NÝVAMDA TEKLEME SORUNU

Başlatan Makrakanta, Mayıs 22, 2009, 10:27:43

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Makrakanta

Araç uzun müddet park halinde kaldýðýnda sabah veya akþam ilk çalýþtýrýp yürüyünce araç hýzlanmýyor yürüyor ama gitmiyor tekleme yapýyor.Bujiler buji kablolarý deðiþti ateþlemede problem yok.Bu sabah ayný þeyi yaptý.Biraz gittim stop edip 1-2 dakika bekleyip çalýþtýrdým tekleme geçti.Baþka neler akla gelebilir sorun nerelerde olabilir.
Aldým bir Niva çýktým daðlara Mevlam kayýra 2006 M

Yevgeni


Ateþleme deðilse yakýt beslemedir sorun sanki.
Ya da ideal çalýþma ýsýsýyla ilgili..



Makrakanta

#2
Sorun bujilerde ve kabloda deðil sanýrým. Az önce servise gittim gene.Siboplarýn hareketini saðlayan ve yað basýncý ile çalýþan lifter de ayarsýzlýk var lifter ayarý yapalým birde öyle deneyelim ama aracý sabahtan býrakman lazým ayarý tutturmak çok zor oluyor dediler belki iki gün araç burada kalabilir dediler.Oradan baþka bir ustaya gittim test cihazýna baðladý aracý 4 tane arýza var beyinde onlarý sileceðim dedi.(arýza kodu 300-301-302...ateþleme kesintisi uyarýsý anlamýna geliyormuþ..oda sanýrým diðer usta araç çalýþýrken buji kablosunu çýkarmýþtý ondan diye düþünüyorum.Birde test cihazýnda akü voltajý 9,4 ondan olabilir dedi.Sonra akücülerin kullandýðý el ölçü aleti ile akü voltajýný ölçtük 12,4 çýktý.Þu anda teþhis konulamadý daha malesef
Aldým bir Niva çýktým daðlara Mevlam kayýra 2006 M

Makrakanta

Sabah teklemesi devam ediyor arkadaþlar.Az önce çelik motoru aradým oradaki teknik eleman lifterlerden kaynaklanabilir dedi.Özel servise gidiyorum hiç lifterlerin ayarýný elletme diyor.yetkili servis lifterleri ayarlayacaðýz diyor þaþtým kaldým.
Özel servisin yapmak istediði:1-Benzin pompasý düzgün çalýþmýyor önce benzin pompasýný deðiþtirelim.
2-Olmassa enjektörleri söküp kimyasal ilaç ile temizleyelim.
3-olmassa sorun görünen 4. enjektörü deðiþtirelim
Yetkili servisin yapacaðý: lifterleri ayarlayacaðýz araç 2 gün serviste kalmasý lazým.
Napayým sizce yetkiliyemi gideyim-özelemi?
Bu arada Erco ustamýda aradým oda uzaktan bir teþhis koydu ama baktýrdým silindir kapak contasý pistonlara su sýzdýrmýyormuþ.
Aldým bir Niva çýktým daðlara Mevlam kayýra 2006 M

Yevgeni


cenker

hocam lifterler kolay arýza vericek ekipman degillerdir, egerki orcinal tavsiye edilen dýsýnda býr yag kullanmadýgýnýz sürece .

yetkili servise gidiniz,  ust kapagý lifterleri elletmeden öncelikle;

1. yakýt sistemini control ettiriniz enjektor rayýna gelen yakýt basýncýna baktýrýn
2.sorunlu oldugu düsünulen enjektor varsa degistirtin
3.Atesleme bobiný baglantýlarýný ölcu aleti ile kontrol ettirin
4.Knock sensorunun baglantýlarýný kontrol etmelerini söleyýn
5.Kam pozisyon sensorunu kontrol ettirin
6.Egzost cýkýsýndaki 2 adet lamda sensorunu kontrol ettirin. ( imkan var ise degiþtirip denemelerini söleyin.)

dýagnostýk cihaz atesleme kesikligi arýzasý verdigine göre atesleme bobýnini yenýlemenenýzi tavsiye ederim. zira en kolay hata vericek mlzlerden biridir.

Yetkili servislerde ýsrarcý olarak fikirlerýnýzýn denenmesini isteyýn





divers do it deeper

Makrakanta

Cenker bey yanýtýnýz için teþekkür ederim.Bu arýzanýn sabah ilk çalýþtýrmada vuku bulup sonra aracý bir kere stop edip tekrar çalýþtýrýnca geçmesinin açýklamasý ne olabilir.Arýzalý olan enjektör veya bobin arýzasýný gün boyu devam ettirmesi gerekmezmi?
Aldým bir Niva çýktým daðlara Mevlam kayýra 2006 M

dora

Karbüratörün uzun süre lpg ile çalýþtýrýlmasýnda kanallar içinde bir takým  týkanýklýk mevzularý ortaya çýkmakta sorunu beslemede arayýn derim.
Niva 1041-firefly-Atlantis

cenker

ilk önce bujýlerýnýz yenýleyýn

maf map sensorlerýnýzi cam pozisyon sensorunu , knock sensorunuzu ve özelikle lambda sensorunuzu servise degistirme yolu ile denemeleri konusunda ýsrarcý olun

Sogukken yasanan sorunun calýstýrma sonrasý býr daha yasanmamasý katalist girisi ve cýkýsýnýzdaki lambda sensorlerinde hata olabilecegini gösteriyor.Asýrý zengin fakir karýsýmla ilgili lambda sensorunden hata algýlayan ecu koruma modu ateslemeyý kapatiyor olabilir.

Bir ihtimalde olasý etken benzin pompanýzý kontrol ettirin.

Bobin kaynaklý sorunlar genelde ýsýnýnca calýsmama seklinde kendýný belli eder.
divers do it deeper

cenker

#9
bujýleri degistirmisiniz ilk mesajýnýzý gozden kacýrmýsým

aracýnýzda buyuk ihtimal ortam ýsýsýný okuyan maf sensoru yada egzost cýkýsý oksiyen oranýný okudugunuz lambda sensorunun hatalý yada arýzalý olmasý ile ilgili býr problem soz konusu.

mevzu bahýs sensorleri yenýleri ile denemeleri ve hata kodlarýný izlemeleri konusunda yetkili servisi sýkýstýrýn .

sorun edilcek býr sorun degil cozulecektir.
divers do it deeper