205/80/16 Lassa Competus AT

Başlatan rahmieken, Şubat 16, 2015, 08:23:11

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

rahmieken

araç tamamen standart. sadece ön çamurluklarýn önü hafif traþlý. resimler artikulasyondayken var ama nerde bilmiyorum. yükseltme takoz yay yok 2006 model. orento jantýyla kullandýðýmda tek þöförde de olsa hafif surtmeler özellikle önde oluyordu traþladým rahat ettim. arkada ise yüksek hýzlý yaylanmalarda aracýn içindekiler týrsýyordu. lastiðin dýþa bakan yüzünden yaklaþýk 2 cm kýsým sürtüyor. tek kiþi arazide çok ciddi engebede sekmek lazým sürtsün. ilk aldýðýmda abartýsýz 50-60 cm karda, orta derece çamurda ve buzda çok rahat kullandým. 20000 km oldu alalý ve 3.5 yaþýnda lastikler. bu sene buzda çok güvenli deðil. eski güveni yok ya da ben daha apaçi kullanýyorum. yanaklar reinforced dedikleri güçlendirilmiþ yanak ( fazladan tel var ) dayanýklýlýk gerçekten çok iyi. çok derin ve keskin çukurlara süratli düþtüm hiç bir yarýlma balon iz vb yok. üzerinde M+S ibaresi var. polis zinciri zorunlu tutmadý. hafif offroad dolandým. gözümün kesitði her yere girdi çýktý. lastiði anlatmak için garip bir inatlaþma örneði yaþandý araçla alakalý olmayabilir ama jandarmanýn defenderi bizim hocanýn arabasýný çamur+kar birleþiminde çekip çýkaramazken ben çok rahat tutunarak çýkardým. ben çok beðenerek kullanýyorum. yaðmurda ve su birikintilerinde güvenli çok denedim. gürültüsü yok. standart jantlarla sadece önde 1-2 cm sürtüyor. bu kadar sanýrým :D

Maestro

 Lassa Competuslar  takip ettiðim bir marka  ( hatta Niva alýrsam  ;D  4 adet çekmeyi düþünüyorum  )  lastik hakkýndaki  görüþlerinizi ilgiyle okudum..  teþekkürler.

Yevgeni


205 geniþlik özellikle arkada dýþ yanaklarýn maalesef budanmasýna sebep oluyor.
Araç yükseltilmiþ olsa da artikülasyonda durum maalesef bu.

Bu arada söz konusu inatlaþmada sanýrým Defo þoförü ya da lastiði yetersiz kalmýþ.
Aksi halde Defo çok rahat iþini yapardý..

Maestro


Niva yý  205  geniþlik daha bir güzel gösteriyor  ( daha fazlasý abartý bana gore vede gereksiz yorgunluk..)   Forumlardan okudugum kadarý ile  3 cm yükseltme yeterli  , gerçi klasik bir Niva zaten yeterli , tabii ofroad amaçlý çýlgýn kullanýcýlarýn  degiþik görüþleri vardýr.  Bu sene  menzile eriþiyordum ki  imkanlar elvermedi ,neredeyse eli ayagý düzgün  2005 modellere kadar eriþmiþtim...  Ýnþallah bu sene yine yüklenecegim , benim amacým daha evvelde söyledigim gibi kýsa soluklu piknik tadýnda gezip Foto çekmek ,   ben  Ýnþallah alýrsam az biraz yükseltecegim  186 boy oldugu için yanýmda hepten küçük kalmasýn ..

  bak yine mesai saatinde hayallere dalýp gittim...  ;D ;D ;D ;D

rahmieken

yükseltme konusunu çok okudum baktým. gerek var mý dedim? karar olmadýðý yönünde. niye 205 aldým derseniz boyutlarý yoktu. çap büyüdüðü için aslýnda tüketim artýyor, ivmelenme düþüyor. basit tork hesabýnda ortaya çýkýyor.
Yevgeni abinin dediði gibi inatlaþma deftek þöför kaynaklýydý muhtemelen.
aslýnda ben her zaman ince lastikten yana biriyim. görüþ bakýþ çok önemli deðil. orjinal lastik olsun diye C sýnýfý pirelli de kullandým canýmý sýktý bunlarý aldým. herhalde aracý satarken de üstünde gider.
bu arada beðenmediði için ilk sahibi ilk lastiklerini kullanmadan koymuþ depoya. yaþlý olmalarýna raðmen takarým þambriyel gerektiðinde kullanýrým diye duruyor.