LPG - BENZIN sorunsalý ve sabahlarý çalýþtýrma problemi

Başlatan leondede, Aralık 18, 2007, 04:34:48

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

leondede

Yevgenin nin daha önce yaþadýgý sorunlara iliþkin yazýsýný okudum...

Aracý parka sokmadan once LPG den benzine almaya çalýstýgýmda stop ediyor..LPG ye alýp tekrar calýstýrýyorum,bir müddet yol aldýktan sonra benzine gecirip gaza birkaç kez yüklendigimde ancak benzine geciyor - yürüyor...kýþ þartlarýndan ötürü oldugunu düþünmekteyim..

uzun süre kullanmadýgýmda ( karbüratörde yeteri kadar benzin kalmýþ olmasý gerek aslýnda ) jigleyi cekip birkac kez gaz pedalýný pompaladýktan sonra bile arac calýsmýyor. Elle benzin pompasýný yokluyorum ama her seferinde zar zor calýsýyor meret:

kýsýtlý teknik bilgimle sormak isterim:
bujiler yeni degisti
akü aldýgýmda yeni degismisti - yeterli olmasý gerek

1 - karbüratör
2 - buji kablolarý
3 - distribütör kapagý
4 - benzin pompasý ( geri kacýrýyor olabilir mi benzini )

yani mevzuu ne olabilir?

aracý LPG de kullandýgýmda cekis haliyle düþüyor...109,000 kmde...

bu km de bir araca ne gibi bakým önerirsiniz..servise gidip bu denli soru sorma - cevap alma lüksüm yok saolsunlar yaparýz - bakarýz tamam vsr deniyor ama tatmin etmiyor haliyle....doyurucu bir bilgi almadým bu konuda...

yani madde madde sunu yap - buna baktýr, sunu kovala diyen bir arkadas olursa simdiden tesekkur ederim...

LPG li oldugu icin nelerin degismesi / kontrolu elzemdir ?

uzun yolda LPG tuketimi 10 km / lt gibi ancak bu en iyi degerler...

tesekkurler

ISIK
NÝVA - 96

Yevgeni

SVY 03'teki dert, yani soðukken zor marþ alma, çalýþmakta zorlanma hadisesi aylar sonra tesisattaki bir kaçaðýn sebep olduðu zayýflayan akü olarak karþýmýza çýktý. Yani zayýf akü marþ motorunu çeviriyor akabinde ateþlemeye enerji kalmýyordu. Kaçak giderildi, akü tam sarj ettiðinden kelli hem marþ motoruna hem de bujilere yeterli elektriði saðladýðýndan dolayý zor çalýþma konusu bitti.

Yine de, eðer araç 2 veya daha fazla gün çalýþmadan kalýyorsa, zor çalýþabiliyor. Bunun çaresi her gün hararet 50-90 arasýna gelinceye kadar çalýþtýrmak (10 dk kadar). 2 gün çalýþmasa da aslýnda ilk basýþta alýyor ama 3. gün beklerse misal karbüratörü gýdýklasan da 2. ya da 3. basýþta almakta ýsrar ediyor.

Tavsiyem mümkün mertebe her gün kontak açman, 3-4 gün böyle dene.

Ya bunun sindirim sistemi her gün bir þeyler tüketmezse tembelleþiyor ki, bu çok organik bir tespit oldu, ya da ateþleme ve yakýt bileþenlerini (tüm tesisatý) olmasý gereken ayarlarda tutmaya gayret etmek gerekir. Öte yandan LPG ve benzin ayarlarý birbirleriyle bir türlü iletiþim kuramýyor diye biliyorum, ya da LPG ayarlarý pek tutamayabiliyor.

Doðan Abi'nin Niva da 96 ve LPG'li. Bu soruna en iyi yanýtý o verecektir..



taiga

Þu anki nivadaki lpg de sorun yok...
Zamanýnda lpg li kartal vardý ve sorunlarýn çoðu elektrik olayýndaydý...
Çalýþmama, lpg den benzine geçmeme vb...
Konuyu çok bilmem ama ilk bakacaðýn yer yeterli beslemenin olup olmadýðý olmalý bence...
Birde soðuk havada 100km/10 lt bence kötü deðil...

leondede

cevaplar için teþekkürler...devamýda gelecektir umuyorum.anladýgým kadarýyla atesleme sistemine dikkat edilecek
NÝVA - 96

eko

      öncelikle elektrik arýzasý düþünmek mantýklý, lakin arkadaþýmýzýn ifadesinde araç sýcakken yani aküsü tam doluykende lpg den benzine geçiþte zor çalýþtýðý anlaþýlýyor..dolayýsýyla elektrik kaçaðý, akü boþalmasý, ateþlemenin zayýflamasý gibi arýzalarý ikinci planda düþünüp, öncelikle benzin konusunda þüphe çekiyor.. lpg den benzine geçiþte benim aracýmda bir an tereddüt ediyor...karbüratörde benzin olmadýðýný düþünürsek, pompa karbüratöre benzin doldurana kadar çalýþmamasý çokta anormal deðil..ama süre uzarsa benzin pompasý düþündürüyor...lpg li araçlarda benzin pompasý kullanýlmadýðýndan daha sýk arýza yapýyor, diyaframý kuruyor...buna baðlý olarak zayýf benzin basýyor olabilir.mevsimde kýþ olduðundan araç çalýþmak için daha fazla benzine ve/veya daha zengin karýþýma ihtiyaç duyuyor ve çalýþma þartlarý saðlanana kadar inat ediyor olabilir...bu arada lpg de herhangi bir problem görünmüyorsa aracý soðukken lpg de çalýþtýrmayý denemek arýzanýn tespiti ile ilgili yol gösterebilir...

leondede

eko bilgi icin tesekkurler...yaz boyu herhangibir sorun yasamadim...yani araci aksam lpg de biraktim,,ne zaman marþ bassam sorunsuz calisti..ne zaman havalar sogudu problemde bas gostermeye basladý...ayar istiyor belkide...ancak soguk havalarda lpg de biraktýgým halde birkac gun sonra tekrar calistirmak istedigimde inat ediyor, çalýþmýyor..lpg regulatoru soguktan etkilenir - radyatör sogutma suyu seviyen tam mý kontrol et vsr dediler..suyu tamamladým..ancak aracý calýstýrmak bazen 10 - 15 dakkamý alýyor...benzine gecmek icinde seyir halindeyken dugmeyi benzine alir almaz sert bir sekilde birkac kez gaz pedalýný pompalayýnca benzine geciyorum, lakin aracý birkac gun sonra tekrar benzindeyken calýstýrmam imkansýz oluyor..benzin pompasýný elle yoklamamda ise yaramýyor...pompa - karbürator - atesleme vsr artýk neyse ustasýna yoklatýcaz aracý anlasýldý....
NÝVA - 96

cenker

dostum nývamýz kac modeldi ?
tavsiyem benzin kesici selonoýdi devreden cýkartýp aracýný direk benzýn ile calýsýr hale getirip daha sonra aracýn calýsma sorunlarýný gidermen
daha sonra benzýnde saglýklý calýsýr iken lpg sistemýnde arýza takibi ve tespitin kolay olur
divers do it deeper

leondede

arac 96 model...1,7 motor...su durumu bir çözeyim..yazacagým buraya ne teþhis kondu..ne edildi diye ancak vakit bulup ustasýna kavuþturmam gerek ilk etap da  :)
NÝVA - 96

cenker

1.7 karburatörlerde samaralar gibi elektronýk atesleme mevcut
atesleme sistemý ile ilgii býr sorun gibi gözukmekte bahsetikleriniz
divers do it deeper

Yevgeni


Hatta 1700 karb. Nivalar, Samara ateþleme ünitesinin (beyin) aynýsýný kullanýyorlar..


eko

    Bu yeni bilgiler ýþýðýnda elektrik arýzasý neredeyse kesin görünüyor.araç hem lpg de, hemde benzinde ayný davranýþý sergiliyor.lpg regülatörü ýsýtma suyu sorununun çözümüde derdinize deva olmayacak gibi...lpg regülatörü mükemmel bir þekilde ýsýtýlýyor olsa bile, sabah çalýþtýrma esnasýnda motor suyu soðuk olduðundan ilk çalýþtýrmada fayda etmeyecek...ama yinede bu sistemi ideal hale getirmenizi þiddetle öneririm...az yakýt ve iyi çekiþ gücü için olmazsa olmaz denecek kadar mühim bir konu...benzin pompasýda þüpheli durumdan kurtulmuþ görünüyor..ateþleme beyinli yani elektronik olduðundan ya çalýþýr yada arýzalýdýr hiç çalýþtýrmaz(bu mantýk beyinli ateþlemede her zaman söylenemez..) diye düþünürsek, geriye bujiler, buji kablolarý, distrübütör kapagý ve tevzi makarasý kalýyor...tamirciniz elektrik aksamý bakýmý ile muhtemelen arýzayý giderecektir diye düþünüyorum...
    ayrýca bende size teþekkür ederim...bu vesile ile burada(tüm forumda) bilgisini paylaþan, duyarsýz kalmayan her arkadaþýmýzý gönülden kutluyorum..bilgiyi ancak paylaþarak arttýrabiliriz...

eko

    Tam yeri gelmiþken, lpg regülatörlerinin yeterince ýsýnamama problemiyle ilgili tecrübelerimi aktarayým...
    Genellikle lpg nontajý yapan arkadaþlar lpg regülatörünün( bir diðer adý lpg buharlaþtýrýcýsý...ana iþlevi:sývý haldeki lpg yi gaz hale dönüþtürmek...motor soðutma suyunun sýcaklýðýný kullanarak..) su baðlantýsýný kalorifer peteðine paralel yani çatal baðlantý ile baðladýklarýndan;(özenli çalýþýp araca göre çözüm üreten montajcýlarý ayrý tutarak..)
     1)Yaz mevsiminde kalorifer peteðinin musluðunu piþmemek için kapalý tuttuðumuzdan çatal baðlantýnýn bir tarafýný kesmiþ oluyoruz.Dolayýsýyla bütün sýcak su lpg regülatöründen geçmiþ oluyor...haliyle havada sýcak, lpg yakýt tamamen buharlaþtýrýlýyor..problem yok..yakýt tüketimi düþük,çekiþ iyi...
     2 Kýþ mevsiminde olaylar farklýlaþýyor...ýsýnmak için kalorifer musluðunu açmak durumundayýz.lpg regülatörü ile kalorifer peteði suyu bölüþüyorlar,paralel baðlantý bunu mümkün kýlýyor..lpg regülatörüne daha az sýcak su gelmiþ oluyor..ayrýca araç fan motorlu deðilde motora sabit baðlý bir radyatör soðutma pervanesine sahip ise gaza basmamýzla beraber pervanede devirlenerek motor bölümüne soðuk havayý iyice sývýyor.ve ayrýca kazandýðýmýz hýz ilede soðuk hava motor bölümüne her yerden giriveriyor..zaten yeterince sýcak su alamayan lpg regülatörü soðuk ve bolca rüzgarlý(!) havayada maruz kalarak iyice serinliyor.üstüne birde termostatýmýzda bir problem varsa, açýk kalmýþsa, su kaçýrýyorsa; regülatörden olmasý gereken sýcaklýkta su dolaþamýyor...bu þartlarda istediðiniz ayarý yaptýrýn, amerikan arabasý kadar lpg tüketmek mümkün...lpg sývý halden gaz hale dönemiyor..ayrýca çekiþte düþük oluyor...

      Kýþ mevsimine çözüm...motorun sýcak su çýkýþýný önce lpg regülatörüne, lpg regülatörünün su çýkýþýný kalorifer peteðine, kalorifer peteðininde çýkýþýný motora su dönüþüne baðlarsak, seri baðlantýdan ötürü lpg regülatörü motorun sýcak suyundan en faydalý þekilde yararlanmýþ oluyor.bir mahzuru var maalesef...kalorifer peteðinin su musluðunu kapatmamak gerekiyor...kapatýrsanýz lpg regülatöründende su dolaþmayacaktýr.mevsim kýþken zaten kalorifer gerekli ama yazýn baðlantýlarý deðiþtirmek gerekiyor..az yakýt yakmak için senede iki kez baðlantý deðiþikliði(!)
lpg montajcýlarý bu mahzurdan ötürü baðlantýyý paralel yapýyorlar..ayrýca bir termostat kontrolü ve mümkünse soðutma pervanesi yerine elektrikli fan motoru ile modifikasyon yapýlýrsa(galiba nivada belli bir modelden sonra standart mevcut) yakýtý ciddi oranda düþürmek ve çekiþi arttýrmak mümkün.zaten niva yakýtý az yakan bir araç deðil maalesef..birde lpg yi buharlaþtýramama problemi yaþanýyorsa felaket yaþanýyor.ayrýca rölanti tutmuyor, araç iyi çekmiyor..benim nivada sistem yukarýda anlattýðým gibi baðlý.kýþa dair hiçbir olumsuzluk yaþamadým.yaz-kýþ arasýnda ciddi bir yakýt farkýda gözlemleyemedim.ama geçenlerde lpg ye gelen zammý çok iyi gözlemledim.hepimize geçmiþ olsun.daha az yakýt tüketebilmenin seçenekleri varsa, düþünebiliyorsak, üretebiliyorsak... paylaþmalýyýz.

Yevgeni


96 Niva'da motora sabit pervane var.
Sanýrým Leondede'ninkinde de deðiþiklik yapýlmadýysa aynýdýr..



leondede

@eko: anlatýmlarýnýz icin tesekkür ederim. Teknik bilgim pek yeterli degil, o yüzden bahsettiginiz konularýn kabasýný anladým, detaylara tam vakýf olamadým ancak tesekkur ederim cok  faydalý oldunuz...özünde bahsedilen sorunlarý yaþýyorum sanýrým:

bu sabah saat 08:00. Arac Ptesi gece benzinde býrakýlmýstý. jigle tam cekildi, mars basmadan 3 - 4 defa gaz pedalýný pompaladým, hadi bakalým derken marþ bastým ancak arac calýsmadý. Benzin pompasýný elle yokladým, pompanýn kulagi sertlesene kadar
( bu yeteri kadar benzin pompaladým anlamýna geliyor tahminim ) tekrar jigle ve mars...sonuc ayný..calýsmamakta ýsrar etti. Mars motoru OK. farlar yanýyor, yani akude sorun olmasa gerek. Yanýmda sýcak su getirmistim, LPG regulatore ustten doktum. regulator maalesef sol tarafta, stepnenin altýna yerlestirilmis. radyator suyu yedek deposu ile alakasý yok...soylemem gerek, bu sorunlarý yaz boyu hic yasamadým..hep lpg de býraktým, hep lpg de mars bastým..catýr catýr yurudu gitti arac..ne zaman kasým ayý geldi, havalar ayaza döndü, niva kýþ uykusu moduna gecti...neyse konuya doneyim lpg ile de 3-5 kez yapýlan denemeler sonuc vermeyince tekrar benzine aldým..bir daha benzin pompasýný yokladým..pompa kulagý boslamisti,,yani benzini doldurdugu zaman kulak sertlesir, elle hissedersin demisti ustasý, sanýrým kacak var diye dusundum, bir yerlerden karburator yada pompada benzin kacýyor ( nereye bilmiyorum teknik bilgi bu kadar maalesef )uzun ugraslar sonucu benzinde bir kez calýstýrabildim..jigle tam cekili, 4000 devir civarinda..2-3 dakka calýstý, pat diye kesti....ya sabýr derken ustaya cepten ulastým, danýstým, en son önerisi karbüratore yarým cay bardagý benzin ekle dedi. depomun kapagý acýlmadý - anahtarla saga sola dene sonuc vermedi -  terslik bu ya 2 farklý aractan hortumla cekeyim dedim olmadý, benzinlige yurudum 1 sise benzin alamadým  - yasak / emniyetten yazý al gel dediler - teror olaylarýndan oturu kesinlikle vermediler. yer: Kazasker Shell. mudur yada sahibi ile gorustum nuh dedi peygamber demed.,,,,sonuc aracý tekmelesem mi  - yaksam mý o derece asabi bi sekilde kapýlarý kitledim ise geldim...

simdi servise gitsem derdimi anlatsam ekonun bahsettigi bu noktalara mý bakacaklar yoksa oyle bir yoklayýp tamam oldu diyemi gonderecekeler, 2 gun sonra tekrar yasanacakmý bu sorunlar diye dusunuyorum..seytan diyor bi gece benzin dok yak, teror vsr diye kaskoyu devreye sok..o derece bunalttý sabah sabah..tum apartman otoparkýnda ne kadar arac varsa sýrayla gecti onumden, bi benim esek yurumedi, kaldý...eko: siz nereye goturdunuz bu tip sorunlarda...bu vakalarda duruma hakim - çözüm verecek usta / servis tavsiyeniz var mý...

o kadar dag bayýr gezdirdi, aslaným dedim, nivam dedim ama bu sabah lanet ettim...

uzun yazdým..bunalltým sizi kusura bakmayýn..sabah beri sövmekteyim... :-X
NÝVA - 96

Yevgeni


Bünyeyi germe derim.

Üzerinden geçtiðin halde (yenilenmiþ bir bileþen de olabilir), nasýl olsa oraya baktýk, deðiþtirdik dediðin herhangi bir unsur yüzünden de olabilir. Fi tarihinden hatýrlýyorum James Bond LPG için kullanýlmasý gereken buji tipinin bile farklý olduðundan bahsediyordu. Yani LPG için ayrý buji, benzin için ayrý þeklinde anlamýþtým. Karýþýk kullanýmda vaziyet ne olur bilmem.

Geç çalýþma, çalýþmama besleme (yakýt ya da elektrik) ile ilgili bir dert. Her ne olursa olsun 2 farklý yakýt türü saðlam bir ayar ister. Mutlaka tadý kaçmýþ bir bileþen vardýr.

Tavsiyem Bayhan Usta'ya bir danýþ. Zaten tanýyorsun. Bildiðim üzere LPG konusunda da tecrübesi vardýr..