Vitara - Feroza - Niva

Başlatan Aytuð, Ağustos 21, 2007, 05:29:43

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Aytuð

Merhaba. Birkaç ay sonra 9.000-10.000 YTL civarý 2. el 3 kapýlý bir 4x4 almayý düþünüyorum. Þu anda aklýmda Suzuki Vitara, Daihatsu Feroza ve tabii Lada Niva var. Niva'yý az çok biliyorum. Vitara hakkýnda da daha önce açýlmýþ konulardan bilgi edindim biraz. Fakat Feroza hakkýnda bilgi bulamýyorum bir türlü. Aranýzda Feroza hakkýnda bilgisi olan var mý acaba? Bir de karþýlaþtýrma amaçlý birkaç soru sormak istiyorum:

1- Aracýn sürekli 4 çeker olmasý mý daha iyidir yoksa isteðe baðlý olarak 4 çekere geçmesi mi? Mesela asfaltta kullanýrken 4 çekeri devre dýþý býrakýp yakýt tasarrufu yapmak ve arazide ihtiyaç duyulduðunda 4 çekere geçmek daha mantýklý deðil mi? Yoksa sürekli 4 çekerin bir avantajý var mý? Ve saydýðým araçlardan hangileri sürekli 4 çekerdir?

2- Niva'da diferansiyel kilidi olduðunu biliyorum. Acaba diðerlerinde de var mý? Eðer yoksa sonradan taktýrmak masraflý mý?

3- Servis ve yedek parça gibi konularda yaygýnlýk, bulunabilirlik ve maliyet açýsýndan hangi araç daha avantajlý?

4- Acaba 10.000 YTL'lik bir araç yerine 5.000 YTL'ye eski model bir Niva alarak, kalan parayla da aracý modifiye edip arazi canavarý haline getirmek daha mý mantýklý? (tabii kalan para bu iþe yeterse) Sonuçta 10.000'lik bir araç alýrsam uzun süre hiçbir masraf yapamayacaðým ve aldýðým haliyle kullanmak zorunda kalacaðým. Ne dersiniz?

5- Bu araçlarý arazi þartlarýna daha uygun hale getirmek için ilk etapta ne gibi deðiþiklikler yapýlmalý? (yükseltme, arazi lastikleri takma vb gibi) Ve bunlarýn maliyeti ortalama ne kadardýr?

6- Tabii hepinizin Niva kullandýðýný ve sevdiðini biliyorum ama sonuç olarak, objektif bir deðerlendirme yaparsanýz (artýk Niva aþýklarý ne kadar objektif olabilirse! ;D) hangi aracý neden tavsiye edersiniz, hangisini neden tavsiye etmezsiniz?

Ahiret sorusu gibi oldular ama ilk 4x4'üm ve hatta ilk aracým olacaðý için ve de bu konularda fazla bilgim olmadýðý için ince eleyip sýk dokumam gerekiyor. Yardýmcý olursanýz çok sevinirim. Eðer bu iþ aklýma yatmazsa enduro alacaðým çünkü. Þimdilik kararsýzým.

Örnek olarak baktýðým araçlarý da göstereyim:
http://www.sahibinden.com/displayitem.php?a=4017725
http://www.sahibinden.com/displayitem.php?a=2422763&keyword=daihatsu
http://www.sahibinden.com/displayitem.php?a=4334687
http://www.sahibinden.com/displayitem.php?a=4150102

Bir de tam "gönder"e basacakken aklýma geldi; araçlara takýlan geniþ çamurluklar kit halinde satýlýyor diye biliyorum, eðer bulamazsam özel olarak yaptýrabilir miyim? Þu tarz bir þey:

Yevgeni

Selam,

1. Aracýn sürekli 4 çeker olmasý daha ehvendir (külliyen kendi fikrim). Saydýklarýnýz arasýnda sadece Niva sürekli 4 çekerdir.

2. Diðerlerinde de porya kilidi olduðunu biliyorum.

3. Hepsinin parçasý rahat bulunuyor.

4. Standart bir Niva ya da Feroza ile neredeyse hiç masraf yapmadan araziye girersiniz. Ucuz ve yaþlý araç almayýn, derdiniz çok olur. Ucuz alýp sonradan masraf ederim diye düþünmeyin, astarý yüzünden pahallýya çýkar.

5. Niva standart haliyle direkt araziye girer. OK144 lastiklerle yükseltmek bile gereksiz. Feroza da uygun çamur lastiði ve standart haliyle arazide seker. Suzuki alçak kalabilir, yükseltmek gerekir.

6. Her 3 aracý rahatlýkla tavsiye ederim. Lakin þunu bilin, Niva veya Feroza'da Suzuki'ye göre çok az ve ucuz maliyetle araziyi modifikasyonu yaparsýnýz. Niva için modifiyeye neredeyse ihtiyaç yok (OK144 gibi bir çamur lastiði dýþýnda).

Sürekli arazide sekecekseniz ve çok da masraf ve hazýrlýk yapmadan off road yapacaðým diyorsanýz Niva alýn ve mümkünse yüksek model alýn. Hem arazide hem de asfaltta sürekli kullanacam ve tek arabam olacak diyorsanýz, Feroza da olabilir. Eðer 2. araba olacaksa ve hobi amaçlý kullanacaksanýz yoðun olarak Niva masrafsýz ve yeterlidir. Feroza da ayný þekilde. Suzuki masraf ister.

Örnek ilanlara gelince; Niva alacaksanýz 1600 cc olan 95 öncesi ve yüksek kilometreli modelleri unutun. 1700 olan 95 sonrasý versiyonlara bakýn. Feroza sahibi üyemiz Ophtha'nýn 96 Feroza'sý var. Ziyadesiyle memnun idi. Anlatttýklarýndan 96 civarý bir Feroza'nýn bu iþe yeteceðini düþünüyorum. Yine üyemiz JIR09 Niva'sýný satýp off road'a hazýr modifiye edilmiþ uzun þase bir Vitara aldý. Suzukilerin modifiye imkaný diðer 2 markadan daha geniþ.

Çamurluk dodikleri Niva için var. Feroza için emin deðilim. Suzuki için hazýr kit olarak olduðunu sanýyorum, sonuçta dediðim gibi Suzuki'nin modifiye kitlerini bulmak kolay..







Aytuð

Umarým sýkmýyorumdur ama bir sorum daha olacak; porya kilidi nedir ve diferansiyel kilidinden farký nedir?

Cevaplar için çok teþekkür ederim.En baþtan yazmam gerekirdi ama aklýma gelmedi, þimdi söyleyeyim bari. Alacaðým aracý hem asfaltta hem de arazide kullanacaðým. Yani sadece hobi amaçlý bir araç olmayacak. Biliyorum, bu tür arazi araçlarýnda pek aranmaz ama biraz konfor da fena olmaz hani. Verdiðiniz cevaplardan edindiðim izlenime göre Vitara benim için fazla masraflý sanýrým. Vitara'yý henüz tamamen elemiyorum ama Niva ve Feroza aklýma daha yatkýn geliyor þimdi. Tavsiyenize uyarak paramýn yettiði en yeni modellere bakacaðým.

Tekrar teþekkürler. Herkesin konuyla ilgili fikirlerini bekliyorum.

Yevgeni



Porya kilidi diferansiyel kilidi ile ayný anlamda. Yani ikisi de ayný þey.
Feroza konusunda ophtha'dan daha detaylý bilgi alabilirsin. Sanýrým arabasýný da satýyordu. Özel mesajdan ulaþabilirsin ya da mail adresinden (erkaneksioglu@hotmail.com)..


MCC

hem asfalt hem arazi lafý girince niva nýn direk diskalifiye edilmesine karþýyým, ben çok sýk çýkamýyorum daða bayýra, genelde asfalttayým, þehir içi kullanýmý kötü demek yanlýþ olur, bilhassa erco nun son bakýmýndan sonra keçi civa gibi oldu, akýp gidiyor, kalkýþta binek gibi, asfalt lastiði var þu anda üzerinde de, kullanmak zevkli, yanlýþ bence o kemikleþmiþ 'þehirde zor kullanmak' düþüncesi.
Ergonomi mi ? Ekonomi mi ?

Yevgeni


Porya kilidi mevzuunda da yanlýþ bilgiyi düzeltmiþ olduk..


Aytuð

Ben Feroza ve Vitara'dan vazgeçtim. Bir terslik çýkmazsa ya da fikrimi deðiþtirmezsem büyük ihtimalle Niva sahibi olacaðým. Youtube'da videolarýný izledikçe hayran kaldým Niva'ya. Kaç modelden sonrasý 1700cc ve enjeksiyonluydu acaba? 2000 modellerin fiyatý uygun benim için, sizce bunlar çok mu eski?

Porya kilidi açýklamasý için de teþekkürler ama artýk porya kilidi beni ilgilendirmiyor sanýrým.  ;D


Yevgeni



1997'den itibaren 2003'e kadar tek noktadan enjeksiyonlu. 2003-2006 4 nokta, sonrasý 8 nokta..



niva07

2007 1.7i Niva'ya biniyorum, dediðinize göre 8 noktadan enjeksiyon ama þu an kilometreye 30 kuruþa yakýn yakýyor acaba ben mi çok haþin kullanýyorum þehir içinde bilmem.. araç 1000 kilometrede henüz  :-\

Yevgeni


95-97 Karbüratörlü 1700 ve 2007 8 noktadan enjeksiyonlu 1700 arasýndaki tüm modellerde yakýt sarfiyatý anlamýnda fark yok denecek kadar az. Malum, sürekli 4 çeker. Yakýt besleme sistemi iyileþtirilse de motor teknolojisi neredeyse hiç deðiþmedi..