUM BÝR YAPIYOR BÝR YAPMIYOR AMA GÜVENSÝZLÝK HAD SAFA BENÝ BÝR YERDE BIRAKMASINDAN KORKARAK ÇOK KULLANAMIYORUM. BENZÝNDE DAHA AZ TÜPTE AÞIRI YAPIYOR ANCAK STOP EDÝNCE ÇOK ZOR ÇALIÞIYOR BU DURUMDA BÝR DE. SON OLARAK BÝR USTA ÝLE GÖRÜÞTÜM BURDUR DA KENDÝSÝ PLATÝN SÝSTEMÝNDEN ELEKTRONÝK ATEÞLEMEYE GEÇECEÐÝZ VE SORUN ÇÖZÜLECEK DEDÝ. BENDE PAZARTESÝ GÜNÜ ELEKTRONÝK ATEÞLEME SÝPARÝÞ EDÝP DEÐÝÞTÝRECEÐÝM. USTALARIM SÝZCE BU SORUNU ÇÖZECEK MÝDÝR? YARDIMLARINIZ ÝÇÝN ÞÝMDÝDEN TEÞEKKÜRLER